Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

EA ainakin BF2:ssa muistaakseni rankaisi "ominaisuuksien" väärinkäyttäjiä tilien jäädytyksellä/nollaamisella. En näe syytä miksei ne voisi sitä konsoleillakin tehdä...

Muistaakseni BF:BC1:ssä sitä jotain "auton korjaus" glitchiä käyttäneiden pelaajien statsit nollattiin tai poistettiin kokonaan. Eli jos noin oli, niin voi olla mahdollista tässäkin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu, mielenkiintoinen rundi oli kyllä eilen ja joku kyselikin psn-viestillä, "missä ne glitchaajat on?". :p

En itse edes hoksannut (damääs kun olen) koko homman nimeä, kun ei vain kerennyt itse kuin koittaa päästä siitä eka mäeltä eteenpäin, kun puolustajia hööki niin lahjakkaasti sinne hyökkäjien puolelle. Alkoi respapaikallekkin jossain vaiheessa tulla kutia, että miestä otettiin jo kopterin ohjaamostakin snipulla ennen kuin kerkesi ilmaan asti. :/

Ei kyllä ihan heti toivo vastaavaa rundia uudestaan vaikkei pisteissä mitään valittamista omalta osalta tullutkaan (lähes 6000 pojoa räpsähti). :P

Jotenkin kuitenkin mun mielestä nuo "uudet" mapit on ihan paskoja, kun vertaa vaikka tuohon arica harbouriin. Jotenkin tuntuu, että nämä on jotenkin hädässä tehty... Toivottasti sais pian uusia, kunnollisia mappeja päivityksiin(mielellään ilmaiseksi) kun alkaa jo nyt tökkimään. Pian tässä joutuu conquestin puolelle siirtymään muuten. Muistelkaapa vaikka bf2:sta. Ei tainnut ainuttakaan huonoa karttaa tulla mukana, ja special forces-lisäosankin kartat uudistuksineen oli ihan loistavia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on bc2 sivustolle tullu näkyviin my soldier -kohta, että ei muuta kuin ynnäilemään omia statseja, tosin ei kyllä ollut omat vielä päivittyneet eikä paljoa haittaakkaan :D

Ihan jees menoa tää on ollut vaikka ei kyllä itsellä vielä kovin montaa pelituntia ole takana. Tykkään kaikista mapeista jonkun verran, mutta taitaa Valparaiso olla ehkä se oma favo. Africa Harbour jotenki alkaa jo maistua vähän puulta kun kyseistä mappia tuli silloin beta aikoinakin hakattua. Ei se missään nimessä huono mappi ole mutta vähän jotenki tuntuu semmoselta puhkikuluneelta.
Kaikissa mapeissa aina on jotain hyvää ja ehkä huonoakin mutta hyvä se on että löytyy monia erilaisia. Uusia mappeja odotellessa ;)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Minusta se ARICA Harbor on paras mappi. Betassahan oli sama pelattavana. Ja bäfä ykkösen demossa oli kans pelattavana pelin paras mappi! Olisihan se pitänyt arvata :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllähän tän kanssa fiilikset on puhtaasti serveristä kiinni. Lagiton ja hyvällä jengillä varustettu huone on lottovoitto, jonka pariin saattaa uppoutua moneksi tunniksi, kuten viime yönä. Täytyy sanoa, että meno oli Port Valdezissa lähes orgastinen, koska vastustajalla oli rautainen puolustus, eikä siitä perus pullonkaulamäestä meinannut päästä hengissä millään läpi. Noh, jossain vaiheessa 10 ukkoa + molemmat tankit rynnii yhtenä rintamana kohti vihun basea, tankkien jyskyttäessä miesten keskellä. Koko tiimi yhtenä, kuolettavana, häröpallona pyörimässä eteenpäin. Tunnelma oli kovettavampi kuin viime maailmansodassa (kyllä, olin siellä).

Sitten taas saattaa mennä pelisessio siinä, että parttailee huoneesta toiseen, kyllästyy, ja pistää pelikoneen kiinni. Itte kun tykkään siitä, että kuulaa hiihtää ja miestä kaatuu, niin mun puolesta koko recon pelleilyn sais lopettaa kokonaan. En ole ite jaksanu betan/demon jälkeen edes kokeilla koko nysväystä. Enkä varmaan kokeile. Tussumunille sellainen. Korostan vielä: en siis pidä teitä yhtään minään. Turha tulla sen mapin ulkoreunalta värkkäämäsi k/d ration kanssa hevostelemaan, oot tylsä, rumakin, ja et vaan osaa, hajoa siihen. Hah. Ei tarkoita sitä, että ittekään juoksen linnuntietä pommia planttimaan, vaan etenen, kunnes tulee kontakti, hakeudun suojaan, tapan kaikki, etenen lisää. Näin se menee oikeassakin hyökkäyksessä. Välillä tulee myös raskaasti pataan, mutta se on pelin henki. Kilssit pyörii siellä 30-40 välillä aina, mutta niin pyörii omatkin kaatumiset. Puolustuksessa saatan usein tsekata kartalta, että missä omat häärii ja yrittää sen mukaan vähän pikaisesti funtsata, mistä vihun saattais yllättää pahan teosta. Etenkin Nelson Bayssä äärimmäisen tärkeää, koska siinä pystyy vähän kiertäänkin bokseille.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itte kun tykkään siitä, että kuulaa hiihtää ja miestä kaatuu, niin mun puolesta koko recon pelleilyn sais lopettaa kokonaan.

Hohhoijaa :rolleyes: Ei sillä röllillä ole pakko siellä puskassa istua. On myös meitä jotka todella hyökkäävät thompson/haulikko kourassa siellä eturintamassa, ja autamme tiimiä heittämällä niitä motion miinoja ja tuhoamalla tankkeja C4:llä. ;) Eli riippuu paljon pelaajasta miten silläkin luokalla pelaa. ;)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa vai jotain exploitteja on jo keksitty... En tiedä tarkemmin eikä kiinnostakkaan, mutta itsekkin hämmästelin eilen alkuillasta kun pari oman tiimin kaveria nyki hurjia pisteitä plakkariin vaikka ei oikeastaan tiiminä saatu mitään aikaiseksi. Taitaa olla julkista kauraa siis jo.

Mutta online peliä nyt arvosteleville omakohtaisia huomioita:

- Alku on vaikeaa. Joistakin unlockeista saa TODELLA selkeää hyötyä taisteluun, esimerkiksi punapiste kyllä nostaa tappotahtia eri lukemille. Valitettavasti aloittelija joutuu nyt vääntämään hampaat irvessä hetken paskemmilla vehkeillä, julkkarista lähtien tahkonneilla vastuksillahan kun on jo kaikki lelut käytössä.

- BC2 onlinepelikokemus vaihtelee todella rajusti. Ei ole epätavallista nykiä KDR 4:ää ja seuraavassa rundissa perseraiskataankin aivan hävyttömästi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja etenkin oman squadin puuhailu. Muistakaahan että servun vaihdon lisäksi sitä squadiaankin voi vaihtaa (leave squad ja hetki sooloilua, sitten etsii uutta squadia). Kyllä randomeidenkin kanssa yhä etenevässä määrin saa hyvää tiimityötä aikaiseksi, ei toki mitään tutun porukan headset sessioihin verrattuna.

- Mortarissa en näe mitään ongelmaa. Tankkien kauhu, jos kuski on tarpeeksi tyhmä jököttääkseen paikallaan sateessa. Loistavan tulituen pystyy mortarilla antamaan kaksinkamppailuun innostuneiden kahden tankin väännössä. Siitä kun ei vihulainen yleensä tajua / ehdi lähteä mortarisadetta karkuun. Jalkaväkenä mortarit on hyvin helppo väistellä, eikä niillä nyt hurjia tappolukemia saa kuin tilanteissa joissa lipulta / laatikolta vihulaiset eivät malta häipyä mortarisateen saapuessa.

