Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

En tiedä mitä on tapahtunut ensimmäisen Bad Companyn ja tämän välissä, koska ensimmäisessä tykittelin haulikoilla menemään melkeinpä enemmän kuin millään muulla. Tässä taas ilman slugeja niitä ei uskalla ottaa hyppysiin lainkaan.
En muista tarkalleen, mutta voisin kuvitella, että silloin vallinneesta suuremmasta healtista huolimatta haulikot olivat silti parhaimmillaan one shot one kill. Samalla tavoin kuin jotkut varta vasten vaihtoivat lähitaistelussa veitseen, koska luotisateen läpi saattoi juosta ja puukottaa epäonnisen soturin. Lisäksi haulikoita oli pakko käyttää, jos halusi tankkeja tuhota. Tämä oli ihan hyvää tasapainotusta, kun taas nykyään haulikkomies on aina alakynnessä, koska vastapuolella on aina tulivoimainen sarjapyssy, eikä esimerkiksi myös haulikkoa. Käsittämätöntä, että kaikki muut pyssyt ovat saaneet lisää tehoa, mutta haulikolla on teho ja kantama ennallaan (ehkä jopa vähemmän). Demize on vielä päivityksessä entisestään vähentämässä haulikoiden kantamaa, joskin tehoa tuodaan vähän lisää. Slugeja nerffataan oikein huolella, ikään kuin ne olisivat muka jotenkin OP olleet. Samalla tavoin voi snipata joka aseella, jos niin haluaa.

40mm shotgun on ihan pätevä ja munakas peli, joskin GL olisi huimasti monipuolisempi ja monesti hoitaisi myös haulikon hommat. Status-syistä (;)) tulee kuitenkin Lihamyllyä käytettyä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Online: get 20 demolish kills

Tuo on yhden achievementin kuvaus. Meinaako tuo minkämoisia tappoja? Talo pitää romauttaa päälle? 20 tyypin päälle yhdessä matsissa? Pelkkiä C4 tappoja? Mortari ei varmaan tuota kata? Millähän tuommonen on kätevintä tehdä?

Rupesin noita puuttuvia achievementtejä vasta kattelemaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Talo pitää romauttaa. Ei yhdessä matsissa, vaan kokonaisvaltaisesti.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Innolla odotan mitä päivitys tuo tullessaan. Ainakin Port Valdezin Apache menettää tehoaan, mikä on pelkästään hyvä asia.

Sama täällä. Isla Inocentian Hind tosin tuntuu olevan osaavissa käsissä vielä hirveämpi silppuri. Siinä kuitenkin joutuu etenemään kapeassa rännissä rinnettä ylös, minkä takana sitten odottaa taas kaikki muu jalkaväki.

Eilen tuo oli jo kuvailtavissa sanalla murha, kun ampujalla taisi olla päällä faster reload. Kuski veti meidän ympärillä nopeaa circle strafea ja ampuja laski menemään tykillä lähes jatkuvaa sarjaa. Spawnista oli vain pari sekuntia aikaa päättää mihin suuntaan yrittää epätoivoisesti karata.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nööy, ei kai täyteisiä nerffata? Nehän juuri olivatkin naurettavan OP, ja uskomatonta viihdettä kun niillä rallatti menemään tarkka-ampujien kiusaksi HC-pelimuodoissa ja muissa puskajussien ihmemaissa. Oikein lystikkäitä vehjeksiä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Sama täällä. Isla Inocentian Hind tosin tuntuu olevan osaavissa käsissä vielä hirveämpi silppuri. Siinä kuitenkin joutuu etenemään kapeassa rännissä rinnettä ylös.

Tähän voin yhtyä täysin! Hyökkääjänä olo tuntuu maalitauluna ololta ja puolustaessa taas hindin ampujan paikalle päästessä pahimman luokan raiskaajalta (ennätys 35 tappoja ennen kuin hyökkääjiltä loppui tiketit! Kiitokset Aapsulle taidokkaasta lentämisestä :) )
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aika pyllystä koko moninpeli jos multa kysytään. Itse pelaan mielummin MW2:sta.

