Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä, harmittavan moni vain pelaa sniperinä eikä reconina. Reconin nimenomaan tulee antaa tulitukea, spotata vihollinen, antaa mortar käskyt tai sitten etulinjassa käsiaseen ja c4:n kanssa tai hiipiä vihollislinjan taakse tappaa/spotata heidät. Yleensä pelit voitetaan Reconeiden avulla, mutta hävitään snipereiden takia. Monilla on palanut kuuppa omiin rölleihin, joten nykyään on tapana merkata väärin pelaavat tracer dartseilla, itse käytän myös tätä taktiikka ja kohtuu hyvin toimii.
Viikonloppuna paloi ensimmäistä kertaa hihat näihin oman puolen snipersankareihin. Isla Inocentesissa tällainen mestari nappasi Blackhawkin, hylkäsi kopterin lähimmän saaren yläpuolella ja meni puskiin snaippaamaan vihollistukikohtaa. Nelson Bayssa puolustettaessa pommit vilkkuvat punaisena ja tiimi seurailee kiltisti 50 metrin päästä pommien paukkumista :mad: Kolmen 100-0 hävityn matsin jälkeen oli pakko vaihtaa serveriä.

Mitä muuta kiusaa noille oman puolen puskajusseille voi vanhan kunnon tracer dart naamaan -tempun lisäksi tehdä? C4:lla puskat ympäriltä matalaksi? Ei auta pätkääkään omaa joukkuetta, mutta jos peli on jo valmiiksi hävitty niin sama se vaikka kaikkia snipereitakin sitten v-tuttaa :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä muuta kiusaa noille oman puolen puskajusseille voi vanhan kunnon tracer dart naamaan -tempun lisäksi tehdä? C4:lla puskat ympäriltä matalaksi? Ei auta pätkääkään omaa joukkuetta, mutta jos peli on jo valmiiksi hävitty niin sama se vaikka kaikkia snipereitakin sitten v-tuttaa :)

LMG käyttöön isolla lippaalla ja menet puskajussien viereen sekä samalla ammut vihollisista ohi, jolloinka paljastat vastustajalle piilopaikan. Hyppiminen on yksi keino kiinnittää huomio ja vaikkapa engineerillä poraamalla puskajussia nousee ilmaan kivat savut. Pari päivää on tullut verkossa tahkottua, niin kaikenlaista on tullut nähtyä ja varsinkin kuultua. Jotkut heittää aika hyvää juttua mikrofoniin näistä "tiimipelaajista".
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä muuta kiusaa noille oman puolen puskajusseille voi vanhan kunnon tracer dart naamaan -tempun lisäksi tehdä? C4:lla puskat ympäriltä matalaksi? Ei auta pätkääkään omaa joukkuetta, mutta jos peli on jo valmiiksi hävitty niin sama se vaikka kaikkia snipereitakin sitten v-tuttaa :)
Tässä toimivaksi havaittu keino:
1. Aja jeeppi/vodnik snipun viereen.
2. Työnnä se tankilla snipun päälle.
3. Sniper tekee suiciden, -10 pistettä. :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei ehkä tärkeimmistä postauksista mutta viilataanpa nyt hieman pilkkua. Se beta mappi on ARICA Harbour eikä AFRICA Harbour. Sori mutta oli pakko laittaa. Toi osuu mun silmään joka kerta niin räikeesti näissä viesteissä...:D

Ehkä joku kirjoittaa sen tahallaan väärin mutta mä en ole vaan sitä sitten älynnyt ;)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tästä on kyl mennyt se hohto mikä oli aluksi. Ny ku kaikil alkaa oleen ne parhaat aseet yms, niin koko ajan kuolee vaan johki M60 LMG jätkiin tai sit M95 snipuun.

Ei se muiden vika ole, jos olet huono...

