Battlefield 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukku111
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla tullut vastaan hitreg ongelmia? Itsellä on ollut taas viikon tauko pelaamistesta, niin nyt kun on taas tullut pelattua, huomaa että joissa matseissa pitää saada aika reilusti osumia vastustajaan ennenkuin se kuolee. Tämä on hyvin ärsyttävää kun omasta mielestä olen 100% varma että luodit osui, mutta vihulainen senkuin jatkaa juoksuaan ja pahimmassa tapauksessa ampuu takaisin ja tappaa minut. Mielestäni tätä ongelmaa on ollut aikaisemninkin, mutta tuntuu että battle royale julkaisun jälkeen tätä on ollut enemmän.
Ettei johtuisi vaan bullet spreadista? Joillakin aseilla tuntuu että yhtään pidempää sarjaa painaa menemään, niin ei ne läheskään kaikki enää perille osu vaikka maali seisoisi paikoillaan. Visuaalisesti tätä spreadia on mielestäni hankalahko aina huomata, mutta kun malttaa ampua lyhyempiä sarjoja niin osumia tulee enemmän.
 
Peli on nyt kovasti maistunut. Haasteet tuntuvat tavoitteiltaan järkeistetyiltä, joskin yhä kovasti ovat pelimuoto- tai luokkakohtaisia, kun järkevämpää pelaamisen kannalta olisivat mahdollisimman yleiset haasteet. Määräajoin uusivat haasteet kyllä hoitavat pelaajaretention, mutta pelaamisen rajoittaminen ei voi olla fiksua edes bisnesnäkökulmasta. Kuten sanottua, parempaan on kuitenkin menty.

En tiedä onko ollut vain hyvää tuuria, mutta on tullut pelattua tosi hyviä pelejä Gauntletissa randojen kanssa. Pelimuoto tuntuu olevan Bäfä 6:n musta hevonen. Siinä yhdistyy Battle Royalen pidempi TTK tavallisen moninpelin omiin aseisiin, mistä tykkään. Tehtävät ovat sopivan yksinkertaisia, jotta tiimityö on helppoa, mutta palkitsevaa. Jatkuvasti tiukentuva joukkueiden eliminointi ja tämän toteutus luovat mukavaa säpinää.
 
Uusi Eastwood mappi on kyllä ainakin ensimakustelujen jälkeen todella kova. Eilen tuli Escalation pelimuodossa sitä kokeiltua ja meininki oli kuin toimintaleffassa. Noinkin tilavaan mappiin ihan helvetin kaoottista, mutta hyvällä tavalla. Ehkä positiivisia mielikuvia auttaa että kova taistelu palkittiin voitolla. Seuraavassa matsissa vihu veikin sitten selvästi voiton, mutta ei siinäkään tullut sellainen nurkkaan ajettu fiilis, vaikka jyrän alla oltiinkin.

Sitten tää uusi Sabotage-pelimuoto. Mitä helvettiä? Kuka haluaa käynnistää bäfän ampuakseen jotain laatikoita tohjoksi? En varmaan tule pelaamaan enempää kuin mitä uusien aseiden avaamiseen tarvittavat challenget vaatii.
 
On tämä vaikeaa pitkäaikaisen codin pelaamisen jälkeen. Nelosta tuli pelattua paljon ja sen jälkeen olen keskittynyt codiin moninpeliräiskintöjen osalta.

Tässä on pakko himmata, ei voi codin adrealiininarkkanina juosta ympäriinsä. On käsittämätöntä, miten kuolema korjaa nopeasti ja duel-tilanteissa ei ole palaa sitten yhtään. Toki varusteet (ja erityisesti osaaminen) ovat vielä alkutekijöissään. Käytössä on ollut toistaiseksi vain M4.

On Battlefield 6 huiman hyvä peli. On komeaa, miten maailma menee palasiksi ja kalustoa liikkuu vaikka millaista.
 
Vähän on meinannut jäädä tämän pelaaminen viimeaikoina. Ehkä hitusen liian intensiivinen peli ainakin arki-iltoihin. Nykyinen työ ja muut harrastukset tekee sen että näin itsensiivistä peliä ei yksinkertaisesti jaksa pelata arkena. Tähän varmasti auttaisi jos kentät olisi napsun isompia kautta linjan, niin silloin tempo tippuisi automaattisesti. sinänsä kyllä ihan hauskaa mättöä, mutta ei tämä itseäni koukuta mitenkään suuresti.
Vähän olen huolissaan siitä, mihin suuntaan peli on kehittymässä. Jotenkin on sellainen fiilis, että yhteistyö tiimeissä on vähentyny johtuen siitä että porukka keskittyy enemmän noiden haasteiden tekemiseen. Sitten nuo match making ajat on pidentyneet aika reilusti, tämä kyllä hämmentää itseäni aika paljon ,koska kun katsoo vaikka steamin pelaajamääriä, niin pelaajia pitäisi kuitenki olla. On myös tullut sellaisia pelejä pelattua missä puuttuvat pelaajat on korvattu boteilla. Sitten nuo uudet kentät ei ole kyllä mitään mestariteoksia. kalifornia on vähän parempi näistä uusista.
Tällä hetkellä on vähän semmoin fiilis, että betassa tätä oli kaikista hauskinta pelata.
 
Vähän olen huolissaan siitä, mihin suuntaan peli on kehittymässä. Jotenkin on sellainen fiilis, että yhteistyö tiimeissä on vähentyny johtuen siitä että porukka keskittyy enemmän noiden haasteiden tekemiseen.
Musta taas tuntuu että ollaan piirun verran menty eteenpäin. Varsinkin kun hitsipillistä on tullut pakollinen lisävaruste engineerille. Missään muussa bäfässä ei randomit ole tulleet korjaamaan yhtä ahkerasti ajoneuvoja, kuin tässä. Revivenkin yleensä saa jos malttaa odottaa kauemmin kuin 5 sekuntia.

Mutta samaa mieltä olen kanssasi vauhdista. Vähän liikaa on tätä slide-jump speed burst meininkiä ja viimeisimmät patchit on ovat vain buffanneet tätä pelitapaa. Bäfä on aina ollut casual shooter, mutta ehkä vähän liikaa ollaan menty one man army suuntaan, varsinkin kun nyt saa käyttää mitä tahansa ohjaustapaa, niin ohjaimella jää kyllä näitten hyppy haulikkotyyppien jalkoihin. Ei nyt vielä ihan hälyyttävä ongelma, mutta kyllä se nakertaa kun näitä movement apinoita tulee vastaan useampia.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom