Battlefield V - Taistelutyyleistä toimivin

Omenanraato

Well-Known Member
Näytti suorastaan paskalta verkkopeliltä nisun videossa. En jaksanut edes loppuun asti katsoa kun 10 minuuttia kesti ja ekan viiden minuutin aikana oli jo oikeaa aikaa varmaan vartti mennyt ja ei mitään tapahtumia. Tai oli kaisiinä yksi tappo.
Kuvailit juuri BR pelit:
  • Odotetaan preroundin minuutti
  • Odotetaan et pääset koneesta ulos
  • Odotat et laskeudut maahan.
  • Katsotaan kenellä on paras tuuri ja saa parhaat aseet ja kamat
  • Juostaan 20min rinkiä karkuun ja pelkäät kokoajan enemmän rinkiä ku vihua.
  • viimeisen 2-3min aikana 10-20 äijää on korttelin alueella ja sit räiskitään ja katotaan kenel oli paras tuuri sijoittumisen ja kamojen kanssa.
  • Jos pelaat squadina ja kuolet alussa, katota 20-30min kavereiden peliä.
Mulla ei BR aiheuta mitään jännitystä tms. Odottelua, tuuria, odottelua ja sit ku kuolee ni ”mitä sit, uusiks”, tai jos voittaa ”aha, uus erä”.

Kun taas normi frontlinesissa esim mulla on olo et mun ja squadin tekemisellä vaikutetaan siihen mihin rintama liikkuu ja mitä tapahtuu ja syke nousee taistelun tiimoilta.

Ja ei siinä, kyllä mulla silti kivaa oli eilen squadilla vetää Firestormia. Mut se oli sellasta kevyttä viihdettä. Vähän ku salkkareita kattois, ihan sama mitä tapahtuu, kunhan nyt vietetään aikaa. Ja varmasti sitä pelailen kevyenä viihteenä jatkossakin, mutta ei se mun mietteitä perus BR ongelmista odottelun ja tylsyyden osalta muuta
 

Kirai

Toimitus
Ensikokemukset solosta ja squadista otettu ja kivalta tuntuu. Vähän taas erilainen battle royal - kokemus muihin verrattaen. Tykkään kartasta tosi paljon, sillä taloja ja isoja kaupunkeja ei ole valtavasti, ja nekin vähäiset talot ja suojat voi pommittaa rikki. Pelit ei takkuillu yhtään eilen, mitä nyt välillä matsin löytyminen kesti 2 min, mutta ei sen pidempään.

Inventaario on aika kankea ja ei ihan hektisessä paikassa oikein kätevästi saa lootattua ja pudotettua kuteja. Myöskin yhdessä pinossa olevat tavarat on aika vaikea seuloa läpi. Toivottavasti tähän tulisi muutos. Muutoin loot on järkevää ja löytyy hyvin tasaisesti.

Äänistä joku kirjoitteli. Mun mielestä ne on tosi hyvä tässä. Kuulokkeiden kanssa tätä tulisi toki pelata, jotta täysi hyöty tulee. Askeleet kuulee hyvin ja ne pystyy kohdistamaan tarkasti, toisin kuin vaikkapa Call of Dutyn vastaavassa. Myöskin muut kentän äänet (liekkimeren ääni, aseet, lintujen lentoon lähtö mm) on tosi hyvää kamaa. Hahmot ei pidä ääntä, mutta en minä sitä tähän kaipaa. Tai kyllähän ukot karjuu kun ottaa osumaa tai menee downed tilaan. Se on riittävä näihin peleihin. Ja iso kiitos ettei ole mitään kommentaattoria kertomassa "FIRESTORM IS COMING" tai muuta. Pysyy focus pelissä. Ainoa miinus ääniin liittyen tulee oman ukon askeleihin, jotka varsinkin soolopelissä toi säikäytyksiä kun välillä tuntui että joku juoksisi perässä.

Matsit on sopivan mittaisia ja äksöniä kyllä löytyy. Ja kuten muissakin BR-peleissä, niin kyllä se on sitten ihan pelaajasta ja squadista kiinni miten matsin haluaa hoitaa. Voi väijyä pensaissa tai lähteä tankilla kohti isoja pytinkejä, valinta on sinun. Selvityminen tässä on pääasiassa, ja kaikki keinot sen eteen on käytettävissä.

Siitä oon samaa mieltä muiden kanssa, että peli ei kyllä hirveästi palkitse. Pari squad-voittoa on tullut, ja ei siitä hirveästi jäänyt mitään käteen. Uutta matsia vaan. Tilastot on aika epäselvää kauraa ja mitään konkreettista palkintoa ei oikein ole. Toki pelaaminen itsessään on kivaa, että sillä lähdetään ja mennään pitkälle.

LISÄYS:
Joo ja piti vielä tuoda esille miinuksena toi ping-systeemi. Ehkä sitä on Apexin jäljiltä jäänyt odottamaan parempaa muihinkin. Plussaa että ping-systeemi jollain muotoa edes pelimuodossa on, mutta se on hyvin hankala muiden huomata tai reagoida. Tähän ehkä kaipaisi vähän jotain parannusta. Esim varusteita voi pingata, mutta ne pysyy about 5s pingattuna ja sit häviää. Ei kovin kätevää. Eikä kaukana oleva tiimikaveri näe mitä on pingattu, vaikka pingaajalle se lukee sen muutaman sekunnin.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Juu BR ei ole tarkoitettu adhd jonneille.
No ei se nyt suoraan noinkaan mene. Aikanaan vaikka joku operation flashpoint oli hyvä, siege on nykyisin hyvä, samoin kuin Sniper Elite sarjan pelit jne.
Mutta BR:ssä vain odotetaan ja juostaan rinkiä karkuun.
Ilman rinki systeemiä, enemmän squadeja ja jotain vaihtuvia tavoitteita sinne ni vois olla ihan eri juttu, kun ei vain odotella ihan turhaan 20minuuttia.
 

Cam0

Member
Seuraavassa pätsissä ne leviää laajemmalle ja käsitin et kehittäjälle on joku pysyvämpi ratkaisu siihen myös tiedossa, mutta ei ehtiny vielä mukaan.
En ymmärrä miksi edes pistivät tälläsen loottisysteemin peliin kun deathstash olisi selvästi toimivampi tässä. Vaikka ne saisi korjattua sen ettei tavarat mene päällekkäin ni silti se ruumis sylkäsee järjettömän määrän kamaa ympäriinsä ja siinä ruumiin ympärillä pyöriminen on kankeaa joka tapauksessa.
 

Gunslinger

Active Member
Eikös BR pointti ole just: Sun elämä on kallis, et spawnaa pelikentällä takas 1-30s sisään, joten käyttäydy sen mukaan.

Jos BR pelaa, ettei mitään väliä kuoleeko ja kiroo sitten venailua, niin ei varmasti saa paljon irti tästä pelimuodosta. Venailu on se rankku kuolemasta ja kuuluu oleellisena osana pelimuotoon. Varovaisemmalla menemisellä ja taktikoinnilla ei toki olla tappotilastoissa ykkösenä, mut niin on paljon nautinnollisempaa leikkiä tränträniä virtuaalimetsikössä, imo.

Tässä rinki pienenee aikasta hyvällä syklillä ja nopeudella. Ei veny erät turhan pitkiksi, mut ei tarvii silti olla kusessa ringin kanssa, kun pelaajan juoksuvauhti riittää pysymään tulimeren edellä.
 
Viimeksi muokattu:

SgtGekko

Member
Yksi ominaisuus mitä kaipasi näin squadi muodossa, jonkilainen respawn mahdollisuus Apexin tapaan, nyt on aika nuivaa odottelua ku puolet ryhmästä odottelee koska viimeinenkin oman ryhmän ukko saa kuulan kalloonsa että pääsee aloittamaan uutta peliä
 

Omenanraato

Well-Known Member
Eikös BR pointti ole just: Sun elämä on kallis, et spawnaa pelikentällä takas 1-30s sisään, joten käyttäydy sen mukaan.

Jos BR pelaa, ettei mitään väliä kuoleeko ja kiroo sitten venailua, niin ei varmasti saa paljon irti tästä pelimuodosta. Venailu on se rankku kuolemasta ja kuuluu oleellisena osana pelimuotoon. Varovaisemmalla menemisellä ja taktikoinnilla ei toki olla tappotilastoissa ykkösenä, mut niin on paljon nautinnollisempaa leikkiä tränträniä virtuaalimetsikössä, imo.