- Ei se röllipeikkoilu edelleenkään ongelma ole, ellei 80% omasta tiimistä pelaa kyseistä luokkaa. Eilen illalla esim kfinin porukoiden kesken Laguna Presalla koettiin hilpeitä hetkiä kun vastapuolen röllejä oli parhaillaan neljä saman marjapensaan juurella pyllistelemässä. Siellä oli melkoiset niittotalkoot puukkojen kanssa monta kertaa :p Kun ne perus snipailupaikat oppii tuntemaan ja huomaa korvissa viuhuen, härskisti vaan spottausta hyväksikäyttäen röllit esiin. Sinne kauaskin on rölli helppo napsaista, kun sihtailee hippaisen punaisen kolmion yläpuolelle...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Edes tälläisen kysymyksen olemassaolo on ääriesimerkki siitä mihin trophyt voivat johtaa verkkopelin puolella. Ammutaan vaikka omia, jos siitä saa vain jotain palkintoa.. IW teki oikein pitäessään pokaalit vain yksinpelin puolella.

Noniin, eli pieni selvennys ilmeisesti paikallaan.

Eli mietiskelin, että kuinkakohan monta vihollista on tullut tuolla menetelmällä tapettua (=kuinka paljon matkaa trophyyn). Ja kun noita team killejä on taistelun tiimellyksessä sattunut vahingossa muutamia, niin viattomasti mietin vain, että lasketaanko ne mukaan.

Pointtini ei siis ollut jonkun omia statseja parantavan porsaanreiän löytäminen pelistä, kysyin vain asiaa, jota en tiennyt, ei sen ihmeempää.

Ymmärrän kyllä pointtisi näistä nettipelin turmelijoista jne, mutta tarvitseeko niitä glitchaajia ja "ominaisuuksien hyödyntäjiä" etsiä jokaisen vähänkin asiaa sivuavan viestin takaa?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ymmärrän kyllä pointtisi näistä nettipelin turmelijoista jne, mutta tarvitseeko niitä glitchaajia ja "ominaisuuksien hyödyntäjiä" etsiä jokaisen vähänkin asiaa sivuavan viestin takaa?

Ei tarvitse, mutta täytyy myös ymmärtää jos asiasta älähdetään. Tuli se sitten aiheesta tai aiheetta. Verkkopelit kun elävät ja kuolevat monien silmissä ihan suoraan näiden glitsipettereiden toiminnan tuloksena. Asia loppuunkäsitelty ja hyvät pelit myös sinne!
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Hohhoijaa :rolleyes: Ei sillä röllillä ole pakko siellä puskassa istua. On myös meitä jotka todella hyökkäävät thompson/haulikko kourassa siellä eturintamassa, ja autamme tiimiä heittämällä niitä motion miinoja ja tuhoamalla tankkeja C4:llä.

No mun kohdalla nämä tapaukset ovat lähinnä loistaneet poissaolollaan :) Tyyppiesimerkkinä eräs kerta, kun demo-mapissa sniikkasin yksin ekalle A-pommille (siihen puutaloon). Vähän aikaa väijyin ja tarkkailin tilannetta, että millonhan uskaltaa pistää pommin tulille. Nasautin tulet alle ja valmistauduin ragettamaan kaikki pommin purkajat. Kas, ikkunasta huomaan, että pari röllipeikkoa juoksee määrätietoisena taloa kohti. Olin sankareista hetken suorastaan ylpeä. Ja kilinpussit... röllit juoksee oven ohi ja kohti kartanreunan pusikkoa. Selkälaukaus lopetti sen varpusparven lennon.

Toiseen asiaan, spottaus tuntuu toimivan nykyään paremmin. Onkohan ne vähän korjanneet asiaa? Välillä bugaa yhä täysin, mutta pääsääntöisesti ottaa herkemmin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oletteko muuten huomanneet, että kuoleman jälkeen tulevia pisteitä ei tule scoreboardille? Huomasin tämän eilen, kun räjäytin vahingossa itseni tankin mukana. Pisteitä olisi pitänyt tulla 490, mutta sain vain 30 :confused:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oletteko muuten huomanneet, että kuoleman jälkeen tulevia pisteitä ei tule scoreboardille? Huomasin tämän eilen, kun räjäytin vahingossa itseni tankin mukana. Pisteitä olisi pitänyt tulla 490, mutta sain vain 30 :confused:

