Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Voi voi, olen pahasti jälkijunassa ja vasta hankin tämän helmen, vieläpä Ultimate Edition version. Naurakaa vaan, mutta jostain kumman syystä en ole juurikaan sotapelejä verkossa pelannut, mutta kaveri sai ylipuhuttua tämän pelin kohdalla.

Onko olemassa jotain saittia missä olisi "ohjeet alokkaalle" tai voisiko joku ystävällinen veteraani heittää ranskalaisilla viivoilla tähän ketjuun mitä kannattaa/pitää ottaa huomioon kun lähden etenemään vasta nyt Bad Company 2 sotatantereella? Onko jotain tiettyjä pelimuotoja mihin kannattaa keskittyä tms.?

Nettipelin kanssa ongelmana tähän asti on ollut (ja myös jatkossa) se, että pelaaminen ajoittuu myöhäiseen iltaan ja en voi käyttää silloin mikrofonia.

Ystävällisesti kiittää hän, valmiiksi vainaa Bandicoot

Illalla on aina pelaajia paikalla. Saa nähdä miten tuo WB vaikuttaa tähän. Suosittelen lisäämään suomalaisia listalle.
http://www.konsolifin.net/bbs/plays...d-company-2-peliseura-playstation-3-a-15.html
Itse en ole hääppöinen pelaaja mutta olen opetellut jokaisen aselajin peruskäytön pelissä niin on helpompi sitten vaihtaa engineeristä reconiksi yms.
Kannattaa pelatessa myös etsiä hyviä piilopaikkaoja.
Headsetillä on helppo myös kysyä squadilaisilta esim. ammoa yms.
Ja välillä ympäristön kuunteleminen auttaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tärkeintä on ymmärtää oma rooli porukassa. Itse lääkintämiehenä ja vähintään yhtä aktiivisena kuin sitä liipasinta painamassa. Nostamassa porukoita takaisin riviin ja heittämällä lääkintälaukkuja tilanteen mukaan taktisiin paikkoihin, kuten puolustusasemat.

Tässä porukassa pelaaminen ratkaisee paljon. Osana sitä, pääset syntymään toiminnan keskelle, eikä vauhtia tarvitse aina hakea sieltä komentokorsusta käsin. Eli porukkaan mukaan, peli hakee sopivan sellaisen jos kaverilistoilta ei löydy just siihen hätään tukea. Ainakin suomalaisten kanssa pelatessa headsetin arvo on olennainen, sieltä tulee jatkuvaa raportointia kentän tapahtumista ja myös sinulta odotetaan vastaavuutta.

Toimi aktiivisesti, vie linjaa eteenpäin ja pyri ratkaisuun turhan leiriytymisen sijasta. Älä takerru k/d-ratioihin, trophyihin tai muihin epäolennaisuuksiin. Opettele hyödyntämään kentän koko kalusto tankista ja it-tykeistä alkaen. Muokkaa ympäristöä palvelemaan joukkojesi tarpeita; ammu tuloaukkoja seiniin ja näköaloja puollustajalle. Hyödynnä hahmoluokkasi erityiskykyjä; insinöörinä miinoitukset viemään uskoa pois hyökkääjiltä ja lääkintämiehenä keulilla nostamassa väkeä.

Lue kentän tapahtumia kuin avointa kirjaa ja elä sen käänteissä. Turhin näky on täysin omissa maailmoissaan pyörivä "tilastonikkari", jota ei kiinnosta tiimipelaaminen eikä pelin lopputulos.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko olemassa jotain saittia missä olisi "ohjeet alokkaalle" tai voisiko joku ystävällinen veteraani heittää ranskalaisilla viivoilla tähän ketjuun mitä kannattaa/pitää ottaa huomioon kun lähden etenemään vasta nyt Bad Company 2 sotatantereella? Onko jotain tiettyjä pelimuotoja mihin kannattaa keskittyä tms.?

[video=youtube;0p4fkH9qC4M]http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M[/video]

Tuossa oli muistaakseni hyvä video aloittavalle pelaajalle. Ja onnea hyvästä pelivalinnasta, tulet todennäköisesti kokemaan paljon hienoja hetkiä pelin parissa! :) Itse olen pelannut peliä boksilla, mutta nyt olen meinannut hankkia PS3- version, koska tuli konsoli hankittua ja olisi kiva aloittaa puhtaalta pohjalta. Itse olen pelannut lähinnä ilman mikkiä, joten tässä jotain, mitä itsellä olisi aloittavalle pelaajalle sanottavaa kun niitä ranskalaisia viivoja kerta kysyttiin! :):

-Spottaa!
-selectillä voit kysyä ammuksia/healthia
-vaihda kittiä tilanteen mukaan, älä turvaudu tuttuun ja hyvään vaihtoehtoon
-pysy squadin mukana, ei kuitenkaan ihan iholla, mutta lähellä
-älä tuijota k/d- ratiota
-PELISEURA! Suomalaisten mukaan vaan niin hyvät pelit on taattu!

