Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

No toi DS2:ssa, mutta tästä ne ottaneet sen pois, ainakin mitä tuossa nyt aiheesta googlailin, eli saa grindailla ja hyvä niin

No sitten puhuin ihan huttua :)

DS2 pohjalta tuon sanoin ja olen pitänyt itseni pimennossa mitä Bloodborneen tulee etten spoilaa mitään.
Tätäkin ketjua silmät sirrillään varovasti lukenut.

En päässyt onneksi eilen pelaamaan kun ei jyväskylässä gamestopissa, prismassa ja gigantissa peliä enää ollut.
Sen enempää en jaksanut kauppareissulla kiertää ja päätin ladata storesta... NO ei valahtanut ihan hetkessä storesta tuo peli :mad:
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

No toi DS2:ssa, mutta tästä ne ottaneet sen pois, ainakin mitä tuossa nyt aiheesta googlailin, eli saa grindailla ja hyvä niin

Okei, en tiennyt tuota viimeisimmästä Soulsistakaan.

Osaiskohan joku vähän avata ton Small Resonant Bellin käyttöä? Tiedän ettei sen käyttäminen vie insightiä, mutta lähteekö kuollessa Blood Echoesit ja jos näin on, voiko ne saada jotenkin takaisin? Onko merkitystä missä sitä käytän, siis maantieteellisesti, vai etsiikö se vain levelin perusteella paikasta riippumatta? Palaanko täsmälleen samaan paikkaan takaisin coopin loputtua?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Osaiskohan joku vähän avata ton Small Resonant Bellin käyttöä? Tiedän ettei sen käyttäminen vie insightiä, mutta lähteekö kuollessa Blood Echoesit ja jos näin on, voiko ne saada jotenkin takaisin? Onko merkitystä missä sitä käytän, siis maantieteellisesti, vai etsiikö se vain levelin perusteella paikasta riippumatta? Palaanko täsmälleen samaan paikkaan takaisin coopin loputtua?

Jonkin verran olen autellut muita niin vastaan sen mitä tiedän. En ole apurina vielä kuollut, joten en tiedä menettääkö siinä mitään mutta Souls-peleistä ajateltuna tuskin siinä mitään menetät jos toisen maailmassa kuolet, palaat vain takaisin omaasi ilman mitään palkintoa. Joku voinee varmistaa jos kokemusta on.

En tiedä mikä systeemi, onko level range vai mikä. Tänä aamuna kokeilin palata ensimmäiselle bossille ja hyvin nopeasti sain itseni summonoitua muiden peleihin vaikka olin aika paljon jo leveliä nostellut. Joten kyllä jos siinä joku range on niin kyllä se aika korkea taitaa olla. Kaipa tuo jotenkin alueellisesti ennen bossia toimii kun mitään tiettyä merkkiä ei tässä pelissä maahan jää. Itse olen Small Resonant Belliä käyttänyt pomon edessä ja sitten juossut muualle päin kartalla odottaen kutsua, kun peliin sitten kutsuttiin niin ilmestyin toisen pelaajan peliin samalle kohti karttaa kuin missä itse juuri juoksin, eli välillä aika kauaksikin bossista. Ja kun Co-op oli ohi niin palasin samaan kohti mistä lähdinkin omasta maailmastani.

Kyllä nuo ekat bossit on helpompia kaverin kanssa, suosittelen jos jollakin niissä vaikeuksia on. :)

Tänään olisi tarkoitus kokeilla jonkin verran invadea toisten maailmoihin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Saattoi ollakin jo tässä ketjussa, mutta jos ette pääse onlinea pelaamaan, painakaa optionsia Bloodbornen kohdalla ja katsokaa Information, omalla kohdalla oli vielä 9gb vajaa lataus. Toivottavasti sen jälkeen toimisi.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eilen illalla ehdin pelata noin tunnin ja vähän tuunailla aseita. Sanokaapa te jotka olette pelissä edenneet...
että milloin on mahdollista nostaa oman hahmon statseja? Pitääkö sinne kirkkoon päästä, että sen keskuspaikassa olevan nuken saa herätettyä?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eilen illalla ehdin pelata noin tunnin ja vähän tuunailla aseita. Sanokaapa te jotka olette pelissä edenneet...
että milloin on mahdollista nostaa oman hahmon statseja? Pitääkö sinne kirkkoon päästä, että sen keskuspaikassa olevan nuken saa herätettyä?

Sitten kun menet ekaa kertaa pomoa vastaan tappelemaan, ja
todnäk kuolet niin heräät Hunter's Dreamissa jossa se nukke on herännyt eloon. Sen jälkeen voi aloittaa levelöinnin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eilen illalla ehdin pelata noin tunnin ja vähän tuunailla aseita. Sanokaapa te jotka olette pelissä edenneet...
että milloin on mahdollista nostaa oman hahmon statseja? Pitääkö sinne kirkkoon päästä, että sen keskuspaikassa olevan nuken saa herätettyä?

Veikkaan että:
ensimmäisen bossin jälkeen taisi herätä se nukke eloon? Aika pian kuitenkin pelin aloittamisesta. Kannattaa myös kauppoja tsekata väliajoin koska taitaa päivittyä aseiden ja muiden saralla bossien jälkeen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Veikkaan että:
ensimmäisen bossin jälkeen taisi herätä se nukke eloon? Aika pian kuitenkin pelin aloittamisesta. Kannattaa myös kauppoja tsekata väliajoin koska taitaa päivittyä aseiden ja muiden saralla bossien jälkeen.

Joo, ja
uusia aseita tulee myyntiin sitä mukaa kun löytää pelimaailmasta erilaisia badgeja, esim Saw Badge tuo kauppaan Saw-aseet (cleaverin, spearin ja thread canen)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eilen vihdoin pääsin ihan kunnolla pelaamaan (about 4h) ja tuli koluttua ensimmäinen alue läpikotaisin ja kävin paria pomoa moikkaamassa. Toinen noista kaatui about 30 sekuntiin kahden pelaajan avustuksella. Kunnon gangbang ja Cleric beast oli ottavana osapuolena. Hieman harmittaa kun olisi pitänyt vaan yksin koittaa. Tuo tuntui jo vähän huijaukselta. [emoji14] No jatkossa mennään yksin ja apuja kutsutaan vasta kun taidot ei oikeasti riitä.

Muutenhan tämä on Souls pelejä pelanneille hyvinkin tuttua menoa. Täytyy edetä hitaasti ja varovasti tuntemattomilla alueilla. Yllättävän vaikea oli tottua kilvettömyyteen, kun soulsseissa on tottunut etenemään hitaasti koko ajan kilvellä suojaten. Uusia vihollisia täytyy aina vähän tanssittaa ennenkuin hönkii päälle, että pääsee selville mahdollisista iskusta vainaa- yllätyksistä.

Kenttäsuunnittelu on nerokasta. Pelkästään jo ensimmäinen alue on mielikuvituksellinen ja monitasoinen (kadut, viemäri, korkeita siltoja) samalla oikotiet ja salareitit ovat loogisia. Mä en tiedä mistä se johtuu mutta monesti Souls peleissä pysyy todella hyvin "kartalla", eikä eksy vaikka alueet ovat välillä sokkeloisia. Esim. Lords of the fallenin katakombeihin mulla meni hermot kun ei millään olisi jaksanut jokaista reittiä tutkia.

Erittäin positiiviset tunnelmat ekan illan jälkeen. Varmasti saa kymmeniä tunteja upottaa Bloodborneen. Tämmöistä pelattavaa on ps4:lle odotettu jo pitkään.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pari tuntia kerkesin eilen pelaamaan ja täytyy sanoa, että on ollut huikea kokemus.
Varsinkin äänimaailma on todella upea ja kuten edellä mainittiin kenttäsuunnittelu.
Haastetta on vähintään riittävästi, ja kun älysin etenemisvauhtia laskea, on pelaaminen ollut nautintoa hitaasti edeten, lukuisista kuolemista huolimatta.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

No nyt tuli minullekin serveri error. Onkohan siellä huolto menossa?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

No nyt tuli minullekin serveri error. Onkohan siellä huolto menossa?
Sama täällä. Olisiko Ps4 OS 2.5 päivitys? Peli on todella hyvä. Itse olen pelannut demon's soulsia ja dark soulsia mutta DS2 jäi välistä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eilen illalla ehdin pelata noin tunnin ja vähän tuunailla aseita. Sanokaapa te jotka olette pelissä edenneet...
että milloin on mahdollista nostaa oman hahmon statseja? Pitääkö sinne kirkkoon päästä, että sen keskuspaikassa olevan nuken saa herätettyä?
Sitten kun menet ekaa kertaa pomoa vastaan tappelemaan, ja
todnäk kuolet niin heräät Hunter's Dreamissa jossa se nukke on herännyt eloon. Sen jälkeen voi aloittaa levelöinnin.
Veikkaan että:
ensimmäisen bossin jälkeen taisi herätä se nukke eloon? Aika pian kuitenkin pelin aloittamisesta. Kannattaa myös kauppoja tsekata väliajoin koska taitaa päivittyä aseiden ja muiden saralla bossien jälkeen.
Itse herätin sen eloon erinlailla (ja kuolematta):
Löysin viemäristä sellaisen pääkallon, josta sai Insightia. Yhden sellaisen käyttämällä nukke heräsi eloon. Tuossa vaiheessa en ollut vielä edes löytänyt ensimmäistä pomoa.
Ihan siistiä että tämänkin pystyy ratkaisemaan parilla eri tavalla.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tietääkö kukaan vielä Bloodbornen tarkkaa Summon Rangea?

Dark Soulsissa se oli jotakuinkin 10lvl plus 10%. Onko joku jo ehtinyt testamaan?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pieni asia, mutta osoittaa tämäkin silti loistavaa pelisuunnittelua.

Kaikille se sama peruste sen nuken heräämiseen on, mutta tosiaan tuon voi saavuttaa eri keinoin. Jos vaatimuksena on 1 insightin tienaaminen niin bossin näkeminen antaa yhden, bossin tappaminen 3 ja itemillä voi myös yhden saada. :)

Asia jota olen alkanut peliin kaipaamaan olisi nopeampaa teleportaatiota noiden välilamppujen välille. Nyt pitää joko juosta tai mennä Hunter's Dreamin kautta.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Asia jota olen alkanut peliin kaipaamaan olisi nopeampaa teleportaatiota noiden välilamppujen välille. Nyt pitää joko juosta tai mennä Hunter's Dreamin kautta.

Jep. Tuo on se hetki, kun latausajat vähän ottaa päähän. Ei viitsisi kahta kertaa odottaa peräkkäin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kyllä nyt täytyy sanoa, että tämä on kyllä vaikein From Softwaren tuotos, mitä minä olen pelannut. Pelin alkutunnit olivat vielä vaikeampia, ennen kuin tajusin miten tuliasetta on hyvä käyttää isoja mörrejä vastaan. Pyrin pelaamaan koko pelin offlinessa käyttämättä apuja pomotaisteluissa, mutta meno tyssäsi jo toiseen pomoon:

Elikkäs tämä Father Gascoigne on kyseessä. Taiston alku menee kohtuu helposti piilottelemalla hautakivien takana ja välillä soittorasiaa soittaen. Mutta sitten Gascoignen menetettyä noin puolet hipareista bossi siirtyy "Rage-moodiin" ja käytännössä kaverin lyöminen on mahdotonta, koska endurancea tuntuu olevan kaverilla loputtomiin. Joskus harvoin saa pislalla stunnattua, mutta silloinkin yleensä saat itse osumaa ja oman hahmon recovery kestää ihan yhtä kauan kuin Gascoignen. Eipä tuohon muuta mahdollisuutta taida olla kuin grindata vaan leveliä isommaksi.
 
Ylös Bottom