Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Black Myth: Wukong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tai sitten raja sen suhteen mikä on soulslike alkaa hämärtyä kun tuntuu, että joka toinen toimintaroolipeli on nykyään soulslike. Se on nykyään lähinnä sana millä pelejä koitetaan myydä.

Sekin on mahdollista. Pelistä löytyy bonfireä vastaava ominaisuus = Soulslike.

No kyllähän tämä jossain vaiheessa täytyy itse hommata kun peli kuitenkin kiinnostaa ja se on ilmeisesti myös hyvä. Mutta bugit ja tekniset ongelmat kyllä jarruttaa ostohaluja.
 
siinä on muuten PS5 gameplaytä pieni otanta, mutta ainakin tuossa bossissa PS5 versio näyttäisi pyörivän suht sulavasti



edit.

video korjattu kun laitoin aluksi väärän videon
 
Viimeksi muokattu:
ilmeisesti ma-tiistai yönä mennään 5.00 aikoihin sekä konsolilla että PC:llä, Mahtava aika sinänsä pelin julkaisulle, että voi vetää kunnon yöunet ja sitten aamulla tiistaina aloitella seikkailun kun heräilee, muutenkin hyvä että steamissäkin aletaan pääsemään eroon näiden isojen pelien kohdalla siitä 18-20 aika ikkunasta jolloin yleensä siellä pelit julkaistaan.
 
Wukongin taustalla kuohuu:


Kysehän on siis tosiaan vain ohjeistuksesta, jonka studio on lähettänyt osalle striimaajista, pelimediaahan (ainakaan UK:ssa) tämä ei koske laisinkaan, varsinainen salassapitosopimus on lähempänä ns. alan standardeja.

Mutta: onhan tämä silti mielenkiintoista.
 
Wukongin taustalla kuohuu:


Kysehän on siis tosiaan vain ohjeistuksesta, jonka studio on lähettänyt osalle striimaajista, pelimediaahan (ainakaan UK:ssa) tämä ei koske laisinkaan, varsinainen salassapitosopimus on lähempänä ns. alan standardeja.

Mutta: onhan tämä silti mielenkiintoista.
Jutun lopussa on pieni virhe. Peliähän ei vielä julkaista Xboxille, vaan julkaisu on joskus myöhemmin.
 
No onhan tämmöinen vähän kummallista, mutta en nyt kyllä myöskään ymmärrä miksi vaikka koronapandemiasta tai "feministipropagandasta" pitäisi puhua tähän tai muuhunkaan peliin liittyen
 
Peli tuli hirvittävällä ryminällä stiimiin. Murskaa Cyberpunkin ennätyksen eniten yhtäaikaisia pelaajia yksinpelillä.

Black Myth: Wukong had an all-time peak of 1,443,570 concurrent players on 20 August 2024. https://steamdb.info/app/2358720/charts/


Muoks: PS5 versio testejä. 60 FPS modi on sulava kunhan ruudulla ei tapahdu mitään erikoista.

 
Viimeksi muokattu:
aijai digital foundrykin on sitä mieltä että peli on visual masterpiece, kohtahan sen näkee kun pääsee itse aloittelemaan, vaikeusasteesta sen verran että moni on sanonut että peli on vielä astetta vaikeampi kun God of Warin vaikein eli God Of War vaikeusaste eli siihen kannattaa varautus jos pelin meinaa hommata.

 
Peli tuli hirvittävällä ryminällä stiimiin. Murskaa Cyberpunkin ennätyksen eniten yhtäaikaisia pelaajia yksinpelillä.

Black Myth: Wukong had an all-time peak of 1,443,570 concurrent players on 20 August 2024. https://steamdb.info/app/2358720/charts/


Muoks: PS5 versio testejä. 60 FPS modi on sulava kunhan ruudulla ei tapahdu mitään erikoista.


Olisi kiva tietää kuinka iso osa pelaajista on Kiinasta
 
Laittakaahan PS5-kokemuksia, kyllähän tämä kuitenkin alkoi kiinnostamaan :D Vaikealtahan tuo kyllä kuulostaa...

Redditissä ainakin sanovat, että Performance (1440p) olis suht ookoo.
 
Huikea menestys jatkuu, nyt on kaksi miljoonaa mennyt jo rikki ja toiseksi eniten samanaikaisia pelaajia koskaan. Tuplannut Cyberpunkin ennätyksen.

Tämä selittyy ainakin osin sillä, että kiinalaisia on steam-pelaajista toiseksi eniten jenkkien jälkeen, joista veikkaan, että aika moni tätä pelaa. Tosin kyllä tätä muuallakin pelataan, ei siinä mitään.

Pelillä ollut siis jo vuosia kestänyt aivan valtava hype Kiinassa (myös muualla mutta etenkin Kiinassa) ja sen julkaisu on aidosti todella iso kulttuuri-ilmiö siellä päin. Kiinastahan ei aiemmin juurikaan tämän budjetin ja statuksen yksinpelejä (gachaa lähinnä) ole tullut, joten tämä on valtava juttu. Perustuu myös Journey to the Westiin, mikä on ihan järjettömän tärkeä teos Kiinassa ja muuallakin Aasiassa. Olisi kait vähän verrattavissa siihen, että Suomessa tehtäisiin joku Kalevalaan tai Tuntemattomaan Sotilaaseen perustuva jättibudjetin AAA-peli.
 
Viimeksi muokattu:
Katsoin ACG:n arvostelun, vaikutti ihan hyvältä peliltä. Paljon mielenkiintoisempi itselle kuin Elden Ring, mutta ehkä tässä on kuitenkin liikaa bosseja.

Eniveis mukava, että Aasiasta alkanut tulemaan kilpailua viime aikoina vähän enemmänkin pelimarkkinoille.
 
nyt ku on 6 tuntia peliä takana niin pakko sanoa loistava peli, peli on tosiaan ku kiinan God of War mutta ilman puzzleja, salaisuuksia kumminkin pelissä riittää löysin jo hidden bossinkin, tosiaan se ei ole tuulesta temmattu että arvostelijat jotka pelasivat pelin läpi heiltä jäi noin 40% pelistä kokematta. se on myöskin sanottava että peli on kyllä tosi vaikea varsinkin jos ei ole tottunut pelaamaan näitä Action rpg/hack and slash pelejä sillä vaikeimalla tasolla, useita kuolemia tullut itsellekin. myöskin siitä lineriaalisuudesta että ei tämä esim ole sen lineriaalisempi kun FFXVI oikeestaan aika samaa tasoa. Kaunishan peli on kun mikä ja näissä kiinalaisissa peleissä on semmonen omanlaisensa meditatiivinen fiilis joita en ole oikestaan muissa kun kiinalaisissa peleissä kokenut, se on tuo kiinalainen ambient ja luonnon äänet ja muut.
 
Ylös Bottom