Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Abakanissa ja M16A2:ssa on jotain maagista sillä ne on itsellä tullut platinoitua ajassa 13h23min. Muilla rynsestereillä platinointiin on kulunut aikaa +15h... Kaikista maagisin ase on ollut MG36 sillä se on platinoitu ajassa 11h41min. Haulikoista 870 ja Saiga platinoitu slugeilla ajassa +19h joten ei niillä mitään taikoja tehdä. Niillä saa kuitenkin aikaan suuren vitutuskertoimen vastapuolelle kun sluggi losahtaa oikeaan kohtaan. Ja mitä väliä sillä on millä aseella joku pelaa, koska jos kuolee niin sitten on vain itse ajautunut tilanteeseen jossa kuolee eikä siihen vaikuta vastapelurin ase ollenkaan. Tilanteesta voi selviytyä hyvällä tuurilla jos hitboxit menee ties missä ja vastapuolella on joku lussu nuhapumppu ja saa itse ruiskastua sopivasti oikeaan suuntaan. Pahasti epätasapainossa tässä on vain pistoolit. M1911 on kunnon OP pisla ja M93R on se lussu nuhapumppu joka ruiskii herneitä. Reukulla ei tähtäämällä osu mihinkään ja lonkalta osuu heti. M9 ja MP-443 soveltuu lähes joka tilanteeseen ja etenkin rentoon pistoolihäröilyyn. :B
Noiden aseiden speksejä vois viilailla suuntaan ja toiseen, mutta tuskin niistä mitenkään saisi sellaisia että voisi olla vikisemättä.

// Pelasin tossa eräänä päivänä nostalgia hakuisesti BF2:sta niin sai kirota kuinka epätarkkoja ja tehottomia aseet siinä on. Ainut keino osua johonkin oli heittäytyä naamalleen maahan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja mitä väliä sillä on millä aseella joku pelaa, koska jos kuolee niin sitten on vain itse ajautunut tilanteeseen jossa kuolee eikä siihen vaikuta vastapelurin ase ollenkaan.

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta tyypit valittaa koko ajan ja aivan uskomattomista asioista. Viime matsissa meille valitettiin motion sensoreista, sillähän ei tietenkään ollut mitään tekemistä asian kanssa, että vastustaja jäi jyrän alle... Viimeisen patchin jälkeen peli on todella hyvässä balanssissa aseiden suhteen (normimoodi) ja silti joka paikasta kuuluu itkuvinkuparku. Opetelkaa pelaamaan tai lopettakaa kokonaan, kukaan ei jaksa tuota valitusta enää. Vika ei ole pelissä vaan teissä. Jos ei saa yhtä blackhawkkia alas niin sehän tarkoittaa sitä että vastustajasi on yksinkertaisesti sinua parempi.

Jos joku ei osaa valita oikeaa työkalua oikeaan kohtaan niin eihän se ole vastustajan vika. Tankin voi tuhota mortarilla, C4:lla, miinoilla, UAV:lla, helikoperilla ja raketeilla. Pitäisikö sen "raiskaavan" tankin tuhoutua kun vähän katsoo sinne päin? Jos sinut tapetaan lähitaistelussa Saigalla, niin eikö sen pidäkin mennä niin? Senhän kuuluukin olla läheltä tehokas, vähänkin kauempaa joutuu napsuttamaan koko lippaallisen.

Heittäkää ne egot nurkkaan ja myöntäkää että maailmassa on olemassa myös parempia pelaajia kuin te. Muistakaa että tämä on myös tiimipeli, ei sillä blachawkilla yksin mitään aikaan saa.

Ei mun käsissä se Colt ole mitenkään OP, M9 sen sijaan on :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Omia asetilastoja kun seuraa niin on tää BC2 siitä jännä peli että mulla on pistoolilla (MP-443 Grach) moninkertaisesti enemmän tappoja kun millään primary gunilla, kaippa se sitten kertoo siitä että Sv98:lla mennään matsista toiseen.

Saisi porukka pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että sillä pulttilukollakin voi hyökätä ihan siinä missä muillakin aseilla, eikä perkele tarvitse jäädä sinne spawnin tuntumaan pusikkoon istumaan 12x scopella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään aamulla oli hauskaa pelailla. AT4 arica harborissa ja sain varmaan 6 tankkia matalaksi :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Omia asetilastoja kun seuraa niin on tää BC2 siitä jännä peli että mulla on pistoolilla (MP-443 Grach) moninkertaisesti enemmän tappoja kun millään primary gunilla, kaippa se sitten kertoo siitä että Sv98:lla mennään matsista toiseen.

Saisi porukka pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että sillä pulttilukollakin voi hyökätä ihan siinä missä muillakin aseilla, eikä perkele tarvitse jäädä sinne spawnin tuntumaan pusikkoon istumaan 12x scopella.
Sv98 on edelleenkin pelin paras ase :p
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ite en kyllä ymmärrä miten jotkut jaksaa valittaa noist op aseista joka ikisessä pelissä. Bäfäs kaikki aseet on hyvin tasapainossa, monesti tullu naputeltua snipu kuoliaaks jostai mapin reunalta pikku aksulla tai umpilla.

Ainut asia mikä ittee tympäsee on ne tiimit jotka ei auta objektiven kanssa yhtää, tai ei avusta tankin tuhoomisessa vaikka siel on 2-3 vihu engineeriä korjaamassa sitä. Ajoneuvotkin toki kuuluu bäfään, mut ittee rupee välillä ärsyttää helikopterit joita ei taho saaha alas (48h peliä takana joten en vaan saa ammuttua niitä alas läheskää joka kerta)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajoneuvotkin toki kuuluu bäfään, mut ittee rupee välillä ärsyttää helikopterit joita ei taho saaha alas (48h peliä takana joten en vaan saa ammuttua niitä alas läheskää joka kerta)
Tosiaan nuo helot ovat suht op:eitä BC2:dessa. BF2:sessa sait olla aika taitava lentämään, jotta pysyit ilmassa paria minuuttia kauempaa saati sitten, että raiskaisit koko kenttää. Aina oli ainakin 1 jetti ja stingeri sun perässä ja vielä ainakin pari ukkoa singoillaan ja aika tehokkaasti ne helot tippuivat, ellei osannut väistellä. BC2:sessa taasen ei ole jettejä ollenkaan ja stingereirenkin tilalla aika avuttomat aa-tykit.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Lauantai-iltaisin ei taida olla koskaan tarjolla kunnon moninpeliä, kun paikalla on vain hc-pelaajia tiimeineen. Yritin vartin ajan päästä peliin jossa olisi suht tasaväkinen meininki, mutta kaikkialla toinen osapuoli koostui tiimeistä jotka sitten persraiskasivat koko ajan harvalukuisemmaksi käyvän vihollisen. Sama homma pari viikkoa sitten.

Joku varmasti tulee huutelemaan, että olisi pitänyt vain jäädä pelaamaan noita vastaan. Noh, itse haluan nauttia pelaamisesta ja siihen ei mielestäni kuulu se, että heti spawnaamisen jälkeen sinut tapetaan kerta toisensa perään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Noh, itse haluan nauttia pelaamisesta ja siihen ei mielestäni kuulu se, että heti spawnaamisen jälkeen sinut tapetaan kerta toisensa perään.

Kuten tästäkin ketjusta voi lukea, osalle pelaajista kysymys on jostain ihan muusta kuin hauskanpidosta puolin ja toisin. Ensi vuonna ilmestyvä Counter-Strike tulee onneksi tarjoamaan tasopohjaisen matchmakingin, ehkä joku tuleva Battlefield menee vielä tähän samaan.