Tässä rinki pienenee aikasta hyvällä syklillä ja nopeudella. Ei veny erät turhan pitkiksi, mut ei tarvii silti olla kusessa ringin kanssa, kun pelaajan juoksuvauhti riittää pysymään tulimeren edellä.
En minä ainakaan minnekään rynni vaan juurikin mielummin etsin vaikka snipun ja otan kauempaa rauhassa. Mutta kun tää pelimuoto ei (muissakaan peleissä siis) tarjoa yhtään mitään jännitystä tai merkitystä sille elämälle. Mitä siitä jos olen elossa 20min jälkeen tai en ole? Ku esim vaikkapa frontlinessa se merkitys tulee niistä pommeista, jolloin uhreista huolimatta ollaan oikeasti saavutettu jotain ja voitettu.
Mutta deathmatch ei tuo yhtään mitään. Se ei vain tarjoa kuin tappoa. BR on sama, mutta vähemmillä tapoilla, tolkuttomalla tuurilla ja odottelulla varustettuna.
Esim nyt vaikka joku Sniper Elite, kokoajan on joku tavoite miksi mennä rauhassa ja yksi elämä (toki yksinpeli) ja elämällä on merkitys.
Sama juttu vaikka moninpeleissä Siegestä. Yksi elämä ja sillä on iso merkitys tavoitteen kannalta.

Mutta pelkkä pienen ringin keskellä yksin seisoskelu ei tuo yhtään mitään. Kahden minuutin päästä taas mennään.
Normi peleissä vaikka spawnaa, tai siegessä jää katsele muiden pelejä..se harmittaa. Spawnin mahdollisuudesta huolimatta se elämä on arvokas ja sillä on merkitys ja se kirpaisee. BR peleissä se ei vain tunnu miltään, koska ei ole muutenkaan mitään oikeaa syytä miksi siellä olisi hengissä ja kuitenkin on vain tuuria mikä ase vastapuolella on ja onko sattunut tippumaan maastollisesti paremmin.

Eli ei meille jotka ei Br:stä välitetä ole siitä kyse et kaikki on jotain ADHD (jollainen muuten diagnoosin puolesta olen..) jonneja jotka rynnii ja haluaa pelata vain nopeatempoisesti. Päinvastoin noi rauhallisemmat pelit omaan makuun paljonkin parempia kuin pienet domination tyyppiset pelimuodot/kartat. Eikä kyse ole siitä miten niitä pelataan. Odottelulla täytyy olla palkinto joka houkuttaa. Ja odottelun täytyy tuntua jännittävältä ja pelottavalta. BR pelit ei ainakaan minulle tarjoa sitä yhtään. Vigor on hieman BR tyyppinen ja se tekee ainoan poikkeuksen näissä.

Mutta silti toivon Firestormille isoa menestystä. Ensinnäkin nähtiin, että kun Dice ei ole puikoissa, moni asia tehdään todella paljon paremmin. Lisäksi Firestormin menestys poikii varmasti motivaatiota panostaa perus bäfään, jolloin se on kaikille hyväksi.
Ja kevyenä lauantai-illan viihteenä tuo menee oikein leppoisasti, kun on tutu bäfän mekaniikat ja haluaa vaihtelua vähäisiin normi pelin mappeihin.

Toki olen aivan väärä ihminen sanomaan BR genrestä mitään, mutta kun esim PUGB:n omistan, niin en kyllä näe miksi kukaan haluaisi pelata sitä ennemmin kuin Firestormia. On Firestorm tehty kyllä niin poikkeuksellisen hyväksi BR peliksi graafisesti, fps osalta ja tekniseltä toteutukseltaan muutenkin.

BR genreeseen itsellä isoin kompastuskivi on 3rd Person ja heti kun kaikilla on pakotettu fps, niin maistuu kerta luokkaa paremmalta samantien.
Väitän kyllä BR pelien ystävien nauttivan tästä todella paljon. Kiikun kaakun olevat varmasti viihtyy jonkun verran ja niille joille BR ei uppoa, ei kyllä jaksa tätäkään.
 

Gunslinger

Active Member
En minä ainakaan minnekään rynni vaan juurikin mielummin etsin vaikka snipun ja otan kauempaa rauhassa. Mutta kun tää pelimuoto ei (muissakaan peleissä siis) tarjoa yhtään mitään jännitystä tai merkitystä sille elämälle. Mitä siitä jos olen elossa 20min jälkeen tai en ole? Ku esim vaikkapa frontlinessa se merkitys tulee niistä pommeista, jolloin uhreista huolimatta ollaan oikeasti saavutettu jotain ja voitettu.
Mutta deathmatch ei tuo yhtään mitään. Se ei vain tarjoa kuin tappoa. BR on sama, mutta vähemmillä tapoilla, tolkuttomalla tuurilla ja odottelulla varustettuna.
Esim nyt vaikka joku Sniper Elite, kokoajan on joku tavoite miksi mennä rauhassa ja yksi elämä (toki yksinpeli) ja elämällä on merkitys.
Sama juttu vaikka moninpeleissä Siegestä. Yksi elämä ja sillä on iso merkitys tavoitteen kannalta.

Mutta pelkkä pienen ringin keskellä yksin seisoskelu ei tuo yhtään mitään. Kahden minuutin päästä taas mennään.
Normi peleissä vaikka spawnaa, tai siegessä jää katsele muiden pelejä..se harmittaa. Spawnin mahdollisuudesta huolimatta se elämä on arvokas ja sillä on merkitys ja se kirpaisee. BR peleissä se ei vain tunnu miltään, koska ei ole muutenkaan mitään oikeaa syytä miksi siellä olisi hengissä ja kuitenkin on vain tuuria mikä ase vastapuolella on ja onko sattunut tippumaan maastollisesti paremmin.

Eli ei meille jotka ei Br:stä välitetä ole siitä kyse et kaikki on jotain ADHD (jollainen muuten diagnoosin puolesta olen..) jonneja jotka rynnii ja haluaa pelata vain nopeatempoisesti. Päinvastoin noi rauhallisemmat pelit omaan makuun paljonkin parempia kuin pienet domination tyyppiset pelimuodot/kartat. Eikä kyse ole siitä miten niitä pelataan. Odottelulla täytyy olla palkinto joka houkuttaa. Ja odottelun täytyy tuntua jännittävältä ja pelottavalta. BR pelit ei ainakaan minulle tarjoa sitä yhtään. Vigor on hieman BR tyyppinen ja se tekee ainoan poikkeuksen näissä.

Mutta silti toivon Firestormille isoa menestystä. Ensinnäkin nähtiin, että kun Dice ei ole puikoissa, moni asia tehdään todella paljon paremmin. Lisäksi Firestormin menestys poikii varmasti motivaatiota panostaa perus bäfään, jolloin se on kaikille hyväksi.
Ja kevyenä lauantai-illan viihteenä tuo menee oikein leppoisasti, kun on tutu bäfän mekaniikat ja haluaa vaihtelua vähäisiin normi pelin mappeihin.

Toki olen aivan väärä ihminen sanomaan BR genrestä mitään, mutta kun esim PUGB:n omistan, niin en kyllä näe miksi kukaan haluaisi pelata sitä ennemmin kuin Firestormia. On Firestorm tehty kyllä niin poikkeuksellisen hyväksi BR peliksi graafisesti, fps osalta ja tekniseltä toteutukseltaan muutenkin.

BR genreeseen itsellä isoin kompastuskivi on 3rd Person ja heti kun kaikilla on pakotettu fps, niin maistuu kerta luokkaa paremmalta samantien.
Väitän kyllä BR pelien ystävien nauttivan tästä todella paljon. Kiikun kaakun olevat varmasti viihtyy jonkun verran ja niille joille BR ei uppoa, ei kyllä jaksa tätäkään.
Joo, ei tää tavoitehakuisena anna paljon, mut ”parin” erän fiilistelypelinä hyvä, pelaajan varassa paljon onko merkitystä vai ei. Melkein paras kun asennoituu pelaa vaan sen pari erää ja vaihtaa sit perus bäfään, ettei ala puutuu. Ei se voitto, vaan matka sinne.

Paljos muilla tässä yleensä viivettä? mulla huitelee keskimäärin 50ms paikkeilla.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Joo, ei tää tavoitehakuisena anna paljon, mut ”parin” erän fiilistelypelinä hyvä, pelaajan varassa paljon onko merkitystä vai ei. Melkein paras kun asennoituu pelaa vaan sen pari erää ja vaihtaa sit perus bäfään, ettei ala puutuu. Ei se voitto, vaan matka sinne.

Paljos muilla tässä yleensä viivettä? mulla huitelee keskimäärin 50ms paikkeilla.
Joo tuolleen se menee. Ku kypsyttää normi pelissä joku ni muutama erä tätä menee kivasti.

Pingi on pyörinyt siellä 15-30 välillä kuidun kanssa. Kaverilla 4G:llä siellä 30-50ms.
 

Enemy

Well-Known Member
Miten näätte pingin Firestormissa? Normi bäfän puolella katson sen scoreboardin kautta mutta tulimyrskyssä en saanut sitä näkyviin.
 

Gunslinger

Active Member
Miten näätte pingin Firestormissa? Normi bäfän puolella katson sen scoreboardin kautta mutta tulimyrskyssä en saanut sitä näkyviin.
Laitoin asetuksista näkyy network jutut koko ajan, yläkulmaan ja niin pienelle kuin sai, niin ei ole edessä. Halusin nähdä vähän tatseja, kun ei tuntunut osuvan vihuihin, vaikka tähtäin kohdillaan. Pitäneen ottaa vähän enempi ennakkoa ja välttää ”nurkissa” kämppimistä, jää muuten kakkoseks monelle jo viiveenkin takia, jos molemmat alkaa laulattaa samaan aikaan. Hyvä olla joku tekosyy, kun pädillä edelleen lapanen tähtää :D

Harjoituskartalla vedätti 30ms, mut firestormissa järjestään 50-55ms
 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
En jaksanut edes loppuun asti katsoa kun 10 minuuttia kesti ja ekan viiden minuutin aikana oli jo oikeaa aikaa varmaan vartti mennyt ja ei mitään tapahtumia. Tai oli kaisiinä yksi tappo.
Siellä taisi olla neljä tappoa, joka on itselle kohtuullinen veto varovaisella pelityylillä. Nautin tuosta jatkuvan jännityksen alla hiippailusta ja ympäristön tarkkailusta. Puskaa ja kuusenoksaa on riittävästi peitteeksi. Battlefield V pisteet nousi tämän myötä.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Siellä taisi olla neljä tappoa, joka on itselle kohtuullinen veto varovaisella pelityylillä. Nautin tuosta jatkuvan jännityksen alla hiippailusta ja ympäristön tarkkailusta. Puskaa ja kuusenoksaa on riittävästi peitteeksi. Battlefield V pisteet nousi tämän myötä.
Ja eihän näissä battle royaleissa olekkaan tapoilla merkitystä vaan sillä, että olet viimeisenä hengissä.
 

Alqimus

Active Member
Ensi puraisu tuli firestormia eilen otettua ja ei tästä nyt mitään hurraa elämyksiä tullut. Pyörii tämä yllättävän hyvin ja on hienon näköinen. Plussaa tulee myös miljööstä mitä tämä bäfä 5 tarjoaa. Ampuminen liikkuminen yms. on myös ihan sulavaa ja ei mitään suurempia ongelmia ole tullut vastaan sillä saralla.

Teknisistä ratkaisusta loottaaminen, inventoryn kankeus, pingauksen puuttuminen ja lentäminen on itselle pettymyksiä. Toki ei tähän voisi uskottavasti samanlaista lentomekaniikkaa tehdäkkään kuin apexissa ja blackoutissa.

En myöskään pidä siitä hidas tempoisuudesta mitä tämä tarjoaa. Olenkin pitänyt aina blackoutin ja apexin nopeammasta temmosta ja mahdollisuudesta kohdata useita tiimejä pelin aikana. Tykkään siis pelata br pelejä aktiivisesti ja etsiä mahdollisimman monta matsia pelin aikana.
Toki olen tässä alkutaipaleella ja siitäkin syystä muiden pelaajien löytäminen esimerkiksi suosittujen laskeutumisalueiden muodossa on viellä hakusessa.

Itse saan ainakin juuri BR peleissä enemmän jännitystä ja koen omalla tekemisellä olevan enemmän merkitystä. Voittoon kun vaikuttavat isolta osin minun ja squadini tekeminen. Tälläistä tunnettahan en missään bäfän multi läpsyttelyssä saa, kun se ei itselle muodostu mitenkään kilpailulliseksi. Pelaankin yleensä näitä pelejä aina voitosta ja juuri se voitto on se palkinto. Saakos tässä muuten voittojen määrää näkyviin itselle ja muille? Myös kuolemalla juuri on merkitystä, kun kuolee todella kuolee ja on ulkona. Joten jos tunaroi se harmittaa enemmän kuin perus peleissä, jossa ollaan linjalla taas 10sec päästä ja itsensä voi näin uhrata järjettömästi toistuvasti.

Enkä muutenkaan kyllä nosta tässä tuuria niin suureen asemaan kuin jotkut antavat ymmärtää. Harvoin itse selitän itselleni tappiotani sillä, että kaverilla oli parempi ase. Toki joissakin BR peleissä esim. kestävämmät suojat vaikuttavat tiukassa tilanteessa. Mietin ennemmin mitä olisin voinut tehdä toisin, että olisin tilanteen voittanut.

Nopealla testauksella parasta antia tämä firestorm on, mitä tällä bäfällä on ollut tarjota. Tosin en ole pelannutkaan peliä sen alkuvaikeuksien jälkeen, että nykymenosta en voi kommentoida. Ei tämä silti omissa kirjoissani haasta apexia tai blackouttia, mutta ihan kivaa vaihtelua ainakin hetkeksi.
 
Ylös Bottom