Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Siltikin, jotain tuolle mekaniikalle pitäisi tehdä. Minusta ei ole millään lailla reilua/perusteltua/pelimekaanisesti balanssissa se, että ns. tappituntumalle tullessa puukko päihittää lähtökohtaisesti konetuliaseen.

Eihän se periaatteessa päihitä, riippuu pelaajasta. :) Toisaalta tykkäisin jos puukon saisi pysyvästi kouraan, eikä sitä vain vilautettaisi, jolloin sen käyttö voisi olla perustellusti nopeampaa. Toisaalta tuo viive on hyvä, eikä veistä voi heilutella kuin viimeistä päivää. Joskus tuntuu että puukolla ei saa ns. varmoja tappojakaan, vaan tyypit kerkeää kääntyä ja ampua naamaan kun huitaisee ohi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Puukkotapot on kyllä mukavia.

Puukkotapoista puheenollen, vilkaisin tänään dog tagi osiota ja ensimmäisenä komeili Raiperain kolme kultaista tagia. On se hienoa ripustaa suomalaisten kanssapelaajien laattoja seinälle :D.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Puukkotapoista puheenollen, vilkaisin tänään dog tagi osiota ja ensimmäisenä komeili Raiperain kolme kultaista tagia. On se hienoa ripustaa suomalaisten kanssapelaajien laattoja seinälle :D.

Varo vaan ;)

Mr%2BBurns.gif
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pitäisi kai opetella pelaamaan konkkaakin, nyt tuo konkka on allekirjoittaneelle lähinnä juoksentelua tykinruokana. Tottumuksetahan se on lähinnä kiinni, mutta jotenkin tuntuu että vanhalle ja kankealle rushi on helpompi pelimuoto. Siinä ainakin tietää suunnilleen mistä suunnasta kuolema on tulossa, konkassa lähinnä pyörin paniikissa ympyrää ja ahdistun. Juoksentelu hyvän squadin kanssa auttaa jo paljon, sitä saattaa pysyä jopa hetken hengissä, ja jos tuuri käy, voi onnistua lopettamaan haavoittuneen vihollisenkin :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pitäisi kai opetella pelaamaan konkkaakin, nyt tuo konkka on allekirjoittaneelle lähinnä juoksentelua tykinruokana. Tottumuksetahan se on lähinnä kiinni, mutta jotenkin tuntuu että vanhalle ja kankealle rushi on helpompi pelimuoto. Siinä ainakin tietää suunnilleen mistä suunnasta kuolema on tulossa, konkassa lähinnä pyörin paniikissa ympyrää ja ahdistun. Juoksentelu hyvän squadin kanssa auttaa jo paljon, sitä saattaa pysyä jopa hetken hengissä, ja jos tuuri käy, voi onnistua lopettamaan haavoittuneen vihollisenkin :)

Ei konkkakaan niin monimutkainen ole noiden vihollisten lähestymissuuntien kanssa. Siinä pitää vain reagoida vallattujen lippujen mukaan. Pelimuoto tietysti vaatii myös karttojen ja tavanomaisten lipuille johtavien lähestymisreittien oppimista.

Mutta tässä pari ""pro tippiä" :p:
- Lippujen aktiivinen valtausalue ei ole symmetrinen ympyrä. Lähes jokaisella lipulla löytyy suojainen paikka, jossa sitä voi suht turvallisesti vallata. Ongelma on tietenkin se, että monet muutkin tietävät nämä piilopaikat.

- Jos joku lippu näyttää muodostuvan taisteluiden keskipisteeksi, kannattaa irtautua, jos se on suinkin mahdollista/järkevää. Parempi mennä valtaamaan vartioimatonta lippua, kuin hakata päätään 12 vastustajan muodostamaan seinään. Parhaassa tapauksessa saat itse napattua lipun, mutta ainakin annat oman puolen sotureille mahdollisuuden vallata sen tiukan lipun.

- Äänten ja aktiivinen liiketunnistimien käytön merkitys kasvaa konkassa, koska vihollinen voi periaatteessa tulla mistä tahansa.

