Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company 2 [X360] - Hype ja hankintahekumointi

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

No mitäpä sitä huonosta demosta yhtään enempää kirjoittamaan, kuin yhden lauseen verran. Varsinkaan jos lause sisältää kaiken oleellisen.

Juokseminen oli kuin mitäkin suossa tarpomista, maastossa oli tahmaista liikkua, kranaatin heittäminen oli jokseenkin huvittavaa, kontrollit olivat suht ontuvat. Myöskin rynkyllä saa taas lähes lippaan upottaa kaveriin, joka laskee pisteitä. Puukkonapin vaihdosta plussaa. Plussaa myös siitä, että demon sniperi taisi tappaa yhdestä, toisin oli ykkösessä. Oli ihan jees mappi ja aika hauska tuo laskuvarjolla hyppääminen.

Mutta ellei parannuksia tule, niin hyllyyn jää. Kai tää jo drunkenille kelpaa ;)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Takana noin 5 tuntia tätä demoa ja pakko sanoa että hyvän pelin perus elementit puuttuvat täysin, kuten aiemmin mainittu on useammassa viestissäkin. Ohjaus tärähtelee todella oudosti välillä vaikka lähelläsi ei olisi ketään, eikä kukaan ampuisi sinua kohden. Minimappi on todella huono. Sillä ei meinaa erottaa muita squadilaisia, koska kartta on sävyltään vihertävä ja squadilaisten merkit ovat haalean vihreällä. Kauas on todella hankala ampua rynkyillä, koska vihollisia ei erottaa pixeleistä ja tähtäys vie aikaa tervamaisen liikkumisen takia. Myrkyistä voimakkain oli itse Battlefieldin oma tunnelma mikä oli onnistuttu pilaamaan heti pelin käynnistämisestä asti. Tällä tarkoitan sitä, että: Missä ihmeessä on Battlefield -theme? Kun käynnistetään peli nimeltä Battlefield, niin kaikille rupeaa heti soimaan päässä classinen BF-theme. Tämän pelin kun käynnistää niin ei kuulu mitään. Ei valikoissa. Ei peliä ladatessa. Ei pelissä. Ei missän.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Niin karulta kuin se kuulostaakin, niin "tahmainen" kuvastaa kyllä hyvin peliä.

Hahhah, joskus yksi adjektiivi vaan kertoo enemmän kuin tuhat muuta ilmaisua. :)
Toki muokkasin rikkomusten pelossa vähän tuota edellistä viestiäni asiallisemmaksi, jotain ihmeen perusteluja koitin kyhätä.

Mutta ennen kuin iskette mielessänne kalloni murskaksi jumalattoman isolla vasaralla, muistakaa, että mielipidehän tämä vaan. Voi vaikuttaa siltä että haastan riitaa ja haluan vittuilla pelistä pahaan sävyyn puhuessani, mutta ei se niin vaan ole. Mitäpä mielihyvää sellaisesta saisi, tai en minä ainakaan saa. Toinen tykkää ja toinen ei, toi pätee käytännössä kaikkeen tässä maailmassa.

Peace. :)

Plussaa myös siitä, että demon sniperi taisi tappaa yhdestä, toisin oli ykkösessä.

Mutta kun ei tapa, testattu on. Ekan snipun jälkeen unlockattavalla snipulla sain kolme osumaa eikä kuollut. :(

Hmm, kyllä ainakin smg:t tappoivat helpolla.

Myönnetään, smg:t hyvin toteutettu ollen läheltä erittäin tappavia.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Hmm, kyllä ainakin smg:t tappoivat helpolla. Rynkyllä en ole vielä pelannut, mutta tuossa medicin RPD:ssä (vai mikä olikaan peruskk) tuntu välillä menevän oudosti läpi panokset vihollisista. Puolen tunnin pelaamisen jälkeen pelistä rupesi saamaan selkoa ja kahden kaverin kanssa pelatessa maistui todella hyvältä. Ohjaus on vähän tahmaista, mutta hemmetisti parempi kuin BC1:ssä, jota ite boikotoin ohjauksen takia. Tervetullutta vaihtelua codin paukuttamiseen :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Joo no eipä tää demo nyt nii kova ollu ku toivoin. Lagiakii oli välillä iha stanasti. Mutta viel on odotukset korkeella koska ite tykkäsin edellisestä bad companystä huomattavasti enemmän kun MW:sta, kaikesta kankeudesta huolimatta.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Täytyy tulla vähän peliä puolustelemaan, kun niin kovaa kritiikkiä on ollut. Eivät ole tainneet kritisoijat olla aiempienkaan (konsoli-)Battlefieldien faneja, sillä samat loistavan pelin ainekset tässä on kasassa. Todella maittavaa menoa, kunhan vain löytää lagittoman servun (DICEn ainainen ongelma julkaisuissa). Peli muistuttaa hyvin paljon Bad Company 1:sta kaikkine hyvine ja muutamine huonoine puolineen, mutta tärkeimmät viat, eli gunplay ja spottaus on korjattu. Ohjauksessa ei ole mitään vikaa, mutta toki se alkuun tuntuu tahmealta, jos on tottunut CoDeihiin. Tämä on tosiaankin vain tottumiskysymys, eikä BC2 edes tarvitse samanlaisia reaktiohippaan soveltuvia kontrolleja. Luokkia on tviikattu vähän, mutta hyvään suuntaan.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Täytyy tulla vähän peliä puolustelemaan, kun niin kovaa kritiikkiä on ollut. Eivät ole tainneet kritisoijat olla aiempienkaan (konsoli-)Battlefieldien faneja, sillä samat loistavan pelin ainekset tässä on kasassa. Todella maittavaa menoa, kunhan vain löytää lagittoman servun (DICEn ainainen ongelma julkaisuissa). Peli muistuttaa hyvin paljon Bad Company 1:sta kaikkine hyvine ja muutamine huonoine puolineen, mutta tärkeimmät viat, eli gunplay ja spottaus on korjattu. Ohjauksessa ei ole mitään vikaa, mutta toki se alkuun tuntuu tahmealta, jos on tottunut CoDeihiin. Tämä on tosiaankin vain tottumiskysymys, eikä BC2 edes tarvitse samanlaisia reaktiohippaan soveltuvia kontrolleja. Luokkia on tviikattu vähän, mutta hyvään suuntaan.

Itellä ihan samat fiilikset demosta, 2peli+euro tarjouksella varmaan lähtee ostoon. Todellakin hienoa ettei ole mitään "reaktiohippaa", sitä saa jo tarpeeksi kestää MW2:ssa (tosin en minä enää, kun tuli myytyä poies). Niin ja ripaus realismiakin on saatu kehiin, sillä luodit tippuvat ajan myötä gravitaation voimasta joten kannattaa pitkillä matkoilla hieman ylöspäin tähdätä. Ainoana miinus puolena tulee esiin snipereiden tehottomuus, tämä tuntuu tosin olevan ongelma jokaisessa sotapelissä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Minä pidin demosta myös. Onhan siinä todellakin ongelmansa, mutta kyllä tämä taas tulee viemään sen vuoden nettiräiskinnän tittelin aivan varmasti.

Tässä sitten muutama kritiikki, ovat kyllä edellisissäkin viesteissä tulleet ilmi:

-Minimappi oli kyllä huono, uudella 40 tuumaisella Sonyllä erottui huonosti, putkitvllä epäilen ettei ollenkaan.

- puissa kyllä jotain vikaa, hieman söhtyä olivat. Silti metsässä oli sellainen tunnelma, että niitä oksia oli ns. tarpeeksi ettei voinut nähdä kauaksi kunnolla ja välillä tuli yllätyksiä puun takaa.

- Todellakin, missä on Battlefieldin teemamusiikki?! Se on pakko olla mukana, sillä se on tunnelman selkäranka!

- Tankkien kontrollit takaisin vahoihin asetuksiin, tai niillä ei osaa liikkua ollenkaan.

-Omituisia rumbleja ohjaimessa vaikka mitään ei lähellä tapahdu.

+ Kyllä tämä taas on vain niin paljon letkeämpää menoa kuin MW2:ssa. Todella hyvä tunnelma ja tiimin kanssa eteneminen hauskaa.

+Taistelukentän savut ja muut höyryt sekottavat kettää mahtavasti.

+ Mopo.

+ Aseiden äänissä taas kunnon lätkettä ja lätinää. Aivan kuin Kreatorin Ventor vetelisi tuplabasareita!

+ Vaikka minimappi on suhruinen, silti uudet karttamerkinnät todella selkeät.

Tästä jatketaan tänään.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Tuo tosiaan oli todella ihme, että musat puuttui lähes täysin. BF Themeä ei ollut ollenkaan ja muutoinkin musiikkina oli jotain vaimeaa luritusta, jota kuului vain pari sekunttia.

Muutoin peli tuntui kumman keskeneräiseltä. Vahvasti tuli mieleen, että tätä ei erota PS3:n betan koodista muuta kuin yläkulmasta vaihdettu teksti. Jo sen ~1,5h pelirupeaman aikana peli jäädytti boksin kertaalleen (selkeästi pelin vika, koska jäätyi vähän aikaa lagin alkamisen jälkeen) ja matchmaking/servut lagittavat perinteisesti. Lagi on tietysti mitä on ja sitä korjataan koko ajan, mutta siitä huolimatta se harmittaa ja varmasti karsii ostajia (mitä demon ei kuuluisi tehdä). En tiedä oliko se lagin aiheuttama bugi vai mitä, mutta useamman kerran hyökkääjänä respasin ilman laskuvarjoa taivaalle ja vedin siitä suikkarit.

Perus bäfäpelaaja tietysti sietää ongelmia aika rutkastikin, eivätkä ne onnistu himmentämään pelin loistavuutta, mutta harmittaa silti, että tämä saattaa vähentää ostajakuntaa.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Demon ladanneena, mutta ikänä peliä pelanneena. Herää kysymys miks eivät voinu laittaa sitä oikeata BF moodia tähän demoon. Prkl. Jos tänään pääsis sitten peliin asti. Tulee ostettua jos jengi kuoalee ilman että tarvii koko lipasta ampua rintaan. Ykkösen pilas täysin aseitten onneton lämä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Tulee ostettua jos jengi kuoalee ilman että tarvii koko lipasta ampua rintaan. Ykkösen pilas täysin aseitten onneton lämä.
Mielestäni aseiden teho oli aivan loistavassa tasapainossa. Rynkyllä pari sellasta parin kudin burstia riitti pudottamaan vihun, kevyt-kk:lla pari patia (jos osuu), pistoolilla 2-3 patia... Tästä huolimatta pelissä voi selvitä, vaikka vihu alottaisi ekana ampumaan, sillä varsinkin pidemmille matkoille aseissa on rekyyliä ja jos sinuun osuu, niin tähtäin heittää todella voimakkaasti. Eli ampuminen vaatii skilliä, mutta on tyydyttävän tehokasta.

Kevyt-KK:lla tosin esiintyi pari kertaa bugia, jossa padit vain menivät vihollisen läpi, eivätkä tehneet mitään damagea.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Tuo tosiaan oli todella ihme, että musat puuttui lähes täysin. BF Themeä ei ollut ollenkaan ja muutoinkin musiikkina oli jotain vaimeaa luritusta, jota kuului vain pari sekunttia.

