Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Samalla lailla pullonkaulasta pääsee läpi kuin Rushissakin. Täytyy vain voittaa yks-ykköset ja painaa eteenpäin. Tankin on voitettava tankki ja helon on voitettava helo. Jalkamiehet juoksevat tankin perään ja levittäytyvät B:n alueelle. Kun tankki on tehnyt aukon, niin buggyt voivat ajaa kaikkien läpi ja C:lle/A:lle tai suoraan vastustajan baseen. Näin siis periaatteessa, käytännössähän tiimi voi kädettää vaikka mitä, jolloin kyllä mappi kuin mappi tuntuu surkealta. Vaikka muodon nimi on Conquest, niin oikeasti kyseessä on tällainen rintamalinja-peli epäsymmetrisen lippuasettelun omaavien mappien kantaessa perinteisemmän Conquestin leimaa.

Samaa mieltä olen, että lisähengitystila olisi enemmän kuin tervetullutta, mutta tällaisenaankin hyvä mappi, koska yksi pelin harvoista vehicle-mapeista (Atacama Conq ja Panama Canal oikeastaan vain toiset). Buggyt jaksavat nostaa hymyn huulille ja niiden ansiosta mappi nousee arvoasteikolla. Jos buggyja olisi muissa mapeissa, niin fiilis voisi olla toinen.

EDIT. Liitteenä pari potentiaalista Buggy-reittiä venäläisten puolelta, jolla purkaa kova sumputus. Molemmissa oletuksena, että jos tarpeen niin kranaatinheittimellä ammutaan reittiä auki. En ole noita sen kummemmin testaillut, että voi olla etteivät toimi. :P

Sinisellä merkattu alue, johon en kyllä mitään jippaskonstia keksi. Jos venäläisillä on B ja ovat sumputtaneet tuon alueen, niin voi olla vaikeaa. En ole varma pystyykö C:ltä ampumaan tuohon kohtaan vaikka AT:llä tai stationary-konekiväärillä. Voisi toimia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Samalla lailla pullonkaulasta pääsee läpi kuin Rushissakin. Täytyy vain voittaa yks-ykköset ja painaa eteenpäin. Tankin on voitettava tankki ja helon on voitettava helo. Jalkamiehet juoksevat tankin perään ja levittäytyvät B:n alueelle. Kun tankki on tehnyt aukon, niin buggyt voivat ajaa kaikkien läpi ja C:lle/A:lle tai suoraan vastustajan baseen. Näin siis periaatteessa, käytännössähän tiimi voi kädettää vaikka mitä, jolloin kyllä mappi kuin mappi tuntuu surkealta.

Nimenomaan kun tälläinen sisseily ei tule ikänä onnistumaan publalla. Jos vähäsenkään vastustajat osaa pelaa niin vaikeeta myös ryhmän kanssa. Ja jos oikein muistan rushissa ei puolustajilla ole ainakaan tankki ylivoimaa käytössä. Ongelmahan tulee siinä kun vastustajilla on kaksi basea kaikki vastustajat kuollu näiltä alueilta niin niillä on ylivoima tankeissa, ilma herruudessa oma heko ja B basen it tykki + plus vielä UAV ja kun on kapea alue mistä toiset yrittää tulla niin se on ihan naurettavan helppo estää. UAV lentelee sopivan kaukana mutta siten että näkee tämän kapean alueen spottailee vihut jotka meinaa päästä läpi. Parit miinat sinne tänne = nopeet ajoneuvot ei pääse B ohi.

Eli käytännössä hirveellä munkilla jos voittaa oikeat 1vs1 ja vastustaja ei tajua spotata sua niin on tosi pieni tsäänsi et pääset vaikka B ohi toiselle vastustajan baselle, mutta tuskin sitäkään ainakaan yksin saa ja kun tiedetään minkälaisia sankareita tuol on pelailemassa ja jos nyt vaikka saadaankin niin 2-4 ukkoa odottaa oman basen hekoa eikä tajua spawnaa juuri valloitetulle alueelle joka ois oikea ratkaisu vaan jäädään omaan baseen hekon raiskaamaksi (yleistä myös atacama desertissä) tai jotain muuta yhtä typerää. Olen monesti ihmetelly juuri atacamassa miks jengi spawnaa omaan baseen vaikka samaan aikaan meillä on 1-2 mahdollisuutta spawnaa johonkin muulle alueelle jossa ei vastustajan heko raiskaa jengii.