Kyllä esim Abakanilla ja Krinkovilla helposti pistää kampoihin kömpelöille LMG jampoille. Ja snipereiden elämän tekee edelleen ikävämmäksi pysymällä suojassa, liikkumalla, liikkumalla, liikkumalla ja puukolla.

Sinänsä tämä nyt ei konsolipelipuolta koske, mutta kun vieläkin asia vaivaa :) , niin eikös TeamSpeakissa kuitenkin edelleen luoda oma kanava chattia varten eli ei vihulaisen höpinöiden pitäisi kuulua vastapuolelle?

Se on ihan täysin kiinni siitä millaisen setupin TS servun ylläpitäjä pistää. Ei ehkä kuuluisi ja toki asiallista on että omat kanavansa eri puolille, mutta voipihan sattua sellainen "sekahuonekin".

Noi tankki touhun taas on ihan omaa luokkaansa toisinaan kuten kerrtot tossa jutussasi vastaavaa on minullekkin käynyt ja myös sitä että kun yrittää korjata ajavat karkuun.

Insinöörihommakin on epäkiitollista paskassa peliseurassa. Porakone kourassa kun on aivan muna kourassa ja jos oma tiimi ei viitsi yhtään suojata tankkia korjaavaa meisseliveikkoa, tietäähän siinä lopputuloksen. Vaunu vetää vihollisen huomiota puoleensa ja mikäs sen kivempi kuin napsia puolustuskyvytön kaveri korjaamasta peltipurkkia. Voisi sen vaunun ajaa hieman suojaankin, jos huomaa insinöörin hommissaan.

Lopuksi täytyy vielä eilisillallta hehkuttaa paras hetki - AH60 tiputtaminen mountatulla kk:lla. Toki siinä sinkohippailijat oli avuksi, mutta oma tuli viimeisteli kauniin ilotulituksen taivaalla... Ja vielä laskuvarjolla liitelevä pilotti riekaleiksi samoilla lämmöillä. URAAAAAA!!
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä esim Abakanilla ja Krinkovilla helposti pistää kampoihin kömpelöille LMG jampoille. Ja snipereiden elämän tekee edelleen ikävämmäksi pysymällä suojassa, liikkumalla, liikkumalla, liikkumalla ja puukolla.

Tästä täysin samaa mieltä. Mielestäni LMG nostaminen tähtäykseenkin kestää aavistuksen pidempään kuin rynkyn. Jo siinä saa perus jantteri edun pikaisessa kohtaamisessa medicin kanssa. Toisekseen LMG:n kanssa on turha kuvitella ottavansa usein nopeita tappoja liikkeestä, kun silloin kudit lähtee minne sattuu. Eikä ole kyllä assaulttina pelatessa harmittanut yksikään LMG-pelaaja vielä tähän mennessä. Paitsi silloin jos sama jannu pääsee teurastamaan kokoajan:mad: Mutta se taas on kiinni pelaajasta, ei valitusta aseesta.

Siitä itkeminen, että saa kokoajan pataan M60:stä käyttäviltä on turhaa. Itseäni vituttaa aivan yhtä paljon nämä Abakan-tyypit jotka roiskaisee salamareaktiolla ja heti on kuollut. En silti väitä, että omg Abakan on liian overpowered nerf plz!!1

Ei kyllä paljon harmita jos M60:stä tehdään hernepyssy. Sitten käytän M249:siä magnum ammolla. Ja laatikosta löytyy 100 kutia enemmän millä roiskia. Omg M249 overpowered nerf plz!!1
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

TItseäni vituttaa aivan yhtä paljon nämä Abakan-tyypit jotka roiskaisee salamareaktiolla ja heti on kuollut.

