Se, että peliin julkaistaan "uutta" alkuperäiseen julkaisuun tarkoitettua sisältöä ei mitenkään estä sitä vuosittaisten pelien julkaisua. Pelaaja on jo julkaisussa maksanut täyden hinnan pelistä joka ei ole sillä hetkellä mitenkään täyden hinnan arvoinen, joten firmat ei saa siitä rahaa yhtään sen enempää.
Joku haluaa alkaa julkaisussa pelaamaan tiettyä osa-aluetta mitä on mainostettu ennen julkaisua ja sitten hän ei voikkaan ja on maksanut täyden hinnan? Siinä jos jossakin mielenkiinto laskee.
Miksei voi julkaista ihan koko peliä kaikkineensa ja sen jälkeen vasta aloittaa suunnittelemaan lisäsisältöä? Se että 3kk päästä tulee uusi dlc ei tarkoita että sen pitäisi olla viimeinen. Sillälailla firmat ainakin saisivat rahansa ja pelaajat pelinsä.
Ymmärsit ilmeisesti vähän väärin.
Siis kun peliä kehitetään 2v, julkaistaan ja kehitetään uutta 2v. Näin menee nykyisin.
Mutta peliä voidaan kehittää ensin vuosi, julkaista pienemmällä sisällöllä ja jatkaa kehitys vuoden tuoden sisältöä pikkuhiljaa. Tällöin raha on sama kuin nykyisellä tavalla. Sen jälkeen peliä kehitetään lisää ja ja tuodaan sisältöä ja ominaisuuksia. Tähän myydään vuosipassi josta saadaan rahat, sen sijaan, että kehitettäisiin taas uutta peliä jne. Esim Siege toimii hyvin näin.
Eli seuraava battlefield tulisi vasta 5-6v päästä.
Tähän tyyliin toimii Fortnite, Siege jne jne. Ja sama toimisi myös bäfässä.
Mut esim nyt BFV, kavereiden kanssa pelannut, niin jokainen ihan ulapalla kartoista ja kuolee kokoajan ja meinaa motivaatio mennä. Nämä kartat oppii suhteellisen nopeasti vaikka pelaisi vähän vähemmän. Mitä enemmän karttoja, sitä vahvemmilla enemmän pelaavat on.
Itse hyppäsin BF1:n maailmaan vasta vuosi sitten, jolloin mappeja oli varmaan 20 ja kesti kyllä niin älyttömän kauan oppia ne, että olin lopettamassa pelin pelaamisen lukuisia kertoja.
BFV;ssä tuo vain korostuu, koska porukan täytyisi oppia hyödyntämään rakennusominaisuutta, joten on tupla opettelu. Vaikka olen pelannut statsien mukaan yli 3 vuorokautta peliä, ei mulla ole kaikki vieläkään hallussa. En todellakaan ole kaivannut lisää karttoja tähän, päinvastoin tuo Panzerstorm olisi saanut tulla tammikuussa.
Samoin aseita tulee ihan turhaan nyt jo lisää, kun vanhatkin opettelematta.
Ihan ehdottomasti tätä tyyliä lisää moninpeleihin joiden on tarkoitus viihdyttää pitkään. Tämä on yksi BFV:n parhaista puolista. Ja tämä kerrottiin jo hyvissä ajoin kesällä, joten en edes ymmärrä miten joku voi pettyä siihen ostettuaan pelin. Se on ihan fine et ostaa pelin vuoden kahden päästä kun sisältö on julkaistu jos haluaa, mutta juuri paremmin tätä sisältö juttua ei voisi toteuttaa.