E: säälittävän hidas
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Bandicoot kiittää ja kuittaa nopeista ohjeista ja siirtyy tantereelle :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oletteko huomanneet vaikuttiko tuo Welcome Back mitenkää tuohon Battlefield Bad Company 2 pelaajamääriin?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

kun ammut tähdäten kauas tai keskietäisyydelle, suosittelen että ammut liipasinta "näpyttäen". Se on huomattavasti tarkempaa, kuin 2-4 ammuksen burstein ampuminen ja pystyt tiputtamaan vihuja tehokkaasti engineerin aseillakin suht kaukaa. Tietysti lähitilanteissa vain lonkalta liipasin pohjaan, kuten Nisu hyvin videolla demonstroi.

Reconeilla ja tankeilla pelatessa muista bullet drop, eli tähtää vähän kohteen yläpuolelle. Yleensä tämän oppii kantapään kautta :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja vinkkinä vielä, että jos rölläät, niin älä turvaudu siihen 12x kiikariin ja magnumiin. Niitä paljon hyödyllisempiä speccejä löytyy kuten Light weight ja Body armor :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu. Haulikko, G3 tai VSS ja motion minejen kanssa muun squadin völjyyn etulinjaan niin hyvä tulee!

Edit: näin siis ainakin mun tähtäystaidoilla, toki pulttilukot ovat oivia 1-hit-kill "haulikoita" jos vaan osaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä pelissä on yksi asia ylitse muiden: TIIMIPELI!
-Riippuen classista jolla pelaat: spottaa, korjaa, elvytä, paranna, anna ammuksia.
-Ei puskarölleilyä.
-Pelaa ja pysy squadeissa ja pyri aina edistämään joukkueen menestystä.
-Ja kyllä niitä vihollisiakin saa tappaa:D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä vielä jotain neuvoja:

-Käytä hyväksi maasta löytyviä kittejä. Jos näet maassa medic-kitin ja joku oma on juuri kuollut, vaihda kit ja herätä kaveri, ja vaihda takaisin. Samalla tavalla voit ottaa vaikka kuolleen vihollisen assault-kitillä itsellesi ammuksia.
-Reconilla pelatessa heitä motion sensoreita tärkeisiin paikkoihin. Todella hyödyllinen varuste, mutta liian usein näkee röllejä, jotka eivät näitä viitsi heitellä.
-Jos välttämättä haluat sniputella kauempaa, spottaa vihollisia ja liiku hyökkäyksen edetessä, äläkä istu yhdessä paikassa hyökkäyksen edetessä monia vaiheita. Laita mortar strikejä tärkeisiin paikkoihin, kuten romahtaviin taloihin joiden sisällä on m-com station.
-Puolustajana laita miinoja ajoneuvojen yleisille kulkureiteille veteen, varjoihin, kuoppiin, mäkien päälle ja muihin paikkoihin joista ne on vaikea nähdä.
-Jos squadisi on kuollut, pysy elossa, jotta he voivat spawnata luoksesi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

En tiedä onko jo mainittu, mutta olen huomannut ettei ole kokeneemmillakaan kaikilla hallussa tehdä RUSH pelimuodossa yhteystyötä tankin kanssa.
Useissa kentissä boxit on sellaisissa paikoissa, jonne tankilla/veneellä pystyy ampumaan kaukaakin. Tässä kohtaa tulee kuvaan mukaan tankin ampujan kaverina esim. Sniperi, joka on kohtuu lähellä boxia ja katsoo kuinka kohdalleen tankin ammukset osuvat ja kertoo siitä tankkikuskille, joka tietty korjaa tulen suuntaa/korkeutta ohjeen mukaan.

Esim. Arica Harborissa pystyy tällä tavoin ampumaan lähes kaikki boxit - testattu on :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

En tiedä onko jo mainittu, mutta olen huomannut ettei ole kokeneemmillakaan kaikilla hallussa tehdä RUSH pelimuodossa yhteystyötä tankin kanssa.
Useissa kentissä boxit on sellaisissa paikoissa, jonne tankilla/veneellä pystyy ampumaan kaukaakin. Tässä kohtaa tulee kuvaan mukaan tankin ampujan kaverina esim. Sniperi, joka on kohtuu lähellä boxia ja katsoo kuinka kohdalleen tankin ammukset osuvat ja kertoo siitä tankkikuskille, joka tietty korjaa tulen suuntaa/korkeutta ohjeen mukaan.

Esim. Arica Harborissa pystyy tällä tavoin ampumaan lähes kaikki boxit - testattu on :D

Olen huomannut, että foorumit ovat täynnä itkijöitä, joiden mielestä tämä on epäreilua. Peli on kyllä myös helvetin tylsää, kun esim. Oasiksessa viholliset ajavat alussa tankeilla kartan reunalle aavikolle kilometrin päähän, jolloin niille ei voi tehdä mitään. Itse tuhoan tankilla vain sellaisia m-comeja, jotka ovat romautettavan rakennuksen sisällä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä pelissä on yksi asia ylitse muiden: TIIMIPELI!
-Riippuen classista jolla pelaat: spottaa, korjaa, elvytä, paranna, anna ammuksia.
-Ei puskarölleilyä.
-Pelaa ja pysy squadeissa ja pyri aina edistämään joukkueen menestystä.
-Ja kyllä niitä vihollisiakin saa tappaa:D

Tuossa on kieltämättä ihan hyvä "perusvinkki"lista. Varsinkin tuo viimeinen on jääny mainitsematta useammilla :D Vakavampi pointti tässä maininnassa oli juuri se, että ryhmässä ihan kuka tahansa saa tappaa vihollisia, eikä haittaa jos tulitus kohdistuu joskus samoihin kuin tiimin jäsenten. Sitä varmemmin eivät saa takaisintulittamalla ketään omista pois. Ja kun se K/D ei tässä niin tärkeä mittari ole.

Ei mutta, tosiaan pelissä pärjää kun liikkuu tiimin mukana. Mutta kuitenkin jättää sitä väliä niissäkin ryhmätilanteissa, muuten lähtee turhan helposti koko tiimiltä henki. Ja sitten haetaan koko ryhmän voimin sitä kuuluisaa vauhtia.

Ja silloin jos sattuu huono tiimi (tiimillinen astetta hyödyttömämpiä röllejä tai ramboja) niin kannattaa yrittää tiiminvaihdosta. Kuitenkin jos alkaa näyttämään ettei serverillä ole toisia vapaita tiimejä (nyt ainakin voi olla ajankohtainen kun serverit ovat 12vs.12), niin serverin vaihtokin voi olla ihan hyvä idea. Peli-into kuitenkin luultavimmin kärsii jos joutuu yksin kituuttamaan tällaisessa pelissä.

Tuohon ylläolevaan kuitenkin sellaista että kun varmistat vaikkapa KFINin (mainostus alkaa) porukkaa kaverilistoille niin ei ole huolta siitä että tiimin osat huitoisivat menemään omilla teillään (ainakaan jatkuvasti). Ja varmasti suomalaiset pelikaverit antavat neuvojakin siinä tiimissä, eli kenttäkohtaisiakin pointteja saa silloin. Ja jos itseltäsi löytyy mikki niin tottahan sitä aina voi kyselläkkin pelin tiimellyksessä, enpä usko että kenenkään meidän mielestä niin vaarallista on :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tulipas vihdoin viimein hommattua tuo Vietnam. Ihan jees lisäosa, välissä yltyy kyllä semmoiseksi naattispämmiksi että ei mitään järkeä. Muutaman erän jälkeen tuli myös joltain jenkiltä vihaviestiä että minä käytän aimbottia :D Liekkö tuommoinen edes mahdollista PS3.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen huomannut, että foorumit ovat täynnä itkijöitä, joiden mielestä tämä on epäreilua.
Itkijät yleensä löytyvätkin vastapuolelta, kun tulee häviö.
Epäreiluahan tässä on varmaan kaikki mitä taitavat pelaajat saavat aikaan. Kaksi taitavaa lentäjää + ampujat tekee hyvin tuhoa kaappaamalla myös vihujen kopun ja niillä sitten ryöpyttävät vihuja.
Itkijöitä riittää maailman tappiin asti, mutta niistä viis veisaan, itse pelaan aina joukkueen voiton eteen keinolla millä hyvänsä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja vinkkinä vielä, että jos rölläät, niin älä turvaudu siihen 12x kiikariin ja magnumiin. Niitä paljon hyödyllisempiä speccejä löytyy kuten Light weight ja Body armor :)
Aivan. Kuten aiemmin oon täällä sanonut, kannattaa kokeilla esim Sv98 agocilla ja ei muutaku rushimaan ja viemään assaultien tapot :cool:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Aivan. Kuten aiemmin oon täällä sanonut, kannattaa kokeilla esim Sv98 agocilla ja ei muutaku rushimaan ja viemään assaultien tapot :cool:

Lonkaltako tuolla osuu? Yleensä kun mä koitan ampuu lonkalta, niin kaveri hiukan pudistelee hiukan pölyä olkapäälta ja ampuu kerran. Mä en vaan osaa...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Lonkaltako tuolla osuu? Yleensä kun mä koitan ampuu lonkalta, niin kaveri hiukan pudistelee hiukan pölyä olkapäälta ja ampuu kerran. Mä en vaan osaa...
Toki lonkaltakin osuu, mutta agoc on ihan näppärä lähitaistelukiikarikin. SV:eellä toisiks eniten tappoja kertyny. Ja sillä on kyllä ihan hiton hauska pelata.
 
Ylös Bottom