Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Blood vialeita tuntui ainakin mun inveidaaja käyttävän huomattavasti.

Redditissä on ollut puhetta et hiilaamisen pystyisi pvp:ssä parryamaan ja muistaakseni myös aseen transformin pystyy parryamaan. En tiedä onko totta, mut pitäkää mielessä, jos tulee pvp-taistoja.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Merkillinen tapahtuma melkein heti toisen bossin jälkeen:

Menin loottaamaan raadon joka makasi alueen reunalla. Samalla pelialueen ulkopuolelta hyökkää läpinäkyvä käsi, joka heittää mut jonnekin kuuseen ja ruutuun tulee teksti 'frenzy'. Ukko kuolee, tulee latausruutu ja takaisin edelliselle lampulle. Häh?

Mahtaako muilla olla kokemuksia tuommoisesta? Itselle omituisin wtf-hetki souls-peleissä. Vaikka Fromilta nyt voikin odottaa vaikka mitä.

Haha :D ei ole noin käynyt, mutta on tässä saanut jo lukea kaikenlaista. Näemmä mitä vaan voi tapahtua :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Redditissä on ollut puhetta et hiilaamisen pystyisi pvp:ssä parryamaan ja muistaakseni myös aseen transformin pystyy parryamaan. En tiedä onko totta, mut pitäkää mielessä, jos tulee pvp-taistoja.

Toivottavasti toi parry toimii healauksessa, se olisi aika loistava juttu.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Vois kuvitella että healin pystyy keskeyttämään nopealla laukauksella.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Haha :D ei ole noin käynyt, mutta on tässä saanut jo lukea kaikenlaista. Näemmä mitä vaan voi tapahtua :D
Spoilerissa vähän spekulaatiota mistä tuo voisi johtua, tai ainakin mikä siihen vaikuttaa.

Netistä vähän lunttailin, että tuo monsteri liittyy jotenkin pelaajan insight- tasoon. Itsellä oli insight about 13 kun tuo tapahtui ja ilmeisesti mitä korkeampi tuo luku, sitä härömpää shittiä voi tapahtua ja maailma voi muuttua ties mihin suuntaan.

Mahtavaa :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Spoilerissa vähän spekulaatiota mistä tuo voisi johtua, tai ainakin mikä siihen vaikuttaa.

Netistä vähän lunttailin, että tuo monsteri liittyy jotenkin pelaajan insight- tasoon. Itsellä oli insight about 13 kun tuo tapahtui ja ilmeisesti mitä korkeampi tuo luku, sitä härömpää shittiä voi tapahtua ja maailma voi muuttua ties mihin suuntaan.

Mahtavaa :D

Mulle sattui tämä myös ja mielestäni sain jopa yhden insightin tuostakin tapahtuneesta.

Aivan mahtavaa jos tämmöistä random juttua on pelissä enemmänkin. Ainakin hyviä hetkiä tulossa. Pitääkin insightia ruveta keräämään :D Nyt taitaa 13 olla.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Itsellä on 16 Insightia, en vaan tiedä mitä sillä tekisi, pitää varmaan miettiä niitä armoreita mitä niillä voi ostaa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Spoilerissa vähän spekulaatiota mistä tuo voisi johtua, tai ainakin mikä siihen vaikuttaa.

Netistä vähän lunttailin, että tuo monsteri liittyy jotenkin pelaajan insight- tasoon. Itsellä oli insight about 13 kun tuo tapahtui ja ilmeisesti mitä korkeampi tuo luku, sitä härömpää shittiä voi tapahtua ja maailma voi muuttua ties mihin suuntaan.

Mahtavaa :D

Mulle on sattunut tämä myös. Sattuneista syistä vahvasti epäilen, että liittyy ihan loreen jotenkin. Insightia mulla ei ollut paljoa kun tuo tapahtui, ehkä 5. Oletin, että tuo tapahtuu kaikilla, mutta ilmeisesti ei. Sopii kyllä siihen, että mun class on cruel fate.(ihan spekulaatiota vaan).

4 bossia on kellistetty yhteensä tässä vaiheessa. Tunnelmaltaan tämä peli on aivan omaa luokkaansa. Selkeästi intensiivisempi meno verrattuna aiempiin tekeleisiin. Menty aika vahvasti kauhun suuntaan DS-peleistä. Tykkään tuosta, että vihut tiputtavat vain itemejä joita tarvitsee. DS:ssä joka toinen vihu tiputti jonkun miekan tai kypärän eli inventory täyttyi nopeasti samoista turhista itemeistä. Päälle tuhat tuntia aiempaa kolmea DS:ää pelanneena en ole ihan varma tykkäänkö nykyisestä taistelutyylistä. Tulee vähän hack and slash fiilis, vaikkei tämä hack and slash peli olekaan. Varsinkin osa bosseista lisää tuota fiilistä, kun näyttävät vähän "isoilta risukasoilta".


Todella paljon häiritsee kun välillä hypätessä kallion kielekkeeltä tai hissistä muutaman metrin matkan alas niin frame rate tippuu ja kuulokkeissa ääni särähtää ikävästi. Eräässä paikassa tuli lisäksi vahvasti blighttown efekti tulisoihtujen kohdalla. Onko tätä muilla esiintynyt? Ostin ps4:n tämän pelin takia keskiviikkona, joten en keksi muutakaan kuin että ihan pelistä johtuu vinkuminen korvissa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mulle on sattunut tämä myös. Sattuneista syistä vahvasti epäilen, että liittyy ihan loreen jotenkin. Insightia mulla ei ollut paljoa kun tuo tapahtui, ehkä 5. Oletin, että tuo tapahtuu kaikilla, mutta ilmeisesti ei. Sopii kyllä siihen, että mun class on cruel fate.(ihan spekulaatiota vaan).

Cruel fate täälläkin, liekö tuolla siis jotain merkitystä tapahtuneeseen..

Äänibugeja on itsellä ollut kanssa. Joskus framet tippuu ja äänet särähtää samaan tahtiin. Onneksi ei kovinkaan usein tee tuota.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Lueskelin aikani kuluksi töissä tuosta insightista lisätietoa ja sille löytyikin yllättävä käyttötarkoitus, en tiedä onko oikein vai ei mutta kannattaa huomioida. Spoilerehin laitan. Ei spoilaa juonta tai tapahtumia, mutta lähinnä pelimekaniikkaa ja maailmaa:
Eli redditin mukaan jos insight on yli 15 niin viholliset vaikeutuvat ja oppivat jopa uusia taitoja. Eli jos haluatte lisähaastetta nii insight yli 15 niin pitäisi vaikeutua. Testaan pian itse kunhan tuo 15 rajapyykki ohittuu tänä iltana...

Cruel fate täälläkin, liekö tuolla siis jotain merkitystä tapahtuneeseen..

En tiedä, itse en ole Cruel Fate vaan se ensimmäinen, eli kaikki statsit tasaisesti.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mulle on sattunut tämä myös. Sattuneista syistä vahvasti epäilen, että liittyy ihan loreen jotenkin. Insightia mulla ei ollut paljoa kun tuo tapahtui, ehkä 5. Oletin, että tuo tapahtuu kaikilla, mutta ilmeisesti ei. Sopii kyllä siihen, että mun class on cruel fate.(ihan spekulaatiota vaan).

4 bossia on kellistetty yhteensä tässä vaiheessa. Tunnelmaltaan tämä peli on aivan omaa luokkaansa. Selkeästi intensiivisempi meno verrattuna aiempiin tekeleisiin. Menty aika vahvasti kauhun suuntaan DS-peleistä. Tykkään tuosta, että vihut tiputtavat vain itemejä joita tarvitsee. DS:ssä joka toinen vihu tiputti jonkun miekan tai kypärän eli inventory täyttyi nopeasti samoista turhista itemeistä. Päälle tuhat tuntia aiempaa kolmea DS:ää pelanneena en ole ihan varma tykkäänkö nykyisestä taistelutyylistä. Tulee vähän hack and slash fiilis, vaikkei tämä hack and slash peli olekaan. Varsinkin osa bosseista lisää tuota fiilistä, kun näyttävät vähän "isoilta risukasoilta".


Todella paljon häiritsee kun välillä hypätessä kallion kielekkeeltä tai hissistä muutaman metrin matkan alas niin frame rate tippuu ja kuulokkeissa ääni särähtää ikävästi. Eräässä paikassa tuli lisäksi vahvasti blighttown efekti tulisoihtujen kohdalla. Onko tätä muilla esiintynyt? Ostin ps4:n tämän pelin takia keskiviikkona, joten en keksi muutakaan kuin että ihan pelistä johtuu vinkuminen korvissa.

Itselläni kans framerate droppailee ja äänet särähtelee ainakin Old Yharhamissa, jossa on paljon palavia asioita.

Tuo käsihomma tapahtui myös. Insightiä oli varmaan joku vajaa kymmenen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Lueskelin aikani kuluksi töissä tuosta insightista lisätietoa ja sille löytyikin yllättävä käyttötarkoitus, en tiedä onko oikein vai ei mutta kannattaa huomioida. Spoilerehin laitan. Ei spoilaa juonta tai tapahtumia, mutta lähinnä pelimekaniikkaa ja maailmaa:
Eli redditin mukaan jos insight on yli 15 niin viholliset vaikeutuvat ja oppivat jopa uusia taitoja. Eli jos haluatte lisähaastetta nii insight yli 15 niin pitäisi vaikeutua. Testaan pian itse kunhan tuo 15 rajapyykki ohittuu tänä iltana...

Luin tuota samaa. Tuo on helppo kokeilla, jos
saat itemeillä nostettua insightit yli 15. Tapat samat viholliset kaks kertaa peräkkäin ja välissä nostat insightiä. Vois itekin kokeilla, kun saan kolmos bossista insightit.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Näyttäis pelikello painuvan 10h päälle ennen kuin 3 bossia on tapettuna :)
Ollaan varmaan aikalailla samoilla tahdeilla menossa. Tänään rupesi ärsyttämään kun luen että porukka edennyt jo hyvin ja itse eilenkin kun pelasin niin en oikeastaan edennyt yhtään :D
Sama meininki.

Kolmas pomo kaatui 13h paikkeilla. Neljättä bossia en ole vielä löytänyt ja pelikello näyttää kohta kahdeksaatoista. Kaikki paikat nuohotaan ja tutkitaan. Aikaa uppoaa myös loreen, joka on taas kohdillaan.

Jatkuvaa nuohoamista helpottaa mestarillinen kenttäsuunnittelu, joka on ehkä parasta mitä Souls-pelit ovat nähneet. Yahrnam tuntuu ja näyttää oikealta paikalta. Tekniikka ei tunnu enään tulevan Fromin vision tielle. Kuten se Dark Soulsissa teki (vai kuinka Blighttown?). Dark Souls 2:n hengettömyys ja videopelimäisyys ovat myös jo kaukainen muisto. Ja hyi saatana niitä asukkaita, jotka Jormalan katuja kansoittavat... Niitä iljetyksiä on kyllä joka saatanan lähtöön... Mutta se miniatyyri Cthulhu... Se erikoisliike... Hyi. Helvetti. Enkä ole muuten ennen tappanut videopelissä sikaa työntämällä kättä sen hanuriin. Siinä kanssa yksi historiankirjoihin.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Hyi. Helvetti. Enkä ole muuten ennen tappanut videopelissä sikaa työntämällä kättä sen hanuriin. Siinä kanssa yksi historiankirjoihin.

Etkö?
[video=youtube;GNfPuKvtfDM]https://www.youtube.com/watch?v=GNfPuKvtfDM[/video]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tein saman kun itse pääsin tuonne possun taakse, ei sille edestäpäin ollut mitään jakoja. Possun takana oli btw maassa viesti 'beware of evil eye ahead' tai vastaavaa. Hehe

Enpä aiemmin kiinnittänytkään huomiota että se tekee noi erikoishyökkäykset paljain käsin, hieno juttu! Ehkä tuokin osaltaan selittää sitä mysteeristä "käsiepisodia", josta aiemmin spoilereissa puhutaan. Vähempikin jättää mieheen arvet.. :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

No niin, nyt peliä on tullut pelattua jo lähemmäs 9h ja todella rauhassa olen edennyt. Aikaa on mennyt kun yritän kaikki paikat nuohota, vasta pari ekaa bossia meinaan olen soolona kellistänyt. Cleric meni ekalla, varmaan auttoi kun sain betassa jotain tuntumaa kyseistä bossia vastaan. Toinen pomo elikkäs father gascoigne oli jo sopivan haastava, olikohan 4 vai 5 kerta kun sain teilattua ja music boxin löysin vasta matsin jälkeen.

Näin kovana Souls sarjan ystävänä voin sanoa, että aivan perkeleen mahtava peli kyseessä, matka jatkukoon.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Enpä aiemmin kiinnittänytkään huomiota että se tekee noi erikoishyökkäykset paljain käsin, hieno juttu!
Kädettäminen menee kanssa sarjaan "What the what?!?" :D

Kädettämistä voi harjoittaa myös ihan yleisesti takaapäin:
Hiivi (kävele normaalisti) selin olevan vihollisen taakse. Lataa hyökkäys pitämällä R2-pohjassa. Äänimerkistä (bling!) vapauta nappula ja iske. Kaveri horjahtaa. Kädetä R1:llä.
Eli vähän niinkuin sneak attack.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Lueskelin aikani kuluksi töissä tuosta insightista lisätietoa ja sille löytyikin yllättävä käyttötarkoitus, en tiedä onko oikein vai ei mutta kannattaa huomioida. Spoilerehin laitan. Ei spoilaa juonta tai tapahtumia, mutta lähinnä pelimekaniikkaa ja maailmaa:
Eli redditin mukaan jos insight on yli 15 niin viholliset vaikeutuvat ja oppivat jopa uusia taitoja. Eli jos haluatte lisähaastetta nii insight yli 15 niin pitäisi vaikeutua. Testaan pian itse kunhan tuo 15 rajapyykki ohittuu tänä iltana...

Tuo onkin kiva tietää. Sen verran on tullut muita pelaajia autettua, että oma insight saldo on tällä hetkellä 26 ja inventoryssä löytyy vielä n. 35 kpl. noita kalloja. Ei noita kyllä saa oikein kulumaan mihinkään, kun tuonne kauppoihinkin ilmestyy niin vähän uutta tavaraa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tuo onkin kiva tietää. Sen verran on tullut muita pelaajia autettua, että oma insight saldo on tällä hetkellä 26 ja inventoryssä löytyy vielä n. 35 kpl. noita kalloja. Ei noita kyllä saa oikein kulumaan mihinkään, kun tuonne kauppoihinkin ilmestyy niin vähän uutta tavaraa.

Voi sit huoletta pyydellä apua NG+5 bosseihin ;)
 
Ylös Bottom