- Jos tykkäät olla snaipperi, ÄLÄ ole sitä konkassa. Pelimuodon liikkuvuuden vuoksi sinusta ei ole mitään hyötyä ja viet vain tilaa serveriltä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

- Jos tykkäät olla snaipperi, ÄLÄ ole sitä konkassa. Pelimuodon liikkuvuuden vuoksi sinusta ei ole mitään hyötyä ja viet vain tilaa serveriltä.

Lukuunottamatta tosin haulikko/G3/M14 -snipuja, joista saattaa olla kovastikin hyötyä kentissä kuten White Pass, Laguna Presa ja Nelson Bay. Kunhan heittelevät niitä lumipalloja ympäri kenttää. ;)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

konkassa lähinnä pyörin paniikissa ympyrää ja ahdistun.

Itellä on Rushissa just sama tilanne. Turpaan tulee vaan, aina ei edes tiedä mistä ammutaan ja vatuttaa ankarasti. :( Olisiko kenelläkään mitään hyviä tipsejä Rush-masterointiin?

Voihan se toki olla, että itellä on sattunut huono porukkakin "välillä". Sen takia ei suju kuten pitäisi ja epävarmuus ruokkii epävarmuutta. Tuntuu vaan, että ei onnistu mitenkään (tai harvemmin) rushissa, kun taas konkassa joskus saa ownattuakin porukkaa ja on oikeasti hyödyksi.

Pelaako kukaan muuten onslaughtia? Onko se ihan kuolleena syntynyt pelimoodi?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Lukuunottamatta tosin haulikko/G3/M14 -snipuja, joista saattaa olla kovastikin hyötyä kentissä kuten White Pass, Laguna Presa ja Nelson Bay. Kunhan heittelevät niitä lumipalloja ympäri kenttää. ;)

Tottahan toki, mikään ei ole yhtä vaarallinen yhdistelmä lähitaistelussa kuin reconin motion detectorit ja automaattihaulikko. Tarkoitin lähinnä ihan kiikarikiväärillä varustettuja reconeita. Tietysti, jos on armoitettu quick scopettaja, niin pyyhkii käytännössä kaikki pöydältä...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ite ainakin pelaan siten, että jos mahdollista (eli ei suoranaista hätää) ammuskelen kauempaa (tosin nyt sekin on jäänyt vähemmälle) ja tilanteen mukaan lähden hyppimään eteenpäin/valloittelemaan. Muistakaa muuten ihmiset, että tarkka-ampujankin (tiedetään, oikeastihan se on recon) PITÄÄ vaihtaa paikkaa välillä, täysin idioottimaista istua koko mapin ajan samassa paikassa ja/tai toivoa osumista kilometrin päähän päähän. Mikä tärkeintä, nuo sählypallot on todella tärkeitä ja niiden sijoittaminen oikeaan paikkaan on kultaakin kalliimpaa. Eikä niitä omasta basesta pysty hyötykäyttöön laittamaan, ellei sitten ole puolustamassa paikkaa. :)
 
Vihollisen spottaaminen on myös todella tärkeää. Ainaikin kentissä joissa on paljon kasvustoa (Laguna presa, valparaiso jne). Itsellä tulee iso osa killeistä nykyään niin, että spottaan ensin ja sitten rätkin punaisen kolmion alle vaikka itse vihollista ei juuri näy.

Nykyään tulee melkein vallan käytettyä reconia jolla aseena G3 ja m93 burst (lisäksi mortar strike, grenade upgrade ja magnum ammo). Recon pelkästään sählypallojen takia. Ovat mahtavia vehkeitä. G3 on ihan huippu pitkillä matkoilla kertalaukauksina ja rautatähtäimillä. Jostain syystä optiikoilla punapisteellä tai acoq:lla en osu mihinkään.

Tämä setuppi toimii lähinnä jalkaväkipitoisissa kentissä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

G3 on ihan huippu pitkillä matkoilla kertalaukauksina ja rautatähtäimillä. Jostain syystä optiikoilla punapisteellä tai acoq:lla en osu mihinkään…

Toi on muuten outo homma. Kokeilin ite myös tuota ACOG:ia G3:ssa ja tarkkuus tuntuu kärsivän. Rautatähtäimellä ja kertalaukauksilla tuntuis toimivan parhaiten. Usein noissa jalkaväkipainotteisissa konkkakentissä tulee pelattua recon + vauhtipöksyt + magnum ammo -setupilla. Asetta vaihtelen vähä fiiliksen mukaan. G3:lla ja 870-haulikolla tullu paukutettua aika paljon.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aaargh, että alkaa rushin pelaaminen pikku hiljaa ärsyttää. Tuntuu että hyökätessä porukka ei tajua, että ne laatikot eivät räjähdä ellei niitä oikeasti mene virittämään. Istutaan vaan jossain puskassa tonttuilemassa ja toivotaan, että muut tekevät kaiken työn. Puolustaessakin tuntuu, että jengi ei haluaa voittaa, kun ei viritettyjen laatikoiden purkaminen kiinnosta. Tuntuu olevan se K/D minkä takia iso osa jengistä tätäkin peliä pelaa. Menee oikeasti peli ilo, kun matsit hävitään sen takia, että osa omasta joukkueesta ei edes yritä.

Angstin päälle täytyy vielä todeta, että rush on kyllä hulvatonta hupia, jos sattuu hyvät porukat kohdille. Harmi vaan, että harvemmin sattuu.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Enemmän pelailua suomiporukalla niin johan maittaa!

Voittaminen on aina hauskaa, mutta liian ylivoimainen voittaminen maistuu puulta. Ja se tyhjentää todella tehokkaasti servereitä, kun voittoja ropisee liukuhihnalta. Kaikki lootat räjäytetään siinä 70 tiketin kohdalla ja puolustus on kuin rautaesirippu. Muutenkin kokosuomalainen joukkue alkaa olla pelottava näky pistetaulukossa, kun aktiivisesta peliporukasta alkaa hyvin moni olla 50. tasolla ja loputkin yli 40 lvl.

Ehkä kaikkien aikojen paras rush-matsi oli joskus viime vuoden puolella ihan random-porukassa Arica Harbourissa hyökkääjänä. Jokaikisen laatikon kanssa joutui näkemään aivan valtavasti vaivaa ja saimme ne räjäytettyä aina niin, että jäljellä oli alle 10 tikettiä. Kun pistin palamaan viimeisen laatikon ja en ollut pysyä sohvalla. Viritetyn lootan puolustustaistelu kuvasi hyvin koko erää. Kuoltuani katselin killcamista, miten joku purkaa ja huudan vain "RÄJÄHDÄ!". Hassua miten yli 30 minuuttia kestäneen taistelun ratkaisu oli vain sekunnista kiinni. SILLOIN voitto maistui hyvältä. Piti ihan laittaa peli tauolle ja mennä ulos tuulettumaan. :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Voittaminen on aina hauskaa, mutta liian ylivoimainen voittaminen maistuu puulta. Ja se tyhjentää todella tehokkaasti servereitä, kun voittoja ropisee liukuhihnalta. Kaikki lootat räjäytetään siinä 70 tiketin kohdalla ja puolustus on kuin rautaesirippu. Muutenkin kokosuomalainen joukkue alkaa olla pelottava näky pistetaulukossa, kun aktiivisesta peliporukasta alkaa hyvin moni olla 50. tasolla ja loputkin yli 40 lvl.
Samaa mieltä.

Muutenkin kyseistä peliä on tullut jo aikamoinen määrä pelatuksi, ja ei tästä enää samanlaisia fiiliksiä saa kuin silloin kun kaikki oli uutta.
Tuollaiset tasaiset, intensiiviset matsit ovat juurikin parhaimmistoa.
Joskus niihin pääsee, mutta silloinkaan eivät kestä useampaa roundia putkeen.

Suomiporukan kanssa tiimit tuppaavat olemaan aivan liian ylivoimaisia.
konkka menee baserapeksi parissa minuutissa, ja rushit ovat joko läpijuoksuja tai odottelua, että se yksi assault suvaitsee poistua basestaan muiden sniputtaessa.

Saarikielellä tuota sanotaan "Team stackingiksi".
Ratkaisiu siihen on porukan jahottaminen molempiin tiimeihin.
Olisipahan ainakin molemmille tiimeille hauskempaa kuin se baseen spawnaamien selkään puukottaminen 0.001 sekunnin sisällä spawnaamisesta.

Tuota nähtiin taas tänään, tällä kertaa ottavatna osapuolena.
Suomiporukkaa vastaan tietenkin.
Valittaa en voi, koska oli oma valinta vaihtaa tiimiä, ihan haasteen vuoksi.
Mutta eipä siinä paljoa haastetta tule kun kaikki liput on viety, squad kuollut ja ainoa spawn on basessa jossa odottaa selässä 4 tyyppiä, sibuilla kaksi + tankki.

Olen pahoillani, mutta meikän moraali ei enää kestä tuollaista.
Vaikka teh koodee paraneekin.
Mutta millä keinolla?
Ajattelin, että porukka lähtisi nolona lätkimään puukotettuaan selkään spawnista, mutta sen sijaan killcamissä heitellään ceenelkkua spanwpointtiin.
Viesteihin ei vastattu. Partyyn en päässyt, yhteysvikaa :o

Tällä menolla meikä luultavasti lopettelee tämän pelin pelailun.
Tänään kokeilinkin vaihteeksi ykkö BeCeä, ja hyvältä maistui.
Ainakin päivällä, illan erät olivatkin huonompia.
BF3:een olenn jo ajatellut PC:lle siirtymistä. Saattaa tosin tapahtua jo BC2:n aikana.
Tai sitten vain joko laitan tilani välillä näkymään offlinessa ja pelaan yksikseni (ilman että kukaan liittyy mukaan) tai vaihdan kfin porukat kokonaan DRMB:n porukoihin.
Ehkä hieman extremeä, mutta moni muukin on tehnyt samaa.
Juuri mm. kauan seuraamani kommentaattori D0n7bl1nk lopetti bäfäämisen, ainakin toistaiseksi. Tauko voisi myös tehdä hyvää :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Conquest on vaan onnistuttu ryssimään niin hyvin kenttäsuunnittelussa ettei mitään järkeä. Ensin laitetaan muutama lippu sinne tänne(yleensä suoraan linjaan) rush kenttien pohjalle ja sitten ei minkäänlaista "omaa aluetta", vaikka jonkinlainen systeemi löytyykin rushista.

Ei auta muuta kun pelata rushia ja toivoa että BF3:ssa on tehty tuollekin asialle jotain :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tänään oli hyviä pelejä vaikka tuli turpaan aika reippaasti squad rushissa. Konkkaa pelattiin suomiporukalla siten, että noin puolet porukasta toisella puolella ja puolet toisella. Matsit suht tasaisia ja partyssä kummankin puolen pelaajia. Paljon hauskempaa kun sekalaista porukkaa vastaan, joka ei saa mitään aikaan. Eikä pelaamisen tartte olla niin vakavaa.

Kun näihin matseihin usein tuppaa tulemaan suurinpiirtein samat pelaajat, niin voisi jatkossakin tasoittaa tiimit, jos ne eivät ole tasaiset.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Samaa mieltä.

Muutenkin kyseistä peliä on tullut jo aikamoinen määrä pelatuksi, ja ei tästä enää samanlaisia fiiliksiä saa kuin silloin kun kaikki oli uutta.
Tuollaiset tasaiset, intensiiviset matsit ovat juurikin parhaimmistoa.
Joskus niihin pääsee, mutta silloinkaan eivät kestä useampaa roundia putkeen.

Kertoo toisaalta aika paljon pelin hyvyydestä, kun on kuitenkin kyse miltei puolitoistavuotta vanhasta pelistä. Minä en ole ainakaan lähes koskaan aikaisemmin jaksanut jauhaa yhtä peliä näin kauan (paitsi Civ4:sta ja Hearts of Iron 2:sta PC:llä).

Kun on pelannut näinkin paljon yhtä ja samaa peliä, pienikin ärsytys saa sapen kiehumaan ja vaihtamaan serveriä. Engineer Carl Gustavilla ja kummallakin räjähdespecillä varustettuna on tällainen. Tiedän, että ase on tarkoitettu jalkaväkeä vastaan, mutta pääaseena se on ärsyttävä, taidottoman pelaajan merkki. :mad:

Tuo team stacking on nimenomaan nykyään ongelma - molempiin suuntiin. Minä lähden ainakin melko nopeasti sellaiselta serveriltä pois, jossa ei ole selvästikään mitään mahdollisuutta mielenkiintoiseen peliin. Olinkin melkoisen hämmästynyt eilen, kun liityin matsiin, jossa valtaosa suomalaisista oli vastapuolella ja HÄVIÄMÄSSÄ. :eek: Seuraavassa erässä serveri sitten tyhjenikin ja napsahti vielä toinenkin voitto. :D

Muutenkin oli eilen ihan hauskaa pelata entisen duunikaverin kanssa omassa pikku minipartyssä ja kahmia erien ace pinnejä hänen nenänsä edestä aina muutamalla kymmenellä pojolla.

Mutta tauko olisi ehkä paikallaan...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Hyvät oli taas pelit eilen illalla ja tänään yöllä. Oltiin tosiaan aika lailla puolet ja puolet, samassa partyssa. Oasiksen konkasta jäi kohokohdaksi kyllä Dejan no-scouppaus M95:lla :D ja parit triple-killit C4:lla. Ja tosiaan ei otettu pelejä liian vakavasti ja välillä annettiin toisen tiimin ottaa joku lippu ja vastaavaa. Ei siinä paljon mitään statseja mietitty.

Ilta päättyi tosin ikävästi kun jäätiin Gimmelin kanssa Oasiksen rushissa totaalisen raiskauksen alle. Eipähän kuitenkaan jätetty kesken.

Hauskaa oli myös Oasiksen konkassa, kun ehdotin, että kaikki ottais röllit ja pulttilukon, oli välillä aika hulvatonta. Oisko mitään ideaa siinä, että seuraavan kerran ku on täysi party, niin joku päättäis aina jonku loadoutin, jota kaikki käyttäis. Sitten vaihdettais ja joku toinen sais keksiä millä vehkeillä pelataan. Esim. eilen kysyin, että millä pelaan, niin piti ottaa PP2000, ammo upgrade ja MMN smg. Aika hirveä setuppi, mutta ois ollu hauskaa, jos kaikki käyttäisi samaa.

EDIT: Tuli tuossa vielä mieleen, että miksi jotku tyypit ottaa tämän niin vakavasti? Tämähän on vain peli. Suomipartyssa on aina mukava pelata, oli sitten vastapuolella tai samalla puolella. Itselle ainakin se paskanjauhanta on vähintään puolet hauskuudesta. Eikä mua ärsytä mitkään kallekustaat tai muutkaan aseet, yleensä pystyy laittamaan kampoihin aika hyvin. Ainoa mikä vähän harmittaa, on oma kädettömyys koptereita vastaan. Hankala ampua hyvää pilottia alas. Jos peli ei enää maistu tai se ärsyttää, ei sitä kannata pelata. Voi vaikka lukea kirjoja, katsoa elokuvia, nussia tai vaikka pelata jalkapalloa. Simples.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

olihan pelit taas eilen joo. Randolle pakko sanoo et kun olit toisella puolella niin olisit ehkä paremmin ymmärtänyt kun olisit kuullut sen repeilyn partyssa. pelleilykshän se meni!
Ei me sitä rapeemista kauaa jaksettu ku lähettiinki jo privapeliin namiin ja tuktuk turnajaisii:D Oli kyllä mielenkiintoista kokeilla myös squad rushia kahdella suomi squadilla, vaikka selkään tuli niin että pölinä kävi!! Tottahan toi on mitä turajatte noista yyber ylivoimasista mazeista. Ja olihan se eilenki mukavampaa tiimejen tasotuksen jälkeen, ku sai ampuu suomalaisii ja kuittailla partyssa perään, ja ne dogtagit.. :D
 
Ylös Bottom