Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Black Myth: Wukong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
18 miljoonaa kahdessa viikossa aika hurjia lukuja.


Ittee ei jotenki hämmästytä nämä luvut yhtään, kun miettii, että ensimmäinen tämmönen isompi ja näin laadukas kiinalainen peli ja kun tiedetään, että kiinalaisia nyt sattuu ihan muutama olemaan ja ilmeisesti tämän pelin myynneistä noin 76% koostuu kiinalaisista niin… :)
 
Kertokaas nyt miten vaikea tämä peli on? Lukenut vähän kommentteja suuntaan jos toiseenkin. Ja miten hyvin toimii PS5:lla?
 
Kertokaas nyt miten vaikea tämä peli on? Lukenut vähän kommentteja suuntaan jos toiseenkin. Ja miten hyvin toimii PS5:lla?

Pienemmät bossit menee välillä ekalla ja välillä vaatii pari yritystä. Isommat bossit vaatii ehkä keskimäärin pari yritystä enemmän. Rivivihollisille kuolee joskus, mutta harvakseltaan. Eli siinä mielessä haastetta riittää moneen muuhun peliin verrattuna, mutta ainakin omasta mielestä ne vertaukset Fromin peleihin ovat liioiteltuja. Kokonaisuutena meno on kuitenkin kasuaalimpaa. Kuolemista ei menetä mitään eikä juurikaan ole juoksumatkaa takaisin samoille mestoille. Viholliset lyö lujaa, mutta harvemmin rivivihut sua edes ehtivät lyömään. Bossien kohdalla "shrine" on käytännössä aina vieressä.

Tämä on kolmen ekan chapterin jälkeinen mielipide eli jotakuinkin pelin puoli välissä.

Performance modella pyörii hienosti 99% ajasta PS5 pois lukien yksi alue, missä oli varjojen/valaistuksen kanssa hieman haasteita. Taistelujen aikana en ole yhtään droppia huomannut.
 
Ei tässä ole kyllä aikoihin tarvinnut pelien hankkimista julkaisussa edes miettiä. Sen verran keskinkertaista tai jopa heikkoa tavaraa tuntuu tulevan melkein joka tuutista.

Muun laadukkaan uudemman pelattavan puutteessa tässä on tullut hakattua Elden Ringin kampanja nyt sitten boxillakin läpi, kun se aiemmin oli pelattu lisäreineen pleikkarilla. Alkaa lisärikin olla jo varmaan yli puolen välin boxillakin. Ja sitten poikani apuna olen vielä pyörinyt pleikkarihahmollani hänen ensimmäisen läpipeluukertansa kanssa. Mahtavasti on 10-vuotiaalle jäbälle (pian täyttää toki jo 11) Elden Ring kyllä maistunut, vaikka kovin paljon haluaa minulta apuja. Mutta mikäs siinä - co-oppina pelaaminenhan on ihan parhautta hyvässä seurassa. Nyt onkin sitten minulla jo yli 1000 tuntia kaikkiaan Elden Ringiä takana kahdella konsolilla

Ollaan muuten löydetty sellaiset yhteistyökuviot, ettei ole jo kymmeniin kertoihin ollut invadereilla mitään jakoja. Se on sellaiset 5-15 sekuntia, kun ovat lähes järjestään vainaita. Rullataan heti melkein kaikki mahdolliset status-efektit vihuille päälle kummankin toimesta ja sitten viimeistellään koko paska rotten breathillä, eli scarlet rotilla. Ei siinä kauaa tosiaan nokka tuhise, kun tuppaa nuo status efektit laittamaan vihut heti aikamoiseen paniikkiin, jonka jälkeen homma on helppo viimeistellä.

Mutta joo, se offtopicista. Tämä Wukong on ehkä sitten sieltä kärkipäästä kiinnostavuudeltaan uudemmista peleistä, mutta ei tätäkään silti millään pysty täyttä hintaa lähellekään harkitsemaan. Pituutta taitaa olla kohtalaisesti, vaikkei ehkä ihan niin paljon kuin voisin toivoa parhaimmillaan. Mutta tämähän on puhdas yksinpeli, ilman co-op-pelaamista, mikä tiputtaa pelin arvoa minulle, jos pituutta ja laajuutta ei muuten ole tarpeeksi.

Seuraava täyteen hintaan ostamani peli tullee näillä näkymin olemaan Stalker 2. Olisihan se Game Passissa pelattavissa ilman lisämaksua, mutta ihan jo ukrainalaisten kehittäjien tukemiseksi ajattelin pelin ostaa heti julkaisussa täyteen hintaan. Sen verran lupaavalta on peli vaikuttanut ainakin omaan silmään näkemäni ennakkomateriaalin perusteella,
 
Viimeksi muokattu:
Pienemmät bossit menee välillä ekalla ja välillä vaatii pari yritystä. Isommat bossit vaatii ehkä keskimäärin pari yritystä enemmän. Rivivihollisille kuolee joskus, mutta harvakseltaan. Eli siinä mielessä haastetta riittää moneen muuhun peliin verrattuna, mutta ainakin omasta mielestä ne vertaukset Fromin peleihin ovat liioiteltuja. Kokonaisuutena meno on kuitenkin kasuaalimpaa. Kuolemista ei menetä mitään eikä juurikaan ole juoksumatkaa takaisin samoille mestoille. Viholliset lyö lujaa, mutta harvemmin rivivihut sua edes ehtivät lyömään. Bossien kohdalla "shrine" on käytännössä aina vieressä.

Tämä on kolmen ekan chapterin jälkeinen mielipide eli jotakuinkin pelin puoli välissä.

Performance modella pyörii hienosti 99% ajasta PS5 pois lukien yksi alue, missä oli varjojen/valaistuksen kanssa hieman haasteita. Taistelujen aikana en ole yhtään droppia huomannut.
Kuulostaa siltä, että kyllä tämä menee hankintaan. Peli näyttää todella hyvältä ja on vielä sopivan pituinenkin. Ei mene kuukausia pelin läpäisyyn. Voi pelin jälkeen siirtyä seuraavaan uuteen kokemukseen, ja ehkä palata pelin pariin myöhemmin uudestaan. Jos vaikka lisureita tulee tai muuta.
 
Samoilla linjoilla Subin kanssa tuosta vaikeudesta. PAITSI vapaaehtoinen secret endingin loppubossi oli aivan hirveä :D
 
Ylös Bottom