Sori, mä koitan olla persraiskaamatta sua ensi kerralla kun tuut taistelukentällä vastaan ;) :p

Abakan + red dot + magnum ammunition = hyvää yötä! :D

EDIT: M60 kitinään vielä sen verran, että pyssykästä saisi tehdä jopa tehokkaamman realismin nimissä. Mutta sen lisäksi voisi M60 pelaajan mobiliteettia rajoittaa vielä huomattavasti. Sitten ase pääsisi niihin oikeuksiin joihin se tulitukiaseena kuuluukin. Ei olisi myöskään typerä idea simuloida M60:een jumeja. Nopeasti vähentäsi M60 lähitaisteluintoa noilla muutoksilla.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Siitä itkeminen, että saa kokoajan pataan M60:stä käyttäviltä on turhaa. Itseäni vituttaa aivan yhtä paljon nämä Abakan-tyypit jotka roiskaisee salamareaktiolla ja heti on kuollut. En silti väitä, että omg Abakan on liian overpowered nerf plz!!1

Ei kyllä paljon harmita jos M60:stä tehdään hernepyssy. Sitten käytän M249:siä magnum ammolla. Ja laatikosta löytyy 100 kutia enemmän millä roiskia. Omg M249 overpowered nerf plz!!1

En ymmärrä miten tästä pelistä voidaan mistään aseesta väittää, että "omg overpowered nerf plzxx!!11". Mikään ase kun ei ole ylivoimainen. Aseet ovat kaikki erilaisia ja käyttötarkoitus on eri. Jos olet iholla on paras ase puukko, one hit kill - OMG OVERPOWERED!. Jos olet juuri ja juuri puukon kantaman ulkopuolella, paras ase on mikä tahansa nopeasti ampuva ase, esim M93R bursti tai PP-2000. Ei mikään ase ole "muita parempi" kuin sillä tietyllä käyttötarkoituksellaan. Onhan se helppo sanoa, että M95 on ylivoimainen, mutta voidaan kokeilla asiaa niin että minä otan PP-2000 - vastustaja ottaa M95 ja katsotaan lähietäisyydeltä kumpi voittaa. Tämän jälkeen otetaan sama, mutta kilometrin etäisyydeltä ja asia on taas päälaellaan.

Jos otat turpaan joltain tietyltä aseelta ei kyse ole siitä, että ase on ylivoimainen, vaan siitä että pelaat väärin sitä vastaan. Jos vihollisilla on snipuja kilometrin päässä ja olet avoimella paikalla UZI kädessä - pelaat väärin. Jos vihollinen on haulikon kanssa talon sisällä ja menet sinne M60 kanssa juosten sisään - pelaat väärin.

Asiaa voi yksinkertaistettuna ajatella kivi-paperi-sakset pelinä (jos kaikki taito sivuutettaisiin sillä skillit mukaan laskettuna kaikki aseista valittamiset menevät aivan järjettömiksi). Eli yksi ase voittaa toisen, mutta mikään ei voita kaikkia.


M60 kitinään vielä sen verran, että pyssykästä saisi tehdä jopa tehokkaamman realismin nimissä. Mutta sen lisäksi voisi M60 pelaajan mobiliteettia rajoittaa vielä huomattavasti. Sitten ase pääsisi niihin oikeuksiin joihin se tulitukiaseena kuuluukin. Ei olisi myöskään typerä idea simuloida M60:een jumeja. Nopeasti vähentäsi M60 lähitaisteluintoa noilla muutoksilla.

Random shitin simuloiminen kuulostaa pelottavalta. Ei ehkä ihan kuulu battlefieldiin, että ase saattaisi jumiutua. Tämän lisäksi, jos random jumit tulevat peliin tarvitsisi sitten paljon muutakin randomia ja 'realistisuutta' mm. lippaanvaihdon yhteydessä menettäisit loput lippaassa olleista ammuksistasi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Random shitin simuloiminen kuulostaa pelottavalta. Ei ehkä ihan kuulu battlefieldiin, että ase saattaisi jumiutua. Tämän lisäksi, jos random jumit tulevat peliin tarvitsisi sitten paljon muutakin randomia ja 'realistisuutta' mm. lippaanvaihdon yhteydessä menettäisit loput lippaassa olleista ammuksistasi.

No ei muuta kuin mobiliteetti hitaammaksi M60:llä. Harva meistä oikeestikaan vetäisi sadan metrin aidat M60 kainalossaan ja ampuisikin vielä seisaaltaan johonkin muualle kuin ladon oveen osuen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

No ei muuta kuin mobiliteetti hitaammaksi M60:llä. Harva meistä oikeestikaan vetäisi sadan metrin aidat M60 kainalossaan ja ampuisikin vielä seisaaltaan johonkin muualle kuin ladon oveen osuen.

Harva meistä myöskään oikeasti lentäisi helikopterilla ja ohjuksen osuessa hyppäisi pois laskuvarjon kanssa jonka jälkeen kiipeäisi vihollistankkiin sisään ja ajaisi sen puolustuslinjan ohi omaan baseen. Ja kun tankki räjähtää, harva meistä nopeasti defibrillaattoreilla osaisi luotisateessa nostaa kaverin henkiin ja juosta siitä vielä suojaan. Muistetaan sitten, että kyseessä on peli jonka pelaamisen toivottu lopputulos on hauskanpito - ei ns. oikea sotakokemus.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Peliä pelannut viime lauantaista asti ja missään vaiheessa en ole vaihtanut Reconia muuhun :) ei kyllästy ikinä.

Jos peliseuraa haette niin lisätkää PSN : Aksutiin :cool:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Harva meistä myöskään oikeasti lentäisi helikopterilla ja ohjuksen osuessa hyppäisi pois laskuvarjon kanssa jonka jälkeen kiipeäisi vihollistankkiin sisään ja ajaisi sen puolustuslinjan ohi omaan baseen. Ja kun tankki räjähtää, harva meistä nopeasti defibrillaattoreilla osaisi luotisateessa nostaa kaverin henkiin ja juosta siitä vielä suojaan. Muistetaan sitten, että kyseessä on peli jonka pelaamisen toivottu lopputulos on hauskanpito - ei ns. oikea sotakokemus.

Joo, mutta edelleen M60 TEHOKKUUDEN laskeminen entisestään on realismin ja sen peli-ilonkin kannalta paljon paskempi vaihtoehto.

Nykyinenkin damage 60 on alimitoitettu (10 pistettä matalampi kuin Abakanilla), saati sitten jos M60 tappoteho lasketaan jonnekin Avtomat hernepyssyn tasolle.

EDIT: Näistä naurettavista tasapainotuksista on jo hyvänä esimerkkinä MG3. Tuhat laukausta minuutissa samaa 7.62 NATO ammusta sylkevä KK on pitänyt hilata damage 30:een! Millä perusteella? No ettei tule itkuporu nyypille kun isot ja enemmän pelanneet pojat kurmottavat viimeisellä medic-unlock aseella...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Random shitin simuloiminen kuulostaa pelottavalta. Ei ehkä ihan kuulu battlefieldiin, että ase saattaisi jumiutua. Tämän lisäksi, jos random jumit tulevat peliin tarvitsisi sitten paljon muutakin randomia ja 'realistisuutta' mm. lippaanvaihdon yhteydessä menettäisit loput lippaassa olleista ammuksistasi.

Aseen jumiutuminen randomina saattais olla vähän omg unf41R!!1 :p

Tuli mieleen, että olikohan Rainbow 6: Raven Shieldissä noi aseen jumit mukana multiplayerissä...?

Mutta tuota olen myös miettinyt, että kun nyt kuitenkin peleissä tavoitellaan realismia jossain määrin, niin koska tulee peli, jossa oikeasti lippaan lentäessä jorpakkoon, myöskin ne loput kudit menevät mukana. Jotenkin on kutina, että jossain pelissä niin on käynytkin, mutta en muista missä. Saisi tulla joka peliin vaikka heti puolestani. Pitäisi välillä vähän miettiä, että kannattaako joka pikku sarjan jälkeen vaihtaa lipasta.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt kun on n. +2 päivää tehokasta peliaikaa takana niin voisi vähän kommentoida. Hirveästi negatiivista ei tästä pelistä löydä. Hakemalla kun hakee niin asetasapaino ei ehkä ole aivan täydellinen. Tietyt aseet on jo tilastollisestikin ylivoimaisia tai turhia. En kyllä väitä että asetasapaino silti välttämättä ratkaisee edes 1v1 tilanteita mutta ehkä pientä twiikkausta tarvisi.

Mappien laatu on aika vaihtelevaa. Pääosin hyviä mutta tietyt mapit on vähän "ankeita". Demo mappi ei ainakaan itseäni sytytä millään tavalla kun vertaa esim. valparaison tai nelson bayn metsiin ja kasvillisuuteen/ambienssiin. Lisää kauniita mappeja kiitos.

Snipuissa ei oikeastaan muu arsytä kuin mortarit. Vähän ylitehokkaita ja spammina todella ärsyttäviä. Ehkä noita pistooleiden tehoa ja tarkkuutta tarvisi myös vähentää. Itse ammun joskus samalta etäisyydeltä vihun pistoolilla tai rynkyllä ja varsinkin läheltä m1911 on uber.

Ajoneuvoista itsessään ei löydy mitään napinaa. Yleensä se ongelma kun tuntuu olevan ratin ja penkin välissä. Toki tankilla on kiva saada road kill ja siihen yhteen se sitten jääkin.

Talot tuntuvat kyllä välillä olevan aika helppoja sortumaan. Pienellä privatestillä saisi varmasti hiottua tämänkin romahduttamistaidon paremmin mutta ei itsellä ole se pääasia. Pilaa mun mielestä peliä hieman välillä mutta ei niin häiritsevää.

Squadi systeemi toimii pääosin hyvin vaikka välillä se viides mies jääkin yksin mutta jos on kuusikin tuttua niin pärjää varsin hyvin. Äänet toimii hyvin ainakin itselläni ja yhteyskatkeilut on vähentynyt huomattavasti. Taso on noussut ja alun kill ratioista on turha enään välittää. Toki snipulla saa turhankin helposti sitä nostettua mutta tylsää hommaahan se on.

Tärkeintähän tässä on teamwork. Yksinäinen rambo bafassa ei ole elokuvavastineensa veroinen ja hyvä niin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Insinöörihommakin on epäkiitollista peliseurassa...jos oma tiimi ei viitsi yhtään suojata tankkia korjaavaa, tietäähän siinä lopputuloksen. Vaunu vetää vihollisen huomiota puoleensa ja mikäs sen kivempi kuin napsia puolustuskyvytön kaveri korjaamasta peltipurkkia. Voisi sen vaunun ajaa hieman suojaankin, jos huomaa insinöörin hommissaan.

Nyt menee hiukka ohi.
Minkäs mä mahdan jos olen engineer enkä tunne koko tankkikuskia ja se ei ole squadissa ja se ajaa karkuun kun yritän korjata.
Juttu liittyi muihin pelaajiin ei squadissa oleviin eli monesti muut pelaajat eivät tule korjaamaan tankkia oli sitten missä tahansa vaikka nyt sitten tarpeeksi kaukana.Jos itse olen tankilla niin en aja keskelle vihuja ja toivon että omat korjaavat siinä tai että vuhuja on lähellä ja toivon että tankkia korjataan siinä.

Esimerkkinä kerrankin Arica Harbor -kentässä hyökkäyksessä ekan osion kohdassa vihuilta saatiin tuhottua A ja B kaikki vihut poissa ja tankkini epäkunnossa engineerejä yllin kyllin alueella ja kaikki juoksevat ohi ja kukaan ei korjaa tankkiani.Lisään vielä että monesti jos saan varmuudella tankin otan itse engineer ukon, mutta tankista ulos hyppäämisessä on omat riskinsä.Joko oma vie sen tai pahimmassa tapauksessa vihu voisi viedä tankin.

Itse kyllä pyrin korjaamaan muiden tankkeja jos olen engineer ukkona oli paikka mikä tahansa kestin sitten hengissä tai en, koska tankki on hyvä apu aina kentässä kuin kentässä olettaen että tankki kuski osaa tehdä muutakin kuin ajaa sen keskelle vihollisia ja kenties hylätä tankin vielä sinne.
Lisäystä vielä että kun korjaatte niin moni varmaan tajuaa että menee sille puolelle jossa on paremmin suojassa ja jos luotia alkaa sadella koittaa vaihtaa puolta tai katsoa missä vihu ym.

Täytyy sitä olla vähän uhrautuvainenkin välillä jos haluaa että omapuoli voittaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itsellä alkaa olla vihdoin kaikki aseet kasassa. Pari röllin asetta enää uupuu, ne varmaan saan lähipäivinä.

Ja kiitos foorumin vinkistä että punapistetähtäin kehiin ja joku automaattitorrakko käteen. Heti tuli tästäkin luokasta paljon mielekkäämpi kun saa sukkuloida tankkien seassa C4:n kourassa, eikä tarvihe kykkiä jossain puskissa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Squad-DM:ssä meillä oli erikseen "korjauspiste", jonne ryhmän tankki tiesi hädän hetkellä tulla. Jotain tälläistä toivoisi näkevän useammin ja näinhän tapahtuukin helposti, kun kieli on yhteinen ja mikit löytyy jokaiselta.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Aseen jumiutuminen randomina saattais olla vähän omg unf41R!!1 :p

Tuli mieleen, että olikohan Rainbow 6: Raven Shieldissä noi aseen jumit mukana multiplayerissä...?

Mutta tuota olen myös miettinyt, että kun nyt kuitenkin peleissä tavoitellaan realismia jossain määrin, niin koska tulee peli, jossa oikeasti lippaan lentäessä jorpakkoon, myöskin ne loput kudit menevät mukana. Jotenkin on kutina, että jossain pelissä niin on käynytkin, mutta en muista missä. Saisi tulla joka peliin vaikka heti puolestani. Pitäisi välillä vähän miettiä, että kannattaako joka pikku sarjan jälkeen vaihtaa lipasta.

En muuten pitäisi yhtään pahana että tuollaisia vaikkapa HC moodiin simuloitaisiin. Eikä vaatisi edes kummoista koodin twiikkausta. Satunnaiset jumit (joista selviäisi latausliikkeellä tai parilla, ei sentään aseen purkua tarvi simuloida), hukka-ammukset lippaiden vaihdossa, osumatarkkuuden heikentyminen pitkän juoksun jälkeen, jopa KK:den piipunvaihdot ja ylikuumenemiset olisi helppo toteuttaa ja toisivat oikein kivaa lisämaustetta.

Nyt menee hiukka ohi.
Minkäs mä mahdan jos olen engineer enkä tunne koko tankkikuskia ja se ei ole squadissa ja se ajaa karkuun kun yritän korjata.

Sori, se oli vain sidetopic. En siis osoittanut arvostelua sinulle vaikka quottasin, vaan juurikin epäkiitollisia tankkikuskeja ja insinöörien puutteellisesta suojaamisesta vastaavien tiimikavereiden suuntaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei noihin LMG:hin muuta muutosta tarvitsisi tehdä kuin sen, että seisovilteen pystyt ampumaan vain sen ekan laukauksen kutakuinkin kohteeseen. Eli käytännössä LMG:llä pitäisi aina ampua korkeasta polviasennosta, seisovilteen tai juoksusta hajonta olisi aivan käsittämätön.

Nimim. Intissä KK-mies PKM aseena. Juoksusta, lonkalta ja vaikka mistä asennosta ampumisesta usean tuhannen kudin kokemus :D
 
Ylös Bottom