Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Oon varmaan jo kirjottanut tästä, mutta kirjoitan taas. Kyllä, videopelit ovat ensisijaisesti harmitonta hauskanpitoa ja ajanvietettä. Mutta:
Minkä takia tyypit pelaa rushia tai konkkaa jos teillä ei ole pienintäkään halua ottaa lippua/laittaa laatikkoa palamaan/puolustaa jo palavaa laatikkoa/estää vihua pääsemästä laatikolle tai lipulle? Toisin sanoen, minkä takia pelimuotoa ei pelata niinkuin sitä "kuuluisi" pelata?
Ihan nyt vaan esimerkiksi pari juttua: Otin Harvest Dayssa A-lipun 5 (viisi) kertaa peräkkäin. Kuollakseni vihollisen keskitykseen. Tiimit olivat tasaiset, mutta loput neljä halusivat jostain syystä spawnata jonnekin ihan muualle vaikka varmasti näkivät että A:lla tapahtuu.
Port Valdez rush. Laitoin A:n palamaan neljä kertaa putkeen. Tikettejä ~15 jäljellä. Loppu tiimistä yrittää saada spawnrapeavaa hekoa alas - turhaan - vaikka minä olen laatikolla vapaana.
Enkä minä nyt väitä että olen maailman paras bäfän pelaaja ja siksi tässä moralisoin. Ei. Minä haluan että joukkueeni voittaa. Jos se tarkoittaa sitä, että otan napin otsaan 15 kertaa yrittäessäni ottaa lippua, sitten se on niin. Mut on kasvatettu niin, että yhteisön hyvä menee yksilön edun edelle - kai mä olen sitten videopelikommunisti. Tiimityöskentelyyn tarkoitetun pelin pelaaminen sooloillen ei vaan pääty hyvin. Sen näki eilen Venäjä, ja sen näki tänään pari tyyppiä mun squadissa. Minä pelaan voittaakseni ( ja tämä ei suinkaan poissulje hauskanpitoa ) tarkoittipa se sitten savujen ampumista kolme minuuttia putkeen, ammuslaatikon heittämistä engin jalkoihin kymmenen kertaa peräkkäin, haulikkorynnimistä epätoivoiseen paikkaan tai laatikon sytyttämistä 10 kuolemaa putkeen. Ei minua kiinnosta miun k/d, minua kiinnostaa olla hyödyksi.
Jos se k/d on niin tärkeä, niin eikös vaan kannataisikin pelata Squad Deathmatchia? Tälleen kaikki hyötyisivät. Miksi näin ei tapahdu? Sitten taas toisaalta, jos vastassa onkin hyviä pelaajia eikä matsista tulekaan helppo, ja - voi kauhistus - k/d menee miinukselle, matsista lähdetään?
Oon varmaan jo kirjottanut tästä, mutta kirjoitan taas. Kyllä, videopelit ovat ensisijaisesti harmitonta hauskanpitoa ja ajanvietettä. Mutta:
Minkä takia tyypit pelaa rushia tai konkkaa jos teillä ei ole pienintäkään halua ottaa lippua/laittaa laatikkoa palamaan/puolustaa jo palavaa laatikkoa/estää vihua pääsemästä laatikolle tai lipulle? Toisin sanoen, minkä takia pelimuotoa ei pelata niinkuin sitä "kuuluisi" pelata?
Ihan nyt vaan esimerkiksi pari juttua: Otin Harvest Dayssa A-lipun 5 (viisi) kertaa peräkkäin. Kuollakseni vihollisen keskitykseen. Tiimit olivat tasaiset, mutta loput neljä halusivat jostain syystä spawnata jonnekin ihan muualle vaikka varmasti näkivät että A:lla tapahtuu.
Port Valdez rush. Laitoin A:n palamaan neljä kertaa putkeen. Tikettejä ~15 jäljellä. Loppu tiimistä yrittää saada spawnrapeavaa hekoa alas - turhaan - vaikka minä olen laatikolla vapaana.
Enkä minä nyt väitä että olen maailman paras bäfän pelaaja ja siksi tässä moralisoin. Ei. Minä haluan että joukkueeni voittaa. Jos se tarkoittaa sitä, että otan napin otsaan 15 kertaa yrittäessäni ottaa lippua, sitten se on niin. Mut on kasvatettu niin, että yhteisön hyvä menee yksilön edun edelle - kai mä olen sitten videopelikommunisti. Tiimityöskentelyyn tarkoitetun pelin pelaaminen sooloillen ei vaan pääty hyvin. Sen näki eilen Venäjä, ja sen näki tänään pari tyyppiä mun squadissa. Minä pelaan voittaakseni ( ja tämä ei suinkaan poissulje hauskanpitoa ) tarkoittipa se sitten savujen ampumista kolme minuuttia putkeen, ammuslaatikon heittämistä engin jalkoihin kymmenen kertaa peräkkäin, haulikkorynnimistä epätoivoiseen paikkaan tai laatikon sytyttämistä 10 kuolemaa putkeen. Ei minua kiinnosta miun k/d, minua kiinnostaa olla hyödyksi.
Jos se k/d on niin tärkeä, niin eikös vaan kannataisikin pelata Squad Deathmatchia? Tälleen kaikki hyötyisivät. Miksi näin ei tapahdu? Sitten taas toisaalta, jos vastassa onkin hyviä pelaajia eikä matsista tulekaan helppo, ja - voi kauhistus - k/d menee miinukselle, matsista lähdetään?