Varoitus, nyt tulee seinällinen tekstiä, mut piti johonki purkautua kun yleinen ilmapiiri on jotenkin niin hullun negatiivinen.
(Tl;dr BFV näyttäisi korjaavan todella paljon minua vaivanneita ominaisuuksia ja on parasta tiimipelaamista sitten NHL 14sen)
Mistähän tässä aloittaisi. Omat bäfäilyt aloitin Bad Company ykkösen ja kakkosen aikaan, molemmista tykkäsin paljon. Vieläkin muistan että reconilla sai ammuskella niitä tikkoja kiinni tankkeihin ja lentohärveleihin ja sitten niitä ammuttiin hakeutuvilla raketeilla alas. Gunplay toimi kanssa, aina tuntui että ansaitsi tapon kun vihun sai nurin. Battlefield kolmonen sitten taas oli parasta ikinä. DICE/EA markkinoi sen niin hyvin meille että ihmetyttää miksi tän uuden kohdalla on kustu homma niin pahasti. Silloin oli myös joku toinen murrosikä itellä vissiin päällä, kilpailuhenki oli niin kova että rikoin huonekaluja ja ohjaimia jos tuli turpiin pelissä. Äänenkäyttö oli kanssa aivan asiatonta välillä, syvä anteeksipyyntö mm. Sundmanille ja Hacalle jos tätä luette.
Battlefield nelosen launch taas oli niin karmeeta kun olla ja voi. Oli vielä eka peli minkä ostin PS4selle. Vaikka DICE yritti korjailla niitä vikoja ja onnistuivatkin siinä niin oma mielenkiinto oli jo mennyt, osaki tietty että rupesin 2014 puolessavälissä pelaamaan elämäni ensimmäistä MMOta. BF1 jalkaväkitaistelu oli ihan mielenkiintoista, mutta tankeilla oli aika toivotonta taistella jalkaväkeä vastaan kun assaultit pystyi käytännössä yksin pistämään tankkiin 80 pistettä damagea alta aikayksilön. Tämän lisäksi konkka oli muutettu siten, että toisen puolen päästessä 100-150 pisteen johtoon oli käytännössä mahdotonta tehdä comebackia=jengi luovutti ja jäi snipaamaan vuorille. Fun for the whole family for 25 min.
Tästä päästään BFV Betaan. Squadiin joiniminen on erinäisillä tavoilla rikki, on arpapeliä voiko sinut kuoleman jälkeen nostaa pystyyn, aseiden upgradesysteemi on vähintäänkin epäselvästi suunniteltu, kuoleman jälkeen saatat joutua limboon josta ei pääse takaisin spawniruutuun, tietyt aseet mahtaa olla tasapainotuksen tarpeessa... varmasti löytyy paljon vikoja, jotka toivottavasti korjaavat launchversioon. Vaikea sanoa riittääkö se lykkäys, kun vissiin Originilla pääsevät pelaamaan jo marraskuun yhdeksäs tai jotain.
Miksi minä siis tykkään tästä jo nyt paljon enemmän kuin ykkösestä? Hyvä kun kysyit. Ensinnäkin, Conquest on muutettu takaisin ticketbleed systeemiin, joka tekee peleistä paljon tiukempia. Ihmiset osallistuu lippujen valtaamiseen loppuun asti ja meikä saa "pelata pelata" pelit loppuun asti eikä puolessavälissä voi lähteä jääkaapille. Toisekseen, tykkään tästä Attrition-systeemistä. Joo, se hidastaa peliä ja soolopelaajat kärsii varmasti, mutta se myös palkitsee yhteenpelaavat squadit ja pakottaa välillä miettimään ampuuko vaiko eikö kun healthit tai ammot on vähissä.
Hajoilin medicjuniin Battlefield ykkösessä. Jotenkin niitä pitäisi nerffata.... tadaa, lyhyt animaatio jolloin et voi ampua ja et näe kunnolla kenttää. Nyt tosin kaikki voi nostella oman ryhmän jäseniä, mutta sekin on balanssissa pitkän reviveanimaation ansiosta. Taas yksi syy miksi haluat hengaila oman ryhmän lähellä. Tankit on jälleen uhka infantrylle, mutta eivät ole kaikkivoipia koska tykki ei singahdakaan puolelta toiselle kuten BF3sessa ja kuskilla on rajalliset panokset. Tykkään kanssa että assault joutuu valitsemaan ampuuko kaukaa singolla vai hiippaileeko lähelle dynamiittien kanssa, ei voi olla molempia (Anti-Tank Grenade ja sinko köhköh) Support voi myös tuhota tankkeja miinoilla jos kuski tulee liian lähelle.
Ei aktiivista 3-D spottausta muilla kuin Snipereillä, ja nekin joutuvat pistämään pyssyn piiloon sitä varten. R1 rämpytyksestä sai itse opetella pois pari-kolme tuntia mutta sitten alkoi helpottamaan. Omiin silmiin luottaminen on muuttanut omaa pelaamista todella paljon, nyt tulee skannattua ympäristöä ihan eri tavalla. Gunplay on tosi tyydyttävää, pelaan paljon LMGllä ja voi pojat onpa niillä mukava ampua lähelle ja kauas. Mistä päästään...
Lyhyt TTK. Tämä on nyt vähän kaksiteräinen miekka. Itse tykkään, mutta ymmärrän kyllä kun ihmiset on sitä mieltä että kannustaapi vähän kämppäykseen. Mun tyyli vaan on oikeastaan kokoajan kämpätä, ympäri kenttää

Katse yläreunaan mitkä liput on vallattu ja sen perusteella puolustaa sitä aluetta mihin olettaa että vihollinen seuraavaksi tulee. Tai jos hyökkäät lipulle niin sitä lähestyessä ei enää mennä sprinttinappi vaan ADS pohjassa näin karrikoiden. Eikä se lopulta ole niin lyhyt aika etteikö ehtisi reagoida, videolla on itsellä tilanne missä minua ammutaan selkään, ehdin maastoutua 8 HPn turvin ja 20 sekunnin sisällä otan kahdeksan vihua nurin 50 konekiväärin ja 18 pistoolin panoksella. Toki yhdeksäs jo huomasi minut ja medic pisteli piikkiä poikiin jälkikäteen mutta silti.
Vielä yksi asia mitä nämä kosmetiikasta ja historiallisesta tarkkuudesta valittavat ei muista sanoa: Ei tule olemaan 50€ Premium Passia. Tällä kertaa ei jaeta pelaajakuntaa kahtia (plus iso osa DLCstä oli mielestäni vähän heikkoa ykkösessä, Ranskan kartat oli parhaita imo)