Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tuli seinä vastaan...
Tuo Undead giand on niin vammainen bossi kuin olla voi. Onhan se hauskaa, että alussa saa ison siivun tämän elinvoimista pois lyömällä jalassa olevaan paiseeseen, mutta tuon jälkeen mistään ei tule mitään, kun ei saa selvää siitä, että huitooko jätti kolmesti, neljästi vai vain kahdesti miekoillaan?
:mad:

Lisäksi kävin Odeonin kirkon...
tornissa, jossa oli niitä rullatuoliukkeleita ja yläkerrassa oli lukittu ovi. Tosin löytyihän tuolta Ludwicin riipus, joten tuolla ei tässä vaiheessa muuta voi tehdäkkään?
:(
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites Bandicootilla menee bloodbornen kanssa? Joko alun shokista on selvitty?
Tässä oli kyllä DS2:sta paljon brutaalimpi aloitus varsinkin jos ensimmäistä kertaa peliä pelaa.

Eilen taas muisti kun ensimmäistä kertaa Bloodbornen avasi, että miksi nämä "soulssit" on niin hyviä pelejä.
Kuoltuahan sitä tuli vaikka tiesikin mikä on homman juoni.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pakko oli rustata omia tuntojani pelistä. Näin tunteikasta menoa ei pelien parissa ole sitten Demon's Soulsin euroopanjulkaisun jälkeen ollutkaan itselläni.

Alku on mennyt reenatessa mekaanikoita ja tutkiessa paikkoja. Eka bossi kaatu ensimmäisellä ja toinen toisella yrittämällä. Bossien voittaminen saa aikaan mahtavat fiilarit. Lopun ajan olenkin sitten käyttänyt muiden jeesaamiseen edellämainituilla pomoilla ja saatavilla olevien aseiden testailuun. Kilvettemyys on mielestäni pelkkää plussaa!

Miinuksena latausajat ja se, ettei "nuotioilta" voi hyppiä toisille "nuotioille" suoraan vaan "himan" kautta pitää kiertää. Lisäksi FPS on harmillisen alhainen, mutta onneksi siihen tottuu ainakin jossain määrin.

Muuten aivan kertakaikkisen upeaa menoa! Seuraavaan puoleenvuoteen ei muuta tule pelattua! :D


ps. jos joku souls -noviisi tarvitsee apua niin tulen mielelläni auttamaan. Laittakaa privana viestiä, pelaan iltaisin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Aika helpolla monet on vetäny noita ensimmäisiä bosseja näemmä, kun ei oo tarvittu kuin 1-2 yritystä. Ei itselläkään tosin ole mennyt yli kymmentä vielä mihinkään ja mielelläni niihin hetken aikaa wipeilen :D Isukki G:ssä meni muutama yritys kyllä ihan sähläämisen piikkiinkin. Menee välillä pasmat sekaisin, kun lähtee rytmi väistelyistä ja lyönneistä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Lisäksi kävin Odeonin kirkon...
tornissa, jossa oli niitä rullatuoliukkeleita ja yläkerrassa oli lukittu ovi. Tosin löytyihän tuolta Ludwicin riipus, joten tuolla ei tässä vaiheessa muuta voi tehdäkkään?
:(

Joo sinne taitaa päästä myöhemmin kait.

Lue jos muutenkin pyörit siellä tornissa:
Tuohon liittyen,
Kannattaa käydä tuon samaisen tornin raunioitunutta pohjaosiota katsomassa (eli lähdet sitä tornia alaspäin) ;) Sieltä löytyy hyvyyksiä.
Tai pitääkö laittaa pelin viestijärjestelmää kunnioittain, "It's time for treasure" ja ehdottomasti "Reeks of Death" :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites Bandicootilla menee bloodbornen kanssa? Joko alun shokista on selvitty?
Tässä oli kyllä DS2:sta paljon brutaalimpi aloitus varsinkin jos ensimmäistä kertaa peliä pelaa.

Haa, kiitos kysymästä.

Noobin tuntemuksia, osa 2. Ihan alkuun, peli on loistava. Se on toki myös haastava, mutta samalla palkitseva. Mutta mestariteos tämä on, siitä ei pääse mihinkään. Nyt on ollut liian vähän aikaa pelata tätä, ja koska olen halunnut koluta joka nurkan oikoteitä availlen, saldona on paljon kamaa ja bossia nistittynä 0 :eek: Okei, eilen yritin sillalla olevaa risukasaa ensimmäisen kerran ja vaikka käytin täälläkin mainittuja vinkkejä, niin jotenkin jäin johonkin vankkureihin kiinni ja sitten tulikin onehitkill.

Perusvihujen mätkimiset sujuvat jo ihan hienosti, mutta vielä on hakusessa noiden isompien mörököllien kukistamiset. Vaikeuksia varmasti tulee, mutta olen tietoisesti ottanut itselleni pidemmän tutkimusmatkan eli nautin enemmän matkasta kuin määränpäästä. Koko ajan törmään uusiin asioihin ja ihastelen sitä pelisuunnittelua, jota tämä peli on täynnä. Upea ja looginen kenttäsuunnittelu, mielenkiintoinen pelimekaniikka sekä iso määrä yllättäviä tilanteita. Tunnelma on välillä turhankin ahdistava eikä tilannetta helpota kiihkeät mätkimistalkoot, joiden jälkeen on pakko puhallella hetken aikaa. Mikään muu peli ei ole aiheuttanut tämmöisiä tuntemuksia. Tämä täyttää seikkailu-, hack-slash-, RPG- sekä kauhupelien ystävien tarpeet. Tässä on vaan sitä jotain mystistä magiikkaa.

Seikkailu jatkuu tänään illalla, edelleen varovasti edeten ja tavoitteena kukistaa ainakin yksi boss :)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tässähän ihan kolmevitonen ukkelikin innostuu. Dark Souls on minusta paras koskaan tehty peli ja tämä on 15 tunnin perusteella jopa yhtä hyvä. Souls pelien ja Bloodbornen imu on jotain, mihin muut pelit eivät todellakaan kykene. Dark Souls 2 on näistä huonoin, silti se on viiden tähden peli. Peli on vaikea juuri oikealla tavalla. Myös turhautuminen, jonka peli silloin tällöin aiheuttaa, on oikeanlaista. Esimerkiksi Alien Isolation on tästä päinvastainen esimerkki. Ensimmäinen Ps4 klassikko on syntynyt. Ei kuin pelaamaan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Milläs hitolla sen konekiväärityypin saa hengiltä tornista?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Milläs hitolla sen konekiväärityypin saa hengiltä tornista?

No...
Mulla kävi niin että taistelin sen kanssa siellä ja onnistuin lyömään sitä niin että se tippui katolta :D Tuntuu olevan yleinen taktiikka. Toinen vaihtoehto on että jos on hyvä torjumaan pistoolilla niin voi tehdä niitä parry-iskuja. Jos se tippuu katolta, etkä yletä siihen loottiin, niin kokeilen poistua vaikka Dreamiin ja sitten juokset sinne takas niin sen dropin pitäisi olla siinä reunalla
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

No...
Mulla kävi niin että taistelin sen kanssa siellä ja onnistuin lyömään sitä niin että se tippui katolta :D Tuntuu olevan yleinen taktiikka. Toinen vaihtoehto on että jos on hyvä torjumaan pistoolilla niin voi tehdä niitä parry-iskuja. Jos se tippuu katolta, etkä yletä siihen loottiin, niin kokeilen poistua vaikka Dreamiin ja sitten juokset sinne takas niin sen dropin pitäisi olla siinä reunalla

Heh.. ei oo ihan onnistunu tiputtaa ku jääny reunalle makaamaan ja sit itte puollu katolta :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Milläs hitolla sen konekiväärityypin saa hengiltä tornista?

Tämänkin olisi voinut laittaa spoilerin sisään :) En ole varmaan ikinä nauranut yhtä makeesti kuolon korjatessa kuin tämän hepun ensimmäistä kertaa tavatessani :D Se tuli vain jotenkin niin puskista koko homma :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Yritin etsiä, mutten oikein löytänyt ohjeita siihen miten statit kannattaisi laittaa. Käytän Hunter Axea, lähinnä vitality/endurance/strenght tähän mennessä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Yritin etsiä, mutten oikein löytänyt ohjeita siihen miten statit kannattaisi laittaa. Käytän Hunter Axea, lähinnä vitality/endurance/strenght tähän mennessä.

Sama homma, Hunter Axea käytän ja statsit oon laittanu suurimmaks osaks vitality/endurance ja muutaman strenghtiin. Taidan olla lvl25 tällä hetkellä. Mutta oon kans vähän miettiny et pitäiskö johonkin muuallekin joskus laittaa jotain, oletan tosin vit/end olevan tärkeimmät ja damagen kasvavan enimmäkseen weapon upgradejen myötä. Mutta aika pitkälle omaa spekulaatioo vaan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Käytän Hunter Axea, lähinnä vitality/endurance/strenght tähän mennessä.
Sama homma, Hunter Axea käytän ja statsit oon laittanu suurimmaks osaks vitality/endurance ja muutaman strenghtiin.
Heavy Weaponin käyttäjänä pistäisin pisteitä strenghtiin. Se nostaa niiden aseiden attackia. Endurance on toiseksi paras vaihtoehto. Vitality on hyvä nostaa vain tiettyyn pisteseen (varovaisella pelaamisella kun voi välttää vahingon saamisen kokonaan) ja sitten keskittää kaikki veret muihin kykyihin.

Muihin taitoihin kannattaa sijoittaa omien mieltymysten mukaan: Skill-pisteet määrittävät mitä aseita pystyt käyttämään. Bloodtinge vaikuttaa pyssyihin ja luoteihin. Arcane esineisiin kuten molotovit yms.

EDIT:
Kaverit halusivat Old Yharnamiin auttelemaan ja meitä oli sitten kolme samaan aikaan ruoskaa heiluttamassa niin tuntuu että homma meni ihan läskiksi.
Kolme tyyppiä kuupissa on ihan liikaa. Homma menee aivan liian helpoksi. Kaiken lisäksi ruudunpäivitys ottaa kivasti osumaa. Kahdella pelaajalla touhu on paremmin tasapainossa.

Mutta yksinpeleinä nämä ensisijaisesti loistavatkin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tuntuu että jotain jäi saavuttamatta kun isä Pappagalloon mennessä päätin kokeilla kutsua auttajan jonka kanssa se sitten koki kohtalonsa. Harmitti etten yrittänyt yksin. Kaverit halusivat Old Yharnamiin auttelemaan ja meitä oli sitten kolme samaan aikaan ruoskaa heiluttamassa niin tuntuu että homma meni ihan läskiksi.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tuntuu että jotain jäi saavuttamatta kun isä Pappagalloon mennessä päätin kokeilla kutsua auttajan jonka kanssa se sitten koki kohtalonsa. Harmitti etten yrittänyt yksin. Kaverit halusivat Old Yharnamiin auttelemaan ja meitä oli sitten kolme samaan aikaan ruoskaa heiluttamassa niin tuntuu että homma meni ihan läskiksi.

Mulla oli kans vähän "huijaamisen" tunne, kun kutsuin apua Isukkiin. No kuolin kaverista huolimatta ja myöhemmin tapoin sen yksin, mistä olen ihan tyytyväinen. Yleinen mielipide kuitenkin on, ettei missään nimessä saisi tuntea "huijaavansa" mikäli coopilla tappaa bossia. Ei sille tunteelle silti mitään mahda, varsinkin kun tietää et kyllä ne yksinkin pystyy tappamaan :D Ajattelin silti kokeilla vielä coop-kelloa mikäli tarpeeks paljon ongelmia tulee eteen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Yritin etsiä, mutten oikein löytänyt ohjeita siihen miten statit kannattaisi laittaa. Käytän Hunter Axea, lähinnä vitality/endurance/strenght tähän mennessä.

Eli tämä systeemi toimii seuraavasti:

Vitality vaikuttaa terveysmittarin kokoon ja endurance staminaan. Lisäksi niillä on joitain vaikutuksia resistance arvoihin. Muut statsit kannattaa laittaa sen mukaan, mitä asetta tykkää käyttää. Jokaisella aseella on kaksi stattiin( strength, skill, blood tai arcane) perustuvaa kerrointa, joka vaikuttaa aseen tekemään vahinkoon. Kertoimet ovat paremmasta huonompaan (S),A,B,C,D,E. Jos aseessa on strength kerroin C ja skill kerroin D, niin tässä tapauksessa kannattaa laitta pisteet strengthiin. Aseiden parantaminen shardeilla parantaa myös noita stattikertoimia. Esim. Itselläni on käytössä Kirkhammer, jonka stattikertoimet ovat perustasolla strength: C ja skill: D. Olen saanut parannettua tuota asetta shardien avulla +8 tasolle, jolloin stattikertoimet ovat tällä hetkellä strength: A ja skill: D. Täten olen jakanut stattipisteet vitalityn, endurancen ja strengthin kesken. Tämän hetken tasot ovat minulla Vit: 30, End: 31 ja Str: 36. Systeemi on pitkälti sama kuin Dark Soulsissa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tiedän mitä statit tekee, mutten ole ihan varma miten ne kannattaisi jakaa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Noh, kun edelleen hakkaan päätäni seinään tuon...
Undead Giand bossin takia, niin ajattelin jos tuo menisi cooppijna läpi, mutta kun sitä kelloa soittaa, niin sinne ei tule yhtikäs ketään? Olisi niin mukavaa päästä tuo paskakokkareen ohi, että kiitän jos joku vaivautuisi cooppimaan.
Jos tuossa aluessa ei voi toista pelaaja kutsua, niin eikai siinä auta muu, kuin vetää koko pelilevyke veitsellä palasiksi.:mad:

Jos tuota edellämainittua kohtaa ei tarvise vielä mennä, niin kertokaa ihmeessä!
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Merkillinen tapahtuma melkein heti toisen bossin jälkeen:

Menin loottaamaan raadon joka makasi alueen reunalla. Samalla pelialueen ulkopuolelta hyökkää läpinäkyvä käsi, joka heittää mut jonnekin kuuseen ja ruutuun tulee teksti 'frenzy'. Ukko kuolee, tulee latausruutu ja takaisin edelliselle lampulle. Häh?

Mahtaako muilla olla kokemuksia tuommoisesta? Itselle omituisin wtf-hetki souls-peleissä. Vaikka Fromilta nyt voikin odottaa vaikka mitä.
Hmm... Sama alue, missä on pari lyhtymiestä? Siinä reunalla tosiaan olen havainnut omituisen orbin ilmestyvän, mutten kuitenkaan koskettanut sitä. Ilmeisesti ei kannatakaan :D
 
Ylös Bottom