Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukku111
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla tullut vastaan hitreg ongelmia? Itsellä on ollut taas viikon tauko pelaamistesta, niin nyt kun on taas tullut pelattua, huomaa että joissa matseissa pitää saada aika reilusti osumia vastustajaan ennenkuin se kuolee. Tämä on hyvin ärsyttävää kun omasta mielestä olen 100% varma että luodit osui, mutta vihulainen senkuin jatkaa juoksuaan ja pahimmassa tapauksessa ampuu takaisin ja tappaa minut. Mielestäni tätä ongelmaa on ollut aikaisemninkin, mutta tuntuu että battle royale julkaisun jälkeen tätä on ollut enemmän.
Ettei johtuisi vaan bullet spreadista? Joillakin aseilla tuntuu että yhtään pidempää sarjaa painaa menemään, niin ei ne läheskään kaikki enää perille osu vaikka maali seisoisi paikoillaan. Visuaalisesti tätä spreadia on mielestäni hankalahko aina huomata, mutta kun malttaa ampua lyhyempiä sarjoja niin osumia tulee enemmän.
 
Peli on nyt kovasti maistunut. Haasteet tuntuvat tavoitteiltaan järkeistetyiltä, joskin yhä kovasti ovat pelimuoto- tai luokkakohtaisia, kun järkevämpää pelaamisen kannalta olisivat mahdollisimman yleiset haasteet. Määräajoin uusivat haasteet kyllä hoitavat pelaajaretention, mutta pelaamisen rajoittaminen ei voi olla fiksua edes bisnesnäkökulmasta. Kuten sanottua, parempaan on kuitenkin menty.

En tiedä onko ollut vain hyvää tuuria, mutta on tullut pelattua tosi hyviä pelejä Gauntletissa randojen kanssa. Pelimuoto tuntuu olevan Bäfä 6:n musta hevonen. Siinä yhdistyy Battle Royalen pidempi TTK tavallisen moninpelin omiin aseisiin, mistä tykkään. Tehtävät ovat sopivan yksinkertaisia, jotta tiimityö on helppoa, mutta palkitsevaa. Jatkuvasti tiukentuva joukkueiden eliminointi ja tämän toteutus luovat mukavaa säpinää.
 
Uusi Eastwood mappi on kyllä ainakin ensimakustelujen jälkeen todella kova. Eilen tuli Escalation pelimuodossa sitä kokeiltua ja meininki oli kuin toimintaleffassa. Noinkin tilavaan mappiin ihan helvetin kaoottista, mutta hyvällä tavalla. Ehkä positiivisia mielikuvia auttaa että kova taistelu palkittiin voitolla. Seuraavassa matsissa vihu veikin sitten selvästi voiton, mutta ei siinäkään tullut sellainen nurkkaan ajettu fiilis, vaikka jyrän alla oltiinkin.

Sitten tää uusi Sabotage-pelimuoto. Mitä helvettiä? Kuka haluaa käynnistää bäfän ampuakseen jotain laatikoita tohjoksi? En varmaan tule pelaamaan enempää kuin mitä uusien aseiden avaamiseen tarvittavat challenget vaatii.
 
On tämä vaikeaa pitkäaikaisen codin pelaamisen jälkeen. Nelosta tuli pelattua paljon ja sen jälkeen olen keskittynyt codiin moninpeliräiskintöjen osalta.

Tässä on pakko himmata, ei voi codin adrealiininarkkanina juosta ympäriinsä. On käsittämätöntä, miten kuolema korjaa nopeasti ja duel-tilanteissa ei ole palaa sitten yhtään. Toki varusteet (ja erityisesti osaaminen) ovat vielä alkutekijöissään. Käytössä on ollut toistaiseksi vain M4.

On Battlefield 6 huiman hyvä peli. On komeaa, miten maailma menee palasiksi ja kalustoa liikkuu vaikka millaista.
 
Ylös Bottom