Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

BioShock Infinite

Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Eipä tässä voi kauheesti hekumoida mitään, kun pidän itseäni aikalailla hype-pimennossa. Pari gameplay-pätkää ja traileria olen kattonut, mut nyttemmin en varmaan muutamaan kuukauteen yhtäkään videoo koskien Infiniteä. En aivan heti julkkarina tätä osta, koska on vielä työn alla muutamia ennakkotöitä pääsykokeita varten ja kohtapuoliin on vielä muutamana päivän reissu tiedossa, mutta sen jälkeen (eli ehkä noin pari viikkoa julkaisusta) lähtee ostoon.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Onko Infinitessä moninpeliä? Jos on, niin kertokaapa tuosta.

E: No niin, olinpa taas typeryksenä jättänyt aloitusviestin lukematta. Multiplayeria ei siis ole. Kummallista minun mielestäni.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Onko Infinitessä moninpeliä? Jos on, niin kertokaapa tuosta.

E: No niin, olinpa taas typeryksenä jättänyt aloitusviestin lukematta. Multiplayeria ei siis ole. Kummallista minun mielestäni.

Itse en näe tuossa mitään kummallista. BioShock 2 nettipelissäkään ei ole pelaajia paljoa pask**kaan..

Eli yksinpelinä toimii, muttei niinkään mp:nä.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Itse en näe tuossa mitään kummallista. BioShock 2 nettipelissäkään ei ole pelaajia paljoa pask**kaan.. Eli yksinpelinä toimii, muttei niinkään mp:nä.
Moninpelihän lisää pelin käyttöikää. Nimenomaan tästä syystä kaipaisin sellaista kaikkiin toimintapeleihin. Esimerkiksi Unchartedin yksinpelit vedetään siinä 10 tunnissa läpi, mutta minäkin pelaan kyseistä peliä netin puolella edelleen lähes päivittäin. Jos tekijät huitaisevat multiplayerin vasurilla, se on eri asia. Infinitellä olisi melkoisesti potentiaalia mp:tä varten - etenkin miljöön ollessa noinkin upea.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Ihan hyvä vaan, että jotain pelejä julkaistaan vielä ihan rehellisesti yksinpelinä. Moninpelin sisällyttäminen vaatii kuitenkin resursseja, jolloin ne on luultavasti poies sieltä tärkeimmästä eli yksinpelistä. MP-räiskintöjä on mun mielestä ihan tarpeeksi jo tässä maailmassa.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Moninpelihän lisää pelin käyttöikää.
Ei se käyttöikää nosta jos kukaan ei kiinnostunut pyörimään nettikahinoissa.

Ihan hyvä vaan, että jotain pelejä julkaistaan vielä ihan rehellisesti yksinpelinä. Moninpelin sisällyttäminen vaatii kuitenkin resursseja, jolloin ne on luultavasti poies sieltä tärkeimmästä eli yksinpelistä.
Muistaakseni Bioshock 2:n moninpelistä vastasi täysin eri studio kuin yksinpelistä.. mutta oikeassa kuitenkin olet, kyseisen mp-studion olisi voinnut työllistää muihin projekteihin.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Ei se käyttöikää nosta jos kukaan ei kiinnostunut pyörimään nettikahinoissa.
Tuli selväksi. Onhan se hyvä, että perinteinen yksinpeli pitää asemansa. Väistämätöntä kuitenkin on, että online tulee jatkossa näyttelemään entistä tärkeämpää roolia peleissä.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Tuli selväksi. Onhan se hyvä, että perinteinen yksinpeli pitää asemansa. Väistämätöntä kuitenkin on, että online tulee jatkossa näyttelemään entistä tärkeämpää roolia peleissä.
Toivotaan ettei näin ole, sillä itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään multiplayer-räiskinnät tälläisissä peleissä. Erityisesti kun suurimman osan ajasta ne ovat vain päälleliimattuja, kuten esimerkiksi Singularityssä.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Tuli selväksi. Onhan se hyvä, että perinteinen yksinpeli pitää asemansa. Väistämätöntä kuitenkin on, että online tulee jatkossa näyttelemään entistä tärkeämpää roolia peleissä.

Olen täysin samaa mieltä. Itse en pelannut vielä pari vuotta sitten peleistä kuin yksinpelin. Tällä hetkellä koen saavani peleistä enemmän irti monipelin myötä. Joissain tietyissä peleissä siirryn saman tien monipelin puolelle. Toki voi olla niin, että Bioshockin kaltainen tarinavetoinen peli ei vaan kaipaa monipeliä.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Moninpelin sisällyttäminen vaatii kuitenkin resursseja, jolloin ne on luultavasti poies sieltä tärkeimmästä eli yksinpelistä.

Vieläkö tätä myyttiä viljellään? Varsinkin kun tiedetään että pelifirmat lähestulkoon palkkaavat ja potkivat pois porukkaa kulloisenkin projektin mukaan, tai että aika usein MP-osion tekee kokonaan toinen, ulkoistettu firma. Jos esim. Remedyn on tehtävä MP-osio Alan Wake 2:een, niin silloin Remedy joutuu palkkaamaan lisää porukkaa - ainakin väliaikaisesti. Tai sitten Remedy hankkisi yhteistyökumppaneita. Joka tapauksessa laskua maksaa myös julkaisija ja budjetissa on varmasti otettu huomioon onko pelissä MP vai ei. Kohtuullisen tyhmää bisnestä olisi tehdä budjetti yksinpelille ja sitten lähteä ujuttamaan siihen moninpelin kehitystä.

MP-räiskintöjä on mun mielestä ihan tarpeeksi jo tässä maailmassa.

Tämä on totta ja siksi on hienoa että BioShock Infinite tavallaan heiluttaa uljaasti yksinpelin lippua: Me teimme AAA-luokan pelin ilman moninpeliä - it can be done. Se on kuitenkin todettava, ettei kaikkien moninpelien tarvitse kerätä miljoonia pelaajia ollakseen "menestyneitä" eivätkä kaikki moninpelit ole ihan perinteistä räiskintää. Pelihän on tavallaan menestynyt jos tarpeeksi porukkaa nauttii sen pelaamisesta - ei kaikkien tarvitse päästä CoD-lukemiin tms. "Tarpeeksi" on taas aika häilyvä termi - se voi tarkoittaa vaikka satoja pelaajia jos niikseen tulee.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Arvostelujen perusteella Ken poika teki sen taas ja peli on juurikin niin hyvä kun uskalsi odottaa, aika täpinöissä sitä odottaa pelin avautumista :D Ei kamalasti viitsi lukea ettei spoilaa itseään, sit vaan ärsyttää.

Minä olen kyllä sitä mieltä ettei multiplayeriä tarvita peleissä joissa on loistava yksinpeli. sit taas pelit joiden yksinpeli on niin huono että ei jaksa loppuun asti edes pelata(BLOPS 2) niin tarvitsevat ehdottomasti sen ja peli ostetaan vaan multiplayerin takia.
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Jep, aika selvää jälkeä näyttää Infinite tekevän arvosteluissa. Nyt vaan pitää viimeiseen asti välttää spoilereita, kun pelin tarinaa kehutaan vuolaasti.
Oma keräliäversio lähti vasta tänään matkaan briteistä, joten pääsiäisen yli pitää vielä kärvistellä, fuuu!
 
Vastaus: BioShock Infinite

Tuossahan tuo Songbird Edition Xbox360:lle nököttää avattuna, mutta taidan jättää pelaamisen aloittamisen huomiselle... Olisi tarkoitus ostaa se season pass, ja se tulee vasta huomenna ladattavaksi :(
Tuo Handyman -figu on muuten säälittävän pieni :D
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Onko Infinitessä moninpeliä? Jos on, niin kertokaapa tuosta.

E: No niin, olinpa taas typeryksenä jättänyt aloitusviestin lukematta. Multiplayeria ei siis ole. Kummallista minun mielestäni.

Juu parempi vaan ku ei ole moninpeliä. Ei millään jaksa noita väkisin väännettyjä moninpelejä esim. just bioshock 2, dead space 2 ja vaikka toi uus tomb raider. Kaikkien noiden moninpeli on ihan kuraa ja ei ainakaan minulla ole pelin elinkaarta paljoa läpäisyn jälkeen pidentäyt.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Menee ketjun aiheen ohi, mutta heitän nyt omankin lusikkani soppaan mukaan. Eri nettimäiskeitä on tullut tahkottua aika tavalla, mutta ei mitään muuta niin paljon kuin Bioshock 2:n verkkopeliä. Upea miljöö, monipuoliset aseet sekä tiivis ja aktiivinen pelaajayhteisö tekivät yhdessä puuhasta sellaista parhautta, jota kaiholla muistelen vielä lähivuosina. On totta, että osa peleistä on hyvä pitää ihan puhtaasti yksinpeleinä, mutta onneksi näistä "päälleliimatuista" moninpeleistä löytyy silloin tällöin myös todellisia helmiä.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Itse sain oman PS3 -versioni tänään ja sen mitä ehdin peliä tänään pelata (noin puolitoista tuntia) olikin sitten vaikuttavaa kamaa! Heti alusta lähtien tunnelma on katossa ja pelissä ei millään meinaa malttaa edetä, kun pitää ihastella ja ihmetellä maisemia :D Ja sen enempää spoilaamatta kyllähän tuo Columbiaan saapuminen on yhtä hienosti tehty kuin Raptureen saapuminenkin ykkösessä. Ammuskelemaan en vielä päässyt enkä oikeastaan muuta ehtinyt tehdä kun hieman Columbian kaduilla pyöriä ja ihmetellä ympäristöä leijuvine taloineen.

Tekniseltä kantilta peli on erittäin hienon näköinen valoefekteineen kaikkineen, vaikkei esimerkiksi samalla tavalla skarppi kuin vaikkapa uusin Tomb Raider. Tyyli tosin on paljon sarjakuvamaisempi (eli siis samanlainen kuin aiemmissakin Bioshockeissa) joten suoraan ei voi verrata. Lievää screen tearingia on paikoin ruudulla (vaikka v-sync olisikin päällä), mutta onneksi kuitenkin varsin harvoin (esim. Far Cry 3:ssa oli reilusti enemmän). Jos v-syncin ottaa pois päältä on tearingia käytännössä koko ajan, mutta koska ruudunpäivitys ei silti liiemmin nouse, kannattaa v-sync pitää suosiolla päällä. Peli on toistaiseksi pyörinyt nytkähtämättä kertaakaan, vaikka ruudulla olikin muutamassa kohdassa paljon hahmoja, rakennuksia, valoefektejä ja vaikka mitä tilpehöörejä. Koska peli on Unreal Engine 3:lla tehty, on X360 -versio luultavasti jälleen teknisesti hieman parempi. Digital Foundryn vertailua odotellessa...

Mainittakoon vielä, että pelissä ei ole pakkoasennusta ja kuten niin usein nykyään myös tällä kertaa tarjottiin heti kättelyssä 33 Mb:n patchia. Tiedä sitten mitä mahtaa sisältää.

Kaiken kaikkiaan siis vaikuttaa todellakin kaiken odottelun arvoiselta tekeleeltä!:cool:

Edit. Jos jostain pitää narista, niin sitten siitä, että vapaata tallennusmahdollisuutta ei pelistä löydy. Ainakaan minä en ole löytänyt, ellei sitten jostain syystä vapaa tallennus olisi alussa lukittu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: BioShock Infinite

Tuleekohan tämä heti huomenna PS Storeen ladattavaksi? Ettei tarvitsisi kaupasta hakea fyysistä kappaletta, sillä pyrin nykyään pääsääntöisesti hankkimaan pelini digitaalisessa muodossa mikäli mahdollista.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Usein jaksan kyllä odotella uutuuspelien hintojen laskua, mutta nyt Infiniten kanssa saattaapi mennä jo tiukille, koska arvostelut ovat silkkaa ylistyshoosiannaa. Puhuvat jopa yhdestä sukupolven parhaimmasta pelistä ja moinen kehu on syytä ottaa vakavasti. Katsotaan kuinka kauan jaksan kärvistellä, mutta ennemmin tai myöhemmin tämä on pakko-ostos.
 
Vastaus: BioShock Infinite

On totta, että osa peleistä on hyvä pitää ihan puhtaasti yksinpeleinä, mutta onneksi näistä "päälleliimatuista" moninpeleistä löytyy silloin tällöin myös todellisia helmiä.

Niin, miten tuo "päälleliimattu" yleensä määritellään? Usein näissä ns. päälleliimatuissa moninpeleissä kokeillaan edes jotain hieman uutta ja usein ne löytävät kulttisuosiota. Kuten sanoin, niin pelaajia ei tarvitse olla 100t tai miljoona - vähempikin riittää. Joku voisikin tehdä ketjun jossa pelaajat kertovat hieman tuntemattomimmista (AKA päälleliimatuista) ja vanhemmista moninpeleistä konsoleilla - millä pelillä on vielä pelaajia ja sitä kulttisuosiota? Millä pelillä taas pitäisi olla pelaajia, mutta ei vain ole? Jne.

Infinite on kyllä saanut kovia arvosteluja, voi pojat. Kovana Bioshock-fanina tämä kyllä kuulostaa lupaavalta. Tähänkin on ilmeisesti tulossa DLC-osastoa? Onkohan kyse yksinpelin kiemuroista vai jostain ase/hahmo/erikoiskyky-osastosta? Bioshock 2:n "Minerva's Den" DLC on yksi parhaista yksinpeli DLC-paketeista jota olen pelannut, joten toivotaan parasta. Toisaalta, Bioshock 2 liittyy tietysti aika löyhästi Infiniteen.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Infinite on kyllä saanut kovia arvosteluja, voi pojat. Kovana Bioshock-fanina tämä kyllä kuulostaa lupaavalta. Tähänkin on ilmeisesti tulossa DLC-osastoa? Onkohan kyse yksinpelin kiemuroista vai jostain ase/hahmo/erikoiskyky-osastosta? Bioshock 2:n "Minerva's Den" DLC on yksi parhaista yksinpeli DLC -paketeista jota olen pelannut, joten toivotaan parasta.

Ilmeisesti ainakin kolme lisäriä pitäisi tulla ja tarinavetoista vieläpä. Toisaalta voihan se aina muuttua.
 
Ylös Bottom