Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Black Myth: Wukong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaas nyt miten vaikea tämä peli on? Lukenut vähän kommentteja suuntaan jos toiseenkin. Ja miten hyvin toimii PS5:lla?

Pienemmät bossit menee välillä ekalla ja välillä vaatii pari yritystä. Isommat bossit vaatii ehkä keskimäärin pari yritystä enemmän. Rivivihollisille kuolee joskus, mutta harvakseltaan. Eli siinä mielessä haastetta riittää moneen muuhun peliin verrattuna, mutta ainakin omasta mielestä ne vertaukset Fromin peleihin ovat liioiteltuja. Kokonaisuutena meno on kuitenkin kasuaalimpaa. Kuolemista ei menetä mitään eikä juurikaan ole juoksumatkaa takaisin samoille mestoille. Viholliset lyö lujaa, mutta harvemmin rivivihut sua edes ehtivät lyömään. Bossien kohdalla "shrine" on käytännössä aina vieressä.

Tämä on kolmen ekan chapterin jälkeinen mielipide eli jotakuinkin pelin puoli välissä.

Performance modella pyörii hienosti 99% ajasta PS5 pois lukien yksi alue, missä oli varjojen/valaistuksen kanssa hieman haasteita. Taistelujen aikana en ole yhtään droppia huomannut.
 
Ei tässä ole kyllä aikoihin tarvinnut pelien hankkimista julkaisussa edes miettiä. Sen verran keskinkertaista tai jopa heikkoa tavaraa tuntuu tulevan melkein joka tuutista.

Muun laadukkaan uudemman pelattavan puutteessa tässä on tullut hakattua Elden Ringin kampanja nyt sitten boxillakin läpi, kun se aiemmin oli pelattu lisäreineen pleikkarilla. Alkaa lisärikin olla jo varmaan yli puolen välin boxillakin. Ja sitten poikani apuna olen vielä pyörinyt pleikkarihahmollani hänen ensimmäisen läpipeluukertansa kanssa. Mahtavasti on 10-vuotiaalle jäbälle (pian täyttää toki jo 11) Elden Ring kyllä maistunut, vaikka kovin paljon haluaa minulta apuja. Mutta mikäs siinä - co-oppina pelaaminenhan on ihan parhautta hyvässä seurassa. Nyt onkin sitten minulla jo yli 1000 tuntia kaikkiaan Elden Ringiä takana kahdella konsolilla

Ollaan muuten löydetty sellaiset yhteistyökuviot, ettei ole jo kymmeniin kertoihin ollut invadereilla mitään jakoja. Se on sellaiset 5-15 sekuntia, kun ovat lähes järjestään vainaita. Rullataan heti melkein kaikki mahdolliset status-efektit vihuille päälle kummankin toimesta ja sitten viimeistellään koko paska rotten breathillä, eli scarlet rotilla. Ei siinä kauaa tosiaan nokka tuhise, kun tuppaa nuo status efektit laittamaan vihut heti aikamoiseen paniikkiin, jonka jälkeen homma on helppo viimeistellä.

Mutta joo, se offtopicista. Tämä Wukong on ehkä sitten sieltä kärkipäästä kiinnostavuudeltaan uudemmista peleistä, mutta ei tätäkään silti millään pysty täyttä hintaa lähellekään harkitsemaan. Pituutta taitaa olla kohtalaisesti, vaikkei ehkä ihan niin paljon kuin voisin toivoa parhaimmillaan. Mutta tämähän on puhdas yksinpeli, ilman co-op-pelaamista, mikä tiputtaa pelin arvoa minulle, jos pituutta ja laajuutta ei muuten ole tarpeeksi.

Seuraava täyteen hintaan ostamani peli tullee näillä näkymin olemaan Stalker 2. Olisihan se Game Passissa pelattavissa ilman lisämaksua, mutta ihan jo ukrainalaisten kehittäjien tukemiseksi ajattelin pelin ostaa heti julkaisussa täyteen hintaan. Sen verran lupaavalta on peli vaikuttanut ainakin omaan silmään näkemäni ennakkomateriaalin perusteella,
 
Viimeksi muokattu:
Pienemmät bossit menee välillä ekalla ja välillä vaatii pari yritystä. Isommat bossit vaatii ehkä keskimäärin pari yritystä enemmän. Rivivihollisille kuolee joskus, mutta harvakseltaan. Eli siinä mielessä haastetta riittää moneen muuhun peliin verrattuna, mutta ainakin omasta mielestä ne vertaukset Fromin peleihin ovat liioiteltuja. Kokonaisuutena meno on kuitenkin kasuaalimpaa. Kuolemista ei menetä mitään eikä juurikaan ole juoksumatkaa takaisin samoille mestoille. Viholliset lyö lujaa, mutta harvemmin rivivihut sua edes ehtivät lyömään. Bossien kohdalla "shrine" on käytännössä aina vieressä.

Tämä on kolmen ekan chapterin jälkeinen mielipide eli jotakuinkin pelin puoli välissä.

Performance modella pyörii hienosti 99% ajasta PS5 pois lukien yksi alue, missä oli varjojen/valaistuksen kanssa hieman haasteita. Taistelujen aikana en ole yhtään droppia huomannut.
Kuulostaa siltä, että kyllä tämä menee hankintaan. Peli näyttää todella hyvältä ja on vielä sopivan pituinenkin. Ei mene kuukausia pelin läpäisyyn. Voi pelin jälkeen siirtyä seuraavaan uuteen kokemukseen, ja ehkä palata pelin pariin myöhemmin uudestaan. Jos vaikka lisureita tulee tai muuta.
 
Samoilla linjoilla Subin kanssa tuosta vaikeudesta. PAITSI vapaaehtoinen secret endingin loppubossi oli aivan hirveä :D
 
Viime viikon lopulla tuli uusi päivitys.

Major Updates:

Fixed an issue where the game would crash on launch if the system language was set to Turkish on PS5. (PS5)
Fixed an issue where the game could occasionally crash during certain boss fights if the Windows system language was set to Turkish on the PC version. (PC)
Fixed various crashes and errors occurring under specific conditions.
Fixed an issue that could prevent 100% achievement completion from triggering correctly under certain circumstances.
Fixed an issue where some achievements failed to sync properly. (EPIC)
Added detection and update prompt for operating system version and graphics driver version. (PC)

Improved the combat experience for the Yaoguai King "Hundred-Eyed Daoist Master".
Resolved an issue where the Destined One could be thrown outside the invisible wall during certain Yaoguai Chief and King battles.
Fixed an issue where some enemies could get stuck in certain situations.
Fixed an issue where some enemies could not be defeated under specific conditions.
Fixed an issue where opening the menu interface caused some enemy skills to fail.
Fixed an issue where some murals in the Great Pagoda were not displaying correctly.
Fixed an issue where character models in the Flaming Mountains were not being removed properly.

The "Spikeshaft Staff" now increases Maximum Mana by 30.
The Insect armor set now considerably increases the duration of all medicine effects.
Reduced the narrowing effect of the timing window for Rock Solid Deflection imposed by The Great Sage Talent "Sound as A Bell (Fuming Ears)".
Fixed an issue where the Destined One could continuously maintain the "Ring of Fire" effect under certain conditions.
Fixed an issue where the damage increase effect of the "Crash (Immobilize)" talent was not being properly removed under specific conditions.

After Entering a New Cycle, the Destined One can now purchase the material "Fine Gold Thread" from Yin Tiger.
Fixed an issue where "Tadpole" and "Bodhisattva's Left Hand" might not drop (the Destined Ones who defeated the corresponding bosses before the update but did not receive the items can find the items in their inventory after the update).

Localization improvements: corrected some translation errors and added translations for certain Portaits.
Fixed some errors in subtitles and lyrics.
Corrected errors in some English voiceovers.

Lähde: Heishenhua
 
Tämä oli kyllä vika tikki hommata jokunen viikko sitten. Harmi kun pleikkarilla ei voi saada refundia? Ei mulla riitä kärsivällisyys hakata joka 5 metrin välein paskamaisesta paskamaisempaa bossia. Näitä huteja onneks ostoksissa harvemmin sattuu mutta tämän ostaminen kyllä ketuttaa nyt jälkeenpäin.
 
Tämä oli kyllä vika tikki hommata jokunen viikko sitten. Harmi kun pleikkarilla ei voi saada refundia? Ei mulla riitä kärsivällisyys hakata joka 5 metrin välein paskamaisesta paskamaisempaa bossia. Näitä huteja onneks ostoksissa harvemmin sattuu mutta tämän ostaminen kyllä ketuttaa nyt jälkeenpäin.
Pleikkarilla saa refundin, jollei ole ladannut peliä. Eli toisinsanoen tässä tapauksessa ei varmaan refund onnistu.
 
Tämä oli kyllä vika tikki hommata jokunen viikko sitten. Harmi kun pleikkarilla ei voi saada refundia? Ei mulla riitä kärsivällisyys hakata joka 5 metrin välein paskamaisesta paskamaisempaa bossia. Näitä huteja onneks ostoksissa harvemmin sattuu mutta tämän ostaminen kyllä ketuttaa nyt jälkeenpäin.

Ehkäpä se ajan kanssa vielä joku päivä? ;)

Mulla meinas aikanaa käydä samoin Nioh 1+2 kanssa, meinasin jättää pelin oikeasti ensimmäiseen bossiin. Useampi sata pelituntia myöhemmin... :D

Pelkäsin kans itse vähän samaa, mutta ostin tämän itsekin joku aika sitten kuitenkin, ja onhan tämä loistava peli. Vaikea ja ärsyttävä välillä, muttei mahdoton tai epäreilu. Tekninen toteutus taas vähän ontuu; olen totutellut pelaamaan nyt Quality-moodissa (pelasin alkuun Performancessa), koska se Perf näyttää isolla töllöllä niin karulta. Ja ainakin "lumimaa" hidasteli törkeästi siitä huolimatta.

Ja ei tähän vapaata maailmaa olisi missään nimessä kaivannut, chapterit ovat todella pitkiä ja kentät välillä aika valtavia minusta.

"Käsin animoidut" välifilmit ovat todella hienoja! Juonestahan ei tyypilliseen tapaan ymmärrä yhtään mitään. Jotain relicejä kai tässä jahdataan noilta chapterien loppuvihuilta.
 
Ehkäpä se ajan kanssa vielä joku päivä? ;)

Mulla meinas aikanaa käydä samoin Nioh 1+2 kanssa, meinasin jättää pelin oikeasti ensimmäiseen bossiin. Useampi sata pelituntia myöhemmin... :D

Pelkäsin kans itse vähän samaa, mutta ostin tämän itsekin joku aika sitten kuitenkin, ja onhan tämä loistava peli. Vaikea ja ärsyttävä välillä, muttei mahdoton tai epäreilu. Tekninen toteutus taas vähän ontuu; olen totutellut pelaamaan nyt Quality-moodissa (pelasin alkuun Performancessa), koska se Perf näyttää isolla töllöllä niin karulta. Ja ainakin "lumimaa" hidasteli törkeästi siitä huolimatta.

Ja ei tähän vapaata maailmaa olisi missään nimessä kaivannut, chapterit ovat todella pitkiä ja kentät välillä aika valtavia minusta.

"Käsin animoidut" välifilmit ovat todella hienoja! Juonestahan ei tyypilliseen tapaan ymmärrä yhtään mitään. Jotain relicejä kai tässä jahdataan noilta chapterien loppuvihuilta.
Joo ei todellakaan mitään vapaata maailmaa tähän peliin. Itse kolmas luku oli jo niin valtava että alkoi pikkusen jo väsyttämään ja vaikka tykkään lumi maisemista peleissä, niin kolmos luvun ongelma oli se että monet alueet olivat vain tosi tyhjiä, joten alueitten tutkiminen tuntui niin mitättömältä ja turhalta.
 
Ylös Bottom