Parhaimmat fiilikset tulee silloin, kun tasavertaiset taistelevat keskenään ja niukka voitto tulee työn ja tuskan kautta. Eilinen ilta Warhammer 40K:n parissa esitti useamman kerran autobalancen, jossa pelaaja heitettiin heikomman puolelle tasoittamaan. Näin se kuuluukin mennä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä olisi kyllä asiaa jos nuo hekot, etenkin blackhawk jossa ei luulisi älytöntä panssarointia olevan oikeastikaan, ottaisivat edes jonkinlaista damagea vaikka LMG:llä räimiessä. Ottaahan ne damagea esim panssarivaunun konekivääreillä ja niillä kiinteillä konekivääreillä. M95: llä kyllä voi hekon pudottaa, kerran jopa siinä onnistunut mutta vaatii aika monta kutia ja pehmitystä ensin. Pystyykö taistelukopterista ampumaan kiväärillä pilotin tai ampujan kuten blackhawkista? Ainakin pirun paljon niihin on vaikeampi osua.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ensi vuonna ilmestyvä Counter-Strike tulee onneksi tarjoamaan tasopohjaisen matchmakingin, ehkä joku tuleva Battlefield menee vielä tähän samaan.

Eikös tässäkin ole jotenkin skill leveliin perustuva matchmaking? Siinä kyllä taas olet oikeassa, että nykyinen systeemi ei toimi ollenkaan. Pelaajat korkeilla skill leveleillä joutuvat usein tiimiin, jossa pelaajien yhteenlaskettu skill level on pienempi kuin vihollisilla. Toivon, että tulevissa battefieldeissä hirveä matchmaking on korvattu serverivalikolla, kuten BF3:ssa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ite en kyllä ymmärrä miten jotkut jaksaa valittaa noist op aseista joka ikisessä pelissä. Bäfäs kaikki aseet on hyvin tasapainossa, monesti tullu naputeltua snipu kuoliaaks jostai mapin reunalta pikku aksulla tai umpilla.

Ainut asia mikä ittee tympäsee on ne tiimit jotka ei auta objektiven kanssa yhtää, tai ei avusta tankin tuhoomisessa vaikka siel on 2-3 vihu engineeriä korjaamassa sitä. Ajoneuvotkin toki kuuluu bäfään, mut ittee rupee välillä ärsyttää helikopterit joita ei taho saaha alas (48h peliä takana joten en vaan saa ammuttua niitä alas läheskää joka kerta)

Ai meinaatko että aseet on tasapainossa jos hauleilla tai kp:lla pystyy ampumaan kahdensadan metrin päästä kaverin, itsellä ottaa päähän nimenomaan nuo aseiden epärealismi ja tarkkuuskiväärin kanssa nää soltut on aika skrodessa kunnossa ja vetäny hyvän setin beta- salpaajaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai meinaatko että aseet on tasapainossa jos hauleilla tai kp:lla pystyy ampumaan kahdensadan metrin päästä kaverin, itsellä ottaa päähän nimenomaan nuo aseiden epärealismi ja tarkkuuskiväärin kanssa nää soltut on aika skrodessa kunnossa ja vetäny hyvän setin beta- salpaajaa.

Hauleilla ei pysty noin kaukaa tappamaan. 200m on pelissä todella pitkä etäisyys, esimerkiksi Isla Inocentesin ensimmäisestä basesta saarelle on suunnilleen sen verran. On shot-range lasketaan muutamassa kymmenessäs metrissä.
Slugeilla asia on eri, mutteivät nuokaan epärealistisia ole.
[video=youtube;nNTyCcip-ks]http://www.youtube.com/watch?v=nNTyCcip-ks[/video]

Ja eipä se nyt mitenkään erikoista ole, että esim. tuollaisella
[video=youtube;MjLwz6HngzI]http://www.youtube.com/watch?v=MjLwz6HngzI[/video]
osuisi pariin sataan metriin.

