Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Benji-hyppy

DarkShadow

Well-Known Member
Oletko kokeillut tai haluaisitko kokeilla? Suoriuduitko haasteesta kuin MIES vai pelottiko liikaa ja jäädyit viime metreillä? Missä kävit ja oliko kokemisen arvoista? Kerro kokemuksistasi!

Tämmöisen töräytin sillä itse olen vakaasti päättänyt vielä tämän kesän aikana kokeilla miltä tuntuu pudota 60-80 metriä köyden varassa. Jännittää taatusti kovasti mutta uskon kyllä suorittavani tämän itse itselleni määräämäni tehtävän. Miksikö? No miksei! :D Nyt vain pitäisi löytää paikka jossa pääsisi tätä ihanuutta harrastamaan ja jos jollain on tietoa että missäpäin Lahden alueella tämä olisi mahdollista suorittaa otan vinkkejä kiitollisena vastaan.
 
Vastaus: Benji-hyppy

On noita tullu hypittyä 50 ja reilu 100 metristä, hauskaa on ku mikäkin, menee nuppi melko sekaisin ku nousee ilmaan köyden kiristymisen jälkeen, ulkomailla hyppinyt, suomessa varmaan kerran vain.
 
Vastaus: Benji-hyppy

Oletko kokeillut tai haluaisitko kokeilla?
Haluaisin ehdottomasti kokeilla. Suurin piirtein niin kauan kuin muistan, olen nähnyt unia lentämisestä ja putoamisesta. Benji-hyppy olisi turvallinen tapa selvittää, onko unen kokemus likimainkaan todellisuutta vastaava.

Tuo Timpan linkittämä Suomen korkein hyppy voisi olla hyvä tapa aloittaa. 8) Tosin jotta ei kävisi mitään vahinkoa, pitäisi pitää kuitupitoinen dieetti ja muutenkin huolehtia, ettei tosipaikan tullen tule ikävää ylläriä housuihin.
 
Vastaus: Benji-hyppy

Suunnitelmissa on ollut käydä Mikkelin Xon-puistossa benjeilemässä.
 
Vastaus: Benji-hyppy

Itse olen aina halunnut pudota jostain korkealta, ja näillehän on lähinnä kolme vaihtoehtoa:

-Korkea n. ~30m uimahyppy
-Laskuvarjohyppy
-Benjihyppy

Uimahyppy ei käy päinsä, sillä jos epäonnistuu se on vähän helvetin vaarallista, enkä pidä vedestä. Laskuvarjohyppy taas tuntuu jotenkin turvallisemmalta ja nössömmältä kuin benjihyppy, joten tuo viimeinen vaihtoehto saattaisi sopia meikäläiselle kuin nyrkki silmään. Tosin ikäähän meikäläiseltä löytyy vain tuo 16 vuotta, ja pituutta hieman yli 180cm. Pääsisinkö myös itse hyppäämään?

PS. Loistava idea ketjulle Kain, onnea hyppyyn!
 
Vastaus: Benji-hyppy

Kiitän. Toivottavasti saisin tämän toteutettua. Yritys tulee olemaan ainakin kova ;)
 
Vastaus: Benji-hyppy

No voi sun kun tuon olisin tiennyt aiemmin! Olisi ollut varmasti kokemus

Jaa, jokos se on jo 10:s päivä, olin meinaa itse vielä kahdeksannessa päivässä :D
Mutta eiköhän täällä Lahdessakin noita Benji-hyppyjä ole, muistaakseni aina kun on satamassa jotain isompia häppeninkejä niin noita voi harrastaa, mutta ei niitä yleensä ole ollut ilman mitään tapahtumia... :(
Itse menisin muuten, mutta oikea polveni ei ole sellaisessa kunnossa että kestäisi sitä nytkähdystä.
 
Vastaus: Benji-hyppy

Itse olen aina halunnut pudota jostain korkealta, ja näillehän on lähinnä kolme vaihtoehtoa:

Uimahyppy ei käy päinsä, sillä jos epäonnistuu se on vähän helvetin vaarallista, enkä pidä vedestä. Laskuvarjohyppy taas tuntuu jotenkin turvallisemmalta ja nössömmältä kuin benjihyppy, joten tuo viimeinen vaihtoehto saattaisi sopia meikäläiselle kuin nyrkki silmään. Tosin ikäähän meikäläiseltä löytyy vain tuo 16 vuotta, ja pituutta hieman yli 180cm. Pääsisinkö myös itse hyppäämään?

Muistaakseni Xon-puistossa ikäraja oli 15 vuotta, muista en tiedä. Painorajoituksethan noissa on myös :p Jotain reilusti toistasataa oli rajoitus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Benji-hyppy

Mieli olisi tehnyt hyppäämään heinäkuussa, kun oltiin Latviassa viettämässä kaverin polttareita. Ruuhka vain oli sen verran kova, ettei ns. ylimääräisiä hyppäämään päässyt. Joka tapauksessa siistin näköistä touhua, kun hyppäsivät kohti alla virtaavaa jokea. Yleisö seurasi (ja kannusti) lähellä olevalta sillalta. :)

PS. Tuolla ei maitoilla ja tulla takaisin kärryllä, kun kerran on kärryyn noussut. Järjestäjät voivat vaikka heittää niskoittelijat alas.
 
Vastaus: Benji-hyppy

Joo, juhannuksena -99 tuli kokeiltua. Eipä siitä paljoa muistoja jäänyt, liekö "vuodenaika" vai mikä :)
 
Vastaus: Benji-hyppy

Muistaakseni Xon-puistossa ikäraja oli 15 vuotta, muista en tiedä. Painorajoituksethan noissa on myös :p Jotain reilusti toistasataa oli rajoitus.

Niin ja vaaroinakaan ei ole kuin se, että jokin selässä venähtää ja kasvulle käy huonosti, mutta pituutta löytyy joten sinne vaan. Itsekin haluaisin ja ikää on16v pituutta jotain 178...
 
Vastaus: Benji-hyppy

Tuli joskus vuonna 2000 tienoilla hypättyä Emäsalon sillalta (Helsingin ja Porvoon välissä jossain). Kovin korkea se ei ollut, joku 25m ehkä. Köysi oli laitettu sillä lailla että se oli toisella puolella siltaa kiinni ja meni sillan ali toiselle puolelle mistä sitten hypättin. Siihen tuli sit sellanen heijariliike vielä köyden varassa hypyn lopuks joka oli myös todella siistiä. Harjottelin siinä sit jotain lentopotkuja tms. :)
 
Vastaus: Benji-hyppy

Aikoinaan tuli hypättyä juuri Skybreakers:ien nosturista 142m korkeudesta. Siinä oli nosturiin kiinnitetty joku jatkopala että päästiin noihin korkeuksiin.

Elokuun 16. päivään asti on Tapiolassa Aerodium, jossa pääsee "tuulitunneliin" leijumaan niin kuin olisi hypännyt lentokoneesta. :)
 
Vastaus: Benji-hyppy

Itse olen aina halunnut pudota jostain korkealta, ja näillehän on lähinnä kolme vaihtoehtoa:

-Korkea n. ~30m uimahyppy
-Laskuvarjohyppy
-Benjihyppy
Sama täällä. Tippumisessa on jotakin hienoa...
Uimahyppy: Ei. En ole hyppinyt kovin paljoa uimahyppyjä, ja jos tulet vatsa/selkä edellä alas, se on periaatteessa se ja sama, olisitko hypännyt 30m talosta kadulle.
Laskuvarjohyppy: Muuten kyllä, mutta lentokoneenkin laskeutuessa korviin sattuu niin perhanasti. Sama effekti on varmasti myös yli ½km hypyissä.

Joten, benjihyppy voisi olla yksi keino päästä tippumaan korkealta. Haluaisin kokeilla.
 
Ylös Bottom