Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Oon varmaan jo kirjottanut tästä, mutta kirjoitan taas. Kyllä, videopelit ovat ensisijaisesti harmitonta hauskanpitoa ja ajanvietettä. Mutta:

Minkä takia tyypit pelaa rushia tai konkkaa jos teillä ei ole pienintäkään halua ottaa lippua/laittaa laatikkoa palamaan/puolustaa jo palavaa laatikkoa/estää vihua pääsemästä laatikolle tai lipulle? Toisin sanoen, minkä takia pelimuotoa ei pelata niinkuin sitä "kuuluisi" pelata?

Ihan nyt vaan esimerkiksi pari juttua: Otin Harvest Dayssa A-lipun 5 (viisi) kertaa peräkkäin. Kuollakseni vihollisen keskitykseen. Tiimit olivat tasaiset, mutta loput neljä halusivat jostain syystä spawnata jonnekin ihan muualle vaikka varmasti näkivät että A:lla tapahtuu.

Port Valdez rush. Laitoin A:n palamaan neljä kertaa putkeen. Tikettejä ~15 jäljellä. Loppu tiimistä yrittää saada spawnrapeavaa hekoa alas - turhaan - vaikka minä olen laatikolla vapaana.

Enkä minä nyt väitä että olen maailman paras bäfän pelaaja ja siksi tässä moralisoin. Ei. Minä haluan että joukkueeni voittaa. Jos se tarkoittaa sitä, että otan napin otsaan 15 kertaa yrittäessäni ottaa lippua, sitten se on niin. Mut on kasvatettu niin, että yhteisön hyvä menee yksilön edun edelle - kai mä olen sitten videopelikommunisti. Tiimityöskentelyyn tarkoitetun pelin pelaaminen sooloillen ei vaan pääty hyvin. Sen näki eilen Venäjä, ja sen näki tänään pari tyyppiä mun squadissa. Minä pelaan voittaakseni ( ja tämä ei suinkaan poissulje hauskanpitoa ) tarkoittipa se sitten savujen ampumista kolme minuuttia putkeen, ammuslaatikon heittämistä engin jalkoihin kymmenen kertaa peräkkäin, haulikkorynnimistä epätoivoiseen paikkaan tai laatikon sytyttämistä 10 kuolemaa putkeen. Ei minua kiinnosta miun k/d, minua kiinnostaa olla hyödyksi.

Jos se k/d on niin tärkeä, niin eikös vaan kannataisikin pelata Squad Deathmatchia? Tälleen kaikki hyötyisivät. Miksi näin ei tapahdu? Sitten taas toisaalta, jos vastassa onkin hyviä pelaajia eikä matsista tulekaan helppo, ja - voi kauhistus - k/d menee miinukselle, matsista lähdetään?

Jos se k/d on niin tärkeä, niin eikös vaan kannataisikin pelata Squad Deathmatchia? Tälleen kaikki hyötyisivät. Miksi näin ei tapahdu?

Siinä ei ole (A) ja (B) HUD merkintää että "ammu tänne, täällä on vihollisia."
Kun ei ole selvää paikkaa jota vahtia snipalla ja vihollisilla ei ole mikään pakko liikkua niin siinähän joutuisi itse liikkumaan, silloinhan joutuisi jättämään sen rakkaan puskan ja joku saattaisi sinut nähdä ja silloin voisi kuolla ja siitä ei koodeeär tykkäisi.

Kentän laidalla istuvista puskarölleistä tulee aina mieleen tämä video. :D

Siinä ei ole (A) ja (B) HUD merkintää että "ammu tänne, täällä on vihollisia."
Kun ei ole selvää paikkaa jota vahtia snipalla ja vihollisilla ei ole mikään pakko liikkua niin siinähän joutuisi itse liikkumaan, silloinhan joutuisi jättämään sen rakkaan puskan ja joku saattaisi sinut nähdä ja silloin voisi kuolla ja siitä ei koodeeär tykkäisi.

Ikävä kyllä näitä paikallaan kyttääviä pällejä löytyy squad death matchistäkin. En voi käsittää sitä miten joku jaksaa istua jossain samassa nurkassa/puskassa/katolla ja odottaa, että joku juoksee ohi. Sitten ammutaan, jos vaikka edes saisi ne pari tappoa. Auttaapa paljon omaa squadia...

Eilen oli yksi fantastinen erä Arica Harbourin konkassa. Noin hurjaa rytinää näkee tuskin koskaan. Kumpikin puoli täynnä todella laatupelaajia. Tiketit nakuttivat alas kuin numerot sekunttikellossa ja liput vaihtoivat jatkuvasti omistajaansa. Minulla oli ainakin todella hauskaa, vaikka hävisimme 20 tiketillä ja menin itse 35-32. Ja melkein täysin random porukan kanssa! :eek::eek::eek: (pari suomalaista taisi olla mukana)

Tähän kyllä saisi tehdä jonkilaisen tasapainotuksen noiden luokkien suhteen, esim. 4 rölliä olisi ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin riippuen pelityylistä. Röllinä on kyllä kiva joskus yllättää porukka, kun monet tuntuu luulevan että "sillä on sniper, helppo tappo!" Onneksi on puoliautomaatti ja punapiste, tai nelinkertainen zoom. Ja onhan noita muitankin vaihtoehtoja. :D Pari läjään sillä ja seuraavaksi pistooli laulamaan. Eihän tuokaan tietysti aina mene kuten elokuvissa, mutta joskus natsaa. :o

[video=youtube;psLbbjuNLho]http://www.youtube.com/watch?v=psLbbjuNLho&NR=1&feature=fvwp[/video]

Tätä voisi joskus kokeilla vihun wookielle :D

Tähän kyllä saisi tehdä jonkilaisen tasapainotuksen noiden luokkien suhteen, esim. 4 rölliä olisi ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin riippuen pelityylistä. Röllinä on kyllä kiva joskus yllättää porukka, kun monet tuntuu luulevan että "sillä on sniper, helppo tappo!" Onneksi on puoliautomaatti ja punapiste, tai nelinkertainen zoom. Ja onhan noita muitankin vaihtoehtoja. :D Pari läjään sillä ja seuraavaksi pistooli laulamaan. Eihän tuokaan tietysti aina mene kuten elokuvissa, mutta joskus natsaa. :o

Ylenmääräinen kököttäjärölliarmeija ei häiritse oikeastaan kuin omalla puolella, mutta joskus omat tuontaivaallista ympäristöstään tajuamattomat "ultimate sniperit" on hyödyllisiäkin.

Tänään Aricassa (jota on tullut pelattua paljon lähiaikoina) minut ampui engineer. Näin killcamista hänen kykkivän C-lipun vieressä olevassa punatiilisessä talossa 2. kerroksessa, katolle vievien tikkaitten vieressä. Spawni-ruudussa plärään squadini läpi ja näen herkullisen tilanteen: saman talon katolla, tikkaitten yläpäässä on oma rölli, ilman mitään havaintoa 2 metrin päässä olevasta engineeristä.

Spawnaan ja hyppään alas naksauttaen 20 senttiä karkaistua terästä vihun takaraivoon. On saattanut kaveri ihmetellä, miten ihmeessä pääsin puukottamaan vain 10 sekuntia sen jälkeen, kun hän oli itse ampunut minut... :D Kiitos rölli! :D

Mulla ei vaan tule rölleilystä yhtään mitään, aina tulee juostua poikain mukaan aseesta huolimatta, tuli silti mukavasti SV98 pronssattua yhdessä erässä punapisteellä Isla Innocentesin laatikoita puolustellessa, näppärää kun ei tarvii metrin päästä osua ku vattaan ni kaveri kaatuu.
K/D mulla alko vaan nousemaan ku hoksasin lisäillä suomipoikia frendeiks ja alkaa pelaamaan tiimin mukana, GT:nä boksin antama PopulousLyric2( ei vanha jaksa miettiä viksumpaa)

Omanpuolen röllikököttäjät+rush+hyökkäys....ja itku tulee. Joskus sitä turhautuu karvamattoihin niin pahasti, että tulee merkattua ne dartilla/tai ampumalla savut niiden nenän eteen. Toinen mikä risoo, on se että porukka ei tajua vaihtaa classia tilanteen mukaan. Omassa basessa rellestävä tankki ei katoa mediceillä. Joo, ja sitten spottaus, mikä siinä on niin vaikeaa?? Helvetti, jos pelataan niin pelataan sitten kunnolla, muutaman tyypin urpoilu/leikkiminen pilaa hetkessä kymmenen muun peli-ilon.

saman talon katolla, tikkaitten yläpäässä on oma rölli, ilman mitään havaintoa 2 metrin päässä olevasta engineeristä.

Tässä oikeastaan tulikin se, että miksei tätä peliä jaksa niin tosissaan pelata. En nyt rölleilyä meinaa, vaan se, että pelin upea audiomaailma menee ohitse jos yrittää boksin kuulokkeiden kanssa touhuta. Ei kuule mitä pelissä ympärillä tapahtuu.

Onko boksille kunnon luureja? Ihan sama mitä maksavat. Korpeaa tämmöinen halvatun rämmäle.

Kyllähän boksille luureja löytyy aina viidestäkympistä pariinsataan ja siitäkin vielä ylöspäin.
Kannattaa mm. tsekata tuo xbox360 ja kuulokkeet threadi,sieltä löytyy..

Täällä on aika monella ainakin Turtle beachia ja Logitechia,empä kauhean montaa pelaajaa oikestaan tiedä kuka ei kuulokkeilla pelaisi..

Mutta joo toivottavasti äänimaailmaan ois panostettu rutkasti enemmän BF3:sessa..
Ja sais sieltä audio optionista valita käytätkö esim. surroundkuulokkeita vai et jne..

Itse en ainakaan ole huomannut Hi-Fi:llä ja home cinemalla minkäänlaista eroa TB41:sillä.. ja tuossa jaksoin jonkun puol vuotta sitä War tapesia mut sit jonkunajan kuluttua kyl siihenki kyllästyy..

Itsellä on AKG K530-kuulokkeet, jotka maksoi joku 40€. Sitten jos mikkiä käytän, niin se on tuossa kaulan ympärillä. Sata kertaa parempi tuollainen yhdistelmä, kuin se, että käyttäisi normi-headsettiä. Laittaa vaan chatti-äänet tulemaan kaiuttimista, eli tässä tapauksessa siis kuulokkeista. On muuten hintaansa nähden hyvät luurit nuo AKG:t.

Tänään 17.5.2011 klo 07:42 jäi kaksi vihollista sortuvan talon sisään ja napsahti tuo Demolition Man achievement tilille. Nyt on kaikki achievementit saavutettuna ja pelikellossa alle 200h. Nyt sitten vaan platinoimaan pyssyjä. Kolme insigniaa olis vielä saamatta. Ou jeah!!

Mutta joo toivottavasti äänimaailmaan ois panostettu rutkasti enemmän BF3:sessa..

Kyllä BC2 on audioteknisesti parhaimpia pelejä mitä kukaan on koskaan kuullut. Ongelma lähinnä se, etten boksin mukana tulleiden kuulokkeiden vuoksi oikein uskalla luottaa siihen, että muitten valmistajien ratkaisut olisivat yhtään sen parempia. Äänentasot toimivat miten lystäävät - joidenkin ääni murtaa kuuloelimet ja toisia ei meinaa kuulla millään, vaikka kuinka huutavat. Käsittämätöntä kun ottaa huomioon, että kyseessä on MS, mutta täysin kelvotonta minkään muunkaan mittapuulla. Olisi kiva kuulla se peli, sekä pelikaverit.

Usein joutuu pistämään kätensä kupiksi ja melkein syömään mikrofonin, että kukaan kuulee mitään. Seuraa usein se, että luovutan mikkitouhut ja laitan tyytyväisesti omat Sennheiser HD800:t korville, ja kuulen kentän toiselle laidalle jos joku yrittää hiipiä selkään - tai edes ajattelee sitä. Se on kyllä ihan poissuljettua, että alkaisin kaulassa erillistä mikrofoonia pitämään.

Random1zerin innoittamana tein uuden profiilin: T3h3l1teSn1pzoR

Lisäilkääpä kaikki tutut tuo ystävälistallenne, niin pääsette helppoihin peleihin :) Pelailen tuolla profiililla varmaan silloin tällöin. Yllättävän vaikea pelata, kun ei oo etes ammo-boxia tai muita härpättimiä. Toisaalta ihan hauskaa. Voin jo kuvitella sen raivon määrän, mitä tuo nimimerkki aiheuttaa kanssapelaajissa :D

Random1zerin innoittamana tein uuden profiilin: T3h3l1teSn1pzoR

Ihme ettei tuota ollut jo joku cod pelaaja vienyt :D

Nyt kun olen taas lomalla innostunut kunnolla pelaamaan tätä, niin vanha raivo apacheja kohtaankin on herännyt. Oasis on pahimmasta päästä ja voi sitä menoa kun alkaa ruletti pyörimään basen päällä :mad: Toivottavasti BF3:ssa on jotakin tehty noille.

Lisää taisteluvinkkejä Internetin ihmemaasta. Monelta jo löytyykin lentolupakirjasta kelpuutus mönkkärillä lentämiseen. Tämä sankari vie lajin vielä astetta pidemmälle.

Quad VS Heli

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tänään tuli taas ramboiltua röllipuvussa. Tykkään kovasti kyllä noista puoliautomaateista, vaikka alkuun PALJON tulikin GOL:a ja m24:sta käytettyä. Eikä tule niin hätä (puoliautomaatilla) lähitaistelussakaan ja keskipitkälle matkalle tulee assaultillakin hätä kun naputtelee menemään. :)

Yllättäen medic-pelaaminen ei suju niin hyvin, tuntuu vaan että kuolee kokoajan, vaikka taitaa olla ainoa class joka on plussalla. :D Rohkeampi pitäisi olla lie ja enemmän keskittyä tuohon henkiinherättelyyn ja paranteluun.

Itse kanssa tykkäsin medicillä pelailla joskus aika paljon,ja jossainvaiheessa se oli jopa suosikkiluokkani koko pelissä.Mutta sitten tapahtui jotain outoa Lepione löysikin ihmeellisen Assault-luokan joka ei hevin tipu.. Toisaalta taas Engineer on kovassa nousussa.

Itse välillä kun tulee pelailtua niin koitan medicilläkin pelailla erinlaisilla asevariaatioilla,pelkällä rautatähtäimellä, punapisteellä AGOG:illa jne.. Todella hyvä hahmoluokka pelissä jos hiukankin osaat pelata tiimissä, ja tajuat olla herättämättä kaverisi henkiin siinä tankin vieressä,juurikun vihu osoittaa sinua isolla pyssyllä yms.

Sano ei rambohärätyksille pelikentällä!
:eek: Taas tuossa huomenissa varmaan tulossa pelailemaan!:) Täytyy vähän hiota taitoja tuon M24:sen ja agogin yhdistelmän kanssa :o!

Pitkästä aikaa on viikonloppuna... aikaa. Tarkoitus koittaa myös tulla ampumaan (kuolemaan) illasta joskus kasin pintaan. On tullu jo vähän ikävä tappamista (kuolemista).

Ylös Bottom