Mitäs kysymysmerkkejä tarkalleen ottaen Beta sitten jätti? Minusta se vaikutti aika perus Bäfältä joskin tällä kertaa graafisesti parempaa kuin ikinä resoluution lähennellessä 4K kertakaikkiaan upean näköinen peli samoin kuin Bäfä 1 viime kesän 4K Xbox One X Enchanced päivityksen jälkeen.
Oli myös hieman tuotu pelillisiä uudistuksia jotka pakottaa liikkumaan enemmän. Ja Beta on Beta, niiden perusteella ei tunnetusti aina näe ihan koko kuvaan ja kaikkeen täytyy suhtautua hieman varauksella.
Tuo että tuovat BR jälkitoimituksena on minusta ihan viisautta, ettei käy kuin CODissa että tavis moninpeli on ihan juosten kustua laatua 20 Hz server Tic ratella focuksen ollessa ehkäpä hieman liikaa BR muodossa. Raadon pointti myös ihan validi mukavaa pelaajienkin kannalta kun ei tule hirveellä jysäyksellä liikaa sisältöä kerralla vaan kerkee rauhassa ensin sisäistään yhtä osuutta ja myöhemmin toista. Toivottavasti tämä erikseen julkaisu tarkoittaa myö hyvää laatua. DICEn asteikolla minusta taviksen moninpeli oli ihan siedettävä, mutta olihan siinä bugeja vähän siellä ja täällä. Varmastikin suurin osa nitistetty niistäkin bugeista jo aikoja sitten...
Ensinnäkin fps droppaillu aika paljon ps4 pro:lla eikä uusimmalla boxillakaan fps ollut stabiilia 60. Syö vaan hemmetisti iteltä intoa moinen. Ulkonäkö ei peliä pelasta jos se ei pyöri sulavasti.
Peli myös juuttui jokusen kerran täysin hahmon valintaan ja ei päästänyt enää peliin. Tätä tapahtui minulla ja ystävilläni. Eli varmaan ihan yleinen ongelma.
Betaa ei pystynyt alkuunsa pelaamaan yhdessä kavereiden kanssa.
Konkka on pelimuotona sellainen joka ei itseä sytytä ja se varmasti vähän myös latisti odotuksia. Varsinkin kun rotterdam kenttänä oli ikkunoissa camppaavien ja sniputtajien paratiisi. Pelitempo tuntui itselle vähän turhankin hitaalta.
Olihan tähän tehty paljon hyviä uudistuksia bäfä 1. Enkä todellakaan usko, että tästä tulisi floppi tai mitään. Maistuihan tämä ajottain ihan OK, mutta ei vienyt täysin mukanaan. Näistä syistä ja BR tuleminen niin myöhään julkaisusta ei vaan saa ostohousuja jalkaan heti julkaisusta. PC:llä tämä varmasti rokkaisi huomattavasti paremmin kuin konsoleilla, mutta suurin osa kavereistani pelaa näitä konsoleilla minkä takia itsekin olen tätä lähinnä konsoleilla kokeillut.
Mitä tohon servereiden tickrateihin tulee ei ole mitenkään tavatonta, että ne eivät julkaisussa pyöri 60hz. Codi tosin ei ole näin tehnyt aikoihin.
Bäfä1 pyöri julkaisussa 30hz tickrateilla joista ne nostettiin ensin 45 ja siitä lopulta 60. Tällä kaavalla codikin menee nyt on nostettu 20-30 ja seuraavaksi varmasti 60(ainakin toivottavasti). Pubg oli alkuunsa käsittääkseni myös 30hz ja nostettiin vasta tänä kesänä pc:llä 60hz. Eikös se ole vieläkin 30hz boxilla. fortnite taitaa olla 40hz, mutta se siitä aiheesta. Eli ilmeisesti tuolla sinun logiikalla nämä kaikki on ollut juosten kustuja.
Varmasti moneen mainitsemaani asiaan on tullut parannuksia ja korjauksia varsinkin kun julkaisukin siirtyi. Nämä kaikki vain yhdessä saivat itse ainakin jättämään pelin julkaisusta väliin. Tähän bonarina EA:n viimeaikaiset pelleilyt ja susipaska markkinointi.