Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Jos se tuntuu sun käsissä hyvältä niin hieno juttu. Itse näen sitä asetta hyvin harvoin muiden pelaajien käsissä ja se ei omalla kohalla tuntunut niin tehokkaalta että vaatisi nerffiä.
 
Tuntuu Thompsonilla ainakaan tee enää mitää. Rekyyli ihan älytön ja sten on entistä ylivoimaisempi.
Myls esim Mg42 rekyyli on ihan hervoton nykyisin. Muutenkaan sen kanssa ei voi liikkua ja on rajoittunut ase, ni nyt vielä huonompi.
Ei Thompsonissa ollut mitään vikaa ollut kun eilen pelasin. MG42 ei saanut mitään asekohtaista nerffiä, mutta pronessa ampumista bipodin kanssa yleisesti vähän nerffattiin niin, ettei rekyylihelpotukset kertaudu (prone+bipod). Eli rekyyli pronessa bipodin kanssa on nyt sama, kuin polvelta tai seisten bipodin kanssa.
 
Ei Thompsonissa ollut mitään vikaa ollut kun eilen pelasin. MG42 ei saanut mitään asekohtaista nerffiä, mutta pronessa ampumista bipodin kanssa yleisesti vähän nerffattiin niin, ettei rekyylihelpotukset kertaudu (prone+bipod). Eli rekyyli pronessa bipodin kanssa on nyt sama, kuin polvelta tai seisten bipodin kanssa.
Kyykky/makuu rekyyli on isompi kuin ennen, joten ison rekyylin aseissa kuten thompson ero oli valtava. Varsinkin kun samaan aikaan jo valmiiksi ylivoimaisia aseita kuten Sten buffattiin, niin jää kyllä ihan tarpeettomaksi aseeksi.
 
Kyykky/makuu rekyyli on isompi kuin ennen, joten ison rekyylin aseissa kuten thompson ero oli valtava. Varsinkin kun samaan aikaan jo valmiiksi ylivoimaisia aseita kuten Sten buffattiin, niin jää kyllä ihan tarpeettomaksi aseeksi.
Jyrkästi eri mieltä. Eilen muutama kierros Thompsonilla tuli rytkittyä, enkä mitään radikaalia muutosta huomannut. Sama aivan sairas pyssy edelleen. Thompson KPM 1.81 vs Sten KPM 1.08 näin vertaukseksi.

Toki varmaan peli tyyli vaikuttaa mun mieltymyksiin, mutta kyllä mä saan huomattavasti enemmän aikaan Thompsonilla/Suomi kp:lla verrattuna steniin.
 
Jyrkästi eri mieltä. Eilen muutama kierros Thompsonilla tuli rytkittyä, enkä mitään radikaalia muutosta huomannut. Sama aivan sairas pyssy edelleen. Thompson KPM 1.81 vs Sten KPM 1.08 näin vertaukseksi.

Toki varmaan peli tyyli vaikuttaa mun mieltymyksiin, mutta kyllä mä saan huomattavasti enemmän aikaan Thompsonilla/Suomi kp:lla verrattuna steniin.
En minäkään Stenillä ole koskaan saanut yhtään mitään aikaiseksi. Aivan kamala ase. Mutta pätsin jälkeen ei ole senkään vertaa mahdollisuuksia steniä vastaan kuin ennen. Sten on ihan käsittämätön ase, kun statsien puolesta häviää about kaikelle ja silti siihen kuolee 90% kerroista.
Mutta minä huomaan tuon thompsonin rekyylimuutoksen todella selvästi, joskin huomaan sen jokaikisellä aseella miten paljon rajumpi se nykyisin on, vaikka paperilla tuo kyykky muutos tais olla 5-10%.
 
En minäkään Stenillä ole koskaan saanut yhtään mitään aikaiseksi. Aivan kamala ase. Mutta pätsin jälkeen ei ole senkään vertaa mahdollisuuksia steniä vastaan kuin ennen. Sten on ihan käsittämätön ase, kun statsien puolesta häviää about kaikelle ja silti siihen kuolee 90% kerroista.
Mutta minä huomaan tuon thompsonin rekyylimuutoksen todella selvästi, joskin huomaan sen jokaikisellä aseella miten paljon rajumpi se nykyisin on, vaikka paperilla tuo kyykky muutos tais olla 5-10%.
Ihme mysteeripyssy tuo Sten on koska omissa käsissä ei tosiaan vaikuta mitenkään erikoiselta :D

Mulle siinä on aivan liian hidas firerate omalle pelityylille, joka on medicillä aggressiivinen CQ-painotteinen ympäriinsä juoksentelu. Thompsonin kohtuullisen kova firerate yhdistettynä 50 padin lippaaseen sopii meikälle kun silmä päähän.
 
Silleen ne stenitkin tuntuu juoksevan.
Mulla voi olla m1907, suomi kp, thompson, tai vaikka Mg42 tähtäin valmiina ja silti Sten voittaa kaksintaistelut aina. :D
 
Nyt ihan perusasia: eri etäisyyksillä eri pyssyt. Thompsonin kanssa ei haasteta kaukaa vaan heitetään savua väliin ja edetään taktisesti iholle. Sitten avataan tuli ja Sten-mies ottaa pataan 100-0. Ei mikään ase ole joka tilanteessa tai mapin osassa paras. Pitää valita sopiva ja pelata ja edetä sen mukaan.
Ei tietenkään, mutta kun saat olla vaikka paikallaan kulman takana talossa tähtäin valmiina m1907, suomikp, thompson jne kanssa ja Sten äijä juoksee siitä kulman takaa tietämättä et siel on kukaan. Siitä huolimatta vaikka mun ruudulla luodit menis äijään ni Sten äijä kääntyy ja pari kutia ja kuolen. KE7 on toinen.

Mikään muu ase ei mulla tuota tälläistä ongelmaa. Sieltä saa tulla vastaan samat aseet ku mulla on, bren gun, lewis gun, stg, ribeyrolles jne. Kaikki ok ja kuolee.
Mutta noi perhanan stenit tappaa olen sit snipuna 500m päässä tai nopeimman aseen kanssa metrin päässä tai ihan mitä tahansa siltä väliltä.

Sit ku otan ite stenin ni hyvä ku kaks tappoa roundiin saa ku se on niin hidas.
 
En minäkään Stenillä ole koskaan saanut yhtään mitään aikaiseksi. Aivan kamala ase. Mutta pätsin jälkeen ei ole senkään vertaa mahdollisuuksia steniä vastaan kuin ennen. Sten on ihan käsittämätön ase, kun statsien puolesta häviää about kaikelle ja silti siihen kuolee 90% kerroista.

Sten on paperilla numeroita katsoessa vähän huonompi MP40 isomman horisontaalisen rekyylin ansiosta. Mutta ne on parhaat long range smg:t, koska voit suht helposti pitää tähtäintä pään kohdalla nappi pohjassa. Silti kyseiset aseet häviävät Suomi kp:lle ja Thompsonille vähänkään lyhyemmillä etäisyyksillä selvästi.

Kaikki smg:t on heikkoja tai keskinkertaisia aseita ja syyllinen löytyy aina peilistä mikäli sellaiselle häviää gun fightin assaultilla tai supportilla. Ainoastaan Suomi kp ja Thompson pärjää CQB olosuhteissa. Syy miksi Steniin kuolee usein on se, että se on aloitusase medicillä ja sen takia niitä on määrällisesti paljon liikkeellä. Sama kuin KE7 supportilla. Ei niin OP kuin netissä huudetaan, mutta ihan kiva ja helppo käyttää joten sitä ei samantien vaihdeta uuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tietenkään, mutta kun saat olla vaikka paikallaan kulman takana talossa tähtäin valmiina m1907, suomikp, thompson jne kanssa ja Sten äijä juoksee siitä kulman takaa tietämättä et siel on kukaan. Siitä huolimatta vaikka mun ruudulla luodit menis äijään ni Sten äijä kääntyy ja pari kutia ja kuolen. KE7 on toinen.

Tää on perusongelma online-peleissä. Lagin ja joissain tapauksissa puutteellisen nettikoodin takia aloitteen tekijällä on aina etu puolellaan. Vihollinen kerkiää ilmestyä nurkan takaa ja avata jo tulen, ennen kuin peli sen sinulle kertoo. Esimerkiksi R6 Siegen pelaaminen arabimaailman pingihirmuja vastaan on ihan helvettiä. Valitaan aina nopeimmat operaattorit ja abusetetaan korkeaa pingia ihan huolella. Aivan päätöntä ravaamista pitkin mappia ja tulitaisteluissa vahvin on se kuka kurkkaa ensin. Suosittelen muokkaamaan omaa pelityyliäsi hieman aktiivisemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei ole tullut pahemmin vastaan mitään lagihirmuja. Välillä sulaa johonkin vahinko hedu sprayhin, mutta sitä teen vahingossa muillekkin. Hedutappoja tässä pelissä tuntuu tulevan runsaasti vaikka en päähän varsinaisesti yritä ampua. Sitä "peaker's advantage" mukavuutta tullut vastaan paljon CoDissa, mutta Battlefieldeissa en ole sitä kokenut pahemmin.
 
Tää on perusongelma online-peleissä. Lagin ja joissain tapauksissa puutteellisen nettikoodin takia aloitteen tekijällä on aina etu puolellaan. Vihollinen kerkiää ilmestyä nurkan takaa ja avata jo tulen, ennen kuin peli sen sinulle kertoo. Esimerkiksi R6 Siegen pelaaminen arabimaailman pingihirmuja vastaan on ihan helvettiä. Valitaan aina nopeimmat operaattorit ja abusetetaan korkeaa pingia ihan huolella. Aivan päätöntä ravaamista pitkin mappia ja tulitaisteluissa vahvin on se kuka kurkkaa ensin. Suosittelen muokkaamaan omaa pelityyliäsi hieman aktiivisemmaksi.
Kyllä jos olisi jotain lagihirmuja. Järjestäen pingit kaikilla 20-30 välissä. Jos siellä joku isolla pingillä pelaa, se on yleensä aika häntäpäässä.

PS. Toi squad konkka ei oo kyllä mun makuun yhtään ja kaks ekaa viikko tides of warista pelkkää sitä.
 
Kyllä jos olisi jotain lagihirmuja. Järjestäen pingit kaikilla 20-30 välissä. Jos siellä joku isolla pingillä pelaa, se on yleensä aika häntäpäässä.
Ei sen pingin tarvi olla kuin 50-70 niin siitä saa jo etua. Bäfässä taas korostuu se koodi minkä päälle kaikki on rakennettu ja serverin päivitysnopeus. Yhdellä servulla voi olla menossa tuhansia (varmaan jopa kymmeniä tuhansia) yhtäaikaista simuloitaa projektilea. Sitä ei voi oikein koskaan saada yhtä sulavaksi, kuin pelit joissa on 10 äijää servulla ja ympäristö on täysin staattinen, esim. CS. Se on se hinta mikä maksetaan siitä, että saadaan kaikki iso lössi pelaajia, tuhoutuva ympäristö, lentokoneita ja ties mitä kerralla yhteen paikkaan näyttäväksi pelikokemukseksi. Siinä on varmasti jouduttu tekemään paljon kompromisseja. Ongelma on joka bäfässä ollut sama ja sitä on saatu pelin elinkaarea loppua kohden viilattua paremmaksi, mutta ei koskaan kokonaan poistettua.
 
  • Like
Reactions: XYU
Ei se silti sitä selitä, että siellä on tasan Ke7 ja Sten joka pistää äijää matalaksi ja on ylivoimainen tapoissa. Lähes joka servulla. Muita aseita vastaan ongelmaa ei ole, menee kuten kuuluu missäkin tilanteessa.
 
Molemmat ovat alotus aseita. Ei ole ihme että niitä saatta nähdä enemmän. Toisaalta oma kokemukseni on että aseita näkee aika monipuolisesti. Ehkä jotain MP34:sta en näe pahemmin koskaan, mutta en ole huomannut että jokin tietty ase olisi joka servussa ja mapissa runsaassa käytössä.
 
Molemmat ovat alotus aseita. Ei ole ihme että niitä saatta nähdä enemmän. Toisaalta oma kokemukseni on että aseita näkee aika monipuolisesti. Ehkä jotain MP34:sta en näe pahemmin koskaan, mutta en ole huomannut että jokin tietty ase olisi joka servussa ja mapissa runsaassa käytössä.
Kyllä nää killeri jätkät on yleensä 30-50 levelillä, ja on 2-3 parasta aina servulla ja tappaa ihan mistä vain etäisyydeltä näillä kahdella aseella.

4h kesti et sain tides of warin läpi yhdellä surkeimmalla pelimuodolla ikinä ja ei sen 4h aikaan kolmella servulla näkyny juur muita aseita taas ku noita kahta. Ne jotka käytti multa oli listan häntäpäässä. En vain tajua.

Tuo ToW aukeava medic ase on hyvin samanlainen kuin Sten.
 
KE7 on kyllä omasta mielestäni paras LMG vaikka itse tykkään enemmän käyttää FG42:sta. Hyvä asehan se on, mutta sen nerffin jälkeen se on ihan hyvässä paikassa balanssin suhteen. Stenissä en näe mitään erikoista. Suht koht alhanen tulinopeus ja damage tippuu nopeasti kauemmas. Itse tykkäsin mediccinä pelaa mieluummin Suomi KP:lla. Tosin en ole pätsin jälkeen medicin aseisiin vielä koskenut.

Edit: Kävin huvikseen katsomassa mikä on käytetyin SMG:ni niin Stenihän se oli :D Tosin minulla on Suomi KP:lla enemmän tappoja.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt löytyi oma suosikki medic ase tuosta uudesta ToW pyssystä. Aivan hullu pyssy ja pelkkää dominointia tuolla aseella.

Tietenkin Suomi KP ja Thompson edelleen omaa luokkaansa close rangessa operoidessa, mutta muuten tuo uusi ase sopii kyllä joka etäisyydelle ja on LOISTAVA.

Suosittelen ihan perus iron sightia ja 40 kudin lipas spesialisaatiota niin alkaa vihua kaatumaan!
 
Nyt löytyi oma suosikki medic ase tuosta uudesta ToW pyssystä. Aivan hullu pyssy ja pelkkää dominointia tuolla aseella.

Tietenkin Suomi KP ja Thompson edelleen omaa luokkaansa close rangessa operoidessa, mutta muuten tuo uusi ase sopii kyllä joka etäisyydelle ja on LOISTAVA.

Suosittelen ihan perus iron sightia ja 40 kudin lipas spesialisaatiota niin alkaa vihua kaatumaan!
Itse kehitin tuon siihen 720 tulinopeutern, joten ihan kuningas myös suomea ja thompsonia vastaankin kun on tarkempi ja pienemmällä rekyylillä. Todella kova ase ja todellakin medic luokan paras ase ja ehkäpä uusi lempi ase koko peliin.
Tässä muutama kokoelma tältä päivältä tämän aseen parissa:
 
Grindasin itsellekkin sen uuden SMG:n ja Squad Conquest on aika persiistä. Jatkuvaa edestakaisin juoksemista.

Eka peli ZK:n kanssa meni melko hyvin, heh. Otin sen paremman tulinopeuden, mutta en ole varma tykkäänkö. Rekyyli vaikuttaa Suomi KP:n ja Thompsonin tyyliin hyvin satunnaiselta. Välillä voi ampua nappi pohjassa melko mukavasti ja sit taas välillä ase päättää vetää hirveät sivuttaissuuntaiset sekoamiset. Yhden pelin olen vaan pelannut parannuksilla että pitää testailla vielä vähän.
 
Ylös Bottom