Sniputus on toimivaa ja tarpeeksi hauskaa ilman aseen heiluntaakin. Bullet drop tekee siitä sopivan haastavaakin.
Hengityksen pidätys nähdään sitten BF3:ssa, joskaan siitäkään ei ole tarkoituksella tehty realistista, vaan hauska peli.

PS: Slangisanoja, joita kukaan ei toisaalla käytä on aina NIIN mukava googletella...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai meinaatko että aseet on tasapainossa jos hauleilla tai kp:lla pystyy ampumaan kahdensadan metrin päästä kaverin, itsellä ottaa päähän nimenomaan nuo aseiden epärealismi ja tarkkuuskiväärin kanssa nää soltut on aika skrodessa kunnossa ja vetäny hyvän setin beta- salpaajaa.

eihän ne haulikot oikeassa elämässäkään tapa kärpästäkään 5m jälkeen, vai kuinka? vertaat vaikka siihen yhteen toiseen suosittuun fps peliin nii huomaat et kuinka aseet bäfäs on oikeesti suhtkoht hyvin balanssissa. tottakai toiset aseet on vähän parempia mitä toiset, mutta ei siellä mitään op aseita ole, jokaisella aseella pärjää jos osaa pelata niillä. jos porukka oikeesti haluaa tasapainoset aseet nii menkää sit pelaa jotai peliä mis kaikil on se yks ja sama ase niin ei tarvii itkee et kuinka toi käyttää iha op nyyppä asetta
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

En oo törmänny missään Battlefieldissä op aseisiin. Ainuat lähes oopeet ovat ehkä BC2 m16, BF2 G36 ja BF2142 voss. Kummatkin helppokäyttöisiä ja tehokkaita, mutta sitä paremmalta tuntuu ownata näitä käyttävät jollain "huonommalla" aseella.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ainuat lähes oopeet ovat ehkä BC2 m16.

kumma, kaikilla foorumeilla puhutaa et an94 ja m16 ois tosi helppokäyttösii ja helppo saaha tappoja, mut sit ku yritän ite käyttää nii onnistun vaa piirtämään vihujen ääriviivat noilla aseilla :D eipä tota ennää tule muutenkaa rynkkyjä käytettyä paljoo ku aks-74u hoitaa homman. tänäänki cold war puolustukses snipa sai kuulan kalloo vaikka just ja just näin sen pään kaukana mäen takana
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Halusin tänne ketjuun vaan kirjottaa tälläsen pyynnön:

Jos olet pelaamassa BC2, niin tee tehtäväsi ja puolusta/tuhoa niitä pommipaikkoja. Sama justiinsa noissa tankeissa (sun muissa ajokeissa)!

Eilen meinaan kun pelasin rush valparaisossa, niin olin tiimin AINOA joka tuhosi m-com asemia! päästiin niinkin pitkälle kuin kolmanteen baseen, mää tuhosin kahesta ekasta basesta molemmat m-comit. Sitte kolmannessa basessa sain vielä B:n ja siihen se sit loppu (se on jo 1250 pistettä räjäytyksistä + pommin asetukset 250 + kolme tankkia, joissa kaikissa 2 ukkoo sisällä =~ 700 pistettä). Oisin voinu tietysti antaa niille tiimiläisille ohjeita mutta kun tuli myytyä toi mun Creative:n headset ja odottelen parhaillaan Turtle Beach PX21:stä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ainuat lähes oopeet ovat ehkä BC2 m16
Pelin julkaisussa M16 oli tasapainoinen, mutta nerfin jälkeen se on ollut suoraan verrattavissa hernepyssyyn imo. Näin ainakin normipuolella.

Eilen meinaan kun pelasin rush valparaisossa, niin olin tiimin AINOA joka tuhosi m-com asemia! päästiin niinkin pitkälle kuin kolmanteen baseen, mää tuhosin kahesta ekasta basesta molemmat m-comit. Sitte kolmannessa basessa sain vielä B:n ja siihen se sit loppu
Sellanen vinkki mikä helpottaa noiden M-COM'ien tuhoamista merkittävästi on se, että tuhoo aina ekana se vaikeampi M-COM. Yleensä vastustajat olettaa, että hyökkääjät rushaa ekana sille helpommalle helppojen pisteiden toivossa, niin hiivi sillä aikaa sille vaikeammalle. Yleensä se on niin, että kun se helpompi on tuhottu, niin kaikki puolustajat voi keskittää puolustamisen siihen vaikeampaan, jolloin siitä tulee entistä vaikeampi. Esimerkiksi siinä Valparaison kolmannessa basessa (hökkelikylä) voit mennä suoraan A'lle sitä kalliota pitkin. Näin pääset suoraan siinä tien reunassa odottavien puolustajien selkään ja voit käydä hoitelemassa se A'n. Sen jälkeen voit joko mennä sitä vettä pitkin sinne B'lle ja pistää sen päälle sieltä alapuolelta, tai sitten käyttää vähän halvempaa keinoa ja ampua se B sieltä toisessa basessa olevalla Stationary AT'lla.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tosiaan nuo helot ovat suht op:eitä BC2:dessa. BF2:sessa sait olla aika taitava lentämään, jotta pysyit ilmassa paria minuuttia kauempaa saati sitten, että raiskaisit koko kenttää. Aina oli ainakin 1 jetti ja stingeri sun perässä ja vielä ainakin pari ukkoa singoillaan ja aika tehokkaasti ne helot tippuivat, ellei osannut väistellä. BC2:sessa taasen ei ole jettejä ollenkaan ja stingereirenkin tilalla aika avuttomat aa-tykit.


Unohdit Yhen jutun ONHAN MEILLÄ SOZ-X/V1nKKu ^^ :D:D

E: Ainiin täyteinen tappaa helposti vielä 100 metrin jälkeen joten ei bc2 ole mitenkään epärealistinen (Tosin itteäki V*** nuo pelissä')
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Hauleilla ei pysty noin kaukaa tappamaan. 200m on pelissä todella pitkä etäisyys, esimerkiksi Isla Inocentesin ensimmäisestä basesta saarelle on suunnilleen sen verran. On shot-range lasketaan muutamassa kymmenessäs metrissä.
Slugeilla asia on eri, mutteivät nuokaan epärealistisia ole.

Itse aseiden kanssa aikas paljon puuhastelleena ja leikkineenä väitän että niin tarkka ja hauska ase tuo konepistoolikin on niin tarkka kantama ja tehokkuus etäisyyden kasvaessa eivät ole mitään ko. peliin verrattavia. Nykyaikaisen sotilaan varustus on sitä luokkaa että luodin läpäisykyky ei enää etäisyyden kasvaessa riitä. Kannattaa muistaa että kp on pääasiallisesti tarkoitettu sisä- ja asutuskeskus taisteluun jossa etäisyys on pieni ja nopeus/ketteryys ratkaisevat. Jos konepistoolilla saavutettaisiin pelin tulokset niin miksi sotilaan aseistuksena edes on rynnäkkökivääri. Välimallina voisi näistä ehkä ajatella olevan sitten carbiinimallinen kivääri, joka parantaa aseen käsiteltävyyttä. Itse en mp5llä saanut järkeviä tuloksia kuin alle sataan metriin saakka ja taisteluammunnassa alle 50m sisällä oli osumatarkkuus riittävä yhdistettynä nopeuteen.
Konepistooleista Vector muodostaa tosin poikkeuksen, kyseinen pyssy taisi olla valittavissa bf3ssa jos en väärin muista.

Kyllä tuo sniputus on mielestäni pelissä aika helppoa vaikka luodit lurpsahtelevatkin. Kannattaa muistaa että ko. aselajikaan ei ole niin yksinkertainen että jokainen pallinaama janttereita kaataisi edes 400m asti.

Joo olipas helppoa ja selkeää tekstiä.
 
Ylös Bottom