Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Saksalainen pelikaveri väitti että joku saksalainen hakkeriporukka olisi iskenyt EA:ta kohti johtuen tästä heidän nykymenostaan. Tiedä sitten.

Tästä sopivalla aasinsillalla itsensä esittelyyn: Sain nyt aikaiseksi kirjautua foorumille, aika paljon tullut luettua RDR2 topicia sekä tätä BFV topicia.

Olisin halunnut tietää millaisella latencylla porukka pelaa tätä peliä pleikkarilla?

Itsellä on Elisan laajakaista (VDSL?) ja pleikkarin nopeustesti antaa noin 45mb sisään ja 4mb ulos. Netti on 50megainen. Kuitenkin Battlefieldissa latency pyörii 43 tienoilla (vähintään) pelimoodista riippumatta. Modeemista on avattu yksi portti NAT1:ksi mutta ei tunnu olevan vaikutusta pelaako NAT1 vai NAT2.

Johto pleikkarin ja modeemin välissä ja puhelinjohto modeemista seinään on se lyhyin mahdollinen mikä tuli modeemin mukana.. Olin porukoilla talonvahtina viikon ja heille tulee valokuitu ja olihan siinä älyttömän iso ero pelata kun latency oli noin 22 :D

Herättääkö mitään ajatuksia? Voisiko tie löytyä onneen jos kokeilisi toista operaattoria? Nopeudet sisään ja ulos kuitenkin vaikuttaa ihan hyviltä?

Vähänkään enemmän kun tulee toimintaa ruutuun niin alkaa lagaamaan. Sama oli huomattavissa Battlefield 1:ssä loppuvaiheilla. Vitosessa tunteja on tullut jo noin 250h ja ongelma on ollut kokoajan alusta lähtien.
 
Saksalainen pelikaveri väitti että joku saksalainen hakkeriporukka olisi iskenyt EA:ta kohti johtuen tästä heidän nykymenostaan. Tiedä sitten.

Tästä sopivalla aasinsillalla itsensä esittelyyn: Sain nyt aikaiseksi kirjautua foorumille, aika paljon tullut luettua RDR2 topicia sekä tätä BFV topicia.

Olisin halunnut tietää millaisella latencylla porukka pelaa tätä peliä pleikkarilla?

Itsellä on Elisan laajakaista (VDSL?) ja pleikkarin nopeustesti antaa noin 45mb sisään ja 4mb ulos. Netti on 50megainen. Kuitenkin Battlefieldissa latency pyörii 43 tienoilla (vähintään) pelimoodista riippumatta. Modeemista on avattu yksi portti NAT1:ksi mutta ei tunnu olevan vaikutusta pelaako NAT1 vai NAT2.

Johto pleikkarin ja modeemin välissä ja puhelinjohto modeemista seinään on se lyhyin mahdollinen mikä tuli modeemin mukana.. Olin porukoilla talonvahtina viikon ja heille tulee valokuitu ja olihan siinä älyttömän iso ero pelata kun latency oli noin 22 :D

Herättääkö mitään ajatuksia? Voisiko tie löytyä onneen jos kokeilisi toista operaattoria? Nopeudet sisään ja ulos kuitenkin vaikuttaa ihan hyviltä?

Vähänkään enemmän kun tulee toimintaa ruutuun niin alkaa lagaamaan. Sama oli huomattavissa Battlefield 1:ssä loppuvaiheilla. Vitosessa tunteja on tullut jo noin 250h ja ongelma on ollut kokoajan alusta lähtien.

Suunilleen samat, 45-52ms, tulee DNA:n 4g modeemilla. Vähän tulee annettua tasoitusta todella hyvän yhteyden omaaville, mutta en usko että pelissä pärjääminen kaatuu 0,05s.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ainakin toimi peli ja latency itsellä 30, mutta näkyi siellä pelaajia joilla se oli 300 paikkeilla :D
 
Eilen nyki Firestorm-pelitilassa koko ajan, siis pahimmillaan parin kolmen sekunnin välein ei tullut yhtään uutta kuvaa ruudulle ja sitten kun taas kuva päivittyi, hyppäsi se paljon. Tapahtui esim. tähtäykseen mennessä. Ja huomasi tosi selvästi, kun liikutteli kameraa tai sotilaan tähtäystä sivuttaissuunnassa. Aivan pelikelvotonta. Aikaisemmin toiminut Firestorm sulavasti Xbox One X -konsolilla. Mitä on tapahtunut? Nimittäin tänään samaa tapahtui aivan normaalissa conquest-pelissä. Tämä on eri asia kuin se päivityksen myötä tullut kuvan vielä selvästi pidempi pysähtyminen aina, kun panssarivaunulla saa tapon tai kenttätykillä.

Edellisen ToW-viikon Combined Arms -tehtävät jäivät tekemättä, kun pelaajia ei vaan millään löytynyt tai sitten kun pari kertaa löytyi, tuli jokin "server disconnected", "could not join squad", "matchmaking failed" tai joku muu virheilmoitus, kun pelin piti alkaa lataamaan kenttää. Sitten kun oli koko päivän yrittänyt löytää pelaajia tuohon, niin peli meni siihen kuntoon, ettei enää palvelinselaimen kautta päässyt liittymään peleihin. Se on normaali ongelma ollut aikaisemminkin, mutta tällä kertaa pelin sulkeminen ja uudelleenkäynnistys ei auttanut. Firestormia ei voinut myöskään pelata ongelman takia useaan vuorokauteen, koska squadiin liittyminen ei toiminut, muttei toiminut ongelmien takia myöskään solo-Firestorm. Ainoa tapa päästä pelaamaan oli mennä odottelemaan palvelimen löytämistä pelimuodon kohdalta ns. "pikahaulla", sekään ei toiminut välillä. Sitten kun pääsi peliin, aina löysi itsensä olematta minkään squadin (taisteluryhmän) jäsen. Eli ei yksin omassa, vaan kaikkien ulkopuolella. Sehän ei normaalisti edes ole mahdollista tässä pelissä, toisin kuin BF1:ssä. Ei kertynyt noita ryhmäpisteitä, ei näkynyt omaa nimeä alhaalla normaalisti. Valikon kautta joskus onnistui liittymään squadiin, yleensä tuli virhesanoma, ettei onnistunut. Eräänä päivä ongelma oli korjaantunut itsestään. Mutta en ehtinyt suorittaa tehtäviä. Nyt tällä viikolla toimii, mutta Hard-vaikeustasolla (tuon ToW-tehtävän takia) ei löydy koskaan ketään (eikä muillakaan vaikeustasoilla). Olen esim. 10 kertaa peräkkäin mennyt ToW-valikon kautta Combined Arms -tehtävää suorittamaan, muita pelaajia ei löydy. Pari minuuttia kuluu, ja sitten joutuu yksistään tehtävään. Poistun, ja uusi yritys. Sama toistuu ja toistuu. Eikö kukaan kerta kaikkiaan muka pelaa tuota pelimuotoa? En usko.

Combined Arms -pelitilassa joku pelaaja toimii isäntänä ja näin NAT-jutut aiheuttavat varmasti ongelmia, mutta minulla ei ole siitäkään kysymys.
 
Tän viikon ToW on kyllä aivan haista p****.....
Firestorm ei kiinnosta ja se ainut vaihtoehtoinen linja on kyllä aivan kamalaa kuraa.

Pelasin 2h, ekan vartin aikana 1000 pojoa tykillä ja tankin turretin sain helposti.
Mutta loppu 1h45 min jahtasin vain tankkeja. Vieläpä sitä tankki pelimuotoa. Tuhosin arviolta 20-25 tankkia ja turrettia, trackkia jne sain disabloitua, mutta en sitä mitä pitää, eli engineä.

Miten ihmeessä tuo tehdään?? Menee maku koko peliin.
Ampuu ylös = Turret
Ampuu alas = track
Ampuu keulaan = pelkkää damagea
Ampuu perään = Engine?...juu ei, aina tuli track sieltäkin. Dynalla, kranulla, miinalla ja singolla koitin.

Loppuu kyl koko pelin pelaaminen ihan just..
 
Otatkohan liian vakavasti tän sontakasan?
No en, mutta tällänen ToW oli jo ennakkoon aika hirvittävää kuraa ja todellisuus oli vielä hirveämpää.

Jos tehtävät on pelkkää tankin tuhoamista...kukaan ei halua ajaa niitä tankkeja, tai ainakaan tulla basesta pois.
Toisaalta kun jokainen tarvitsee niiden tuhoamisia, niin ola onnistuminen vain pienenee, kun muut tuhoaa kilpaa niitä.

Sama homma kun on medicci juttuja, kaikki on medicinä, eikä saa ammuksia mistään. Jos on support viikko, niin kukaan ei ole medicci jne. Eli nämä on jo paperilla sellaisia jotka tuhoaa pelimuodot aika hyvin.

Mutta erityisesti tälläinen tietyn osan tuhoaminen tankista oli jo paperilla Diceltä aivan käsittämätön ratkaisu, kun tuntuu olevan täysin tuuria onnistuuko vai ei.
Jos +10 tankkia tuhottu takaata ja varmaan 50:een saatu damagea yksin ja muiden kanssa ampuen, eikä ainuttakaan engineä hajoa ni menee oikeasti peli-ilo..
 
Itse silloin harvoin kun pelaan, niin pelaan vaan...en tuijottele jotain päätä kiristäviä tehtäviä.
 
No en, mutta tälläne ToW oli jo ennakkoon aika hirvittävää kuraa ja todellisuus oli vielä hirveämpää.

Jos tehtävät on pelkkää tankin tuhoamista...kukaan ei halua ajaa niitä tankkeja, tai ainakaan tulla basesta pois.
Toisaalta kun jokainen tarvitsee niiden tuhoamisia, niin ola onnistuminen vain pienenee, kun muut tuhoaa kilpaa niitä.

Sama homma kun on medicci juttuja, kaikki on medicinä, eikä saa ammuksia mistään. Jos on support viikko, niin kukaan ei ole medicci jne. Eli nämä on jo paperilla sellaisia jotka tuhoaa pelimuodot aika hyvin.

Mutta erityisesti tälläinen tietyn osan tuhoaminen tankista oli jo paperilla Diceltä aivan käsittämätön ratkaisu, kun tuntuu olevan täysin tuuria onnistuuko vai ei.
Jos +10 tankkia tuhottu takaata ja varmaan 50:een saatu damagea yksin ja muiden kanssa ampuen, eikä ainuttakaan engineä hajoa ni menee oikeasti peli-ilo..

Tottta tämä, tällä hetkellä ToW toteutus on lähinnä peliä huonontava. Periaatteessa toi on hyvä lisä peliin ja parantaa mielenkiintoa, varsinkin pidempään ja enemmän bäfää tahkoaville. Dicellä on täysin unohtunut miksi ToW on lisätty. Noi tehtävät pitäisi olla tarkkaan mietittyä, jotta parantavat kokemusta, eivätkä tuhoa sitä, kuten nyt homma menee.
 
Viimeksi muokattu:
Tän viikon ToW on kyllä aivan haista p****.....
Firestorm ei kiinnosta ja se ainut vaihtoehtoinen linja on kyllä aivan kamalaa kuraa.

Pelasin 2h, ekan vartin aikana 1000 pojoa tykillä ja tankin turretin sain helposti.
Mutta loppu 1h45 min jahtasin vain tankkeja. Vieläpä sitä tankki pelimuotoa. Tuhosin arviolta 20-25 tankkia ja turrettia, trackkia jne sain disabloitua, mutta en sitä mitä pitää, eli engineä.

Miten ihmeessä tuo tehdään?? Menee maku koko peliin.
Ampuu ylös = Turret
Ampuu alas = track
Ampuu keulaan = pelkkää damagea
Ampuu perään = Engine?...juu ei, aina tuli track sieltäkin. Dynalla, kranulla, miinalla ja singolla koitin.

Loppuu kyl koko pelin pelaaminen ihan just..
Singolla perään niin ainakin itse sain sillä tavalla sen enginen...
 
Singolla perään niin ainakin itse sain sillä tavalla sen enginen...
Näin minäkin kuvittelin et kuuluu tehdä. Sain perästä vain tuhottua, damagea tai telat hajalle. :D
Oisko se voinu mulla vaan bugittaa, yritin nimittäin tasan yhdellä servulla kokoajan. Täytyy koittaa tänään uusiksi, eilen vedin varmaan ekaa kertaa ikinä rage quitit bäfästä ja meinasin viskata pleikan roskikseen. :D
 
Ottakaa huomioon että tankeissa moottori voi olla eri kohdissa. Esim Archerissa moottori on etupuolella.
 
Ottakaa huomioon että tankeissa moottori voi olla eri kohdissa. Esim Archerissa moottori on etupuolella.
Jahtasin tänään yhtä ja samaa tankkia koko erän. Ammuskelin kokoajan taakse, mutta ei onnistunut. Tuhosin sen kyllä kolmesti, joista kerran viimeistelin dynamiitilla.
Ihan erän lopussa sama tyyppi tuli jälleen samalla tankilla samaan kohtaan. Pääsin takaata kiertämään, heitin kaikki kolme dynaa perään ja tankki räjähti suoraan, mutta tuli yks kaks myös engine tavoite täytettyä. Ihan samalla tavalla takaata yritin aikaisemmin. Yhteensä noin 3,5h yritin tuota yhtä ja samaa tehtävää. En vain ymmärrä miksi se oli noin älyttömän vaikea.
Yhteensä varmaan reilu 4h koko ToW, eli kaikki muut meni ehkä puolessa tunnissa yhteensä. :D

Mutta on kyllä oikeen kunnon norsupyssy tuo uus.
 
Miten ihmeessä tuo tehdään?? Menee maku koko peliin.
Ampuu ylös = Turret
Ampuu alas = track
Ampuu keulaan = pelkkää damagea
Ampuu perään = Engine?...juu ei, aina tuli track sieltäkin. Dynalla, kranulla, miinalla ja singolla koitin.
Eka peli ja sain sen 1000 scorea, turret disable ja engine disable.

Engine disable tuli siten, että pääsin ampumaan henkihieverissä olevaa Tigeria perseeseen, joka tuhoutui samalla.

Kuvittelin, että olis ollut paljon pahempi täältä luettujen kokemusten perusteella, mutta onneksi näin ei ollut :D
 
Pätsin jälkeen peli pyörinyt omalta osalta huomattavan paljon heikommin PS4:lla. Ruudunpäivitys yleisesti ollut paljon heikompi ja huomannut pahoja dippauksia ruudunpäivityksessä joissain kohissa. En tykkää. Verrattain se bugannut lentokoneen ääni joka jää välillä örisemään ei haittaa lähellekkään niin paljon.
 
Ylös Bottom