Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Black Myth: Wukong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menettääkö tässä kuollessaan mitään?

En ole tarkemmin lukenut tästä arvosteluita tai katsonut videoita. Haluan vain yleisvaikutelman. Olisi myös mukava tietää miten tämä oikeasti pleikkarilla pyörii. Lukenut vähän ristiriitaisia kommentteja tästä pelistä.
 
Varovaisen kiinnostunut olen tästä, mutta arvostelujen perusteella hieman ristiriitaiset fiilikset. Mitkähän ovat ne asiat mitkä tiputtaa esim. metascoren 81 sen sijaan, että olisi tyyliin 91. Ilmeisesti vaikeusaste on varsin korkealla niin en jaksa yhtään, jos pelistä löytyy samalla liikaa ärsyttäviä piirteitä.

Edit: oli pakko googlata mitä tapahtuu, kun kuolee ja ilmeisesti käytännössä ainoa rangaistus on vihujen respawnaaminen. Tämä on todella iso asia ja nostaa pelin kiinnostavuutta heti huomattavasti itselle. Jos hetken katselis vaikka Cowboyn let's playta, mut ostonapille tässä saattaa sormi vielä mennä.
 
Viimeksi muokattu:
Jännä kun jotkut sanovat, että peli on todella vaikea ja taas toiset sanovat, että ei ole läheskään niin vaikea mitä esimerkiksi Elden Ring. Toki pelien vaikeus on subjektiivinen kokemus, mutta on silti erikoista, että jotkut kokevat pelin todella vaikeaksi ja jotkut taas ihan "tavalliseksi" ARPG peliksi.

Itselleni ehkä yhä se suurin kysymysmerkki on tässä se, että mitä niiden pomotaistelujen välillä on? Pitääkö ne välialueet sisällään mitään oikeasti järkevää, kun esimerkiksi FFXVI alueista muistan sen, että vaikka ne eivät ihan täysin lineaarisia olleet, niin ei niiden nurkkien koluamisesta kyllä palkittu millään tapaa. Onko tässä siis jotain oikeasti muutakin vetovoimaa kuin vain se, että peli näyttää hienolta, taistelusysteemi toimii ja pomoja mätetään palloon? Sillä jos tämä on 90 % sitä boss rushia, niin en kyllä ole kiirehtimässä tämän ostoa.
 
Gamingbolt arvostellut pelin ps5 version.
Arvosana
10

Edit: Ac3way kiitokset korjauksesta

 
Viimeksi muokattu:
Jännä kun jotkut sanovat, että peli on todella vaikea ja taas toiset sanovat, että ei ole läheskään niin vaikea mitä esimerkiksi Elden Ring. Toki pelien vaikeus on subjektiivinen kokemus, mutta on silti erikoista, että jotkut kokevat pelin todella vaikeaksi ja jotkut taas ihan "tavalliseksi" ARPG peliksi.

Itselleni ehkä yhä se suurin kysymysmerkki on tässä se, että mitä niiden pomotaistelujen välillä on? Pitääkö ne välialueet sisällään mitään oikeasti järkevää, kun esimerkiksi FFXVI alueista muistan sen, että vaikka ne eivät ihan täysin lineaarisia olleet, niin ei niiden nurkkien koluamisesta kyllä palkittu millään tapaa. Onko tässä siis jotain oikeasti muutakin vetovoimaa kuin vain se, että peli näyttää hienolta, taistelusysteemi toimii ja pomoja mätetään palloon? Sillä jos tämä on 90 % sitä boss rushia, niin en kyllä ole kiirehtimässä tämän ostoa.
Kyllä toi openin scene ja sitä seurannut eka fight oli ihan helkkarin siistin ja eeppisen näköistä. Harmi että ite oon niin vässykkä että ilman easy vaikeusastetta tätä ei ole järkevää ostaa, ei riitä aika eikä hermot hieroa tunteja samaa kohtaa

Tosin äsken jotain striimiä katsoin ja siinä sanottiin että vaikeusaste on mukautuva, eli helpottuu kuolemien myötä, mutta kiinnostaa kuulla käytännön kokemuksia laajemmin että helpottuuko tarpeeksi ennen kuin laitan ostopitkiäkalsareita jalkaan
 
Tosin äsken jotain striimiä katsoin ja siinä sanottiin että vaikeusaste on mukautuva, eli helpottuu kuolemien myötä, mutta kiinnostaa kuulla käytännön kokemuksia laajemmin että helpottuuko tarpeeksi ennen kuin laitan ostopitkiäkalsareita jalkaan

taitaa streaamaja puhua nyt ihan omiaan ei pelissä kyllä tuollaista ominaisuutta ole, mitä tuossa googletinkin en löytänyt mitään viitteitä että peli helpottuisi kuolemien myötä. enkä ole itsekkään huomannut mitään sen suuntaista. ellei sitten tarkoittanut sitä että omat taidot kehittyy kuolemien mitä enemmän taistelee bossin kanssa.

sanotaan nyt näin että pelistä huomaa että se on tehty taito tasoltaan Aasialaisille, peli on tosiaan hyvin reaktio painotteinen ja vaatii nopeita refleksejä, eli kyseessä on hyvin skill based peli eli jos sä et tee oikea oppisia comboja ja countereita ja muuta niin sillon hahmo ei tee juuri mitään damagea, eli ne viimeiset iskut niissä comboissa on niitä mitkä tekee sitä damagea joten niiden ajoittaminen on suht tärkeetä. jos peli on on tosiaan kiinan god of war niin peli on myöskin kiinan Sekiro tuon taitotason puolesta. tässä ei siis kovin pitkälle pötki jos hakkaa vaan nappuloita, tai sillä ei oikeastaan tee mitään damagea vihollisiin. sama skill three ja hahmon levelin kanssa eli se voima mitä siitä saa on hyvin minimaalinen. steamissä on negatiivisten rewikoiden puolella aika monta viestiä että kyseessä on heille aivan liian vaikea peli. johtuen siitä että tosiaan vaatii noita nopeita refleksejä ja nopeeta reagointi kykyä. niiden pattern opettelujen lisäksi.

Itselle peli on tosiaan sopivan haastava, mutta minä pelaankin ensi sijaisesti minkä tahansa pelin genrestä riippumatta sillä vaikeimmalla tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
taitaa streaamaja puhua nyt ihan omiaan ei pelissä kyllä tuollaista ominaisuutta ole, mitä tuossa googletinkin en löytänyt mitään viitteitä että peli helpottuisi kuolemien myötä. enkä ole itsekkään huomannut mitään sen suuntaista. ellei sitten tarkoittanut sitä että omat taidot kehittyy kuolemien mitä enemmän taistelee bossin kanssa.

sanotaan nyt näin että pelistä huomaa että se on tehty taito tasoltaan Aasialaisille, peli on tosiaan hyvin reaktio painotteinen ja vaatii nopeita refleksejä, eli kyseessä on hyvin skill based peli eli jos sä et tee oikea oppisia comboja ja countereita ja muuta niin sillon hahmo ei tee juuri mitään damagea, eli ne viimeiset iskut niissä comboissa on niitä mitkä tekee sitä damagea joten niiden ajoittaminen on suht tärkeetä. jos peli on on tosiaan kiinan god of war niin peli on myöskin kiinan Sekiro tuon taitotason puolesta. tässä ei siis kovin pitkälle pötki jos hakkaa vaan nappuloita, tai sillä ei oikeastaan tee mitään damagea vihollisiin. sama skill three ja hahmon levelin kanssa eli se voima mitä siitä saa on hyvin minimaalinen. steamissä on negatiivisten rewikoiden puolella aika monta viestiä että kyseessä on heille aivan liian vaikea peli. johtuen siitä että tosiaan vaatii noita nopeita refleksejä ja nopeeta reagointi kykyä. niiden pattern opettelujen lisäksi.

Itselle peli on tosiaan sopivan haastava, mutta minä pelaankin ensi sijaisesti minkä tahansa pelin genrestä riippumatta sillä vaikeimmalla tasolla.
Tämän perusteella ei mene ostoon. En ainakaan nyt kaipaa mitään vaikeita pelejä. Muutenkaan tuo reaktiokyky ei ole enää samalla tasolla.
 
Pari mini-bossia ja yks main boss tai jotain sen suuntaista nyt takana eikä mitään suurempaa haastetta niistä ole vielä ollut. Muutamia kuolemia yhteensä niiden kanssa. Kovaa lämää nuo tekee et hiukan täytyy katsoa mitä touhuaa, mutta iskut ovat näissä olleet vielä aika helposti luettavia Elden Ringin bossien jälkeen.

Taistelu on todella viihdyttävää ja tykkään, kun sekiron tyyliin taitopisteillä saa avattua myös uusia liikkeitä. Pienet ja melko suoraviivaiset alueet ovat ainakin alussa olleet, mutta toisaalta palkitsee niidenkin tutkimisesta kuitenkin.

Pelaaminen myös jotenkin paljon rennompaa, kun ei ole edes niitä "sieluja" menetettävänä :D Kaiken kaikkiaan todella hyvät fiilikset alun perusteella. Hyvin tuntuu pyörivän PS5 performance modella.
 
Itselle tosiaan suurin plussa pelissä on juuri se että se ei ole souls like, sen takia peli onkin itselleni paljon parempi peli kun ER lisäri Shadow of the erdthree koska itselle souls like genre jos siihen ei tuoda arpg (diablo, poe, team ninja souls like games) tyylistä itemisaatiota tuntuu aika nähdyltä. path of exile 2 onneks tulee tekemään sen
 
Aika isot Sekiro-vibat tästä tulee itselle, vaikka ei nyt tietenkään olla Japanissa eikä tässä ole edes parrya :D Ja tosiaan kyllä tää about 4 ensimmäisen tunnin aikana on ollut aikalailla boss rush, varsinkin jos vertaa Fromin peleihin. Pelattavuus on ihan huippuunsa hiottua ja ainoat valittamisen aiheet toistaiseksi on ettei välivideoita pysty skippaamaan ja yksi boss jo tullut vastaan millä on useampi healthbar phase ja edelliseen viitaten tietty myös pakollinen välivideo välissä
 
Itselleni ehkä yhä se suurin kysymysmerkki on tässä se, että mitä niiden pomotaistelujen välillä on?
Arvosteluista oon saanu sellaisen kuvan et ei mitään ihmeellistä. Kentät ovat tasaisia, tylsiä ja ne sisältää näkymättömiä seiniä. Mulle kenttäsuunnittelu/kentät on varmaan tärkein asia peleissä, ja tässä siinä ei olla onnistuttu, niin jää kyllä hankkimatta. EHKÄ jos tulee oikeen kova tarjous, niin silloin voin jopa harkita tän ostamista.

Onhan tässä varmasti jotain kerättävää, mutta tällaisessa bossi-pelissä tylsillä kentillä ainakaan mua se ei hirveesti nappaa.
 
Joo jos haluaa nurkkia kunnolla tutkittavaksi niin tämä ei todellakaan ole se peli. Itse otan hyvänä vaihteluna ER jälkeen :D
 
yksi boss jo tullut vastaan millä on useampi healthbar phase ja edelliseen viitaten tietty myös pakollinen välivideo välissä[/ISPOILER]
Tuo on kyllä äärimmäisen rasittavaa.

Itse vielä kahden vaiheilla. Aihe kiinnostaisi pirusti, mutta tosi hassusti jakaantuvat mielipiteet keskinkertaisen ja täyden kympin välillä. Aika bossista toiseen -menolta tosiaan vaikuttaa.

Ja tosiaan tuo Performance onkin ainakin GamingBoltin mukaan vain 1080p.
 
DF katsaus PS5 versioon. Performance mode on hyvä mutta paikoin aika rankkoja droppeja. Isoin ongelma performance modissa on se että se käyttää feikki frameja luodakseen tämän 60 fps ja se näkyy pelin kontrolleissa kun se ei ole oikea 60 fps. Itse en ole koskaan huomannut frame genissä merkittävää viivettä kontrolleissa mutta PC:llä kun pelaan niin pelit pyörii aina yli 60 fps ja framegenin kanssa sitten mennään 120+ fps joten se ei ole sama asia kun framegeniä käytetään 30->60 fps.

 
Chapter 2 alue tuntui jo vähän mielenkiintoisemmalta, mutta on se silti pelin heikoin osa-alue selvästi. Mulle on 100% ok tällainen suoraviivaisempi meno, mutta turhan laiskaa sunnittelua on ja paremmalla kenttäsuunnittelulla olisi ollut mahdollista päästä ihan masterpiece tuotokseksi.

No mieluummin silti näin päin, että pelattavuus on täyttä timanttia. Jos siinä olisi valittamista niin mikään kenttäsuunnittelu ei sitä pelastaisi.

En tiedä mitä on vielä tulossa vastaan, mutta tähän asti vaikeusaste ei ole ollut millään tavalla Fromin pelien luokkaa. Ei lähellekään omasta mielestä, vaikka toki kuolemia on tullutkin :D
 
10 miljoonaa kappaletta myyty parissa päivässä. Aika hurjaa meininkiä. Ihan vaan hypen takia tekisi mieli testata, mutta "soulslike", "boss rush" ja vaikeus kuulostaa juuri sellaiselta peliltä, jota en jaksa ainakaan juuri nyt pelata. Ehkä pelaan tätä sitten joskus kun hype on laantunut. :D

Järkyttäviä numeroita peli lyö tiskiin joka tapauksessa. Yli kaksi miljoonaa yhtäaikaista pelaajaa PC:llä ja siihen vielä vajaa miljoona PS5 pelaajaa kaupan päälle. Alkuvuoden yllättäjä Palworldin yhtäaikaisten Steam pelaajien määrä on jo rikottu.

 
10 miljoonaa kappaletta myyty parissa päivässä. Aika hurjaa meininkiä. Ihan vaan hypen takia tekisi mieli testata, mutta "soulslike", "boss rush" ja vaikeus kuulostaa juuri sellaiselta peliltä, jota en jaksa ainakaan juuri nyt pelata. Ehkä pelaan tätä sitten joskus kun hype on laantunut. :D

Järkyttäviä numeroita peli lyö tiskiin joka tapauksessa. Yli kaksi miljoonaa yhtäaikaista pelaajaa PC:llä ja siihen vielä vajaa miljoona PS5 pelaajaa kaupan päälle. Alkuvuoden yllättäjä Palworldin yhtäaikaisten Steam pelaajien määrä on jo rikottu.


Mä odottelen rauhassa fyysistä versiota. Pelattavaa kyllä riittää mut tää kyllä kiinnostelee todella paljon jo pelkän nähdyn perusteella. Tuossa Kiinan mytologiassa on jotain kiehtovaa
 
10 miljoonaa kappaletta myyty parissa päivässä. Aika hurjaa meininkiä. Ihan vaan hypen takia tekisi mieli testata, mutta "soulslike", "boss rush" ja vaikeus kuulostaa juuri sellaiselta peliltä, jota en jaksa ainakaan juuri nyt pelata. Ehkä pelaan tätä sitten joskus kun hype on laantunut. :D

Järkyttäviä numeroita peli lyö tiskiin joka tapauksessa. Yli kaksi miljoonaa yhtäaikaista pelaajaa PC:llä ja siihen vielä vajaa miljoona PS5 pelaajaa kaupan päälle. Alkuvuoden yllättäjä Palworldin yhtäaikaisten Steam pelaajien määrä on jo rikottu.



Jos tuo 3 miljoonaa on tullut samaan aikaan kun eilen tuli stiimissä lähes 2.5 miljoonaa yhtäaikaista pelaajaa niin siinä ei jää pleikalle kun reilu puoli miljoonaa. Mutta kun ei tiedä milloin tuo on otettu niin paha sanoa. Silti kovia lukemia ja kyllähän tämä varmaan tulee lopulta myymään hävyttömiä lukemia.
 
Ylös Bottom