Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company 2 [X360] - Hype ja hankintahekumointi

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

siis käsittääkseni lopullisessa pelissä tulee olemaan ainakin rush, conques ja squad deathmatch (4 tiimien deathmatch)
+Squad rush

Rushin ja conquestin kaikki tuntevat. Squad deadmatch on tosiaan tappomatsia 4vs4vs4vs4 ja squad rush on lähinnä kilpailuhenkiseen pelaamiseen tarkoitettu 4vs4 -pelimuoto, jossa toinen tiimi puolustaa kahta cratea ja toinen hyökkää.

Valinnanvara on tietysti erittäin jees, mutta huolestuttaa mappien määrä näin monella pelimuodolla. Itse kun tulen lähinnä hakkaamaan noita suuren mittaluokan mättöjä, niin ärsyttää jos niiden mappimäärä on kovin pieni ylimääräisten pelimuotojen ansiosta. Veikkaisin, että julkaisussa mappimäärä on enimmillään ~8 per pelimuoto, vaikka ~12-16 kelpaisi. Toki nuo mapit jokaiseen pelimuotoon saadaan samoista "rakennuspalikoista", mutta silti hyvän mapin suunnittelu jokaiseen muotoon erikseen vaatii huimasti työtä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Jos karttojen taso pysyy yhtä korkeana kuin demossa niin kyllä 8 sellaisia viihdyttäisi pitkään.. ja tuleehan sieltä satavarmasti taas dlc karttojakin kuitenkin.
Alkaa sujumaan tämä kun parhaat pisteet tullut aika monessa erässä ja niin hyökkäys kuin puolustus voittojakin (ja mikä kivointa on myös parisenkymmentä dogtagia tullut kerättyä).
Todella hienoa kuten jo aikaisemmin mainittiin niin erät tosiaan menee aika eri tavalla, ja makeasti noin pullonkaulatkin menee aavistuksen eri kohtiin mapissa..
riippuen useasti puolustajien aggressiivisuudesta. On ollut todella mukavaa mitenkä usein on kohdalle osunut squad jossa tiimityöskentely toimii.
Pc miehenä melkein kutkuttaisi kokeilla pc versiotakin, mutta kyllä se konsolille on hankittava.. yksinkertaisella matematiikalla laskettuna:

Boksi vs. PC

32" tv > 24"monitori
Letkeä iso nojatuoli > Puolimukava tietokonetuoli
Teknisesti sujuvaa > Mahdolliset tekniset ongelmat
Rötväys asento > Näytön edessä jäkittäminen
Kelvolliset grafiikat < Tajuttoman hienot grafiikat
Gamepad < Hiirinäppis
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Ollaan kyllä kaukana Battlefield 1942 tai batu2 tasosta. Grafiikat on aivan kamalat, sniperi on huono vitsi, äijät ei kuole juuri mistään, demon kenttä on todella putkimainen, codista matkittu puukotukset yms. Mutta onhan se batu silti joten kaippa tämä on pakko hankkia...
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Ollaan kyllä kaukana Battlefield 1942 tai batu2 tasosta. Grafiikat on aivan kamalat, sniperi on huono vitsi, äijät ei kuole juuri mistään, demon kenttä on todella putkimainen, codista matkittu puukotukset yms. Mutta onhan se batu silti joten kaippa tämä on pakko hankkia...

Mun mielestä toi demon "putkimainen" kenttä on todella hyvä! Mun mielestä ihan hyvä vaan, ettei se oo tosta laajempi tai isompi kenttä ku muuten siinä tulis just sitä et hyppäät jonku kaverin kyytiin ja sit se ajelee siel kentän laidalla johonkin jemmaa kauaks siitä, missä pitäis olla. Nyt kun toi kenttä on vähän "putkimainen" niin kokoajan on sellasta taistelua ja ei tuu niitä hetkiä, että pitäs ihan ettimällä ettiä niitä vihuja jostain.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Rush-kenttien on tarkoituskin olla tiiviimpiä kuin esim. Conquest-vastaavien. Tarkoitus ei ole, että hyökkääjät kiertävät koko ajan selkään jostain raosta (tämäkin on mahdollista), vaan että joukot ottavat kiivaasti yhteen tiukassa rintamassa.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Itse pidin demosta. Taisteluissa on mukava sotimisen tunnelma kun alkukankeuksien jälkeen pääsi jälleen sisälle tapahtumiin (pitkä aika viimeisestä Bad Company -sessiosta). Kokoversiossa kun on vielä sitten enemmän kenttiä ja unlockattavaa, kuten red dot sightit, aseet ja varusteet jne. niin uskoisin, että kolahttaa. Ihmettelen, että mitä porukka täällä vaahtoaa grafiikoista. Minun mielestäni graffat on ihan ok, kun ottaa huomioon, että tantereella sattuu ja tapahtuu kaikenlaista koko ajan -- ainakaan minun silmäni eivät alkaneet vuotaa verta tätä pelatessa. ;)

Ainoat valituksen aiheet, jotka tulivat mieleen, ovat että ohjaus on edelleen hieman kankea, mutta taitaa kuitenkin hieman olla parempi kuin BC1:ssä. Lisäksi ukkelit tuntuvat välillä yhä ottavan ehkä hieman liikaa luotia vastaan ennen kuin kuolevat, mutta voisi olla, että tantereella kuolisi koko ajan, mikäli parin gramman lyijyannos jo tiputtaisi. Kokonaisuudessaan kuitenkin ihan ostettavan veroinen kokonaisuus. Kysymys kuuluukin vaan, että milloin tämä tulee hommattua kun PS3-puolelle tuli juuri tuo MAG:kin eikä vielä tiedä, että miten se kolahtaa (ei ole vielä saapunut). On jopa mahdollista, että BC2:n hommaaminen siirtyy sen kolahtaessa, mutta ei mennä vielä asioiden edelle. :D
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Onneksi tässä on otettua conquest huomioon alustapitäen karttasuunnittelussa. Harmi ettei sitä ole demossa sillä sehän on itse The Battlefield. Plussaa täytyy antaa myös pisteistä, koska niitä tulee melkein melkein jokaisesta asiasta mitä tekee ja siitä saa motivaatiota auttaa taistelutovereita.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Dodiin! Näin aluksi on pakko tunnustaa, että ekojen testikertojen jälkeen BF2 tuntui jotenkin oudon "jälkeenjääneeltä" ekaan osaan verraten. Bugitti pirusti ja jäätyili ( demo kyseessä tottakai ) ja lisäksi grafiikka tuntui oudon sahalaitaiselta varsinkin metsän suhteen. Kontrollitkin olivat oudon tahmeat. Muutenkin tunnelma oli jotenkin kadoksissa ja harkitsin jopa pelin ostamatta jättämistä ainakin julkaisuksi kunnes eilen pamahti ja kovaa.

Muutaman pelikierroksen jälkeen hyvässä tiimissä heräsi yllättäen se BF-peto eloon ja voi sitä riemua. Äänimaailma oli jo ekassa osassa parasta mitä FPS-peleissä olen kuullut ja empä olisi uskonut, että seuraava osa pistäisi vielä paremmaksi. Olin väärässä. Tankit myös tuntuvat paljon paremmilta kuin ekassa osassa ja nyt niitä saa pelätä ihan tosissaan. Kk-paikka takaa paljon kuolemia olit sitten kummalla puolella tahansa piippua :D Kontrolleihin tottuikin yllättävän nopeasti eikä valittamisen aihetta enää niistäkään löydy.

Eiliset yösessiot olivatkin sitten viiminen niitti ostopäätökseen ja eihän tätä voi hyllyyn jättää sitten millään. Ainoa huono puoli mikä tulee tällähetkellä mieleen on vapaavalintaisten aseiden avaamisen pois jättö mutta eiköhän sen kanssa opi elämään. Onko kellään muutes tietoa voiko tässä vihdoin jo tehdä privaattimatseja?
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Onko kellään muutes tietoa voiko tässä vihdoin jo tehdä privaattimatseja?
Noh, käsittääkseni luvattu on taas, mutta niin luvattiin ykkösenkin kohdalla. Toisaalta 1943:ssa oli jo privapelit mukana, mutta toteutus lähenteli ala-arvoista.

Tämän nimikkeen kohdalla privaajille antaa varmasti toivoa se, että mukana on huomattavasti privapeleihin paremmin sopiva pelimuoto (erityisesti Squad Rush) kuin aiemmassa pelissä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Muutaman pelikierroksen jälkeen hyvässä tiimissä heräsi yllättäen se BF-peto eloon ja voi sitä riemua.

Oli kyllä hauskat sessiot eilen :D
Oudoin eilisillan tapahtuma oli kun Larsen kuoli ajaessaan tankkiaan niin se spawnasi mulle istuvana.. eli siis se pogotteli ympäri kenttää perseellään istuen.. näkyi kyllä Kainille kunnolla. :eek:
(siellä oli ilmeisesti jotain maintenancea menossa kun saatiin kaikki monoa servereiltä ja kun taas päästiin liittymään peliin niin lagi oli huikea, itselle eka kerta kun demossa lagia olen nähnyt.)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Dodiin! Näin aluksi on pakko tunnustaa, että ekojen testikertojen jälkeen BF2 tuntui jotenkin oudon "jälkeenjääneeltä" ekaan osaan verraten.

Minullekin kävi juuri näin. Demo vaikutti ensin niin schaisselta, että ajattelin kokoversion ostamisen sijaan laittaa alkuperäisen Bad Companyn boxin sisään ties kuinka monen kuukauden hiljaisuuden jälkeen. Vähitellen hommaan kuitenkin pääsi sisälle, kankeaan liikkumiseen tottui ja tuttu BF-tunnelma löytyi - tämähän on loistavaa!

...pientä parannettavaa silti löytyy. Ainakaan oma silmäparini ei tahdo kunnolla erottaa minimapista omia tiimiläisiä taikka vihuja juuri ollenkaan, kun jo muutenkin himmeät pallukat sekoittuvat mapin vihertävään väritykseen. Isoin probleemi on kuitenkin tuo puukko, jolla tappaminen on yhtä arpapeliä. Olevinaan se näyttäisi CoDimaisesti hakeutuvan kohteeseen ääniefektin kera, mutta syystä tai toisesta mitään vahinkoa ei kuitenkaan tapahdu. Muutenkin tiukan paikan tullen sen esille ottamisessa tuntuu kestävän puolitoista vuotta. Täytyy taas kummastella miten tuollainen bugaaminen on päässyt playtesteistä läpi.

Kolmas, joskin ei pelillinen, seikka mikä ärsyttää on nuo jenkit. Niillä tuntuu yhä olevan talipallo aivojen tilalla, kun ekan BC:n tyyliin koko squadin täytyy mennä wnb-snipaamaan yhden ja ainoan puskan sisälle. Vastaavasti jos itse snipaat ja puolustat laatikoita jostain piilosta täysin yksin, niin äkkiähän siihen joko respaa tai juoksee kaksi jenkkiä räiskimään nappi pohjassa niin lujaa, että varmasti selviää vihutiimille mistä laatikoita puolustetaan.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Oli kyllä hauskat sessiot eilen :D
Oudoin eilisillan tapahtuma oli kun Larsen kuoli ajaessaan tankkiaan niin se spawnasi mulle istuvana.. eli siis se pogotteli ympäri kenttää perseellään istuen.. näkyi kyllä Kainille kunnolla. :eek:
(siellä oli ilmeisesti jotain maintenancea menossa kun saatiin kaikki monoa servereiltä ja kun taas päästiin liittymään peliin niin lagi oli huikea, itselle eka kerta kun demossa lagia olen nähnyt.)

Hauskinta eilen oli kun otin omasta basesta sen hiekkakirpun ( vai mikä se nyt oli ) ja paahdoin sata lasissa ensin omasta basesta vihollisten baseen ja sieltä tyylikkäästi tankkien ja vihaisten sotilaiden välistä takasin omien luo. Homma päättyi siihen että juuri ennen omien luo pääsyä ajoin johonkin hyppyriin ja lensin puuta päin ja seurauksena räjähdys ja epic fail :D Tänään siinä 23>> uudestaan?
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Eilen illalla/yöllä tappoja ropisi ja oli hauska pelata. Vihollisten linjojen taakse tuntui pääsevän yltiöhelposti ja tämän seurauksena kaksi äijää selästä pistoolilla kuoliaaksi jonka jälkeen vielä puukolla kolme tappoa. Enkä kuollut itse vielä siinäkään vaiheessa. Matka jatkui ja kävin virittämässä viimeiselle A:lle räjähteet, jonka jälkeen tapoin kolme vihollista jotka yksitellen tulivat yrittämään purkamista.

Sniputtamisesta sen verran, että ainakaan itselleni ei yhtään sovi tuo unlockattava ase. M24, eli eka snipu on suht pätevä kahdesta laakista tappava kivääri, mutta tuolla toisella piti eilen yhdessä kohdassa osua NELJÄ kertaa viholliseen ennen kuin kuoli.
Kaikilla classeilla on puolensa, mutta huonoiten itselleni sopii tuo perus assault-luokka. Recon ja mechanic ovat hyviä, ja lmg-lääkintämiehen ase varsin pätevä hyvin kaukaa kunhan ei laita liipasinta pohjaan.

Peli on siitä jotenkin kauhean epäselvä, että varmaan 70 prosentissa tapoistani ei vihollinen edes huomaa minua vaikka olen lähietäisyydellä. Lisäksi tosiaan massiivinen kartta tarjoaa kauheasti mahdollisuuksia päästä behind the enemy lines.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

niillä puoliautomaattisilla snipuilla ei tee bad companyissä mitään. pulttilukkosella ainakin itellä vihu kuolee yleensä laakiin headshot bonuksen saattelemana.

hauskaa oli tänään kun pelasin defenderinä ja menin puskaan snipaamaan ja ammuin kalliolle tulevia tyyppejä,
jokainen kuoli headshottiin. k/d ratio oli 16:D, kill steak ainakin 10 ja kaikki pääosumia!
yks kohta tuli kanssa jolle nauroin ainakin 3 minuuttia oli kun vihollisten mönkijä tuli nurkan takaa ja oli metrin päässä,
niin vetäsin liipasimesta m24:lla ja molemmat kyydissä olevat vihut kuoli headshottiin ja sain ainakin 300 pistettä:eek:

muutenkin tuntuu et jos vihuilla on snipu ja se ampuu mua niin se ei osu päähän ja saan vapaan laukauksen kun se vääntää pulttia ja headshot!

jos tänään joku on onlinessa ja kutsuu peliin niin luultavasti voin tulla mukaan.
ei väliä mihin aikaan.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Morjens

Muistaakseni vähän päälle 5h pelanneena voisin varmaan jotain örinää tästä heittää.

Aluksi olin hieman pettynyt, mutta fiilikset alkaa tässä pikkuhiljaa olemaan sellaista tasoa, että pitää se peli varmaan ennakkotilata. Välillä posse tuntuu kestävän ihmeellisen paljon rankaisua. Osittain se tuntuu johtuvan siitä, että sarrrjaa paukutellessa aseet eivät ole ihan niin tarkkoja, mitä välillä kuvittelee. Ihan hyvä näin.

Omalla tavallaan on myös ihan siistiä, että et saa tapettua kaikkea mitä näet. Tosi usein tuleekin nähtyä vihu jossain suojien välissä juoksemassa, jolloin tyytyy vain spottaamiseen ja joku oma tiimiläinen sitten hoitaa kyseiset vapauden riistäjät pois kuleksimasta.

Mappi on erittäin hyvä ja talvimiljöössä on vahvasti mukana, kun kämpässä on vain 17 astetta lämmintä! Puut kaatuilee, paskaa lentää ilmassa, tankit räjähtelee ja puskee savuja pitkin mestoja. Sillon kun pelissä tapahtuu paljon, niin meininki on ihan fantastista.

Tankeissa on asennetta ja tiimi on kusessa jos yksikin sellainen pääsee beissiin eikä ketään kiinnosta sen tuhoaminen. Panssarintorjuntamiehen koulutuksen saaneena koenkin usein velvollisuudekseni räjäyttää mokomat taivaan tuuliin. Tankkeja väijyessä tulee ihan muistot mieleen, kun loppusodassa otin matsia T72 taistelupanssarivaunun kanssa. Ja minä perkele vielä voitin! :)

Mun hahmolla on puukko kanssa jäänyt pari kertaa vissiin terottamatta, kun porukka ei ole välillä moksiskaan, vaikka saisivat morasta kylkeen. Paras tilanne oli varmaan kun löin nurkassa seisonutta vihua kahdesti suoraan rintaan eikä tapahtunut mitään.

Lopuksi pieni pirkka-niksi, minkä koin etenkin hyökätessä hyödylliseksi: Jos et ole medic ja oman tiimin medikki potkasee tyhjää, voi sen defibrillatorin nappasta maasta ja herättää medicin takas meininkeihin. Herätetty Medic saa vissiin sun entiset pyssyt ja muut systeemit itselleen, mut hauskanpito jatkuu!
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Dodiin! Näin aluksi on pakko tunnustaa, että ekojen testikertojen jälkeen BF2 tuntui jotenkin oudon "jälkeenjääneeltä" ekaan osaan verraten. Bugitti pirusti ja jäätyili ( demo kyseessä tottakai ) ja lisäksi grafiikka tuntui oudon sahalaitaiselta varsinkin metsän suhteen. Kontrollitkin olivat oudon tahmeat. Muutenkin tunnelma oli jotenkin kadoksissa ja harkitsin jopa pelin ostamatta jättämistä ainakin julkaisuksi kunnes eilen pamahti ja kovaa.

Muutaman pelikierroksen jälkeen hyvässä tiimissä heräsi yllättäen se BF-peto eloon ja voi sitä riemua.

Battlefieldit on just semmoisia pelejä joilla pitää antaa aikaa, että niistä alkaa se riemu repeämään. BC1:stä muistan pelanneeni julkaisun jäkeen pari matsia ja tuomio oli että täyttä p*skaa, mutta nytten pari kuukautta sitten kaivoin pelin kaapista, tuikkasin sisään ja pelasin sitä useamman tunnin, niin aijai sitä peliorgasmia.

PS. Nauratti tuo jonkun mökiä tarina. True battlefield moments joita ei voi mikään muu pelisarja tarjota :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

niillä puoliautomaattisilla snipuilla ei tee bad companyissä mitään. pulttilukkosella ainakin itellä vihu kuolee yleensä laakiin headshot bonuksen saattelemana.

hauskaa oli tänään kun pelasin defenderinä ja menin puskaan snipaamaan ja ammuin kalliolle tulevia tyyppejä
Noh noh, eipäs yleistellä. Kyllä meikä ainakin pärjäs BC1:ssä usein paremmin puoliautomaattien kanssa ja aika hyvältä tämä demonkin puoliautomaatti tuntui.

Ei sillä ~4 laukauksen vaatimuksella ole mitään merkitystä, kun ehdit tikkaamaan ne 4 kutia ennen kuin pulttilukko on saanut toista kutia edes pesään. Ja jos hetukkaan pääsee papattamaan, niin kyllä ne ~2 tarvittavaa kutia uppoaa lähes yhtä nopeasti kuin pulttilukon 1.

Tietty se on paljon munakkaampaa vetää pulttilukolla ja jos paikalla oleviin kohteisiin (lähinnä toisiin snipereihin) pystyy vetelemään, niin tulosta syntyy. Vaikeampaa onkin sitten osua kaukana liikkuvaan kohteeseen ja vieläpä kahdesti, siinä missä puoliautomaatilla pystyy vähän "spreijaamaan" ja siten on paremmat mahdollisuudet osua kohteeseen.

Kyllä mä pulttilukkoja ihan munakkuusfaktorilla preferoin, mutten suinkaan kuvittele, että ne olisivat parempia kuin automaatit.

EDIT. Tietääkö joku, että jos hyökkääjän medicci onnistuu herättämään toveruksen henkiin, niin palautuuko menetetty ticketti? Paljon noita näkee, että medicit herättävät porukkaa kauheisiin kuolemanloukkuihin, mikä aiheuttaa vain lisää kuolemia, eikä mitään etua hyökkäävälle puolelle. Tai onko se henkiinherätyksen jälkeinen aika ikäänkuin samaa elämää, eli alkuperäisestä kuolemasta menetetty ticketti ei palaudu, mutta lisäkuolemat eivät enää vähennä tickettejä? Tämä olisi ehkä loogisinta.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [X360 Hype]

Ainakin pc:n BF kakkosessa henkiinherätys ns. nollaa kuoleman. eli aivan kuin ei olisi kuollutkaan (kuten loogisinta on). En näe mitään syytä miksi se olisi erilaisesti tässä.
Eiköhän se ticket mene sitten vasta kun ei voi enää defibriloida raatoa siinä maassa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom