Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Täytyy sanoa että pisteet kaikille jotka pystyvät tämän suomennettuna pelaamaan, enemmän se kauhun väreitä sai aikaan kun itse peli tai sen bossit.

Täytyy sanoa että pisteet kaikille jotka pystyvät tämän suomennettuna pelaamaan, enemmän se kauhun väreitä sai aikaan kun itse peli tai sen bossit.
Mulla jäi pelistä mieleen nimenomaan tämä mielestäni erityisen laadukas suomennos. Ei oltu menty ali siitä mistä aita on matalin, vaan mietitty pelin tyyliin sopivia suomennoksia. Kalsaveri, huikeeta.

Ihan täydellisesti ei varmaan onnistuttu, mutta varmasti yksi parhaiten suomennettuja pelejä mitä mä oon nähnyt.

Mulla jäi pelistä mieleen nimenomaan tämä mielestäni erityisen laadukas suomennos. Ei oltu menty ali siitä mistä aita on matalin, vaan mietitty pelin tyyliin sopivia suomennoksia. Kalsaveri, huikeeta.

Ihan täydellisesti ei varmaan onnistuttu, mutta varmasti yksi parhaiten suomennettuja pelejä mitä mä oon nähnyt.

Komppaan. Vaikka osa suomennuksista on todella hankala tajuta niin kuitenkin päälimmäisenä kaikesta huokuu se, että hommaan on panostettu. Nimet on todellakin mielikuvituksellisia eikä suoria suomennoksia, mikä luo tietyn illuusion hommaan. Mä tykkään, vaikka välillä oon rojujen kanssa enemmän pihalla kuin enkuksi [emoji23]

Tuo backstab ei oo mikään simppeli kuten ei parrykään. Kyllä tota vaan joutuu treenaan. Pikkuisen vinosti tai kyljenpuolelta ku kokeilee niin eipä onnistu. Onneksi taidot kehittyy ja tilanteesta selviää vaikka homma kuseekin.

Ps. Miten noita riimuja käytetään tai puetaan? Mulla on niitä kolme. Yläkulmassa näyttäis olevan neljälle spotti, mut käytä nappi ei tee mitään.

Komppaan. Vaikka osa suomennuksista on todella hankala tajuta niin kuitenkin päälimmäisenä kaikesta huokuu se, että hommaan on panostettu. Nimet on todellakin mielikuvituksellisia eikä suoria suomennoksia, mikä luo tietyn illuusion hommaan. Mä tykkään, vaikka välillä oon rojujen kanssa enemmän pihalla kuin enkuksi [emoji23]

Tuo backstab ei oo mikään simppeli kuten ei parrykään. Kyllä tota vaan joutuu treenaan. Pikkuisen vinosti tai kyljenpuolelta ku kokeilee niin eipä onnistu. Onneksi taidot kehittyy ja tilanteesta selviää vaikka homma kuseekin.

Ps. Miten noita riimuja käytetään tai puetaan? Mulla on niitä kolme. Yläkulmassa näyttäis olevan neljälle spotti, mut käytä nappi ei tee mitään.

Yhen pomon jälkeen saat esineen jolla pystyt laittamaan noita käyttöön siellä Metsästäjän unessa :) onko se sen niminen

No joo.. Eipä tuo ollutkaan niin paha mesta kuin alkuun luulin [emoji1548] kivoja tavaroitahan tuolta sai joten tutkimisen väärti. Kaikki oon kolunnu mitä oon löytänyt. Paarlikin löytyi, mutta sitä en vielä lähtenyt haastamaan [emoji23] eli seuraavaksi on edessä Vicar Amelia ja Paarl. Ahdistaa jo valmiiksi se kiljunta, paniikki ja hästäys, eli BB:tä parhaimmillaan.

Camoon joku teistä! Ettei mene yksinpuhumiseksi niin joku vois kans startata pelin. Meikä on heti messissä auttamaan tai grindaileen luolia.

Yritin olla hiljaa, mut VICAR AMELIA on lyöty [emoji109] ei mulla muuta

Yritin olla hiljaa, mut VICAR AMELIA on lyöty [emoji109] ei mulla muuta

Issekseenkö hoidit? Mulle tulee peli postissa ensi viikolla, mutta harmittavasti DS3 ja pian ilmestyvä Uncharted 4 pukkaa päälle. Mutta tulossa ollaan...

Itseasiassa kerran kokeilin ja pienestä jäi kiinni. Lähin ahnehtiin paria vikaa osumaa.

Tokalla soittelin kelloa ku ei siihen yleensä kukaan vastaa niin nyt tärähti heti. Se oli sit 30-60sek ja ilman osumaa hoidettu pomo.. Melkein tuli morkkis, mut sit ajattelin, että "nyt saatte samalla mitalla!"

Tällä hetkellä lvl 41

Katedraalista vasempaan.

Mikä optio on tolla mestalla ku lähdetään vicarin jälkeen ovesta vasemmalle. Eka tulee pari hunteria (selvisin), sit mätisäkki (selvisin), jne.. Lopulta tullaan "uhrimaljalle tai jtn. Huoneessa on ovi, joka on lukittu. Tämän jälkeen koura tarttuu kiinni ja game over [emoji23] hitto ku säikäytti.

Katedraalista vasempaan.

Mikä optio on tolla mestalla ku lähdetään vicarin jälkeen ovesta vasemmalle. Eka tulee pari hunteria (selvisin), sit mätisäkki (selvisin), jne.. Lopulta tullaan "uhrimaljalle tai jtn. Huoneessa on ovi, joka on lukittu. Tämän jälkeen koura tarttuu kiinni ja game over [emoji23] hitto ku säikäytti.

muistaakseni saat tietyssä vaiheessa (amelien jälkeen ja kun oot päässy hemwickin tielle sen metsän jälkeen), erään esineen, eng. Tonsil stone, sen kun viet tonne ni tapahtuu jotain jännää ;) saat ton kiven ku meet koputtaan jotain ovea jonka edes palaa lamppu, oot varmaa törmänny niihin. Hemwickin ekan lampun lähel on yks talo jossa on heppu joka antaa sellasen. voi olla et insightin pitää olla kans vähän korkeampi jotta näet 'totuuden', en oon tosta varma tosin, voi olla et pelkkä kivi riittää

Katedraalista vasempaan.

Suosittelen kokeilemaan uudestaan, kunhan olet saannut kukistettua
Rom-nimisen hämähäkin ja kuu vaihtanut väriään. :cool:
Tosin kannattaa myös juosta tuosta tilanteesta ohi.

Huh huh!! Olipa kohtuu diippiä toi Hemwick charnel lane ja kruununa pomo!!! [emoji15] toisella yrityksellä kaatui, ekalla jäi yhdestä iskusta kiinni.. Hitto mikä mesta äänimaailmoineen. Kädet tärisin 20min lopettamisen jälkeen ja syke oli viimeisten iskujen aikaan ainakin 170.. Parasta tähän mennessä vaikka ahdistikin [emoji106]

Aloittelen tänään Bloodbornea ja tarkoitus on pelailla kesän aikana sen verran kuin jaksaa ilman paineita.

Prepare to d... eiku read my rants.

EDIT:
Tunnin testaamisen perusteella ohjaus ja taistelu on aivan toiselta planeetalta verrattuna Dark Souls kolmoseen. Päivitetyt varusteetkin kerkesin jo ostaa, joten Lord of Hervanta näyttää todella päheältä heti kättelyssä.

Suomeksi lokalisoitu kokonaisuus innostaa lukemaan niitä esinekuvauksia tarinan perässä, ja viktoriaanisen ajan Lontoon tunnelma kaikkineen iskee kyllä hyvin. Ensihetkistä lähtien maailma ja sen taustat kiinnostivat ihan toisin kuin Dark Soulseissa.

Estus Flaskeja (tai niitä Veripulloja) saa heti alussa parikymmentä, ei mitään kilven kanssa kikkailua vaan käsiaseella hopealuoteja naamaan, heti alussa tulee pikkukiviä yhden vihun houkuttelemiseksi pois joukosta ja heti alussa annetut polttopullot tekevät paljon tuhoa. Endurancea on riittvästi heti alkuun loikkimista varten ja valittu aseeni ruoskamiekkakävelykeppi on riittävän nopea ja tehokas heti, munakkaasta Castlevania-fiiliksestä nyt puhumattakaan. Pörfektou, niin kuin Homer Simpson sanoi.

Itse asiassa jokainen osa-alue Bloodbornessa tuntuu kiinnostavammalta, paremmin toimivalta ja palkitsevammalta kuin Dark Souls 3:ssa. Toistaiseksi.

PS. Vihut muuten joskus hotkaisevat sieluannokseni naamaansa, ja saan ne takaisin vasta piestyäni tämän ruokailleen pahiksen? Kuinka kauan läpäisyssä kestää noin suunnilleen? Dark Souls 3:ssa tuntui olevan 29-60h taitotason mukaan. Ja kun olen tyytyväinen hahmoni olemukseen ja kykyihin pääpiirteissään jo nyt, millä tavalla metsästäjääni kannattaa kehittää? Hallussa olevien aseiden päivitystä ja kokemuspisteitä... mihin?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Oota vaan kun pääset grindaan sieluja sen takia että pääset ostaan lisää bloodvialeja, panoksia jne.

Jos vihu tappaa sut tässä ni se sama vihu pitää tappaa et saa sielut takasin, sillä tavalla erilainen kun souls pelit.

Hahmonkehitys tässä menee samalla tavalla kun ds3:ssa, yksinkertasemmin vaan, metalevel edelleen siellä 100-125 ja ase +10. Taitaa edelleen olla niin että pelkästään yhden aseen saa +10 yhen pelikerran aikana, jos tää on vaihdettu pätsissä ni joku voi korjata.

Itellä meni n. 90h läpäsyyn, saman verran mitä tällä hetkellä menee myös ds3. Pelityylistähän se on kiinni, mitä tekee jne jne. Tässähän on dunkkuja joihin saa jo ton mainitsemasi ajan kuluun, pakko niitä ei ole pelata.

Loistavaa! Mun ei enää tarvi yksinpuhua [emoji23]

Tänään tein karmivan löydön, ihmetelly ku energiaa kuluu ihan perkeleesti vaikka osumat ollu kortilla. Olin sit runtannu pääaseseen kirotun gemin ja se söi koko ajan energiaa, vieläpä nopeasti.

Sen mitä oon itse hiffannu pelistä niin elämää, kestävyyttä ja voimaa päivittää. Itse pelaan kirveellä niin voima ja elämä ovat olleet ykkösjuttuja. Mut kai nuo kolme ois hyvä olla linjassa. Muita sen verran mitä aseet vaatii.

Kyllä tähän sellainen perus 40-50h uppoaa ekalla läpipeluulla. Tosiaan periaatteessa vain yhden aseen saa kehitettyä +10 tasolle per läpipeluu, jos ei Chalice Dungeoneja kovin syvälle jaksa kahlata. DLC:stä sitten taitaa toki irrota toinen Blood Rock. Ja se ruoskakeppi skaalautuu parhaiten taitoon, joten siihen vaan pinnoja.

Eli siis
1) ruoskakeppiäni kehittää kannattaa
2) taito-kohtaan pisteitä keppiä tukemaan
3) ei kauheasti voimaa pyssyn kehittämiseen, koska sen tarkoitus on vain stunnata vihuja.
4) voimaan ei ylenmäärin pinnoja, vaan enemmänkin tarpeen mukaan (aseet, vaatteet)
5) Elämää ja endurancea, kun muuhun on tyytyväinen

Mikä kykypuun kohta vastaa Dark Souls 3:n Vitalitya, ja kannattaako siihen pinnoja tunkea? Onko Bloodbornessa fat roll? Jos on niin alkaako sekin kantokyvyn ylittäessä 70%?

Katsoin Youtubesta ohjeen, että veripulloja kannattaa pitää kannossa noin 10 kpl, ja siitä yli menevät on syytä laittaa aina varastoon odottamaan tarvetta. Kun tätä aloittaa tekemään alusta asti, on sitten loppupuolen haastavissa taistoissa varaa mokaillakin ilman, että tarvitsee ottaa erillisiä grindauspelejä voidakseen ostaa kaupasta tarvittavat määrät uutta taistoa varten. Onko näin?

Kokemuksesta oppia ottaen kyselen tällaiset asiat heti kärkeen, etten ala (taas) kehittämään omaa hahmoani väärin => mukana kulkevat aseet ja varusteetkin muotoutuvat vääriksi, siis vääriksi omaan pelityyliini suhteutettuna.

Eli siis
1) ruoskakeppiäni kehittää kannattaa
2) taito-kohtaan pisteitä keppiä tukemaan
3) ei kauheasti voimaa pyssyn kehittämiseen, koska sen tarkoitus on vain stunnata vihuja.
4) voimaan ei ylenmäärin pinnoja, vaan enemmänkin tarpeen mukaan (aseet, vaatteet)
5) Elämää ja endurancea, kun muuhun on tyytyväinen

Mikä kykypuun kohta vastaa Dark Souls 3:n Vitalitya, ja kannattaako siihen pinnoja tunkea? Onko Bloodbornessa fat roll? Jos on niin alkaako sekin kantokyvyn ylittäessä 70%?

Katsoin Youtubesta ohjeen, että veripulloja kannattaa pitää kannossa noin 10 kpl, ja siitä yli menevät on syytä laittaa aina varastoon odottamaan tarvetta. Kun tätä aloittaa tekemään alusta asti, on sitten loppupuolen haastavissa taistoissa varaa mokaillakin ilman, että tarvitsee ottaa erillisiä grindauspelejä voidakseen ostaa kaupasta tarvittavat määrät uutta taistoa varten. Onko näin?

1) Kyllä, ja myöhemmin sitä asetta mihin tykästyt
2)Juu, keppi skaalautuu skillillä.
3)Juuri näin, asetta käytetään yleisesti vain parryamiseen. Suosittelen pistoolia.
4)Riippuu ihan siitä, ruvetko käyttämään esim. skilli -tai voima-aseita.
5)Skillibuildilla pojoja skilliin, enduranceen ja vitalityyn..oman maun/tarpeen mukaan.

Vitality nostaa hp:ta ja endurance staminaa.
Mitään fatrolleja ja kantokykyä ei ole, vaan väistäminen on aina yhtä nopeata oli minkälaisia vaatteita ja aseita tahansa päällä. Bloodvialeja kannattaa kyllä hamstrata talteen jonkin verran niin, että on aina se 20 messissä kun lähtee seikkailemaan. Esim. Central Yharnamissa saa mukavasti vialeja.

Aloittelen tänään Bloodbornea ja tarkoitus on pelailla kesän aikana sen verran kuin jaksaa ilman paineita.

Prepare to d... eiku read my rants.

EDIT:
Tunnin testaamisen perusteella ohjaus ja taistelu on aivan toiselta planeetalta verrattuna Dark Souls kolmoseen. Päivitetyt varusteetkin kerkesin jo ostaa, joten Lord of Hervanta näyttää todella päheältä heti kättelyssä.

Suomeksi lokalisoitu kokonaisuus innostaa lukemaan niitä esinekuvauksia tarinan perässä, ja viktoriaanisen ajan Lontoon tunnelma kaikkineen iskee kyllä hyvin. Ensihetkistä lähtien maailma ja sen taustat kiinnostivat ihan toisin kuin Dark Soulseissa.

Estus Flaskeja (tai niitä Veripulloja) saa heti alussa parikymmentä, ei mitään kilven kanssa kikkailua vaan käsiaseella hopealuoteja naamaan, heti alussa tulee pikkukiviä yhden vihun houkuttelemiseksi pois joukosta ja heti alussa annetut polttopullot tekevät paljon tuhoa. Endurancea on riittvästi heti alkuun loikkimista varten ja valittu aseeni ruoskamiekkakävelykeppi on riittävän nopea ja tehokas heti, munakkaasta Castlevania-fiiliksestä nyt puhumattakaan. Pörfektou, niin kuin Homer Simpson sanoi.

Itse asiassa jokainen osa-alue Bloodbornessa tuntuu kiinnostavammalta, paremmin toimivalta ja palkitsevammalta kuin Dark Souls 3:ssa. Toistaiseksi.

PS. Vihut muuten joskus hotkaisevat sieluannokseni naamaansa, ja saan ne takaisin vasta piestyäni tämän ruokailleen pahiksen? Kuinka kauan läpäisyssä kestää noin suunnilleen? Dark Souls 3:ssa tuntui olevan 29-60h taitotason mukaan. Ja kun olen tyytyväinen hahmoni olemukseen ja kykyihin pääpiirteissään jo nyt, millä tavalla metsästäjääni kannattaa kehittää? Hallussa olevien aseiden päivitystä ja kokemuspisteitä... mihin?

Se voi olla että tuut pitämään tästä pelistä paljonkin, itelle tämä oli viime vuoden parhaimpia pelejä kirkkaasti. Dark Soulseissa varsinkin tarinan kannalta on vähän hankalaa kun se miltein levittäytyy koko trilogian osalle, jos uutena hyppää DS3:een mukaan niin voi olla vähän pihalla, varsinkin kun DS3:ssa on aika paljon fanserviceä.

Bloodbornessa tarina on helpommin lähestyttävä, onhan se ihan oma kokonaisuutensa. Toki From Softwaren tapaan se tarina tässäkin on vähän piilossa, mutta se on silti jotenkin helpommin löydettävissä. Tässähän on aika vahvasti läsnä Cthulhu-myytos, lisärissä on jopa yksi kokonainen alue joka on vahvasti saanut inspiraatiota H. P. Lovecraftin novellista 'Shadow over Innsmouth'

Bloodbornessa sun ei tarvi murehtia pvp-jannuista, niitä toki on mutta sanoisin että ovat todella, todella harvinaisia nykyään. Edes silloin kuin peli oli uusi niin en missään vaiheessa kokenut invaasiota. Embereitä tai humanityä tässä pelissä ei ole, vaan tässä on se Insight (en tiedä mitä se on suomennettuna), mutta se on se silmä-symboli ja numero sen vieressä oikeassa yläkulmassa. Tätä saa tappamalla pomoja ja varsin avokätisesti löytyvistä Madman's Knowledge esineistä (näyttää pääkallolta). Jos kutsut apuja, niin kuluu yksi insight, jos autat toista tappamaan pomon saat yhden insightin.

Tohon Insightiin liittyy myös ihan mielenkiintoinen lore ja sillä on myös pelimekanillinen vaikutus jos keräät sitä tarpeeksi. Sitä käytetään myös valuuttana jos haluat ostaa tiettyjä erikoisempia varusteita.

Pystyt muuten myöhemmin löytämään riimun jolla saa enemmän veripulloja kantoon, itelle ei koskaan noista muodostunut ongelmaa, aina niitä pyttyjä oli taskussa ja ei siinä kauaa mennyt kun keräs vähän veriopisteitä ja kävi ostamassa taas repun täyteen. Tässä on hyvä ominaisuus liittyen noihin, jos sulla on taskussa maksimimäärä pulloja, niin kaikki jotka nostat ylös menee automaattisesti varastoarkkuun. Aina kun palaat Metsästäjän uneen, niin peli täyttää sun pullotaskut niillä arkussa olevilla pulloilla ja ammuksilla. Ei tarvi sen suhteen alkaa arkkua manageroimaan, vaan kaikki hoituu automaattisesti. Toki jos pullot loppuu arkusta niin sitten pitää ostaa tai farmata niitä lisää, mutta toi on pieni ongelma.

Alueet on tässä kohtuu creeppejä, välillä tuli sellanen "hyyyyiiiiiii hitto nope nope en mene tuonne" -olo kun kävelee hämyisellä kujalla tai käytävällä ja usvasta kuuluu kaukaisuudessa vauvan itkua, tai jostain sellaisesta paikasta jossa ei pitäisi olla mitään.. kuuluu naisen huoletonta lauleskelua...

Koska Bloodbornessa kuollaan vain monta kertaa? :eek:

Ylös Bottom