Muutoin peli tuntui kumman keskeneräiseltä. Vahvasti tuli mieleen, että tätä ei erota PS3:n betan koodista muuta kuin yläkulmasta vaihdettu teksti. Jo sen ~1,5h pelirupeaman aikana peli jäädytti boksin kertaalleen (selkeästi pelin vika, koska jäätyi vähän aikaa lagin alkamisen jälkeen) ja matchmaking/servut lagittavat perinteisesti. Lagi on tietysti mitä on ja sitä korjataan koko ajan, mutta siitä huolimatta se harmittaa ja varmasti karsii ostajia (mitä demon ei kuuluisi tehdä). En tiedä oliko se lagin aiheuttama bugi vai mitä, mutta useamman kerran hyökkääjänä respasin ilman laskuvarjoa taivaalle ja vedin siitä suikkarit.

Perus bäfäpelaaja tietysti sietää ongelmia aika rutkastikin, eivätkä ne onnistu himmentämään pelin loistavuutta, mutta harmittaa silti, että tämä saattaa vähentää ostajakuntaa.



Ps3 betassa kenttänä oli Africa Harbor eli sellanen aavikkokaupunki.

Tosin se ihmetyttää että ps3 beta versiossa ei oolut juurikaan yhtään lagia ja sniperitkin tappoivat yhdestä osumasta päähän ja 1-2 osumasta alavartaloon. Liikkuminenkin oli jouhevaa. Pitää odotella kun ps3:selle tulee sama demo kun boksille niin josko siinä olisi samat bugit.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Tosin se ihmetyttää että ps3 beta versiossa ei oolut juurikaan yhtään lagia ja sniperitkin tappoivat yhdestä osumasta päähän ja 1-2 osumasta alavartaloon. Liikkuminenkin oli jouhevaa. Pitää odotella kun ps3:selle tulee sama demo kun boksille niin josko siinä olisi samat bugit.

Kyllä liikkuminen oli jouhevaa, ota huomioon että liikkumista kritisoivat useasti MW2:n pelaajat. Minusta liikkuminen oli oikeen hyvää, tosin alussa sensitivy on BF-veteraaneille liian hidas, mutta senhän saa muutettua mieleisekseen. Ja sniper tappaa kyllä päälaakista kyllä. Lagia oli, mutta kuten sanottua sitä oli myös ykkösen demon alussa.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Kylläpäs on negatiivistä palautetta tullut demosta. Suurin ongelma tuossa ainakin minulla on tuo servereiden lagaaminen. Kontrollien muuttamminen myöskin aiheuttaa tiukoissa paikoissa harmaita hiuksia. Ykkösosan kontrollit kuitenkin iskostunut tuonne selkärankaan melko jämäkästi niin pieniä mokia sattuu välillä. Valikoista saa kyllä BC:n kontrollit päälle, mutta ei nekään toimi aivan samalla tavalla, joten sama totutella noihin default kontrolleihin.

Joitakin pienempiä ihmettelyjä aiheuttavia tekijöitä onkin hieman enemmän, mutta luotan siihen, että ne korjaillaan lopulliseen versioon. Listaillaan joitakin ihmettelyjä alle..

- Snaippereilla on vissiin jotkin robottikädet, kun ei tähtäin heilu yhtää. Ei kyykyssä, eikä seistessä.
- Omituiset tärinät, vaikka ketään/mitään ei olisi lähettyvilläkään.
- Statsit nollaantu jossain vaiheessa iltaa ja menetin kaikki kerätyt pojot/aseet/lätkät jne. Menee kyllä vissiin huonosti toimivien servereiden piikkiin.

Eipä nyt tule äkkiseltään muuta mieleen. En tiedä mistä ihmeen tahmaisuudesta täällä porukka urputtaa. Itse en juurikaan juoksemisessa/tähtäilyssä/missään muussakaan mitään yhtään sen tahmaisempaa huomaa kuin edellisessä BC:ssä. Vissiin pitäs pelata CoDeja, että hiffais mistä on kyse.

Positiivisiä asioita vois kans koittaa listailla..

- Luoteihin vaikuttaa painovoima!
- Spottaaminen tapahtuu oikeesti fiksusti

Nuo nyt tulee tällä hetkellä päälimmäisenä tulee mieleen. Hyviä uudistuksia on tietysti laskuvarjot, mönkijät ja kaikki muutkin uudet härpäkkeet mitä peliin on ympätty. Mönkijät on muuten meleko vikkeliä liikkumaan paikasta toiseen. UAV:ia en eilen päässyt testaamaan ollenkaan, koko ajan oli jostain kumman syystä varattuna.

Kaikenkaikkiaan ihan positiivinen kuva ainakin tällä hetkellä tuosta demosta. Kenttäkin on hyvä, pitää sisällään sopivasti vaihtelua. Puolustajan kannalta on hyvä, kun hyökkäyksen voi saada loppumaan missä tahansa tukikohdassa. Siis yksikään yksikään tukikohta ei ole semmonen läpihuutojuttu hyökkääjille. Toisin kuin ykkösessä, jossa monessa mapissa oli ongelmana se, että mikäli hyökkäystä ei onnistunut pysäyttämään ensimmäisessä tukikohdassa niin seuraavat pari tukikohtaa on hyökkääjille helppoja kohteita. Hyvin on siis tasapainossa, ainakin tuo kenttä.

Koskaan en oo pyssyistä mitään tajunnu, joten niistä en ala pahemmin kommentoimaan. Perstuntumalta kuitenkin vaikuttas siltä, että ukot kaatuu helepommin kuin ykkösessä ja tähtäin heiluu rajummin räjähdyksien vaikutuksesta. Mahollisesti potkiivat myöskin hivenen enemmän, samanlaisia sarjoja ei ihan niin heleposti vedellä ku edellisessä osassa.

Classit on pistetty ihan uuteen uskoon ja oon niistä ihan pihalla. Jokasella jampalla on pistooli? Jokasella jampalla on tracer? Snaipperilla on C4? Kaikilla on granaatteja? Ei voi ymmärtää, ihan liikaa vaihtoehtoja. 1943:ssa on just hyvä systeemi. Kolme ukkoo ja that's it. Näissä vaihtoehtoviidakoissa tämmönen yksinkertainen konsolijamppa menee ihan sekasin.

Pisteytys tässä aiheuttaa kyllä välillä pientä hilpeyttä. Pisteet liikkuu ihan eri lukemissa kuin aikaisemmin ja kaikesta mahollisesta oheistoiminnasta saa pisteitä. Ilman yhtään tappoo on mahollista päästä varmasti yli tuhanteen pisteeseen. Tapoistakin kertyy kyllä ihan kivasti pojoja. Eilen sain yhden jätkän taposta 190 pistettä. Siis ihan rynkyllä selkään ampumalla, ei ollut ees missään tankissa sisällä, että olisin saanut tankin tuhoamisesta lisäpisteitä. Tankistahan saa 100 pistettä ja sinne laitetaan vielä kaks jamppaa sisään niin heleposti yli 200 pistettä ropsahtaa yhdellä C4:llä. Onneksi rankkien välit ovat kasvaneet myöskin selvästi. Avattavia aseita ja härpäkkeitä näyttäs löytyvän myöskin varsin kiitettävä määrä.

Tässäpä nämä päälimmäiset tuntemukset koottuna tältä suunnalta.

(Viesti kirjoitettu kesken työpäivän pienissä pätkissä kokonaisuudessa ~2h:n ajanjaksolla, joten voi olla hivenen sekava ja epäjohdonmukainen ja sisältää n+1 kirjoitusvirhettä.)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Olihan tätä ykkösenkin kohdalla, mutta kyllä siitä muistaakseni viikossa päästiin.

Ei muuten päästy. Pelihän julkaistiin kesällä ja ainakin saman vuoden loka- marraskuussa lagi oli jotain aivan hirveää (siis kun tuo conquest pelimuoto saapui DLC:ksi). Kun äijää liikutti askeleen eteen, otti se myös askeleen sivulle. Nykyään peli kyllä toimii mainiosti.

Ostoon tämä varmasti menee, kun 1. osaakin on molemmilla alustoilla tullut hakattua enemmän kuin lääkäri määrää. Enää pitää miettiä kummalle koneelle, se selvinnee viikon päästä kun PS3 demo julkaistaan.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Ainoana miinus puolena tulee esiin snipereiden tehottomuus, tämä tuntuu tosin olevan ongelma jokaisessa sotapelissä.

Itse taas tykkään noista sniperien tehoista. Pakottaa ampumaan päähän, joka tuo mukavaa haastetta ja olisihan nuo sniperit ihan ylivoimaisia jos tappaisivat yhdestä. Kannattaa myös muistaa tehdä vanahabattlefieldpistooli temppu, elikkä ammut ukkoa esim. rintaan, heti vetäset pistooliin esiin, suoraan rautatähtäykseen ja ammut. 40% sniperi tapoista tulee itsellä tälleen.
Ai niin sniperi tappaa suht läheltä yhdestä rintaan, että ei kannata välttämättä mennä sinne vuorelle 2km päähän vihollisista, vaan pelata vähän enemmän agrella ja ajautua lähitilanteisiin.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Minusta on vaan hyvä, että sniperien aseet eivät ole niin tehokkaita kuin niiden pitäisi olla. Osuman jälkeen on vielä mahdollista selviytyä nurkan taakse, pääosumaa kun ei ole helppo saada pelkällä tuurilla.

Reconit pelaa melkein aina pelkästään omaan pussiin, eivätkä osallistu tiimityöskentelyyn. Ykkösessä varma peli-ilon tappaja on pari äijää kiikaritähtäinten kanssa kyykkimässä vastustajan alueella 30 kilometrin päässä pelialueen äärilaidalla.


Demoa kokeilin ja vanha yleinen ongelma paistaa eli demosta saa aina väärän kuvan. Ja vaikutus on nimenomaan negatiivinen. Kokoversio voi olla rautaa, mutta demon perusteella peliä ei kannattaisi ostaa. Dead Spacen demo jätti myös kylmän fiiliksen, mutta voi minkä virhen tekee jos siitä päättelee jotain minkälainen koko versio on...

Demo ei vakuuttanut, mutta peli lähtee ostoon heti julkaisussa. On se sentään maukkaan pelin jatko-osa, ei sitä voi sössiä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Ai niin sniperi tappaa suht läheltä yhdestä rintaan, että ei kannata välttämättä mennä sinne vuorelle 2km päähän vihollisista, vaan pelata vähän enemmän agrella ja ajautua lähitilanteisiin.
Ykkösessähän jotkut juoksentelee snaippereilla ihan siellä etulinjassa, kun ovat lähietäisyydeltä niin tehokkaita. Hyvin sopivat sinne haulikkomiesten joukkoon.

Unohtu muuten mainita tuosta edellisestä viesetistä, että tässä ei pysty snaipperilla enää kylvämään niitä motion sensoreita samalla tavalla. Heität yhden jonnekin ja se siellä spottailee vihollisia (jos joku tappaa sinun sensorin spottaaman vihollisen niin sinä saat 20 pistettä!), sitten päätät heittää vielä toisen hivenen toiseen suuntaan niin samalla, kun se toinen irtoo siun hyppysistä niin se ensimmäinen lakkaa toimimasta. Mielestäni oikein mainio uudistus tämäkin.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

onkohan nuo "omituiset tärinät" kuitenkin sellasia että jos jossain kohtaa mappia (vaikka toisella laidalla) tai jossain " toisessa kuvitteellisessa" taistelussa, pamahtaa joku isompi pommi.

... niin se kuvastaa jotenkin sitä. tai ylipäätään sellaista hektistä taistelumeininkiä, että on arvaamattomia tärinöitä/häiritsiöitä joka puolella?

jos näin on, niin mun mielestä ihan hyvä idea.

muuten huomasin että alkufiilikset oli täynnä pettymyksiä, mutta kun grafiikkaan ja ohjaukseen tottuu ja bugit korjataan niin ihan kelpo peli varmasti tulossa :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom