Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Black Myth: Wukong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
on kyllä tajuttoman kova tekele menen nyt chapter 5:ssa ja itselleni ehdottomasti top 3 "souls like" (jos nyt tätä nyt voi souls likeksi kutsua) of all time, ja best souls like bosses all time, nioh:t menee vain edelle, nää boss fightit aiheuttaa samanlaisia reaktioita kun FFXVI boss fightit että melkoisen eeppisiä spektaakkeleja ja muutenkin sanottava että kyllä tää varmaan on ehkä komein Hack and slash/action game mitä pelannut.

osa syy minkä takia tämä iskee myös niin kovaa että ehdin katsella tämän eli hahmot mytologiat on hyvin hallussa, sanoisin että ilman tätä suhteellisen sekavaa settiä, sen takia lähtee vahva suositus ja nimen omaan tälle sarjalle jos pelin meinaa hommata. jos pitäisi verrata tuota journey of the westiä johonkin niin se on vähä kun kiinan kalevala, eli siis ihme että kiinaisille peli iskee, kuvitellaan et HouseMarque tai Remedy tekis vaikka meillä AAA tason pelin kalevalasta. uskoisin että myynnit suomessa ois aika kovaa luokkaa.

 
Viimeksi muokattu:
Arvosteluista oon saanu sellaisen kuvan et ei mitään ihmeellistä. Kentät ovat tasaisia, tylsiä ja ne sisältää näkymättömiä seiniä. Mulle kenttäsuunnittelu/kentät on varmaan tärkein asia peleissä, ja tässä siinä ei olla onnistuttu, niin jää kyllä hankkimatta. EHKÄ jos tulee oikeen kova tarjous, niin silloin voin jopa harkita tän ostamista.

Onhan tässä varmasti jotain kerättävää, mutta tällaisessa bossi-pelissä tylsillä kentillä ainakaan mua se ei hirveesti nappaa.
Juu, minulla ihan sama kuvio. Pelimaailmassa pitää olla sisältöä ja ainakin jonkinlaista avoimuutta. Minua eivät boss rush-tyyliset pelit paljoakaan jaksa kiinnostaa. Tämä jää ostamatta ennen kuin menee oikein kunnon aleisiin. Ja sama kävi sinänsä teemaltaan mielenkiintoisen Stellar Bladen kanssa. Liian suppeaa boss rush-tyyppistä menoa, että siitäkään viitsisin jotain kolmeakymppiä enempää maksaa. Sama pätee siis tähänkin peliin.
 
yksi asia mikä tekee tästä itselleni yhden parhaan Souls like pelin ja minkä takia välttämättä en myöskään näe peliä souls likenä on se että nuo riviviholliset on enemmän Hack And Slash peli tyylisiä eli yhtäkään sellaista vittumaista niin sanottua elite tason bullet spong rivivihollista en ole juuri kohdannut, sillon ne hyväksyn jos kyseessä on nioh tyylinen arpg missä semmoinen kaveri tiputtaa hemmetisti loottia, mutta From Softwaren peleissä nämä yleensä ei ole edes tappamisen arvoisia loottiin nähden.

toinen on se että kaikenmaailman sokkelomaiset zonet loistaa poissa oloillaan eli peli on paljon rennomman oloinen overworlditaan kun perinteiset souls like pelit. Kyllähän pelissä silti mukavasti tutkittavaa on, on hidden Zoneja, Questit on hyvin From Softwaremaisia, ja en itse en ole yleensä noiden from software quest rakenteen suuri ystävä, no tässä kun on selkeemmät alueet niin ne on paljon selkämpiä tehdä. tämänkin takia nautinkin pelistä paljon enemmän kun ER Sote:sta.

Boss fightit on tosiaan parasta mitä tämä genre on koskaan tarjonnut koska ne on niin erinlaisia on bullet hell tyylisiä boss fighteja joissa saa sykkiä ihan tosissaan, sitten perinteisempiä souls tyylisiä bosseja ja sitten on vielä myöskin nioh tyylisiä nopea tempoisia human vs human boss fightteja. sitten on vielä 4 kategoria eli FFXVI tason eeppisiä boss fightteja joissa voi tapahtua mitä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllä tämä maailma paljon mielenkiintoisemmaksi ja laajemmaksi on muuttunut sen ensimmäisen chapterin jälkeen ja tutkiminen todellakin palkitaan. Questit tosiaan hyvin Fromsoft tyylisiä ja osa salaisuuksista vaatii vanhoille nurkille palaamista yms. Kenttäsuunnittelun laiskuus näkyy silti näkymättömillä seinillä :rolleyes:

Osa noista pienemmistä bosseista on mun mielestä ihan verrattavissa astetta vaikeampiin perusvihuihin esim. Elden Ringissä et sinänsä bossien määrällä hehkuttaminen on hiukan harhaanjohtavaa.

Todella tunnelmallinen peli.
 
Cohh thoughs video ja aikalailla hän on samaa mieltä asioista mitä itsekkin, hänkin on sitä mieltä että peli on enemmän chinese god of war kun souls like juuri noiden asioiden takia mitä tuossa mainitsinkin, ehkä se just et miten timanttia tekele on ku se on juuri sillä God of War tasolla. kaikki vaan yksinkertaisesti toimii. combatissakin on pirusti syvyyttä ja eri variaatioita se vähän kun sekoitus Nioh:ta (spiritit) ja God of Waria. peli tosiaan hyvin monen streamaajan tämän hetken Goty kuten Shroudin ja Dansgamingin aika näyttää tuleeko peli olemaan oma tämän hetken goty, riippuu siitä että kauan kokonaisuudessaan viihdyn pelin parissa.

 


Tämän arvostelun myötä oma vaakakuppi kallistui nyt siihen suuntaan, että täytyy laittaa ostohousuja jalkaan. Arvostelussa peliä kuvaillaan yhdeksi viime vuosien parhaista ARPG kokemuksista. Ikävästi nyt peliruuhkaa vaan pukkaa taas, kun WoWin uusi lisäosa tulee tänään ja loppuviikosta sitten Star Wars: Outlaws, niin saa nähdä koska tämän kimppuun vihdoin pääsee.
 
Näyttäisi siltä, että Wukong on tulossa myös Xboxille kunhan saavat bugit kuntoon ja pelin Microsoftin verifikaatioprosessista läpi.



Google kääntäjällä käännetty:
Gamescomissa puhuin Xbox-ihmisten ja kehittäjien kanssa, jotka ilmoittivat minulle teknisestä ongelmasta, joka vaikuttaa "Black Myth: Wukong" -julkaisun Xbox-konsoleille.

Peli ilmeisesti kärsii virheestä, joka tunnetaan nimellä "Memory Leak", joka voi aiheuttaa merkittäviä kaatumisia, jotka voivat vaarantaa Xbox-konsolisi suorituskyvyn. Tämän ongelman vuoksi peli ei ole läpäissyt Xboxin virheentunnistustestejä ja siksi sitä viivästyi loputtomasti, kunnes he onnistuvat optimoimaan videopelin Series X|S:lle.

Studio työskentelee jo kovasti ratkaistakseen tämän ongelman ja saadakseen tarvittavan sertifikaatin. Kun he saavat hyväksynnän, he pyrkivät asettamaan videopelin julkaisupäivämäärän, mutta he eivät vielä tiedä milloin tai miten, mutta tätä virhettä lukuun ottamatta peli on "lähellä valmis".
 
Tämän pelin osalta moni länsimainen kehittäjä voisi katsoa peiliin, että millaisella budjetilla ja tekijätiimillä poikkeuksellisen menestyneen pelin voi saada kasaan.
Niin aina... Nuo kiinalaiset devit tekee 8 päivää viikossa töitä puoli ilmaiseksi, ilman lomia ja turhia etuja. Tuo budjetti varmaan pienenee mainitun asia takia. Tätähän me länkkärit halutaan tukea ??
 
Näyttäisi siltä, että Wukong on tulossa myös Xboxille kunhan saavat bugit kuntoon ja pelin Microsoftin verifikaatioprosessista läpi.



Google kääntäjällä käännetty:
Gamescomissa puhuin Xbox-ihmisten ja kehittäjien kanssa, jotka ilmoittivat minulle teknisestä ongelmasta, joka vaikuttaa "Black Myth: Wukong" -julkaisun Xbox-konsoleille.

Peli ilmeisesti kärsii virheestä, joka tunnetaan nimellä "Memory Leak", joka voi aiheuttaa merkittäviä kaatumisia, jotka voivat vaarantaa Xbox-konsolisi suorituskyvyn. Tämän ongelman vuoksi peli ei ole läpäissyt Xboxin virheentunnistustestejä ja siksi sitä viivästyi loputtomasti, kunnes he onnistuvat optimoimaan videopelin Series X|S:lle.

Studio työskentelee jo kovasti ratkaistakseen tämän ongelman ja saadakseen tarvittavan sertifikaatin. Kun he saavat hyväksynnän, he pyrkivät asettamaan videopelin julkaisupäivämäärän, mutta he eivät vielä tiedä milloin tai miten, mutta tätä virhettä lukuun ottamatta peli on "lähellä valmis".

Jotenkin tämä peli haiskahtaa minulle tulevalta Game Pass-lisäykseltä. En ole kiireellä ostamassa. Tai siis jään rauhassa katselemaan, josko joskus myöhemmin tulisi Game Passiin tai oikein kunnon aleisiin. Boss rush-elementit veivät minulta kiinnostuksen ostaa tätä lähelläkään julkaisua saatikka lähelläkään julkaisuhintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tämä peli haiskahtaa minulle tulevalta Game Pass-lisäyksestä. En ole kiireellä ostamassa. Tai siis jään rauhassa katselemaan, josko joskus myöhemmin tulisi Game Passiin tai oikein kunnon aleisiin. Boss rush-elementit veivät minulta kiinnostuksen ostaa tätä lähellekään julkaisua saatikka lähellekään julkaisuhintaa.
Luulen, että tässä on enemmän Baldur's Gate 3:n tyyppinen tilanne. En näe tätä Game Pass -lisäyksenä varsinkaan nyt, kun kehittäjät tietävät pelinsä suosion. Nyt se kannattaa vaan tuoda mahdollisimman nopeasti myyntiin myös Xboxille ja ratsastaa sillä suosiolla mitä pelillä on. Näin suosionsa huipulla peli olisi todennäköisesti turhan kallis lisäys Game Passiin. Se sopimus olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten, jotta olisi ollut Microsoftille järkevää.
 
Kaksi chapteria nyt takana ja onhan tämä perhanan hauska peli. Taistelu on tässä todella toimivaa ja tosiaan muistuttaa enemmän hack-n-slash pelejä kuin soulseja. Kentät on yllättävänkin laajoja, kartta ois enemmän kuin paikallaan mutta pärjää sitä ilmankin. Näkymättömät seinät kyllä ärsyttää ja tarinasta en tajua hölkäsen pöläystäkään :D chaptereiden lopuissa olevat animaatiot on tosi hienoja ja persoonallisia
 
Luulen, että tässä on enemmän Baldur's Gate 3:n tyyppinen tilanne. En näe tätä Game Pass -lisäyksenä varsinkaan nyt, kun kehittäjät tietävät pelinsä suosion. Nyt se kannattaa vaan tuoda mahdollisimman nopeasti myyntiin myös Xboxille ja ratsastaa sillä suosiolla mitä pelillä on. Näin suosionsa huipulla peli olisi todennäköisesti turhan kallis lisäys Game Passiin. Se sopimus olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten, jotta olisi ollut Microsoftille järkevää.
Juu en hetkeen ajatellutkaan tulevan, mutta jahka myynnit jossain vaiheessa hiipuvat, niin pidän edelleen melkein varmana tulevana Game Pass-pelinä. En usko, että myy länsimaissa ihan niin valtavasti, etteikö tuotakin kautta haluta pelistä tuottoa sitten jossain vaiheessa saada.
 
https://www.purexbox.com/news/2024/...UgDTbWSDNdELzDDIPg_aem_OJ3xQatEU6mkNQpSPye-5g

Nyt huhutaan että Xbox-version myöhästymisen syynä ei olisikaan tekniset vaikeudet vaan "salassa" tehty yksinoikeusdiili Sonyn kanssa.
Joo, näin jotain juttua tästä Twitterissä. Olisi erikoista, että tällainen diili olisi tehty tällä tapaa salassa, mutta onhan se täysin mahdollista ja jopa Microsoftin kommentit aiheesta "emme voi tietää mitä on sovittu muiden kanssa" nostavat kulmakarvoja. Eikö aikaisemmin pelin trailereissakin ollut Xbox logot? Ja sitten yhtäkkiä ei ollutkaan. Tämä voisi kertoa jonkin sortin sopimuksesta.
 
vähän sama asia kuin silloin kuin se tomb raiden peli oli tulossa ps4 mutta se olikin yhtäkkiä xbox ajastetty yksinoikeus,itse en tykkää yhtään noista yksinoikeuksista mutta mitä nille oikein voin tehdä ei mitään harmi
 
18 miljoonaa kahdessa viikossa aika hurjia lukuja.


Ittee ei jotenki hämmästytä nämä luvut yhtään, kun miettii, että ensimmäinen tämmönen isompi ja näin laadukas kiinalainen peli ja kun tiedetään, että kiinalaisia nyt sattuu ihan muutama olemaan ja ilmeisesti tämän pelin myynneistä noin 76% koostuu kiinalaisista niin… :)
 
Kertokaas nyt miten vaikea tämä peli on? Lukenut vähän kommentteja suuntaan jos toiseenkin. Ja miten hyvin toimii PS5:lla?
 
Ylös Bottom