Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Biomutant

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmi,

Biomutanttia vähän odottelin, mutta Valhalla katkaisi selän avoimienmaailmoiden osalta ja en vain enää siedä paikasta toiseen juoksentelua vailla merkitystä. Siksipä Biomutant jää kyllä nyt hommaamatta.
 
Conker's Bad Fur Day Cinematic Universe -kysymys nauratti :D
Jokaisen tämän pelin kohdalla julkaistavan videon kanssa toivon, että se herättäisi isomman innostumisen, mutta vielä en ole vakuuttunut. Mukavalta sekoitukselta muista peleistä tuttuja juttuja näyttäisi olevan tarjolla, jään odottamaan arvioita mielenkiinnolla.
No niin, tämähän meni vähän kuten saattoi odottaa. Videot näyttivät "ihan mukavilta", mutta mikään ei puhutellut yhtään sen enempää. Harmi, että ilmeisesti mitään sen suurempaa on lopputuotteeltakaan turha odottaa. Toivottavasti pelin ostavat kuitenkin saavat rahoilleen vastinetta.
 
Itseäni ei noi arvostelut haittaa, cdonilta sain jollain alekoodilla tämän noin 45e hintaan, niin ei edes kirpaise. Returnal sentään maksoin sen 70e ja muutaman tunnin jälkeen hyllyyn pölyttymään. Pelaaminen vie rahaa, sen olen hyväksynyt jo vuosikymmeniä sitten..
45€ on jo niin sanottu alennushinta. Hyvä catch.

Kyllä tämä itseäkin edelleen kiinnostaa ja jos ei olisi niin paljon pelattavaa juuri nyt, niin saattaisin ostaakin. Arvostelut tekivät kuitenkin sen, että hype vähän laski ja helppo antaa pelin odottaa vähän.

Kerrohan kokemuksia, kun pääset pelin kimppuun. Eritoten kiinnostaa se kuinka "tyhjä" tuo avoin maailma on ja kuinka hyvältä taistelu tuntuu. Jos saisin valita niin ottaisin aina kompaktimman maailman täynnä tekemistä kuin ison ja aution.
 
Tuossa on itseasiassa hyvä pointti jos hinta oli 29,99 niin sillon sitä vertailua ei tehtäisi niihin AAA Gameihin. sanoisinki että tuo on kyllä melkoinen virhe pistää peli AAA hinnalla myyntiin. Harvoin semmonen nimittäin onnistuu täysi hintainen peli indie teamillä tommoisella 10-20 hengen porukalla. tosin poikkeuksiakin löytyy, se kyllä varmaan näkyy myöskin sitten noissa arvosanoissa, et jos peli olisi 29,99 niin varmaan arvostelutki olisivat parempia. tai jos indie teami pistää pelin täysihintaisena myyntiin niin sillon kannattaa laittaa myös se demo ihmisten kokeiltavaksi niinku esim Outriders teki

Experiment 101 is punching above it’s weight for a game developed by a small studio of just over 20 people, but unfortunately is asking the same price (59.99 USD) as nearly every other game in the industry, triple A titles included. By doing this, it has opened itself up to direct comparisons to these games, games that are far better in many respects.
 
Tuossa on itseasiassa hyvä pointti jos hinta oli 29,99 niin sillon sitä vertailua ei tehtäisi niihin AAA Gameihin. sanoisinki että tuo on kyllä melkoinen virhe pistää peli AAA hinnalla myyntiin. Harvoin semmonen nimittäin onnistuu täysi hintainen peli indie teamillä tommoisella 10-20 hengen porukalla. tosin poikkeuksiakin löytyy, se kyllä varmaan näkyy myöskin sitten noissa arvosanoissa, et jos peli olisi 29,99 niin varmaan arvostelutki olisivat parempia. tai jos indie teami pistää pelin täysihintaisena myyntiin niin sillon kannattaa laittaa myös se demo ihmisten kokeiltavaksi niinku esim Outriders teki

Experiment 101 is punching above it’s weight for a game developed by a small studio of just over 20 people, but unfortunately is asking the same price (59.99 USD) as nearly every other game in the industry, triple A titles included. By doing this, it has opened itself up to direct comparisons to these games, games that are far better in many respects.
Opencritic laahaa jo 67 pojossa, joka on kyllä jo surkea omalla mittapuulla, jonka vuoksi ei ole kyllä minkäänlaista kiinnostusta hommata peliä nyt julkkarissa. SÄÄLI, koska oli itselle odotetuimpia julkaisuja ensi trailereista asti.

On silti hyvinkin mahdollista, että tämä peli löytää nimenomaan alennuksista pelihyllyyn. Nään tässä paljon potentiaalia vieläkin ja en ihmettelisi vaikka tekijätiimi ottaisi palautteesta koppia ja tekisi pelimaailmasta eläväisemmän lisäämällä sinne vihuja ja muita palkintoja, jotta matka paikasta A- paikkaan B- ei olisi pelkkää tyhjää maisemaa, joka tällä hetkellä on isoin kritiikki. Myös äänimaailman heikkoudet olisi päivitettävissä paremmiksi. Kuitenkin pelin ulkoasu, modaus mahdollisuudet ja combat ovat saaneet paljon positiivista palautetta (viimeisin toki jakaa myös mielipiteitä), joten muutamilla terävillä peli liikkeillä tästä voisi saada ihan kelpo kokemuksen ja "uudelleen lanseeraus" olisi helposti tehtävissä kun PS5-versio julkaistaan, jos julkaistaan.

Käy järkeen, että pelin suurin kompastuskivi oli hypätä suoraan siihen kovimpaan ja raa'impaan triple A- luokkaan. Ehkä pelin markkinointi on tän suhteen mennyt vähän metsään alusta alkaen kun haastatteluissa pelintekijät itse ovat verranneet peliä R&C, Zelda BOTW jne ja asettanut itsensä vastakkain kaikista suurimpia ja suosituimpia IP-titteleitä vastaan. Järkevämpää ehkä olisi ollut heittää peli korkean luokan indie statuksella, kerätä isot myynnit ja puskea jatko-osa AAA-luokassa.

Tuohon mä en taas usko, että kriitikot laskee arvosanaa pelin hinnan perusteella. Käsittääkseni pelikriitikot ovat etuoikeutettua pelaajakuntaa sen suhteen, että lähtökohtaisesti he saavat arvostelukopionsa ilmaiseksi ja sen vuoksi itse näkisin, että hänen tehtävänsä on vain arvostella peliä. Ja jos peliarvosanaan vaikuttaa pelin hinta, jota hän ei ole edes itse maksanut niin nään tässä oudon ristiriidan. TOKI hänellä on oikeus mainita, että ei tää ole kyllä täyden hinnan väärti ja mitän hän olisi itse pelistä maksamaan.
 
Gamespotin videoarvostelun, kun katsoi niin aika paljon hyvääkin arvostelija löysi Biomutantista ja peli vaikutti edelleen ihan mielenkiintoiselta. Arvosana toki silti vain 6.

Toki omat odotukset ennakkoon oli muutenkin enemmän sitä tasoa, että peli on alelaari kamaa, mutta kuitenkin mielenkiintoinen. Ei se nyt ihan hirveästi ole muuttunut arvostelujen jälkeen, vaikka toki aina toivoo peleille enemmän kehuja kuin risuja.
 
Gamespotin videoarvostelun, kun katsoi niin aika paljon hyvääkin arvostelija löysi Biomutantista ja peli vaikutti edelleen ihan mielenkiintoiselta. Arvosana toki silti vain 6.

Toki omat odotukset ennakkoon oli muutenkin enemmän sitä tasoa, että peli on alelaari kamaa, mutta kuitenkin mielenkiintoinen. Ei se nyt ihan hirveästi ole muuttunut arvostelujen jälkeen, vaikka toki aina toivoo peleille enemmän kehuja kuin risuja.
Katsoin nyt Karakin arvostelun kokonaan ja itse asiassa hype vähän nousi uudelleen. Graafinen ilme on juuri omaan makuun ja taistelukin on siistin näköistä. Oikeastaan ainoa tylsä homma on ilmeisen tyhjä, mutta nätti, avoin maailma.
 
Jep varmistui ettei tämä ainakaan ole täyden hinnan arvoinen peli itselle. Just tuo tyhjä maailma laski minun silmissä paljon pisteitä. Mutta tosiaan muuten mielenkiintoinen peli ja kyllä tämä tulee pelattua, jos joskus tulee sellainen tyhjä tila backlogiin ja saa Max parilla kympillä.
 
ainakin ihmiset tuolla Redditin puolella ovat pelistä tykänneet joten sinänsä ei yllättäisi jos esim steamin user score pelin kohdalla näyttäisi reippaasti positiveä, siitä hyvä esimerkki knockout city joka sai muistaakseen aika keskinkertaiset arvostelut 76 meta, mutta sitten steamissä komeilee 96% overwhelmingtly positive. Joten tuon perusteella jo voin sanoa että knockout city on overal aika hemmetin hyvä peli. pitääkin muuten pistää peli testiin tässä mut ollu vähä kiireitä ku tullu noita mm-kisa pelejä ja muita niin vielä ei oo ehtiny
 
En jaksa uskoa että saa Steamissa hyviä käyttäjäarvosteluja. Kyllä tämä PC:llä todennäköisesti paremmat pisteet saa kuin konsoleilla, mutta tuskin kovin paljoa paremmat, PS4 meta on tällä hetkellä 62 ja PC 68.
 
Steamin userscoret menee vähä erilailla kun siellä on monta peliä jotka saaneet keskinkertaiset scoret kriitikoilta mutta juuri esim tuo mainitsemani knockout city ja on niitä paljon muitakin. sen takia itse aika useasti peilaan niihin jos peli saa keskinverto scoret koska yleensä se 90-99% positive on oikeassa Paras esimerkki ja kruunun jalokivi on itselleni Trails of the sky cold steel pelisarja jonka user scoret huitelee 95-99% ja itsekkin luokittelen sen täyden kympin pelisarjaksi ja mahdollisesti jopa kaikkien aikojen paras JRPG pelisarja juonellisesti, kun saa kaikki osat pelattua tällä hetkellä kolmonen kesken, jossain vaiheessa meinasin tehdä threadin pelisarjan ympärille. ja se juuri steamin userscoret josta löysin pelisarjan itse kun kriitikoilta pelisarja sai keskinkertaisia scoreja.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt on vasta raapaistu pintaa mutta pitää kyllä antaa risuja kontrolleille ja kameralle. Tällaisessa pelissä minkä combat nojaa parryihin ja väistöihin niin toivoisi kontrollien olevan täyttä timanttia. Nyt tuntuu niinku olisi armoton viive kaikessa ja väistöjen ja muiden ajoitus on melko vaikeaa. Tai sitten oon vaa tottunut liian hyvään.
 
sinänsä hauska detaili, että Biomutant on Steamin Globalin top sellersin top 1 eli viikon myydyin peli steamissä, tosin steamihän tarjoaa refundia niin kauan kunnes played time pysyy alle 2 tunnin, 2 tunnin jälkeen refundia ei enää saa jos ei pelissä sitten ole muuta häikkää tai iso kasa bugeja.
 
Kävikö nyt perinteiset "no mans skyt"? pieni firma, liian iso pala haukattavaks, peliä mainostettiin "suurena" teoksena vaikka niitä saappaita se ei pysty täyttämään? Ehkä sit vuoden tai kahen päästä on "valmis".
 
Tässä nyt on vasta raapaistu pintaa mutta pitää kyllä antaa risuja kontrolleille ja kameralle. Tällaisessa pelissä minkä combat nojaa parryihin ja väistöihin niin toivoisi kontrollien olevan täyttä timanttia. Nyt tuntuu niinku olisi armoton viive kaikessa ja väistöjen ja muiden ajoitus on melko vaikeaa. Tai sitten oon vaa tottunut liian hyvään.
Tuo on tosi huono asia ja laskee pisteitä vielä enemmän. Combat on kuitenkin varmaan tässä aika isossa osassa. Joo taitaa jäädä tämä peli hankkimatta ikävä kyllä..
 
Tuo on tosi huono asia ja laskee pisteitä vielä enemmän. Combat on kuitenkin varmaan tässä aika isossa osassa. Joo taitaa jäädä tämä peli hankkimatta ikävä kyllä..
Toki tää on vaa yks mielipide, mutta combat-keskeisiä pelejä paljon pelanneena (joissa noi on tärkeässä roolissa) nii tässä ne on melko kömpelöt. Varsinkin kun tässä toi kamera ja vihuihin lukittuminen on jotain aivan ihmeellistä.

Pelaan siis melee-hahmolla, ja ehkäpä ranged-tyypillä kokemus on erilainen. Kyllä tässä silti hyviä juttuja on, ja on niitä huonompiaki pelejä nähty. Ehkä vois kfinin striimiin ottaa tästä jollekin päivälle maistiaisia nii pääsee halukkaat ihmetteleen.
 
48% näyttäis olevan steamin käyttäjäarvostelut, ei se tuosta todennäköisesti enää paljoa nouse. Tekijät haukkasi liian ison palan, 20 ihmistä taitaa vaan olla yksinkertaisesti liian vähän tämän tyyppiseen peliin, isotkaan firmat eivät tunnu saavan bugitonta aikaiseksi tässä genressä.
 
Jokusen tunnin pelasin xsx:llä. Tietyt jutut kertoo vähän tiimin pienuudesta, hiomattomuudesta, yksinkertaisuudesta mutta ihan mukiinmenevää menoa on ollut. Peli on varsin kaunis ilmestys (noh, fps vähän nykii tietyissä paikoissa) ja tykkään "tyhjästä" maailmasta, sieltä ja täältä löytyy paikkoja ja loottia löytyy. Tappelut näyttää melko samanlaisilta "tapahtumilta" mutta on pääosin kivan leppoisaa meininkiä kunkin pelaajan haluamalla tyylillä, itse olen jotakuinkin psi + pyssy tyyppi.

Edit: Niin onhan tässä tavallaan ihan huvittava ympäristövalistus mukana mutta onhan se niin sarjakuvamaiseen tyyliin överi, koominen ja "pelimäinen" että menee juonena ok, on edes jotain taustaa pelimaailmalle, mutaatioille jne. Vähän kaksijakoinen toki sitä myöden hahmon kehitys, jos heiluu itsekkään ja epäitsekläiden valintojen välissä niin jääneekö jotain kykyjä saamatta?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom