Konsolisoturi
Active Member
Jahas.
Viimesimmästä foorumi viestistä aikaa reilut kolme vuotta ja ihan hävetti katsoa, millaisen jonne-viestin sitä on kolme vuotta sitten uuden vuoden aattona rustannut tänne sivustolle, hohhoijaaa. No, kai kaikki ansaitsee uuden alun.
Nyt on Bäfä vitosta hakattu miltei 150 tuntia ja tuli sellainen fiilis, että haluan pelistä jakaa ajatuksia ja muistin, että tämä foorumi on olemassa, minne voi ihmiset mielipiteitä laitella.
Ne isoimmat positiiviset puolet pelistä:
- Gunplay on loistavalla mallilla. Asetta tuntee oikeasti hallitsevansa ja sillä on oikeasti merkitystä, miten sillä ampuu.
- Peli on visuaalisesti ja äänimaailmallisesti vaikuttava, kuten bäfältä sopii odottaakin.
- Aseiden määrä, skill-tree, muokattavuus, skinit. Oon aina tykännyt, että peleissä on paljon pientä sälää/tavoiteltavaa ja tässä sitä on ollut yllin kyllin heti alusta saakka. (aseiden määrää vertaan toki edelliseen osaan, hölmöä olisi verrata modernin ajan bäfä neloseen.)
-Spottauksen poistaminen. Aivan loistava uudistus. Nyt on helpompaa liikkua maastossa, kun porukka ei rämpytä spottaus-nappulaa. Hyvä, että se on vain sniperien harteilla enää.
Joukkuepelin korostuneisuus. Jotenkin on sellainen fiilis, että tässä porukka pelaa, ainakin squadina, enemmän yhteen. Se on kova.
Pelimuodot, paitsi Grand Operations. Breakthrough, Frontlines ja Conquest itselle maistunut parhaiten ja niissä ei valittamista, pelit kulkee ja porukkaa kaatuu, nam.
Negatiiviset puolet:
- Assigmentien toteutus on tehty hölmösti. Ne pitäisi olla kaikki auki ja uuden haasteen aueta heti edellisen läpimentyä. Iso vaiva lähteä pelistä pois, jotta saa uudet haasteet tulille, etenkin jos kyseisellä servulla on huippumähinät meneillään.
- Enemmän ja monipuolisempia ribboneita(nuo medalit kai nyt niiden sijalla?). Niitä oli pirun kiva saada Bäfä nelosessa, jotenkin ne toi lisämotivaatiota pelailuun.
- Uusien karttojen julkaisusykli. Tämä on vielä kyseenalaista laittaa tänne negaosioon, mutta käsittääkseni tässä pelissä oli vähiten aloitusmappeja moneen edelliseen osaan verrattuna, eikä roadmapin mukaan kovin monta ole vielä luvassa? En todellakaan ole kyllästynyt edellisiin karttoihin, mutta uudet tuo aina mukanaan uudet kujeet!
- Grand Operations. Täällä varmaan tästä on jo puhuttukin, mutta onhan tuo vähän hassusti suunniteltu pelimuoto. Vaikka voit ylikävellä pari ekaa päivää, niin vikassa saatat kärsiä niukan tappion ja hävitä koko operaation. Ei näin.
- Hamada. Jotenkin tuo kartta nyt vaan ei sovi meikäläiselle, oli sitten mikä tahansa pelimuoto kyseessä. Joutaisi DICE tätäkin muokata, kuten teki Panzerstormille.
Lyhykäisyydessään Battlefield V on loistava peli ja olen nauttinut siitä täysin siemauksin koko sen ajan, kun olen sitä pelannut. Jos Tides of War onnistuu ja DICE jatkaa bugien korjauksia/olemassa olevan sisällön parantelua, niin meillä on pojat edessämme aivan loistavia hetkiä tämän pelin parissa, näin uskallan väittää!
Toivottavasti viesti ei ollut liian pitkä näin monen vuoden tauon jälkeen, nyt siirryn kuitenkin Breakthroughn peluuseen!
Viimesimmästä foorumi viestistä aikaa reilut kolme vuotta ja ihan hävetti katsoa, millaisen jonne-viestin sitä on kolme vuotta sitten uuden vuoden aattona rustannut tänne sivustolle, hohhoijaaa. No, kai kaikki ansaitsee uuden alun.
Nyt on Bäfä vitosta hakattu miltei 150 tuntia ja tuli sellainen fiilis, että haluan pelistä jakaa ajatuksia ja muistin, että tämä foorumi on olemassa, minne voi ihmiset mielipiteitä laitella.
Ne isoimmat positiiviset puolet pelistä:
- Gunplay on loistavalla mallilla. Asetta tuntee oikeasti hallitsevansa ja sillä on oikeasti merkitystä, miten sillä ampuu.
- Peli on visuaalisesti ja äänimaailmallisesti vaikuttava, kuten bäfältä sopii odottaakin.
- Aseiden määrä, skill-tree, muokattavuus, skinit. Oon aina tykännyt, että peleissä on paljon pientä sälää/tavoiteltavaa ja tässä sitä on ollut yllin kyllin heti alusta saakka. (aseiden määrää vertaan toki edelliseen osaan, hölmöä olisi verrata modernin ajan bäfä neloseen.)
-Spottauksen poistaminen. Aivan loistava uudistus. Nyt on helpompaa liikkua maastossa, kun porukka ei rämpytä spottaus-nappulaa. Hyvä, että se on vain sniperien harteilla enää.
Joukkuepelin korostuneisuus. Jotenkin on sellainen fiilis, että tässä porukka pelaa, ainakin squadina, enemmän yhteen. Se on kova.
Pelimuodot, paitsi Grand Operations. Breakthrough, Frontlines ja Conquest itselle maistunut parhaiten ja niissä ei valittamista, pelit kulkee ja porukkaa kaatuu, nam.
Negatiiviset puolet:
- Assigmentien toteutus on tehty hölmösti. Ne pitäisi olla kaikki auki ja uuden haasteen aueta heti edellisen läpimentyä. Iso vaiva lähteä pelistä pois, jotta saa uudet haasteet tulille, etenkin jos kyseisellä servulla on huippumähinät meneillään.
- Enemmän ja monipuolisempia ribboneita(nuo medalit kai nyt niiden sijalla?). Niitä oli pirun kiva saada Bäfä nelosessa, jotenkin ne toi lisämotivaatiota pelailuun.
- Uusien karttojen julkaisusykli. Tämä on vielä kyseenalaista laittaa tänne negaosioon, mutta käsittääkseni tässä pelissä oli vähiten aloitusmappeja moneen edelliseen osaan verrattuna, eikä roadmapin mukaan kovin monta ole vielä luvassa? En todellakaan ole kyllästynyt edellisiin karttoihin, mutta uudet tuo aina mukanaan uudet kujeet!
- Grand Operations. Täällä varmaan tästä on jo puhuttukin, mutta onhan tuo vähän hassusti suunniteltu pelimuoto. Vaikka voit ylikävellä pari ekaa päivää, niin vikassa saatat kärsiä niukan tappion ja hävitä koko operaation. Ei näin.
- Hamada. Jotenkin tuo kartta nyt vaan ei sovi meikäläiselle, oli sitten mikä tahansa pelimuoto kyseessä. Joutaisi DICE tätäkin muokata, kuten teki Panzerstormille.
Lyhykäisyydessään Battlefield V on loistava peli ja olen nauttinut siitä täysin siemauksin koko sen ajan, kun olen sitä pelannut. Jos Tides of War onnistuu ja DICE jatkaa bugien korjauksia/olemassa olevan sisällön parantelua, niin meillä on pojat edessämme aivan loistavia hetkiä tämän pelin parissa, näin uskallan väittää!
Toivottavasti viesti ei ollut liian pitkä näin monen vuoden tauon jälkeen, nyt siirryn kuitenkin Breakthroughn peluuseen!