Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

juu sitä mites noi osoitetaan ja tilataan

Tähtää lippuun ja painat R1. Kun olet kerännyt tarpeeksi johtajapisteitä eli ryhmän jäsenet ovat noudattaneet käskyjäsi, painat L1 sekä R1 ja pääset tilaamaan materiaalia. Se ilmoittaa kun on pisteitä tuohon.

Ryhmänjohtajana toimit esimerkin kautta. Olet siellä minne haluat miehetkin. Ei kannata hötkyillä ja yhtenään käskyttää. Valloituksen jälkeen kerää jonkin aikaa puolustuspisteitä ja siirtää merkin vasta sitten seuraavaan kohteeseen.

85CD101F-2DD7-40B7-9F80-D4C55513B349.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Voit myös pitää R1 pohjassa ja oikealla tatilla vetää alaspäin, jolloin voit valita haluamasi lipun jota lähdetään valtaamaan/puolustamaan.
Eli ei tarvitse katsoa lippua kohden, joka on esim jo valmiiksi lipulla ollessa aika hasardi liike mennä katsomaan suoraan ylöspäin. :D
 
Voit myös pitää R1 pohjassa ja oikealla tatilla vetää alaspäin, jolloin voit valita haluamasi lipun jota lähdetään valtaamaan/puolustamaan.
Eli ei tarvitse katsoa lippua kohden, joka on esim jo valmiiksi lipulla ollessa aika hasardi liike mennä katsomaan suoraan ylöspäin. :D

Tämä autto, kerran olin rj ja ihmettelin vähän käskyjen antoa pelkästään tähtäämällä, sen jälkeen vältellyt koko pestiä. Ens kerralla kokeiltava ja pyrkiä antaa kohteet vähän taktisemmin mitä random rj:iit yleensä määrää.
 
Eilen tuli sattumalta (rasitustesti lämpötahnojen vaihdon jälkeen) testattua taas tätäkin peliä pitkähkön tauon jälkeen. Motivaatio pelata
pidempään kaikkosi lähes välittömästi, kun Squad Conquestia syötetään pelattavaksi tavoitteilla motivoimalla. Itselläni ei käynyt testisession
aikana niin hyvä tuuri, että kyseisestä pelimuodosta olisi saanut nautintoa. Matsit olivat siis mallia randomit vs. järjestäytynyt porukka, ei
saa hyvää pelikokemusta tuosta, heittipä peli kummalle puolelle tahansa. Varmaan pitäisi olla jonkinlainen FPS-Jeesus, että nauttisi tällaisesta.

Pitkäaikaisena Battlefield-tykkääjänä on vähän masentavaa ajatella, että pelisarja tarjoaa nyt vastenmielisiä pelimuotoja toisen perään, ja
battle royalet vasta tuloillaan (hyi helvetti!). :(

Ehkä pitää pysyä yksinpeleissä tai sitten tämän pelin osalta niissä tutuissa ja turvallisissa pelimuodoissa.

Kuka pakottaa pelaamaan squad conquestia? Miten joku yksittäinen pelimuoto pilaa koko sarjan, kun ne vanhat tutut on siellä kumminkin olemassa?
 
Itse pelaan jotkut tavoitteet pois alta ja sit vaan jatkan peliä normaalisti, mulle on ihan sama mitä muotoa tulee pelattua ja minkälaisia bugeja pelissä on, itselläni on ainakin hauskaa tän pelin parissa.
 
mulle on ihan sama mitä muotoa tulee pelattua ja minkälaisia bugeja pelissä on, itselläni on ainakin hauskaa tän pelin parissa.
Et olisi asiaa voinut paljoa paremmin sanoa!

Vaikka itse kritisoin tiettyjä asioita tässä pelissä, niin loppu peleissä bäfä vitonen on omissa papereissa aivan saamarin koukuttava ja viihdyttävä paketti.

BF1 ei missään vaiheessa tuottanut samanlaisia fiiliksiä, kuin tämä peli, etenkään tiimipelin pohjalta.

Toki pitää aina muistaa, että mielipiteet on mielipiteitä ja meitä on joka lähtöön!
 
En nyt ihan ymmärrä tätä ajatuskuviota. Kun peleistä tehdään helposti lähestyttäviä, mennään metsään ja huolella. Lähes aina.

Yleisöystävällisyys on monesti sama kuin hajuton ja mauton. Dirt Rally, ylivoimaisesti paras rallipeli (RBR muistetaan tässä myös). Sitä ei oltaisi tehty, jos tehtäs "yleisöystävällisiä" pelejä. Dark Souls, Darkest Dungeon, etc.

Mun mielestä peleissä pitää olla haastetta niille, jotka haluaa/osaa enemmän. Ihan mielelläni kuulen hyviä esimerkkejä pelisarjoista, joista tuli parempia, kun niistä tehtiin helpompia ja yksinkertaisempia, että aloittelija pärjää paremmin (ja saa kaikki samat palkinnot kuin hyvä pelaaja).

HC-pelaajia pitää kuunnella, ja pelit pitää tehdä heidän ehdoillaan. Muut voi mennä veivaamaan vaikka Angry Bidsiä tai jotakin helppoa, josta ei tuu paha mieli.
Niin kuten sanoin, niin se haaste voidaan tehdä esim täysin erillisillä assigmenteilla mitkä tulee loputtomasti edellisen suoritettua.

Tides of war on tärkeä osa pelin sisältöä joka on tarjolla vain viikon kerrallaan. Kyllä niissä täytyy ajatella isoa massaa jotka sen rahan taloon tuo.

Ja tosiaan sit enemmän pelaavat/osaavat voisi saada haasteen siten, ettei ne ole aikarajallisia tai muuten vaikuta kokonaiskuvaan.

Ja kyllä, Dirt Rally on paras rallipeli konsoleilla nyt. Ja kun jouduin myymään ratin pois, ei todellakaan tule sitä pelattua, koska haluan ennemmin rennompaa menoa, eli WRC7 ajaa asiansa ihan hyvin.
Ja tämä on just se mun pointti. Battlefield ei ole koskaan ollut, eikä edes halua olla hc pelaajille, vaan isolle massalle casuaalimpi ja rennompi peli.
Nyt on otettu askel vakavampaan ja tän enempää sinne suuntaan ei tarvitse edes mennä. Enemmän pelaavia voi koukuttaa monilla asioilla minkä ei tarvitse olla isolta massalta pois.
 
HC-pelaajia pitää kuunnella, ja pelit pitää tehdä heidän ehdoillaan. Muut voi mennä veivaamaan vaikka Angry Bidsiä tai jotakin helppoa, josta ei tuu paha mieli.

Varmasti kuunnellaankin, mutta HC-pelaajat eivät tuo rahaa pöytään. Sen tekevät kasuaalit, joita varmasti on suurin osa pelaajista. Battlefield V on kuitenkin myynyt useamman miljoonan. Voidaan olla melko varmoja, että näistä pelaajista vain pieni osa pystyy tahkoamaan peliä kymmeniä tunteja viikossa. Tarvitaan siis virikkeitä niille kiireisille perheen isille/äideille, jotka ovat pelin ostaneet ja haluat niin ikään nauttia siitä täysin rinnoin silloin kun se on mahdollista.

Jos taas kaikesta tehdään supervaikeaa, peli ei jaksa näitä vähemmän pelaavia kiinnostaa onnistumisen ja saavutuksen tunteiden loistaessa poissaolollaan. Pelifirmat todellakin miettivät miten pystytään kulkemaan sellaista keskitietä ettei kenellekään tulisi paha mieli. Sillä jos tulee, niin peli ei myy. Kun peli ei myy, ei tule seuraavaa osaa ja sitten kaikilla on paha mieli.
 
Peliharrastajana en aio ymmärtää pelifirman talousosastoja. Mun homma on vaatia hyviä ja haastavia pelejä. Se talousosasto myis meille muuten PAC-mania 600 € hintalapulla...
Saahan sitä vaatia mut pelitalolla ei kiinnosta sun vaatimukset pätkääkään. Raha kiinnostaa, jos pari hc jätkää tippuu kelkasta niin ei heilauta mitenkään. Ja hc jätkät näyttää peliä ostavan silti vaikka "paskaa" onkin niin miksi ihmeessä muuttaa systeemiä?
 
Peliharrastajana en aio ymmärtää pelifirman talousosastoja. Mun homma on vaatia hyviä ja haastavia pelejä. Se talousosasto myis meille muuten PAC-mania 600 € hintalapulla...
Sinulla ei olisi tätä peliä pelattavana ollenkaan ilman suurta massaa kasuaalimpia pelaajia. Ei Dicellä olisi ollut muuten rahaa tätä tehdä. Kun kyse on näin isosta pelisarjasta kuin Battlefield, sen on käytännössä pakko miellyttää kaikkia.
 
No, keskustelu lähti siitä että halusin vähän mielekkäämpiä/haastavampia viikkohaasteita. Nyt ollaan tilanteessa, jossa mun vaatimuksen täyttäminen tuhoaa koko Battlefield-sarjan ja ajaa studion konkurssiin! On siellä Ruotsissa ja EA:lla raha tiukassa näköjään.
Eikö ole järkevämpää puhua asiasta yleisellä tasolla, eikä niin että mitä sinä haluat? Syy viikkohaasteiden helppouteen on edelleen se sama mistä tässä on puhuttu. Niiden haasteiden pitää olla sellaisia, että ne miellyttävät kaikkia - tai ainakin suurinta osaa.
 
Eikö ole järkevämpää puhua asiasta yleisellä tasolla, eikä niin että mitä sinä haluat? Syy viikkohaasteiden helppouteen on edelleen se sama mistä tässä on puhuttu. Niiden haasteiden pitää olla sellaisia, että ne miellyttävät kaikkia - tai ainakin suurinta osaa.

Eiköhän täällä kaikki puhu omista näkökulmistaan, eikä kukaan edusta yksinään "yleisen tason" mielipidettä. Minua kiinnostaa niin hc-jätkän kuin casuaalipelaajankin näkemykset.
 
Kuka pakottaa pelaamaan squad conquestia? Miten joku yksittäinen pelimuoto pilaa koko sarjan, kun ne vanhat tutut on siellä kumminkin olemassa?

Eihän kukaan pakotakaan, mutta kovasti peli sitä suosittelee. Ei yksittäinen pelimuoto tosiaan peliä pilaa, mutta ei se olekaan ainoa asia
mikä tässä pelissä on pielessä. Hirveästi en kuitenkaan jaksa asiasta avautua, kun muitakin pelejä löytyy kyllä pelattavaksi.
 
Tämä keskustelu nyt on niin älytön. Oikeasti jonkun mielestä se on pois casuaalipelaajalta, jos pelissä on haastavampiakin tehtäviä niille, jotka niitä haluavat suorittaa? Eli lisää tehtäviä on joltakin pois?
Kyllähän minä ainakin useampaan kertaan sanoin, että olisi hyvä kun olisi ihan erillisiä assigmentteja, vaikkapa jollain generaattorilla randomisti vanhan jälkeen tulevia. Ei siis mitään asekohtaisia, vaan ihan yleisiä missä olisi enempi haastetta. Niitä laitettais assigmentteihin eikä ois aikarajoituksia ja jokainen saisi niistä valittua mieleisensä ja vaikeustasot jne. Se olisi hyvin helppo toteuttaa ja ei vaikuta kenenkään kasuaalin pelaamiseen mitenkään. Palkintona voisi olla vaikka company coineja tms. Toki tässä päästään taas siihen et siellä pitäis olla koko skini touhu rakennettu ihan erilaiseksi.

Mutta ihan puhtaasti tides of warissa koko idea on antaa uutta sisältöä peliin, eli aseita jne ja niiden tarkoitus on olla ihan kaikkien saatavilla ja hyvä niin.
Koko vitosen ideahan oli siinä, että kukaan ei saa mitään pelillistä hyötyä esim rahalla. Sen vuoksi oletusaseet on yhdet luokkiensa parhaista ja valmiiksi kehitetty. Lisäksi kaikki sisältö on ilmaista ja kaikkien saatavilla.
Siksi tuollainen assigmentti ratkaisu olisi kaikkein paras, mutta kun en ainakaan itse oikein keksi mitään miksi jotain äärettömän vaikeita lähtisin hakemaan. Siellä ei voi olla mitään sellaista palkintoa mikä tarpeeksi motivoisi.
Nyt kun ne on suht simppeleitä esim aseiden kohdalla, niin tuo vain kivaa vaihtelua, eikä turhauta.
 
Näen itseni ns. "HC" pelaajaksi. 1942:sta asti pelaillu BFää, jonkin verran harrastanut kilpapelaamistakin joissain Battlefieldeissa PC:llä ja konsolilla. Enemmän muissa peleissä. En halua viikkottaisista haasteista vaikeita. Ihan hyvä että ne on kohtuullisen helppoja ja saa yhdessäkin päivässä tehtyä jos haluaa. Jos haluaa haastetta niin sit vaikka tähtää olemaan aina pelin kovin suorittaja.