Juu, bugi. Harvinaisen v-mäistä etenkin tankintorjunnassa, siinä kun herkästi saattaa omakin henki lähteä. Kyllä tiiminsä eteen uhrautuvan reconin soisi saada pisteensä, vaikka joutuukin tekemään kamikazet.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo viimeksikin röllipukua kokeillessa oli hengenlähtö varmaa yhdestä osumasta kiinni, kun kävin suht avoimella paikalla vihun tankin kylkeen c4 planttaamassa. Onnistuessaan aika hyvää fiilistä aiheuttavaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kertokaapas te reconilla pelaavat puskajussit, että mikä kumma siinä on, kun ei rushissa voi millään poistua sieltä vakiokolosta, vaikka vieressä välkkyy, vilkkuu ja piippaa pommi, mikä pitäisi purkaa? Oletteko harkinneet team deathmatchia? Eihän nyt kaikki pelaa näin, mutta ikävästi tulee pitkä miinus pelille ainoastaan näitten valopäitten ja frägihunttereiden takia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuosta spottauksesta ihan mututuntumalla...

UAV:lla lentäessä tuli sellainen ajatus että ettei vain spottauksessakin olisi "reload"..?
Tuntuu nimittäin että spotattuaan kestää hetken kun saa seuraavan onnistumaan.

En tiiä, kuten sanoin mutu tuntumaa:D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

UAV:lla lentäessä tuli sellainen ajatus että ettei vain spottauksessakin olisi "reload"..?
Tuntuu nimittäin että spotattuaan kestää hetken kun saa seuraavan onnistumaan.

Ei, mutta UAVilla spottaaminen on hankalampaa. Kuten sen alternative kk:llakin osuminen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

UAV:lla lentäessä tuli sellainen ajatus että ettei vain spottauksessakin olisi "reload"..?
Tuntuu nimittäin että spotattuaan kestää hetken kun saa seuraavan onnistumaan.

No spottaamisessahan on jonkin sortin cooldown tai jotain. Toimii huonosti ja sitä ei voi siis ees spämmätä. Oon huomannut, että helikoptereita on tosi vaikee spotata, kuten myös lähellä olevia vihuja. Kauempana olevat vihut yleensä napsuu spottiin ihan helposti. Kyllä se betan spottaus oli huomattavasti parempi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Haha tuli jännä kohtaus ku netissä pelasin(pc versio, älkää vihatko halusin vain kertoa tämän):D. Yllätin yhden talon ullakolta kyykyssä olevan tyypin ja tämä alkaa chattiin huutamaan ''plz dont kill me I beg you!! Im out of ammos i cant kill you pls save me!'' Sanoin että seuraa mua ja se lähti oikiasti mukaan. Vein syrjäseen paikkaan ja teloitin repair toolilla >: ). Mahtava peli on kyllä, harmi vaan että ostin pc version. Ehkä tuohon jonkinlaisen padin voisi ostaa....
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Röllipukua tulee soviteltua päälle varsin harvoin. Ainoastaan, jos naapurin tankki pyörii turhan tehokkaasti ympäristössä, niin tulee yritettyä sitä C4:llä tuhota. Toinen tilanne on, jos sama snipu tai kiinteä kk-heppu onnistuu useamman kerran poimimaan minut, niin tällöin yritän korjata kaverin varmaan talteen. Muutamia kertoja on tullut myös rynnittyä Thompsonin kanssa ja sorrettua talo pommin purkajien niskaan. Joku täällä valitteli, ettei kuoleman jälkeen tulleet pisteet kerry score boardille. Ennen päivitystä muistan tapauksen, jolloin kahdella C4:llä tuhotusta tankista en saanut kuollessani ruudulle edes pojoja. Päivityksen jälkeen pinnat ovat juosseet. Pitää kiinnittää huomiota, josko ne tulevat lopulliseen scoreen pelin jälkeen.

Sitten muutama kysymys:

Miten haulikon slugit saa avattua? Itselläni se pysyy harmaana, eikä anna tietoa, millä levelillä aukeaa.

Miten spawnilippujen määrän saa näkyviin?
 
Ylös Bottom