En oikein ymmärrä mikä tästä tekee muka paremman kun CODin?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nööy, ei kai täyteisiä nerffata? Nehän juuri olivatkin naurettavan OP, ja uskomatonta viihdettä kun niillä rallatti menemään tarkka-ampujien kiusaksi HC-pelimuodoissa ja muissa puskajussien ihmemaissa. Oikein lystikkäitä vehjeksiä.
En todellakaan allekirjoita tuota OP:ta. OP on sellainen, jota jokaisen on helppo käyttää, eikä tarvita taitoa, mutta joka on silti mielettömän tehokas. Slugeja on hauska käyttää ja ne ovat tehokkaita, mutta balanssi on olemassa, koska niillä täytyy tähdätä hyvin tarkkaan, mikä on esim. medium-rangella suht hankalaa, kun mukaan astuu nopeuselementti. Ohi ei saa ampua tai taas jälleen sarjapyssy vie. Counter-snipaaminen on toki helppoa, mutta yhtä helppoa se on ACOG Abakanilla tai M16:sta, jotka ovat lisäksi tehokkaita ja nopeita ja helppoja myös mediumilla ja short rangella.

Enivei, RIP slugit (ja samalla haulikot aiemmin mainituista syistä), sillä PC:llä jo oleva päivitys muuttaa slugien täyden tehon kantaman kymmeneen metriin (johon asti tekee 100 damaa, one shot one kill). Tästä eteenpäin teho laskee 36 metriin asti, jolloin slugien teho on enää 50. Tästä se ei enää laske. Veikkaampa että tämä päivitys tekee slugit aika turhiksi. One shot one kill kantamaa on vain 2 metriä lisää buckshotiin.

Aika pyllystä koko moninpeli jos multa kysytään. Itse pelaan mielummin MW2:sta.

En oikein ymmärrä mikä tästä tekee muka paremman kun CODin?
Oletko sä edes pelannut tätä peliä? Siinä yksi kysymys, jolla yleensäkin määritellään kysytäänkö sinulta. Gamertagisi kertoo ettet ole.

Voin kuitenkin avartaa ymmärrystäsi ja lisätä tietoasi maailmasta:

MW2 on parempaa puhdasta jalkaväkiräimettä, nopeaa gunplayta ja reaktiopohjaista räiskintää.
BC2 sekoittaa mukaan ajoneuvot, sodan suuremman skaalan ja elävän peliympäristön. Tällöin se on parempaa, ellei hae sitten pelkästään sitä puhdasta räiskintäelämystä, mikä tarkoittaa aseilla sohimista nopeissa tilanteissa. Molemmille löytyy ottajansa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Sama täällä. Isla Inocentian Hind tosin tuntuu olevan osaavissa käsissä vielä hirveämpi silppuri. Siinä kuitenkin joutuu etenemään kapeassa rännissä rinnettä ylös, minkä takana sitten odottaa taas kaikki muu jalkaväki.

Eilen tuo oli jo kuvailtavissa sanalla murha, kun ampujalla taisi olla päällä faster reload. Kuski veti meidän ympärillä nopeaa circle strafea ja ampuja laski menemään tykillä lähes jatkuvaa sarjaa. Spawnista oli vain pari sekuntia aikaa päättää mihin suuntaan yrittää epätoivoisesti karata.
Koptereita vastaan pitäs saada edes joku vakavastiotettava ase. "Hauska" aina katsoa, kun puolet tiimistä paukuttaaa menemään rpg:llä, callella tai at4:lla eikä kopteria saada mitenkään alas.

Mielestäni esim. PC:llä aikoinaan Battlefield 2:ssa toimi hyvin ne stinger-pesäkkeet, olivat aika hyvin tasapainotettu (lukitus kesti vähän aikaa, koptereilla flaret) . Miksi tähän ei voisi tuoda jotain samantyylistä systeemiä, vois EHKÄ jopa toimia :)

Toinen juttu mikä kelpais ois että snipuja siis reconeja vois olla vaan tietty määrä. Surkuhupaisaa kun 2 squadia istuu mäellä kiikaroimassa kuin pyyt orrella... :(

Tähän voin yhtyä täysin! Hyökkääjänä olo tuntuu maalitauluna ololta ja puolustaessa taas hindin ampujan paikalle päästessä pahimman luokan raiskaajalta (ennätys 35 tappoja ennen kuin hyökkääjiltä loppui tiketit! Kiitokset Aapsulle taidokkaasta lentämisestä :) )

Mä oon paras. ;)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

En todellakaan allekirjoita tuota OP:ta. OP on sellainen, jota jokaisen on helppo käyttää, eikä tarvita taitoa, mutta joka on silti mielettömän tehokas. Slugeja on hauska käyttää ja ne ovat tehokkaita, mutta balanssi on olemassa, koska niillä täytyy tähdätä hyvin tarkkaan, mikä on esim. medium-rangella suht hankalaa, kun mukaan astuu nopeuselementti. Ohi ei saa ampua tai taas jälleen sarjapyssy vie. Counter-snipaaminen on toki helppoa, mutta yhtä helppoa se on ACOG Abakanilla tai M16:sta, jotka ovat lisäksi tehokkaita ja nopeita ja helppoja myös mediumilla ja short rangella.
En sitten omista BF-taidoistani tiedä, mutta kyllähän tuo täyteinen tuntuu tällä hetkellä kuin instant- Spartan Lazorilta. Haulikkohan tosiaan käyttää vielä hitscan-tekniikkaa, jolloin ei simuloida luodin lentorataa ollenkaan vaan tämä kulkee käytännössä täysin suoran linjan äärettömälla nopeudella. Hieman tähtäystaitoja toki vaaditaan, mutta kunhan tuo on hallussa saa vehje aika karua jälkeä aikaan.

Ei kuitenkaan missään tapauksessa sillä, että tämä minua haittaisi. Päinvastoin, silloin harvoin kun kehtaan tätä käyttää (puskajusseja) on Slug mitä mainiointa viihdettä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aika pyllystä koko moninpeli jos multa kysytään. Itse pelaan mielummin MW2:sta.

Taisi olla pelkäksi ärsyttämiseksi tarkoitettu, koska et ole kokeillut moninpeliä lainkaan: jo vartin pelaamisen jälkeen saa achievementin, jota sinulla ei ole.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mielestäni esim. PC:llä aikoinaan Battlefield 2:ssa toimi hyvin ne stinger-pesäkkeet, olivat aika hyvin tasapainotettu (lukitus kesti vähän aikaa, koptereilla flaret) . Miksi tähän ei voisi tuoda jotain samantyylistä systeemiä, vois EHKÄ jopa toimia :)
On jo tulossa. Tulevassa päivityksessä (kunhan menee konsolisertifikoinnista läpi) tracer dartin nopeus kasvatetaan 300 (m/s?) jolloin sen nopeus on puolet pelin luotien nopeudesta. Tällöin nähdään käytännössä paljon enemmän ohjautuvia ohjuksia, joihin voi sitten vastata flareilla tai smokella (smoke spec).

Lisäksi AA:n tehoa kasvatetaan ja attack helojen gunnerin asetta nerffataan.

Toinen juttu mikä kelpais ois että snipuja siis reconeja vois olla vaan tietty määrä.
Ei tule tapahtumaan. Pelin senior gameplay designer ei tykkää keinotekoisista rajoituksista. Samansuuntaista efektiä haetaan sillä, että tulevassa päivityksessä nerffataan pulttilukkoja ja lisätään motion sensoreiden määrää-->ilmeisesti halutaan tukea liikkuvampia röllejä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Taisi olla pelkäksi ärsyttämiseksi tarkoitettu, koska et ole kokeillut moninpeliä lainkaan: jo vartin pelaamisen jälkeen saa achievementin, jota sinulla ei ole.
Taisi olla sitä kuuluisaa "tiki-talkia". Ehe ehe! :D Mutta tosiaan, kyseessä vaikuttaisi olevan melko puhdas provo, sillä vaikuttaa, ettei kaverilla ole ripaustakaan kokemusta moninpelistä.

Itse olen rakastunut täysin C4-leikkeihin moninpelissä -- varokaa lähelleni uskaltautuvat tankit! :) Koko ajan vaan pelatessa tulee mietittyä, että mitenkähän seuraavaksi jujuttaisin vihollisia C4:lla. Taloja en oikein osaa sorruttaa, mikähän siinä on se oikea kikka? Vai eikö yhdellä satsilla (olikohan se neljä kappaletta) C4:sta saa vielä taloa sortumaan?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Taisi olla sitä kuuluisaa "tiki-talkia". Ehe ehe! :D Mutta tosiaan, kyseessä vaikuttaisi olevan melko puhdas provo, sillä vaikuttaa, ettei kaverilla ole ripaustakaan kokemusta moninpelistä.

Itse olen rakastunut täysin C4-leikkeihin moninpelissä -- varokaa lähelleni uskaltautuvat tankit! :) Koko ajan vaan pelatessa tulee mietittyä, että mitenkähän seuraavaksi jujuttaisin vihollisia C4:lla. Taloja en oikein osaa sorruttaa, mikähän siinä on se oikea kikka? Vai eikö yhdellä satsilla (olikohan se neljä kappaletta) C4:sta saa vielä taloa sortumaan?
Ainakin jos laitat ne molemmat EXPLOSIVE upgraded eli saatat kuusi räjähdettä kolmen sijasta ja lisää räjähdysvoimaa saa talot helposti kaatumaan. Laittaa jokaiseen kulmaan pötkylän ja sit loput kaksi laipioon (varmaan tiesitkin). Musta tuntuu, että täysin ehjää taloa ei kolmella paukulla saa maan tasalle. :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ainakin jos laitat ne molemmat EXPLOSIVE upgraded eli saatat kuusi räjähdettä kolmen sijasta ja lisää räjähdysvoimaa saa talot helposti kaatumaan. Laittaa jokaiseen kulmaan pötkylän ja sit loput kaksi laipioon (varmaan tiesitkin). Musta tuntuu, että täysin ehjää taloa ei kolmella paukulla saa maan tasalle. :)
Kyllä mulla on tainnu välillä ollakin tuo upgrade. Kulmiin oon heittäny kyllä räjähteet, mutta sisäkattoon vain yhden. Siitäköhän se sitten on kiinni ollut. :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

sanokaahan saako M95 etua jos ottaa magnum ammukset? koska se Damage näyttää olevan täpissä ilman niitäkin?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

sanokaahan saako M95 etua jos ottaa magnum ammukset? koska se Damage näyttää olevan täpissä ilman niitäkin?

Kaikkien aseiden tekemä vaurio laskee etäisyyden kasvaessa, joten pitkillä matkoilla magnumista olettaisin olevan hyötyä.

EA:n viralliselta boardilta napattu kuva M60 nerffauksesta kertoo muuten melkoisesta tehon laskusta: http://leblackdragon.com/Junk/w-m60.gif
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tulispa jo tuo päivitys konsoleillekin...
Joku kysyi Demizeltä, koska on tulossa seuraava pätsi PC:lle. Vastaus oli "soon". Naurettavaa tämä sertifikointipelleily, jos PC:lle tulee samassa ajassa kaksi päivitystä mitä konsoleille saadaan yhtä sisään. Tosin en usko ihan DICEn puheisiin sillä se tarkoittaisi, että päivitys olisi ollut sertifikoinnissa jo viikkoja. Kyllähän nuo sertifikoinnit yleensä parissa viikossa ovat mielestäni menneet, eikä nyt pitäisi olla edes mitenkään suuret päivitykset kyseessä.
 
Ylös Bottom