Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tiedä sitten onko minulta jäänyt joku oleellinen valottava viesti välistä tai jotain, mutta en mä vieläkään tajua tuota vitsiä. Näyttää perus-trollingilta, josta on kyllä mahdotonta edes sarkasmia erottaa, kun ei käyttäjää tunne. No, samapa tuo, sillä tällaista on Interjööti ja tekstinvälityksellä kommunijointi.
Eihän tämä siis missään tapauksessa mitenkään foorumietiketin mukainen tai korrekti viesti ollut, ja saattaa joidenkin mielestä näyttää trollaukseltakin, mutta antakaamme tämän anteeksi, kun kyseessähän siis oli hyvin perinteinen savolainen tapa vääntää aiheesta vitsiä.

Ollaan vähän pehmeämpiä uusille käyttäjille, right?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

^wuut?
tuoko ne moottoripyöriä tähän?!?!?!!?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

On ollu pari-kolme viime päivää melkoista tuskaa lagin kanssa. Peli on myös alkanut jäätyilemään. Tapahtunut ehkä kaksi kertaa ennen viime päiviä, nyt yhteensä 7 kertaa viimeisen kolmen päivän aikana.

Dear Eki, olenko yksin ongelmani kanssa?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelin ääniasetuksilla tuskin on tuon kanssa tekemistä. Pelissähän näkyy nimen vieressä puheikoni silloin, kun henkilö puhuu. Jos puhut, mutta ikoni ei välky (eikä sinua kuulla), on mikki luultavasti rikki. Mikin toimivuutta voi testailla vaikka Liven puheviesteillä myös tai partyssa, jossa on samanlainen puheikoni.

Jos ongelma on pelkästään BC2:ssa ja mikki toimii muissa peleissä täydellisesti, on ongelmaa vaikeampi jäljittää. Tällöin epäilisin jonkinlaista servereihin liittyvää ongelmaa ja tarkistaisin, että EA servujen tarvitsemat portit on avattu jne. Voicejen toimiminen BF-peleissä on kyllä ollut lähinnä PS3-puolen ongelma, enkä ole siihen boksipuolella törmännyt.

Ongelma näillä näkymin ratkaistu. uudet kuulokkeet takuuseen ja toiminut nyt moitteestomasti.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nyt on jostain syystä tullut vastaan erityisen paljon Rushi-pelejä, joissa joko oma-, vastapuoli tai molemmat pilaavat pelin miehittämällä vähintään puoli joukkuetta snipereiksi tai muutoin nysväämällä jossain kukkulalla. Onneksi konkka pelastaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mikäköhän ihme päivä eilen oli pelatessa, kun peli ensimmäistä kertaa lähes 60h pelaamisen jälkeen lagitti hieman joka matsissa, jäätyi kerran, heitti pari kertaa ulos pelistä sekä pelaajat istuivat peukalo perseessä puskissa samalla, kun itse yritti hiki hatussa räjäytellä pommeja:D

Alkanut yleistyä nuo M60 ja reconnyypät omalla kohdalla tai sitten vain on ollut onni ettei tollasia määriä ole tullut ennestään vastaan. Niin... ja tuo map pack 3 on täysin syvältä, peli kaipaa uutta verta ja kuka noita pelimuotoja edes pelaa.

Muuten peli on parasta mitä livessä on tarjolla.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Huonot kokemukset Rushista jatkuvat. Saattaisipa jopa olla, että siirtyisin kokonaan konkan puolelle, mutta pelin pieni mappimäärä "pakottaa" vuorottelemaan pelimuotoja. Lisäksi pidän tietyistä Rush-kenttien ominaisuuksista, kuten Blackhawk-heloista, joita ei tällä hetkellä nähdä konkassa ollenkaan.

Rushin pilaavat peli-ilon kiinnittyminen omaan ja vastustajatiimiin, joihin kumpaankaan ei voi itse vaikuttaa. Tämän seikan radikaalius vaihtelee mapeittain. Kauheimmat esimerkit:

Port Valdez. Suorastaan hirveä mappi.

-Hyökätessä, jos oma tiimi koostuu pääosin snipereista tai muista kykkijöistä, teidät raiskataan joko ekaan beissiin (suht harvinaista), kakkosbaseen (voipi käydä) tai viimeistään Apachella kolmosbaseen (hyvin yleistä). Kolmosbase on muutoinkin jotain aivan järkyttävää, kun baseen vie se tasan yksi tie, jota sitten Apache ja Bradley raiskaavat tauotta. Ei mitään mahdollisuuksia vaikka oma squadi olisi hyvä, joskus ei mitään mahdollisuuksia vaikka oma joukkuekin olisi hyvä. Usein käy niin, että joukkue steamrollaa kolmosbaseen asti hyvin pienin tappioin, mutta siihen se sitten jää, kun joku puoliaivo vähän roiskii Apachella menemään. Savutkaan eivät tässä auta, ellei niitä roiski sitten suurinpiirtein koko joukkue yhtenä rintamana (not gonna happen).

-Puolustaessa, peli-ilo on täysin kiinni vastustajatiimistä. Jos he päättävät snipata ekan basen, niin peli tulee kestämään ~puoli tuntia vähintään ja on tylsää kuin arse. A crate nyt on menetetty jo syntyessään, joten puolustus keskittyy B:lle, jossa sitten kyykitään siinä syvennyksessä ja osa tiimistä puolustaa vasemmalla, jottei sieltä kierretä. No, tämän puolen tunnin aikana sataa niskaan mortaria, M95 laulaa jostain sieltä vasemmalla olevan putken takaa ja T90 räiskii hyökkääjän basen kulmilta ja peruuttaa heti piiloon, jos saa yhdenkin hitin. Tällöin puolustajat voivat koittaa olla agressiivia ja hyökätä pitkin mäkeä, mutta mapin rajat tulevat vastaan, eikä hyökkääjän baseen pääse. Tällöin myös on suuri mahdollisuus, että joku pääsee linjojen läpi sytyttämään B:n jolloin se on menetetty jatkuvan mortarisateen ja snipojen ansiosta. Disarmaamaan sitä ei pääse, koska paikka on niin avoin. Tämän jälkeen vastustaja ottaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä seuraavan basen tuhoamalla cratet kaukaa mortarilla, tankilla ja Kalleilla, jolloin päästäänkin seuraavaan baseen. Apachen ottaa kuitenkin joku täysi käsi, joka menettää sen heti ja vastustaja rollaa baseen, pöllii Apachen ja raiskaa teitä sen ja seuraavan basen ajan, kunnes peli päättyy.

Tällaista on Port Valdez Rush, worst case scenario. Konkassa sinulla on suora vaikutus omaan peli-iloosi. Vastustaja ei voi piiloutua omalle safezonelleeen ja kun ei ole niin tärkeitä puolustettavia kohteita, niin olet vapaampi liikkumaan. Varsinaista raiskausta esiintyy hyvin harvoin (paitsi Atacamassa), koska tämä vaatii jo toisen tiimin täydellistä ylemmyyttä, jotta ne voivat ajaa toisen tiimin spawnille asti.

Innolla odotan mitä päivitys tuo tullessaan. Ainakin Port Valdezin Apache menettää tehoaan, mikä on pelkästään hyvä asia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ittee on ruvennu korpeemaan sellaset tyypit ketkä laittaa esim Port Valdez radassa siihen ekaan taloon C4:sta kun puolustetaan ja sit ku tulee häly niin laukaistaan ne ni se perkeleen talo haloo ja boksi menee paskaksi. Saahan tolleen ehkä sen yhen tapon kun joku siellä häärii hälyä, uskomatonta perseilyä.

Asiasta tennikseen, mitä näitten achieventsin eteen pitää suorittaa?
Assault Expert 15
Online: unlock 3 weapons in the Assault kit

Tästä sen verran että miten näitä saa tehtyä, motion mine spot assists?
Combat Service Support 15
Online: do 10 resupplies, repairs, heals, revives and motion mine spot assists
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Noi taisteluhekot kyllä pistää ketuttamaan kyllä, kun ei niihin meinaa osua sitten millään varsinkaan jos siellä on osaava pilotti, juurikin port valdesin rushissa se on kyllä kauheeta raiskaamista välillä, sama kyllä isla innocentesissä, eilenki joku punanen paroni siel vispas sen koneen kaa varmaa 10 minuuttia, ei osunu kallella eikä dartilla, en tiä sit yrittikö kukaan muu edes ampua sitä :P
Noh kerran sillä itekki pääsin ampumaan ku oli hyvä pilotti ohjaimissa, ja kyllähän sillä niitti kun heinää, vähä sinnepäin ku roiskii nii miestä putoo, eli hyvä jos sen tykin tehoa ollaan pudottamassa.

Tulipa muuten yhessä pelissä alkuaikoina tehtyä pahanlaatuinen erhe, juurikin isla innocentesissä, kun piti lähteä sen bradleyn kanssa yksin ramboilemaan viimeisille mcomeille, noh osumaa tuli tietty äkkiä ja hyppäsin ulos, enneku mossahti, no eise sit mossahtanutkaan ja vihut tietty nohevina korjas sen tankin ja sen jälkeen yllättäen hyökkäys pysähty siihen, kyllä hävetti siinä vaiheessa kun tajus että mitäs nyt tulikaan tehtyä :D

tässä viel kekkolle ohjeistusta:

Xbox360Achievements.org - Battlefield: Bad Company 2 Achievement Guide
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Asiasta tennikseen, mitä näitten achieventsin eteen pitää suorittaa?
Assault Expert 15
Online: unlock 3 weapons in the Assault kit

Tästä sen verran että miten näitä saa tehtyä, motion mine spot assists?
Combat Service Support 15
Online: do 10 resupplies, repairs, heals, revives and motion mine spot assists
Taisit olla sinä se, joka ei enklantia taitanut? Siinä tapauksessa nuo Derekin neuvot eivät auta.

Assault Expertissä pitää yksinkertaisesti avata Assault-luokan kolme asetta. Motion mine spot assistit ovat sellaisia, että kun recon-luokalla heität sen kranaatin näköisen vempeleen, joka piippaa ja näyttää minikartalla punaista, kun vihollinen liikkuu sen vaikutusalueella. Tällöin jos joku oma ampuu tämän vihollisen, saat motion mine assistin. "Motion mine" on liiketunnistinmiina ja "assist" on auttaa, avustaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Taisit olla sinä se, joka ei enklantia taitanut? Siinä tapauksessa nuo Derekin neuvot eivät auta.

Assault Expertissä pitää yksinkertaisesti avata Assault-luokan kolme asetta. Motion mine spot assistit ovat sellaisia, että kun recon-luokalla heität sen kranaatin näköisen vempeleen, joka piippaa ja näyttää minikartalla punaista, kun vihollinen liikkuu sen vaikutusalueella. Tällöin jos joku oma ampuu tämän vihollisen, saat motion mine assistin. "Motion mine" on liiketunnistinmiina ja "assist" on auttaa, avustaa.

Joo ei se enkku paljo taitu. Toi assault juttu vähän ihmetyttää. Näköjään olin sen ymmärtänyt oikein mutta mul on kaikki ollu auki jo hyvin pitkään, aseet,yms mitä sillä nyt voikaan saavuttaa myös kaikissa aseissa on vähintään pronssi tähti ja silti toi ei oo auennu. Sama muuten koskee kaikkia aselajeja. Nyt ei taaskaan tajua :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nyt ei taaskaan tajua :D
En usko, että on tajuamisesta kyse, paitsi jos "ei voi tajuta" kuinka bugisia nämä nykypäivän pelit ovatkaan. Veikkaisin ihan bugia, sillä nämä achibugit ovat kumman yleisiä todella useiden nimikkeiden kanssa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onko asian tiimoilta tullut mitään lisäinfoa? : )
Ei ole. Omituinen ajanmääre tuo "shortly". Ruottalaisilla taitaa tarkottaa mitä tahansa viiden minuutin ja kahden kuukauden väliltä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jos on jotain porukkaa joka pelailee aktiivisesti ja ehkä kilpailuhenkisesti BF:BC2, niin laittakaa viestiä gt: DIKI FIN.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Olen tässä nyt yrittänyt pelailla muutamia pelejä haulikoilla, koska ne ovat munakkaita aseita ja niitä näkee taistelukentillä aivan liian vähän. Slugeja en ole nyt käyttänyt, sillä kaikki tietävät slugien tehon, mutta ei siinä tule yhtään sitä samaa "pumppuhaulikko-fiilistä", jota näiltä aseilta haen. Kentäksi olen valinnut pääasiassa Arica Harbor konkan, koska se on kentistä eniten CQC:tä ja taloissa riittää putsattavaa. Luokaksi valitsin engin med Kalle, koska täten pystyn rajoitetusti sotimaan myös pitemmälle matkalle ja kaupunkimaastossa Kalle tulee muutenkin tarpeeseen.

Turhia aseita ja naurettavan huonoa tasapainottamista. En tajua mikä rooli näillä haulikoilla (Spas 12, 870 ja NS2000) pitäisi taistelukentällä olla. Buckshotin kanssa tarvitsee olla todella lähellä, jotta se tappaisi ja tällöinkin pumpparit ovat äärimmäisen epäluotettavia. Vaikka tähtäin olisi keskellä vihollisen kehoa lähietäisyydeltä, niin tappoa ei välttämättä tule ja vastapuolelle jää tuurista riippuen n. 1-44 prosenttia energiaa. Lisäksi aseen hitauden takia sihdin täytyy olla todella tarkka, sillä jos eka laukaus menee ohi, niin olet vainaa. Pelityyliä täytyy todella miettiä, sillä haulikolla pelaavan ei ole varaa joutua tulitaisteluun 10 metriä pidemmältä matkalta. Pelaajan täytyy edetä talosta taloon tai sitten kämppiä jossain. Harkitsevalla pelityylillä tulokseni vaihtelivat "hyvästä" (=K/D plussalle, mutta pisteissä ehkä keskitasoa) huonoon ja koko ajan mielessä kalvoi ajatus, että millä tahansa muulla aseella tekisi parempaa jälkeä. Huonona hetkenä ehkä sniperilla saa yhtä vähän aikaan.

Lopputulos: Buckshot-haulikolla pelaava häviää kaikille 10 metriä suuremmalta matkalta, ja jopa aivan lähietäisyydeltäkin haulikkomies häviää ehkä puolet taisteluista johtuen yksinkertaisesti sarjapyssyjen helppoudesta ja tulivoimasta. Ottaen vielä huomioon, että testi oli tehty kontrolloiduissa olosuhteissa (=yhtä tarkoin harkittua mappia pelaten), en näe näille aseille mitään virkaa fiilistelyä lukuunottamatta. Harmi vain, että fiilistelykin muuttuu nopeasti turhautumiseksi. Miksi DICE on käyttänyt vaivaa turhien aseiden tekemiseen?

Slugeilla vielä tekeekin jotain, mutta nekin vievät yhden specin vain jotta aseesta saadaan käyttökelpoinen. Lisäksi tuleva päivitys vähentää slugien tehokasta kantamatkan vissiin lähes olemattomiin, jolloin haulikot muuttuvat totaalisen turhiksi. AR voittaa kaikilta etäisyyksiltä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Itsekin haluaisin pelailla useammin haulikoilla, mutta turhaksi on tullut todettua useampaan otteeseen. Mikäli se vastaan tuleva jamppa ei kuole sillä ensimmäisellä laakilla, niin itseltä lähtee henki. Ellei vastustaja täysin tunari satu olemaan.

En tiedä mitä on tapahtunut ensimmäisen Bad Companyn ja tämän välissä, koska ensimmäisessä tykittelin haulikoilla menemään melkeinpä enemmän kuin millään muulla. Tässä taas ilman slugeja niitä ei uskalla ottaa hyppysiin lainkaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Oikeasti "haulikoineena" ihmetyttää kyllä nämä stammyn kertomat faktat. Miten ihmeessä haulikoista on tehty noin huonoja? Tuommosella pitäisi helposti tipauttaa kuitenkin 30-50m tyyppejä (oikealla panoksella kauemmaskin). Pumpparin laukausvälikään ei oikeasti kovin heikko ole. Ehkä ruotsalaiset ei käy metsällä lainkaan? :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom