Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

BBS vaarassa, miten tästä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuohan on jo paha juttu! :(

En ole mikään tietokone-ekspertti, mutta en sitten tiedä olisiko oman serverikoneen perustaminen järkevä tai halvempi? Tai vaivan arvoista?

Kuten sanottu, en ole ekspertti näissä asioissa, mutta muuta ei minulle tullut mieleen. Valitettavasti. :(

Argh. Todella harmi. Boardiin oli juuri ehtinyt tottua. Noista vaihtoehdoista jota uutisessa mainitaan olisi mun mielestä toi lisää manostajia kohta paras, sille ei pari popuppia pahemmin haittaisi, jos ne tulisivat vain kun loggaantuu sisään ja luulisi myös mainostajienkin innostuvan kun käyttäjiä on näinkin paljon. Paljon työtähän toi kaikki varmaan aiheuttaisi, mutta jos sillä saisi tarpeeksi lisää rahaa niin olisihan se hienoa, että boardin saisi pysymään jotenkin järkevästi pystyssä.

Jaa-a, taitaa vaihtoehdot olla aika vähissä. 95% käyttäjistä ei kuitenkaan klikkaile noita bannereita, vaikka niin "joukolla" sovittaisiin. Yksi keino liikenteen rajoittamiseen voisi olla tiukempi käyttäjien hyväksyntä a'la jatkoaika.com. Resurssejahan tuollainen syö mahdottomasti, mutta täälläkin näkee "turhia" viestejä aika monissa ketjuissa. Sitä en tiedä, että kuinka paljon nämä syövät sitten kaistaa, vai viekö suurimman osan pelkkä viestien lukeminen.

Toivotaan kuitenkin parasta, ja toivottavasti ratkaisu löytyy.

Esitetyistä vaihtoehdoista tuntus kohta: "Vaihdamme halvempaan (ja mielestäni varmasti huonompaan) kuin Nebula" järkevimmältä.

Valistakaa minua siitä, mikä on sponsoroitu serveri?
Tai siis miten se vaikuttaisi tämän boardin elämään?

Säälihän tämän sulkeminen olisi. Juuri kun hommat olivat lähteneet käyntiin.
Kuinkakohan moni suostuisi maksamaan jonkinlaista nimellistä vuosimaksua tämän boardin käytöstä? Tuskin kovinkaan moni, mutta silloin saataisiin mahdolliset häiriköt ja ns. "sunnuntaikäyttäjät" karsittua.

Ja miksi tuo "valitsemamme eliittikäyttäjät" tuo ainakin minulle mieleen sellaisen hassun pikku sanan kuin apartheid.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Kuinkakohan moni suostuisi maksmaan jonkinlaista nimellistä vuosimaksua tämän boardin käytöstä?
Ei kukaan.

No niin käydäänpäs näitä vaihtoehtoja nyt läpi:
- Pop-upit. Jos näillä saadaan riittävästi rahaa kasaan, niin mua ne ei ainaskaan haittais yhtään pätkääkään. (Psst, nimittäin ainahan voi käyttää Popup Killeriä ;))
- Halvempi palveluntarjoaja. Kai tämäkin on ihan passeli ratkaisu. Sitten se on vähän hitaampi/epäluotettavampi, aina ei voi voittaa.
- à la Muropaketti. Riippuu sivustosta. Ei ne kaikki ilkeitä ole.
- Eliittikäyttäjät. Noh jaa, tämä on ehkä huonoin ratkaisu. Ensinnäkin monet putoisivat veks vain jonkun moderaattorin mielipiteestä (kröhöm, esim. niinkuin meitsi ;)), ja jos kaikki 'vähemmän asialliset käyttäjät' poistettaisiin, niin koko boardistahan tulisi ihan tylsä ja väritön :p

Entäpä olisiko mahdollista vaihtaa tämä boardi johonkin kevyempään versioon? Ei veisi niin paljon kaistaa.

Joo. Ensimmäinen vaihtoehto olisi ehkä paras. Ei bannerit ainakaan hirveästi häiritse ja esim. 1 pop-up jos tulee niin siitähän eroon pääsee. Enpä osaa paljoa sanoa mutta ikävää jos tämä joudutaan kokonaan lopettaan :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Ei kukaan.

No mä ainakin voisin maksaa, vaikka yhden euron kuukaudessa, tai koko vuosi kympillä. Jos vaikka 500 jäsentä (nyt on kai 1200 jäsentä?) maksais ton, oishan se 500 euroa kuussa (3000mk!). Jos tosta jäis maksujen jälkeen yli, oishan se mukavaa taskurahaa noille ahkerille ylläpitäjille.

Ei kai kymppi vuodessa ole kenellekään liikaa, etenkin kun saa lukea boardin ihania juttuja? :D

Mut en mä yksin ala mitään maksamaan,heh.

Ongelmahan ratkeaa hetkessä pikku c00dinpätkällä, joka mahdollistaa sivujen selaamisen vain esim. 10 minuutiksi päivässä samasta ip-osoitteesta. En kyllä tiedä auttaisko tollanen tarpeeksi, sillä käyttäjiä on kuitenkin aikamoinen määrä.

Noh yritinpähän ainakin. :o

No mainostajia on vaikea saada mutta jos niitä sais ja tulis jotain pop-uppeja niin ei ne ainakaan mua haittais.

Sitten se halvempi versio. Vähän riskialtista mutta toivotaan parasta.

Paras vaihtoehto olis varmaan jos saisitte työnnettyä tän jonkin isomman sivuston kainaloon. Riskialtista tämäkin mutta jos jatkaisitte työtänne ilmaiseksi niin kuin nytkin ei teitä varmasti oltaisi ensimmäisenä lopettamassa, mutta nyt kysymys kuuluukin että kenen kainaloon teidät sitten lykätään?

Voisi vaihtaa forum softan (tai konfata vanhaa jos pystyy) sellaiseen, jossa näkyy vain yksi viesti kerrallaan, jolloin esim. yhtä uusinta viestiä katsoessa ei tarvitsisi ladata kaikkia tämän ketjun viestejä. Vähentäisi kuormitusta varmasti hyvinkin paljon.

Toivottavasti kuitenkin joku ratkaisu löytyy, koska erinomaista juttua on täältä saanut lukea.

--
MNi

Minullakaan ei olisi mitään pop-uppeja jne. vastaan, käytännössä melkein mikä ratkaisu tahansa käy, kunhan foorumista ei kokonaan jouduta luopumaan - onhan se vähän niinkun tämän sivuston "sydän".

Vaikea sanoa että mikä foorumissa syö sitten kaistaa eniten, mutta ehkä voisitte rajata mm. pelit yhteen alueeseen, eihän se olisi niin selvää enään, mutta luulisi että kuormitus vähenisi kun ei olisi niin laaja alue?

Myös keskustelujen määrää voisi ehkä karsia, poistamalla vanhoiksi käynneitä keskusteluja, sellaisia siis joissa ei enään keskustella jne.

Tosiaan, vähän hankala sanoa mitä pitäisi karsia, kun ei ole tietoa siitä, että mikä sitä kaistaa/tilaa vie. Vievätkö käyttäjien tiedot liikaa? Ehkä niiden tietopitoisuutta voisi karsia? Entä voisiko joitain sivustoa nopeuttavia tekijöitä vähentää, minua ei ainakaan varsinaisesti haittaisi vaikka sivu olisikin vähän hitaampi.

Yksi mahdollisuus voisi olla siirtää joku osa sivustosta jonkun erillisen palvelimen taakaksi ?

Jotakin tässä pitää ylläpidon kehitellä tai joudumme laittamaan ns lapun luukulle. Ilman BBS menee koko saitin anti aika pieniin.

No onhan aina olemassa tuo peliplaneetan BBS ;)

Harrastuksena pyöritetyn saitin tekeminen on ollut kivaa, mutta ilman rahaa ei tällä kävijämäärällä näköjään tälläistä saittia pidetä pystyssä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
No mä ainakin voisin maksaa, vaikka yhden euron kuukaudessa, tai koko vuosi kympillä. Jos vaikka 500 jäsentä (nyt on kai 1200 jäsentä?) maksais ton, oishan se 500 euroa kuussa (3000mk!). Jos tosta jäis maksujen jälkeen yli, oishan se mukavaa taskurahaa noille ahkerille ylläpitäjille.

Ei kai kymppi vuodessa ole kenellekään liikaa, etenkin kun saa lukea boardin ihania juttuja? :D

Mut en mä yksin ala mitään maksamaan,heh.
Muuten hyvä idea, mutta mikäli yhtään verottajaa tunnen, luulen että tuo jäsen-/käyttömaksu vaihtoehto on saatu mahdottomaksi tai ainakin äärettömän hankalaksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

Muuten hyvä idea, mutta mikäli yhtään verottajaa tunnen, luulen että tuo jäsen-/käyttömaksu vaihtoehto on saatu mahdottomaksi tai ainakin äärettömän hankalaksi.

Silti olisin jonkunlaisen jäsenmaksun kannalla. muutama euro vuodessa ei ketään konkurssiin vie, jos vain ylläpito viitsii selvitellä tuon verotuspuolen...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

No pitääkö mun aina kaikki ratkaista? :D Hommahan hoituu, kun kerta tietotekniikan ihmeyhteiskunnassa nimeltä Suomi asumme, niin kännykällä. Hoidetaan maksu tekstiviestillä, joka on sen jotain yhen euron hintaan niin homma hoituu...
Helppoa kuin mikä, palautteena viestiin vaikka joku tunnus joka oikeuttaa täällä hilluun...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jim Profit

Hoidetaan maksu tekstiviestillä, joka on sen jotain yhen euron hintaan niin homma hoituu...

Hehe, jeah. Tietenkin ton lisäksi jokaisesta arvostelusta pitää maksaa 10 senttiä tai vaihtoehtoisesti 10 euroa koko vuodesta. Uutiset saa kännykkään myös samaan hintaan. IRC lakkautetaan kokonaan ja tilalle hommataan chat aikaa maikkarilta. Kuukauden kysymykseen vastataan tekstiviestillä kyllä/ei ja oikeinvastanneiden kesken arvotaan joku vanha PSX peli. FAQ kysymyksiin vastaa PS2finin helpline, soittaminen maksaa euron minutti + pvm. Tuon voi myös hoitaa tekstiviestillä. Pelijulkaisu listat voi myös tilata kännykkään. Viesti "tänään" numeroon xxxxx tuo puhelimeen pelit jotka julkaistaan kyseisenä päivänä. Jos mitään ei julkaista saa puhelimeen koolin konsoli.fi logon. Soittoäänet ovat tietysti myös mukana jossain muodossa.

Helpoiten nain:

- Kayttajamaaran rajaus. Ei enaa uusia rekisteroityja kayttajia.
- Muut, kuin PS2 aiheiset bbs sivut pois. Esim. DCFIN:lla on hyva oma toimiva bbs.
- NintendoFIN voi pistaa pystyy oman BBS:n samoin, kuin xBoxFIN ellei ole jo.
- Linkit muille bbs:lle.

Muutenkaan ei kannata teha kaikenkattavia bbs:ia. Linkit vain muiden konsoleiden bbs:lle.

Ylös Bottom