1) Pelin vaihteleva ruudunpäivitys erityisesti PS4:lla 64 pelaajan mapeissa tekee lihasmuistin varaisesta tähtäämisestä käytännössä mahdotonta. ts. no skill peliä.
2) Pelissä usein niin järkyttävää lagia ja rubberbändäystä+instakillejä, että taitotasolla ei juuri eroa (64 pelaajan kartoissa)

En kyllä komppaa tätä yhtään. Joissain kohdissa hieman saattaa tippua ruudunpäivitys, mutta ei koskaan niin pahasti että vaikuttaisi huonosti pelaamiseen. Lagia ja rubberbandia en ole kokenut. Tämä normi PS4:llä.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä komppaa tätä yhtään. Joissain kohdissa hieman saattaa tippua ruudunpäivitys, mutta ei koskaan niin pahasti että vaikuttaisi huonosti pelaamiseen. Lagia ja rubberbandia en ole kokenut. Tämä normi PS4:llä.
En myöskään.
Itsellä kaks pleikkaa. Pro 4k töllöllä ja vieressä Slim fullhd töllöllä, jotta voidaan pelejä pelailla pojan kanssa yhdessä, tai eri pelejä samaan aikaan.
Pelailen bäfää enimmäkseen pro:lla, mutta ehkä 10h tullut vedettyä myös slimmillä. (Olen pelaillut myös 64 pelaajan muotoja eri haasteiden pakottomana)

Itse en ole huomannut mitään takkuamista ruudunpäivityksessä, toisin kuin Bf1:llä oli iso ero pro/Slim. Voi sitä olla, en sitä kiellä mutta ei kyllä omiin silmiin ole yhtään osunut droppia siten et huomaisin ollenkaan, toisin kuin monessa muussa pelissä.
Muutoinkin myös silmillä peli pyörii todella hyvin ja ongelmitta. Selkein ero on tarkkuudessa. Pro on paljon tarkempi kaikessa. Varmaan reso vähän isompi ja muutenkin, toki tv myös tuo osansa. Siitä huolimatta vaikka olen pelannut kavereiden kanssa pro:lla, hypännyt pelistä pois ja palannut samalle servulle slimin kanssa, niin en kyllä ole kokenut mitään muutosta esim siihen miten hyvin pelaan. Pyörii täysin ongelmitta.

Noin muutoin kyllä bäfä saa koko konsolin täysin jumiin. Jos menee pleikan valikoihin, tulee useamman sekunnin viivettä ja tahmausta koko käyttikseen. Lisäksi normi kiintolevyn Slim on paljon hitaampi kaikessa latauksessa, verrattuna pron:n hybridi levyyn.

Mutta teknisesti vitonen toimii todella mallikkaasti kummallakin pleikalla. Ykkönen pyöri pro:lla hyvin, normilla ei todellakaan.


Prolla periaatteessa 57-60fps, joitain lyhyitä 51-53 droppeja.
Normi menee pääsääntöisesti 50-60 välillä ja hyvin vähän niitä 40 droppeja. Eli selkeä ero niissä on, ei vain mun silmä/tuntemukset oo tuotakaan eroa huomannut lennosta toiseen konsoliin ja samaan mappiin hypättäessä. Mutta ei todellakaan huonosti tuon videon perusteella normillakaan pyöri.

Edit: ja lagista. Kaveri valittaa jatkuvasti kumilenkistä ja lagista. Itsellä on sitä ollut ehkä kolme kertaa sekunnin ajan. En tiedä mistä se ero tulee. Mun ruudulla kaveri ei warppaile mihinkään, mutta jos sen ruudulla näyttää samalta kuin mulla nuo muutamat kerrat niin ymmärrän ärsytyksen. Eli ihan kuin kumilenkki kiristyy ja pompauttaa sut 2-3m taakse/eteenpäin.
Sillä on välillä koko peli sitä, toisena päivänä ei ollenkaan.
Kukaan muu kavereista ei oo valitellu samaa ja mullakin tosiaan yhteensä 3-4 kertaa yhden kaks kertaa tuon pompun tehnyt.

Mitään muuta lagia en ole havainnut. Jopa isohkolla pingillä pelaavat toimii paremmin kuin esim bf1:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom