Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kaveri puhu et oli ostanut varuste paketit ja saanut lisää 4kpl achieventsejä, jokaiselle aselajille omansa?

"Assault Expert 15 Online: unlock 3 weapons in the Assault kit" mullahan nämä Expert aselajit achiementisit ei ole auennnut vaikka kaikki aseet on auki, voiskohan tää jotenki olla kytköksissä tähän?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kaveri puhu et oli ostanut varuste paketit ja saanut lisää 4kpl achieventsejä, jokaiselle aselajille omansa?

"Assault Expert 15 Online: unlock 3 weapons in the Assault kit" mullahan nämä Expert aselajit achiementisit ei ole auennnut vaikka kaikki aseet on auki, voiskohan tää jotenki olla kytköksissä tähän?
En usko, että ovat liitännäisiä. Nuo expert-achit eivät ole tuon paketin mukana tulevia acheja. Jostain syystä sun achit ovat buganneet, enkä oikein tiedä onko siinä mitään muuta tehtävissä kuin unohtaa koko juttu. Kovin yleisestä ongelmasta ei ole kyse, kun en ole muilta vastaavista ongelmista kuullut, joten DICEn huomion kiinnittäminen asiaan on epätodennäköistä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kaveri puhu et oli ostanut varuste paketit ja saanut lisää 4kpl achieventsejä, jokaiselle aselajille omansa?

Nämä SPECACT-saavutukset koskevat ainoastaan uusia varustepaketeissa tulleita asuja ja camovärityksisiä aseita. Eli tyyliin "kerää kaikki uuden kitin pinnit ja insigniat, niin saat achievementin".
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tässä olisi tarkoitus taas pelailla tonne yömyöhään saakka joten,mahtaakohan tuo päivitys pukata heti kello 00.00 jälkeen vai pitääkö odottaa aamuun asti yms?..
:confused:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nonnih tuli sitten se miljoonan pisteen rajapyykkikin ohitettua:)!
Ja samalla tuli huomattua että Lakulla näytti olevan tasan 13 tuhatta tappoa,siitä peukkua ylös:)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tälleen työttömänä kerkee paukuttamaan näitä pelejä pikkasen erilaisella tahdilla, niin tappoja kertyy ja pelikello näyttää jo jotain aika järkyttäviä lukemia.

Tänään sitten naureskellaan niille mediceille, jotka tuijottaa sitä M60:stä keskellä taistelutannerta, kun ei ennee porukka tipukkaan ihan samalla tavalla.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onkohan Laku Suomen listan ykkönen boksilla? :p Aika korkialla ainakin listoilla.

Päivitystä kyllä odotetaan mielenkiinnolla. Atacaman ja Port Valdezin flow muuttuu toivottavasti huomattavasti parempaan suuntaan, kun chopper whoring vähentyy. Islassa ja Valparaisossa kyllä flaret saavat laulaa tai muuten Blackhawkit putoavat kuin kivet.

Asetasapainosta on paha sanoa muuta kuin, että M60 ja M1911 nerffaantuvat oikeutetusti. Suurimmaksi kysymykseksi jää miksi Demize on tehnyt haulikoista turhia ja M95:n myös hyödyttömäksi. M95:n teho lasketaan muiden bolt-actioneiden tasolle, jolloin ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä käyttää sitä. Latausaika on lähes kaksinkertainen esim. SV98:iin verrattuna, mutta silti teho on sama. Heloihin se tekee pientä damaa, mutta muiden muutosten kanssa se nyt on ihan yks ja hailee.

SV98 tulee olemaan ehdottomasti paras bolt-action, jos kestää tähtäimen. 10 kudin lipas, nopein lataus ja yhtä tehokas kuin muut. GOLia ja M24:ää käyttävät ristikkotähtäimen haluavat, mutta M95 jää vain sen ulkonäköä ja ääntä diggaileville, jotka ovat todellisessa alakynnessä, kun pitäisi ampua joku. Aivan älytöntä tasapainotusta bolt-actioneiden osalta imo.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Uuret serverit pitäs olla nyt toiminnassa.

Onkohan Laku Suomen listan ykkönen boksilla? :p
Tuskinpa sentään. Mikäli näin on niin sitten olisi ehkä aika kehitellä jotain muuta tekemistä :D.

E: Nyt kuitenkin on jo aika palata taistelukentälle, muuta tekemistä kerkeää keksiä myöhemminkin..
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tuskinpa sentään. Mikäli näin on niin sitten olisi ehkä aika kehitellä jotain muuta tekemistä :D.
Niin, kyllähän jostain aina löytyy se hull..siis kovempi kaveri.

Itse kyllä olen ihmetellyt, että yllättävän hyvin tuolla pistelistoilla kärkkyy, vaikkei peliä omasta mielestään nyt niin paljoa pelaa. Yleensä kun en itse tällaisissa mittelöissä pärjää, niin oma ~5000. sijoitus tuntuu aika hull...kovalta, kun peliä on myyty se 2m. Teikäläinenhän kamppailee siellä tonnin paikkeilla, jos nyt oikein muistan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Siellä jossain 1300. hujakoilla se taitaa nyt liikkua sijotus. Oli jo kerran lähellä, että olis menny sinne alle tonnin, mutta sitten tuli sellanen viikonloppu, että piti harrastaa ihan oikeeta sosiaalista kanssakäymistä oikeiden ihmisten kanssa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Oli jo kerran lähellä, että olis menny sinne alle tonnin, mutta sitten tuli sellanen viikonloppu, että piti harrastaa ihan oikeeta sosiaalista kanssakäymistä oikeiden ihmisten kanssa.
Eikä! Däämn. No onneksi pystyt korjaamaan tilanteen vielä tulevina kesäviikonloppuina.

Miltä päivitys tuntuu, jos joku on ehtinyt tesmimään?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Parista nopeasta Konkka ja Rush kierroksesta voisin vetää johtopäätelmän, että Atacamassa edelleen vedetään armotta kuivana kakkoseen ja medicit eivät tunne muita pyssyjä kuin M60.

Pitää tutkailla noita muutoslistoja vähän tarkemmin niin osaa kiinnittää huomiota muuttuneisiin asioihin.

Tracerin ero vanhaan on, sanoisinko, selkeä..
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Eikö ton päivityksen pitäis tulla automaattisesti kun pelin laittaa päälle? mulla ei oo ainakaan tänään ladannut mitään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ei se mitään lataakaan. Serveripuolella tapahtui tämä päivitys.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ei se mitään lataakaan. Serveripuolella tapahtui tämä päivitys.

Onko tähän aikaisemmin tullut jotakin päivitystä? Mulla ainakin jotakin latasi kun pistin koneen päälle, en tosin ole tätä melkein pariin viikkoon pelannut.

Vieläkin tuntuu olevan tuo M60 aika tykki, mutta lähempänä muita LMG:itä Muutenkin nuo medicien aseet on tehokkaita, ottaen huomioon tehtävän.

Nyt on myös hieman tuntunut että osumat eivät rekisteröidy aina. Välillä osuu ja välillä ei.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Niin, kyllähän jostain aina löytyy se hull..siis kovempi kaveri.

Itse kyllä olen ihmetellyt, että yllättävän hyvin tuolla pistelistoilla kärkkyy, vaikkei peliä omasta mielestään nyt niin paljoa pelaa. Yleensä kun en itse tällaisissa mittelöissä pärjää, niin oma ~5000. sijoitus tuntuu aika hull...kovalta, kun peliä on myyty se 2m. Teikäläinenhän kamppailee siellä tonnin paikkeilla, jos nyt oikein muistan.


Juu eräs "hullumpi" suomalais pelaaja löytyy ps3n puolelta nikillä: tonyboi, Näytti tappoja olevan päälle 17.000 tosin peliminuutteja se 15min vähemmän :) Ihan hullua meininkiä lakufi:llä ja Tonyboylla :) Ei muuta kun isot peukut teille ja jatkakaa samaan malliin :)

http://bfbc2.statsverse.com/stats/360/lakufi/comp/ps3/tonyboi
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onko tähän aikaisemmin tullut jotakin päivitystä? Mulla ainakin jotakin latasi kun pistin koneen päälle, en tosin ole tätä melkein pariin viikkoon pelannut.
Sillon ku tuli noi SPECACT -varusteet ostattavaksi niin sillon latas jonkun pienen päivityksen. Oisko se ollu se? Itte en nimittäin tänään ainakaan huomannu mitään latausta..

-----

Lisäilläänpäs tähän vähän tämän illan kokemuksia..

On tuo Atacaman meno edelleen kyllä sen verran raakaa, että hermothan siellä menee. Muutamia ihan hyviä ja tasasia matseja oli, mutta sitten vasta puolelle ilmestyi pari heliporukkaa ja sen jälkeen ei ollut meidän tiimillä mitään jakoa. Kaks kopteria pyörii vastakkaisiin suuntiin basen yläpuolella rinkulaa, välillä toinen häviää korjauttamaan itteesä. Sen tultua takaisin, toinen käy korjaamassa. Ja sama meno jatkuu. Jaksoin pari minuuttia tätä meininkiä ja sitten oli pakko lopettaa tai huomenna olisi pitänyt uuden ohjaimen ostoon lähtee.

Vaikka Tracer hemmetin paljon nopeempi nyt onkin niin sellaseen pillurallia lentävään kopteriin osuminen on ihan yhtä tuurin kanssa leikkimistä kuin aikaisemminkin. Varsinkin Atacamassa kun taivas on niin kirkas, että ei nää meneekö se dartti sen kopterin edestä ohi vai takaa ohi.

Dartin nopeus ja Reconin kolme motion sensoria on oikeastaan ne ainoat selkeästi huomaamani eroavaisuudet aikaisempaan peli kokemukseen. Haulikolla (870CMS:llä) ilman slugeja sain mielestäni aavistuksen helpommin tappoja aikaisempaan verrattuna. Lähietäisyydeltä tappoi joka kerta yhdellä laakilla, kunhan vain ukko oli tähtäimessä. Tuli ihan mieleen ykkösosan hyvät ajat, kun tätä kyseistä haulikkoa tuli käytettyä talojen tyhjennykseen. Arica konkassa ukkoja tipahteli tiheämpään tahtiin kuin lemppari UMP:lla.

Pistooleissa en huomannut oikeastaan minkäänlaista muutosta mihinkään suuntaan. Testailin niistä jokaista, M1911 tulee edelleen olemaan The Pistooli. Okei, M93 jäi testaamatta. Oli niin järkyttävää kuraa ennen päivitystä, että näin pieni päivitys ei voi sitä korjata.

Huomenna ajattelin testailla tämän odotetun M60 nerffauksen, joka ainakin tällä hetkellä vaikuttaa huomattavasti pienemältä kuin mitä odotin. 95% tänään vastaan tulleista lämäreistä kanto tätä surullisen kuuluisaa tykkiä ja pirun nopeasti se edelleen tappaa. Joko porukka ei tiedä, että peliä on päivitetty ja käyttävät tuota edelleen, koska luulevat sen olevan ihan samanlainen kuin aikaisemminkin, eivätkä huomaa eroa, koska se on niin pieni. Tai sitten se on edelleen ylivoimaisesti paras LMG. Who knows?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aseiden pienet viilailut ovat tervetullut juttu, mutta eivät ne tätä peliä juurikaan muuta mihinkään suuntaan. Edelleen matsit ratkeavat siihen millä koostumuksella joukkue pelaa ja miten paljon älliä on päässä, ei siihen kenellä on nopeimmat reaktiot tai mikä ase on kädessä. Kyllä noillakin on merkitystä, mutta niin kauan kuin tämä on Battlefield, niin muut asiat ovat onneksi olennaisempia. Ja jos muutenkin palautellaan jalkoja maan pinnalle, oli päivityksiä tai ei, niin aseiden keskinäiset erot ovat tarkoittaneet tyyliin yhden tai kahden luodin ampumista enemmän/vähemmän ennen kuin vihu kuolee (verrattuna siis esim. heikompaan tykkiin). Eli ratkaisevampaa on pelin tunteminen, sijoittuminen ja ajoitukset. Samalla tavalla ne kaikki mutkat pelittää, tähdätään vihua kohti ja ammutaan.

Jos otetaan esimerkiksi BF2MC, jossa aseet olivat kiinteät ja niihin pystyit vaikuttamaan ainoastaan kittivalinnoilla, ei voittaminen silti _koskaan_ ollut riippuvainen siitä kummalla puolella oli paremmat tussarit, vaan kokonaisuudesta ml. mapin rakenne, ajoneuvot ja taktiikat. Eikä tuo tosiaan ole siitä mihinkään muuttunut.

Toki nykypäivän peleissä aseporno on yksi myyntivaltti ja vaikkei klaanimatseja niillä ratkaistaisikaan, niin varmasti ihmisiä edelleen kiinnostaa vehje pystyssä vertailla kenellä on parempi virtuaalitykki, varsinkin open servujen yksinäisillä susilla ja foorumeilla tuolla tuntuu olevan merkitystä. Siinä valossa allekirjoitan että esim. M16:n ja M60:n nimellinen nerffaus on hyvä asia, jos sillä edes vähän saadaan ääliöitä keskittymään olennaiseen oman suosikkiaseen sijasta.

Se mikä tässä päivityksessä todella on tärkeää ja huomattavaa, on tracerin muutos. Tähän mennessä sekä BC1:ssä että BC2:ssa kopterilla (ja varsinkin gunnerin paikalla) juhlivat ihmiset jotka eivät oikeasti ole siinä hommassa hyviä. BF2MC:ssä (enkä puhu XO:n versiosta, sitä ei kehtaa Battlefieldiksi myöntää) piti oikeasti osata lentää ja hahmottaa taistelutilannetta jonkun verran, sillä hetken päästä oli aika väistämättä laser target kiinni. No sen vielä väisteli suht helposti, mutta GTAM oli sitten toinen juttu ja sekin piti piipityksen perusteella tunnistaa että kumpaa milloinkin yritetään lukita. Sen lisäksi singot olivat huomattavasti ketterämpiä kuin näissä uusissa peleissä, joten kopterit ammuttiin aika surutta alas jos pilotti ei tiennyt mitä teki. Openeilla ja/tai matseissa kuka tahansa sai kopterit ilmaan ja jopa tappoja, mutta todelliset pilotit oikeasti erottuivat tappojen määrästä ja lentoajoista, varsinkin kun mitään gunnereita ei tuolloin ollut. Sen sijaan tänä päivänä foorumeilla kehutaan ilmasta käsin kerättyjä pistesaldoja ja esitellään niitä videoissa, ja joka servulla löytyy halukkaita vispilänpyörittäjiä kun ei se tässä pelissä ole enää haastavaksi tehty. Tuossa asiassa tasapaino on ollut selvästi ollut päin honkia, ja ainakin itse olen sitä mieltä että tracer otti aimo harppauksen parempaan suuntaan.

Esimerkiksi Atacamassa sillä osuu nyt omasta basesta mapin puolivälissä pörrääviin koptereihin ihan säännöllisesti, jonka jälkeen se oli yksi singon kuti, kiittikiittimoi, ja pellekaksikko takaisin omaan baseen odottamaan kopterin spawnaamista. Hetken päästä uusi nuoli kiinni ja ohjus perään. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Nopeuden muutos on sitä luokkaa etten tähän mennessä ole pudottanut yhteensäkään niin montaa kopteria kuin eilen, ja päällimmäisenä tuli mieleen että jatkossa vihun pitää ihan oikeasti osata lentää ja toivottavasti mukamas-hyvien-pilottien jalat palautellaan sen myötä maan tasalle. Edelleen haluan verrata tätä Modern Combatiin, jossa oli GTAM:it ja niiden lisäksi laseria heiluttava snipu saattoi tähtäillä mistä vaan, ja koska singot olivat hyviä, niillä pudotettiin koptereita todella kaukaa. Tai tuhottiin niitä jopa basesta baseen (esim. TheBlackGold tai Noobstab). Tässä pelissä sinkojen käyttö on haastavampaa ja piirtoetäisyyden paranemista on kompensoitu mm. sillä että ITKK:lla pitää ampua vähän enemmän ennen kuin vispilä putoaa, ja muutenkin on itse asiassa ollut todella käsittämätöntä miten koptereiden käytöstä on tehty sellaista ettei se vaadi taitoa. Nyt tilanne mun mielestä on muuttunut selvästi, kiitos DICE.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Joo, ensifiilisten perusteella melkoisen hyvä päivitys. Asetasapainosta on paha sanoa mitään, kun en muuta käyttänyt kuin M16:ta, joka on kyllä vähän tehottomampi kuin ennen. M60 tuntui kuitenkin ounaavan entiseen tapaan, mutta varmaan johtuu siitä, etteivät medicit edelleenkään muuta käytä.

Mutta ne päivityksen tärkeimmät elementit:

-Mortari vähän tehottomampi ja pidempi lataus
-Traceri tekee Port Valdezista huomattavasti pelattavamman, Atacamaa en testannut
-Tracerin vastapainoksi pora vähän nopeampi, joten tankit edelleen käyttökelpoisia

Esim. Valparaiso defendaus oli kyllä melkoista overkilliä, kun vastustaja ei tajunnut käyttää flareja ja Blackhawkit putoilivat sekunneissa. Kun flarejen käyttö opitaan, niin luulen että homma on ihan hyvin tasapainossa. Port Valdez tuntui pitkästä aikaa todella hyvältä, kun Apachea vastaan oli jotain mahdollisuuksia, eikä koko peli mennyt siihen, että 12 pelaajaa toimii 2 pelaajan liikkuvina harjoitusmaaleina.

--

BC2 muuten sukeltaa Majorin listalla: http://majornelson.com/

Nyt meni ohi nuo Riitsit ja ODST:t, mutta myös FIFA. Olen sitä mieltä, että DICElla on vähän kiire nyt. Yhteisöä ei saa menettää. Ne saamarin VIP-packit nyt kaikki ulos ja sitten ihan oikeita lisämappeja.

Edes sille naurettavalle SDM & SR packille ei olla saatu edes julkaisupäivää, joten kuinka kauan on seuraavaan Rush&Conq packiin?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

DICElla on vähän kiire nyt. Yhteisöä ei saa menettää. Ne saamarin VIP-packit nyt kaikki ulos ja sitten ihan oikeita lisämappeja.
Alusta lähtien näille VIP paketeille olisi pitänyt saada selkeät ja tasaiset julkaisupäivät. Markkinoida pelaajille, vaikka tyyliin: "Uutta sisältöä peliin joka (toinen) viikko!". Pelaajat pysyisivät tyytyväisenä, kun uutta sisältöä tipahtelisi tasaiseen tahtiin, eikä odotettas odottamaan pääsemistä.

Edes sille naurettavalle SDM & SR packille ei olla saatu edes julkaisupäivää...
Tämä pack julkistettiin aika tarkalleen 3 viikkoa sitten ja edelleen odotellaan sille julkaisupäivää. Tällä tahilla mikäli julkaisevat ne loputkin VIP -paketit (kaksi tai kolme julkistamatonta storessa), niin viimeinen näistä tulee varmaan kesäkuussa 2011.
 
Ylös Bottom