Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Huonot kokemukset Rushista jatkuvat. Saattaisipa jopa olla, että siirtyisin kokonaan konkan puolelle, mutta pelin pieni mappimäärä "pakottaa" vuorottelemaan pelimuotoja. Lisäksi pidän tietyistä Rush-kenttien ominaisuuksista, kuten Blackhawk-heloista, joita ei tällä hetkellä nähdä konkassa ollenkaan.
Rushin pilaavat peli-ilon kiinnittyminen omaan ja vastustajatiimiin, joihin kumpaankaan ei voi itse vaikuttaa. Tämän seikan radikaalius vaihtelee mapeittain. Kauheimmat esimerkit:
Port Valdez. Suorastaan hirveä mappi.
-Hyökätessä, jos oma tiimi koostuu pääosin snipereista tai muista kykkijöistä, teidät raiskataan joko ekaan beissiin (suht harvinaista), kakkosbaseen (voipi käydä) tai viimeistään Apachella kolmosbaseen (hyvin yleistä). Kolmosbase on muutoinkin jotain aivan järkyttävää, kun baseen vie se tasan yksi tie, jota sitten Apache ja Bradley raiskaavat tauotta. Ei mitään mahdollisuuksia vaikka oma squadi olisi hyvä, joskus ei mitään mahdollisuuksia vaikka oma joukkuekin olisi hyvä. Usein käy niin, että joukkue steamrollaa kolmosbaseen asti hyvin pienin tappioin, mutta siihen se sitten jää, kun joku puoliaivo vähän roiskii Apachella menemään. Savutkaan eivät tässä auta, ellei niitä roiski sitten suurinpiirtein koko joukkue yhtenä rintamana (not gonna happen).
-Puolustaessa, peli-ilo on täysin kiinni vastustajatiimistä. Jos he päättävät snipata ekan basen, niin peli tulee kestämään ~puoli tuntia vähintään ja on tylsää kuin arse. A crate nyt on menetetty jo syntyessään, joten puolustus keskittyy B:lle, jossa sitten kyykitään siinä syvennyksessä ja osa tiimistä puolustaa vasemmalla, jottei sieltä kierretä. No, tämän puolen tunnin aikana sataa niskaan mortaria, M95 laulaa jostain sieltä vasemmalla olevan putken takaa ja T90 räiskii hyökkääjän basen kulmilta ja peruuttaa heti piiloon, jos saa yhdenkin hitin. Tällöin puolustajat voivat koittaa olla agressiivia ja hyökätä pitkin mäkeä, mutta mapin rajat tulevat vastaan, eikä hyökkääjän baseen pääse. Tällöin myös on suuri mahdollisuus, että joku pääsee linjojen läpi sytyttämään B:n jolloin se on menetetty jatkuvan mortarisateen ja snipojen ansiosta. Disarmaamaan sitä ei pääse, koska paikka on niin avoin. Tämän jälkeen vastustaja ottaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä seuraavan basen tuhoamalla cratet kaukaa mortarilla, tankilla ja Kalleilla, jolloin päästäänkin seuraavaan baseen. Apachen ottaa kuitenkin joku täysi käsi, joka menettää sen heti ja vastustaja rollaa baseen, pöllii Apachen ja raiskaa teitä sen ja seuraavan basen ajan, kunnes peli päättyy.
Tällaista on Port Valdez Rush, worst case scenario. Konkassa sinulla on suora vaikutus omaan peli-iloosi. Vastustaja ei voi piiloutua omalle safezonelleeen ja kun ei ole niin tärkeitä puolustettavia kohteita, niin olet vapaampi liikkumaan. Varsinaista raiskausta esiintyy hyvin harvoin (paitsi Atacamassa), koska tämä vaatii jo toisen tiimin täydellistä ylemmyyttä, jotta ne voivat ajaa toisen tiimin spawnille asti.
Innolla odotan mitä päivitys tuo tullessaan. Ainakin Port Valdezin Apache menettää tehoaan, mikä on pelkästään hyvä asia.