Edit: Sama juttu toimii myös toiseen suuntaan. Toisilla on vaan hirvee ylivoima kaikessa ajoneuvoissa/ilmataistelussa et B molemmin puolin voi sumputtaa pienen kapean alueen niin että sieltä ei kukaan tule. Tässä mielessä Atacama on tuhat kertaa parempi konkka mappi lääniä kun riittää molemmin puolin aivan helvetisti et sitä ei mitenkään voi toinen pitää tukossa. Ellei oma tiimi aivan totaalisesti feilaa ja vastustajat saa baseen hirveen tankki heko raiskauksen aikaseks ja tykitä vaan spawnei.

BC2agagh.jpg


Eli tohon merkatulle alueelle saa samanlaisen sumpun aikaan. Pari ukkoa vaikka tohon kukkulalle nurkan taakse äärettömän hankala vastustajien tulla sitä kautta (yks raukimmista paikoista myös rushissa puolustaa) näkevät myös tonne pitkälle aukiolle eli sieltä ei ainakaan juosten voi tulla läpi ilman että tulee spotatuks + se ajoneuvo/ilmaherruus etu tähän päälle niin saa vastustajat olla kyllä sissei et siitä läpi pääsee riittävän nopeasti että vastustajat ei ole jo saanu sellasta etumatkaa mitä ei ehdi kiinni ottaa. Ja tosiaan ihan henkilö kohtaisia kokemuksia molemmilta puolilta. Kun saatiin yhdessä pelissä toi sumppu tohon lukittua niin ei ne vihut sielt mihinkään tullu voitettiin peli yli 100 tiketillä seuraavassa pelissä taas tuli nekkuun samanlailla. Meiltä kuoli kaikki vastustajan selustasta eikä takas enään päästy.

Vielä yks edit :) Noi sun reitit voi toimia, mutta ongelma tulee siinä mahd et vastassa on tankki ylivoima ja yleensä monet osaa spotata nämä ajoneuvot et luulen sieltä tulevan iskua melko nopeasti ja tosiaan ne miinat vielä on hyvin ikäviä näissä nopeissa rusheissa. Ja kun tuolta mäen pohjalta tulee jengi tähän siniselle alueelle niin siinä on vielä vähemmän mahdollisuuksia. Omat jo täytyy olla pelaajia jotka ei pahemmin vilkuile KD ratioo vaa tulee voimalla päälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Juu, kyllä mä sun pointin hyvin ymmärrän. Pullonkaulamappi aiheuttaa potentiaalista ketutusta sumputuksen muodossa ja jenkitkin voivat tosiaan sumputtaa tuon B:n ja A:n välin, mutta aika usein tankit jäävät onneksi taaemmas, eivätkä etene tarpeeksi tukkiakseen tuon koko väylän. Tässä taas palataan siihen, että peli-ilo riippuu kuitenkin viimekädessä peliseurasta ja matsin tasaisuudesta. Sumputus ei ole kivaa ja Port Valdez Conq tarjoaa siihen mahdollisuuden. Toisaalta itse näen Port Valdez konkassa potentiaalia myös kivoihin ja toiminnantäyteisiin matseihin.

Näin pienellä kokemuskella ei voi vielä varmaksi sanoa, mihin vaakakuppi asettuu. Onko suurin osa peleistä sumputuspashaa ja baserapea vai jotain parempaa.

Viran foorumilla porukoilla on ollut mahtava idea, että vettä avattaisiin lisää ja lisättäisiin kummallekin puolelle pari venettä. Itse olen täysin tämän kannalla, mutta DICE tosiaan rakastaa pullonkauloja.

EDIT. Port Valdez oli pitkään inhokki-Rushi-mappini, koska pullonkaulat (samat kuin konkassa) ja OP Apache olivat aivan törkeä rape-yhdistelmä. Tästä kuitenkin päästiin helo-nerffillä. Konkkamapissa on kieltämättä ainekset samaan, jos vastapuoli saa kalustoylivoiman. Lähtökohtaisestihan molemmille on tarjolla samat välineet, eli ihan sitä pre-nerf Rushin tason rapea ei pitäisi niin helposti syntyä.

EDIT2. Ai niin, oiskohan ollut eilen vai toissa päivänä, niin näin eräässä pelissä erään EnforcerC:n. En nyt kuollaksenikaan muista mikä mappi oli kyseessä (konkka kuitenkin). Näin siis ihan randomina, kuten Joohanh törmäsi tänään minuun. :p
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Juu eilen White Passis taidettiin pelata muutama erä eri puolilla :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pinnien metsästykseen liittyvä kysymys.

"Kill 4 enemys with a car"

Tarkoittaako tuo et autolla roadkilleja vai sillä pyssyllä tappoja mikä siihen on kiinnitetty ??
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

"Kill 4 enemys with a car"

Tarkoittaako tuo et autolla roadkilleja vai sillä pyssyllä tappoja mikä siihen on kiinnitetty ??
Molemmat varmaan käy, sillä molemmat lasketaan ks. auton tapoiksi. Tuon pitäisi olla suht helppoa Port Valdez konkassa buggylla.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tuon pitäisi olla suht helppoa Port Valdez konkassa buggylla.

Yes thanks täytyy ehtoolla testata muutenkin toi uusi konkka mappi. Sopivat ennakko asetelmat siinä Enforcerin kanssa teitte keskusteluissa :)

Eilen vetelin sitä uuttaa aavikko rush mappia.

En oikein tykännyt, ei nyt osaa selittää mut ei vaan napannut
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kolme erää "uutta" Atacama rushia pelanneena jäi hieman sekavat fiilikset. Helvetinmoinen rytinä ja meininki on kyllä kokoajan, mutta ilman mitään järjestystä. Kaikki häröilee vain ympäriinsä, ehkä tämä muuttuu kun jengi (meikäläinen mukaanlukien) oppii pelaamaan karttaa.

Se, että kartta on leveä kuin mikä, menee aika tehokkaasti hukkaan, kun toiminta kuitenkin keskittyy keskustan kukkuloille. Vasta viimeisessä basessa leveydesä tuntui olevan jotain hyötyäkin.

Ja uusi minigun-hässäkkä on kyllä ihan jees, tosin kuulostaa ja tuntuu siltä kuin jollakin ompelukoneella ampuisi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tuli taas lisää pelattua uutta konkkaa. Perseestä se on vieläkin ja pysyy niin kauan ellei mitään muutoksia tule. Ennestään huomioita mitä on tullu tehtyä mapin paskuudesta konkkaan lisäänty vaan entisestään. Kaikki 2 kierrosta mappia päätty siihen et toinen jengi sai B ja kaikki vastustajat oli tapettu alueelta ja toiset ei enään päässy sumpun ohi ja jos pääsi niin se oli auttamatta aivan liian myöhään. Tuli yritettyä noita ajeluita B ohi helvetin paskalla menestyksellä joka kerral sattu miina eteen enkä edes menny vakio reittiä keskeltä tietä :(

Kaiken huippu oli kun vastustaja sai kerran kaikki baset oltiin sil puolel missä rushin vikat laatikot. Toisilla on vähän helpompaa yrittää kiertää tai mennä jopa autolla suoraan keskeltä kukkulalta alas, mutta näillä toisilla ei ole enään mitään jakoa tossa vaiheessa. Kun käytössä on yks potenttiaalinen reitti autolla ajettavaks toinen oikealla puolella on tukittu rushissakin olevilla laatikoilla ja muulla roinalla. Toivottavasti tekevät muutoksia tohon ja paljon. Ne veneet tai uudet kopterit vois auttaa tai molemmat :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Sen on muuten huomannut nyt päivityksen jälkeen, että roadkillaaminen on paljon helpompaa. Aikaisemmin tankkikin yleensä vain työnsi vihollista, jos vauhti ei ollut kova, mutta nyt roadkill tulee välittömästi. Mahtava korjaus, sillä roadkillit ovat kuitenkin aina niitä pelin hauskoja hetkiä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Sen on muuten huomannut nyt päivityksen jälkeen, että roadkillaaminen on paljon helpompaa.
Saman olen huomannut täälläkin. Kerran tuli jopa kaksi putkeen, kun Port Valdezissa C-lipulla koitin kääntää tankkia talon sisällä. Dorkat juoksivat suoraan alle, vaikka tankki ei kerralla liikkunut kuin metrin suuntaan tai toiseen.

Sen olen myöskin huomannut, että puukottaminen ei onnistu mikäli itse on liikkeessä. Hyvin usein tulee juostua vihollisen selustaan ja huitaistua puukolla ohimennessä, mutta eipä kuole enää siihen ensimmäiseen iskuun koskaan. Puukotus onnistuu kyllä sillä toisella lyönnilä, kun malttaa pysyä paikallaan ja huitaista.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Hetken mielijohteesta pykäsin pystyyn BC2:n light vehicleihin (autot) erikoistuneen miniblogin (Twitter):

GT: StammyFi (PwnageWithCars) on Twitter

Saa seurata/lukea, vaikken kyllä ymmärrä miksi kukaan niin tekisi. :p Tarkoitus on joka tapauksessa pitää sotapäiväkirjaa autoilla sattuneista vahingoista taistelukentällä.

En voi luvata, että päivitys olisi aktiivista tai että tappoja tulisi paljon, sillä:

-En pelaa peliä pelkästään saadakseni tappoja autoilla. Ne tulevat bonuksena muun hauskanpidon ohella jos tulevat.
-Olen tässä lähdössä inttiin, joka joko tappaa pelaamisen tai sitten ei. We'll see.

Niin kauan on kyllä projektia tarkoitus pyörittää kuin BC2:sta pelaan, mutta sitäkään ei tiedä koska tulee stoppi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kopsaan nyt suoraan viralliselta foorumilta. DICElla ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa julkaista Bad Company 2:een mitään muita uusia mappeja kuin Vietnam. Ei siis BC1-map packia, eikä uusia mappeja itse emopeliin (Vietnam luultavimmin erillinen expansion).

@zh1nt0 Good! Played Port Valdez conquest for hours! BTW when u said we wernt geting any new maps until vietnam does that mean no BC1 maps?

@SpecterMk23 We currently do not have a plan on releasing new maps other than the map packs planned a few months ago.

@zh1nt0 So Vietnam is all new content we're gonna get (game mode packs do not count)? No new maps besides Vietnam at all & no BC1 maps?

@StammyFi There are no plans on adding more things at this very moment.

Source: zh1nt0 (zh1nt0) on Twitter
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Itselläni kävi niin että weapons and gadgets valikossa ei näkynyt muita aseita kun ensimmäiset ja mg3 sa.

Mitästäs se johtuu?????

EDIT: Joo joku bugi oli toimii taas :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Heh, kävi pieni heinäkenkä tuossa Arica harbor konkassa. Pari kertaa olen tainnut yrittämällä yrittää saada tuota roadkill pinniä ja yhden päähän olen päässyt. Lopulta totesin sen mahdottomaksi ja jätin leikin sikseen. Nyt Stammyn roadkillailun innoittamana nappasin mönkijän Aricassa ja sain viisi tappoa putkeen :).
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kylläpä pitkästä aikaa maistuu taas bäfä hyvältä. Oikeasti uusia karttoja toki kaipaa edelleen, mutta meneehän nuo rush- <-> conquest-variaatiot paremman puutteessa. Lisäksi vähän ajan sisään pari kaveria, jotka eivät heti julkaisun aikaan peliä hommanneet, saivat hommattua pelin, joten vihdoinkin squadin saa jopa puhtaasti kaveriporukkaa täyteen.

Tuohon stammyn viestiin vielä sen verran, että kyllä olisivat saaneet vaikka mieluummin tehdä kunnollisen ja tuhdin karttapaketin emopeliin kuin tuon Vietnam-lisärin. Vaan voihan se sotiminen Vietnamissakin olla ihan jees. :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla oli eilen sellainen probleema, että kun alkoi lataamaan statseja ni jäi siihen jumiin.
Kun sit nappia painamalla pääsi eteenpäin ni kaikki statit oli pyöreä nolla.

Olikohan samanlaista probleema muilla ?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla oli eilen sellainen probleema, että kun alkoi lataamaan statseja ni jäi siihen jumiin.
Kun sit nappia painamalla pääsi eteenpäin ni kaikki statit oli pyöreä nolla.

Olikohan samanlaista probleema muilla ?
Mulla oli illalla samanlainen ongelma, koitin vaihtaa servua mutta jäi siihen statsien latailu kohtaan. Koitin hakea dashboardilta vauhtia mutta ei toiminut. Ja tänään ei jostain syystä päässyt pelaamaan aamulla. Heitti jostain syystä livestä ulos. Dashboardilla kirjautuminen onnistui mutta pelin käynnistyessä heitti jostain syystä ulos.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla oli illalla samanlainen ongelma, koitin vaihtaa servua mutta jäi siihen statsien latailu kohtaan. Koitin hakea dashboardilta vauhtia mutta ei toiminut. Ja tänään ei jostain syystä päässyt pelaamaan aamulla. Heitti jostain syystä livestä ulos. Dashboardilla kirjautuminen onnistui mutta pelin käynnistyessä heitti jostain syystä ulos.

samoin koitin ottaa vauhtia dashin kautta, mutta ei auttanut.
tänään en oo vielä kerinnyt testaamaan, kun työt haittaa harrastuksia :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom