Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Se voi olla että tuut pitämään tästä pelistä paljonkin, itelle tämä oli viime vuoden parhaimpia pelejä kirkkaasti. Dark Soulseissa varsinkin tarinan kannalta on vähän hankalaa kun se miltein levittäytyy koko trilogian osalle, jos uutena hyppää DS3:een mukaan niin voi olla vähän pihalla, varsinkin kun DS3:ssa on aika paljon fanserviceä.

Voi olla. Eiköhän tämä tästä lähde.

Kävin kurkkaamassa Pappispetoa (Cleric Beast) ja turpaan tuli. Sen jälkeen palasin takaisin Metsästäjän uneen (Hunter's Dream) ja huomasin, että aiemmin eloton nukke oli herännyt valmiina levelöimään hahmoani. Korjasin heti talteen kutsukellon (co-op-apua), ja kutsuin apua peliini. Vierailija tuli mukaan ehkä 20s kuluessa. Nopeasti kaadoimme Pappispedon, minkä jälkeen pääsin taas levelöimään hahmoani ja hankkimaan pienen kaikuvan kellon (co-op-avuksi itse) ja kaikuvan pahan kellon (PvP). Aseitanikin olen jo ehtinyt päivittää, ja ostin soihdun tilalle käsilyhdyn pimeyttä valaisemaan. Tästä lähtien en lähde seikkailemaan ilman uljaan metsästäjän merkkiä, jolla voi aina warpata takaisin Metsästäjän uneen verihäiveet mukana: never leave home without it.

Oivallusta eli Insightia on nyt jo tullut sen verran, että sain kaikki itseäni kiinnostavat välttämättömät kamat mukaan. Vaisto kuitenkin sanoo, että kannattaa säännöllisesti auttaa muita co-opissa, jolloin omakin peli helpottuu levelöinnin ansiosta.

Taistelussa isoin havaintoni on ampua pistoolilla juuri ennen vihun hyökkäystä. Tällöin kuuluu kumea ääni, ja voin mennä vihun viereen puukottaen syvälle mahaan. Tämä tekee ihan hulluna vahinkoa. Nopeuttaa etenemistä aika huimasti varsinkin silloin, kun on vain yksi iso vihu vastassa.

Toistaiseksi olen levelöinyt vain Elinvoimaa, Kestävyyttä ja Taitoa. Voimakkuus, Verenperimä ja Mystiikka ovat vielä hyödyllisyytensä osalta hämärän peitossa.

Mistä näen kuinka kauan olen pelannut? Dark Souls 3:ssa se oli ihan vain peliä lopetettaessa System-valikossa.

EDIT: Niin ja mistä löydän gesturet eli ne eleet, joilla voi tehdä co-opin jälkeen kumarruksen vierailijalle?
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

EDIT: Niin ja mistä löydän gesturet eli ne eleet, joilla voi tehdä co-opin jälkeen kumarruksen vierailijalle?
Edit: Vähän liian pitkä matka pleikalle, mutta vedetään lonkalta:

Gesturet taitaa olla touchpadin vasemmassa laidassa.

edit2: Peliajan saattaa nähdä start menusta kun lataat hahmon. Ainakin aiemmissa Souls sarjan peleissä tuo toimi noin ja DkS3:ssa oli uutta se, että ajan näki suoraan system-valikosta.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Hmm... http://www.metacritic.com/game/playstation-4/bloodborne

...

Miksi pitää sekoittaa foorumia entisestään,,, Overwatch on Overwatch MUTTA Bloodborne on Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

No mikä vinku tämä nyt taas on olevinaan? Häiritseekö sua tosiaan se että jollain pelillä on otsikko eri tavalla kirjoitettu kuin toisella pelillä?

Voi olla. Eiköhän tämä tästä lähde.

Toistaiseksi olen levelöinyt vain Elinvoimaa, Kestävyyttä ja Taitoa. Voimakkuus, Verenperimä ja Mystiikka ovat vielä hyödyllisyytensä osalta hämärän peitossa.

Mistä näen kuinka kauan olen pelannut? Dark Souls 3:ssa se oli ihan vain peliä lopetettaessa System-valikossa.

EDIT: Niin ja mistä löydän gesturet eli ne eleet, joilla voi tehdä co-opin jälkeen kumarruksen vierailijalle?

Tekstin perusteella on lähtenyt ihan mallikkaasti käyntiin, cooppailu tässä pelissä on mukavaa. PVP:stä tuli sellainen mieleen, että siihen liittyi sellainen erikoisvihollinen joka spawnaa tietyissä olosuhteissa, olisiko ollut niin että jos cooppaa, niin mitä useampi apuri, sitä suurempi mahdollisuus on varmaankin sille erikoisvihun ilmestymiselle. Tämä vihu on sellainen kelloa soittava eukko joka kutsuu sun (tai cooppihostin) maailman hyökkääjän. Jos sä onnistut tappamaan sen kelloeukon, niin sitten ei hyökkäystä enää tule.

Pelin loppupuolella on muutama alue, jossa on piilossa kelloeukko, joten ne kutsuu porukkaa sun peliin. Alueet ei itsessään ole vaikeita, joten menin läpi silleen että laitoin vain pelin offline-moodiin kunnes pääsin niiden kelloeukkojen ohi. Mutta mutta, älä näistä murehdi :) Itse en muista että näitä kelloeukkoja olisi ilmaantunut näiden muutaman edellä mainitun alueen ulkopuolella, eli ei ole invaasioitakaan ollut.


Voimakkuus taitaa olla se skilli joka skaalaa niitä isoimpia ja raskaampia aseita, greatswordia ja sitä isoa vasaraa esim (et varmaan niitä ole vielä edes löytänyt). Verenperinä skaalaa muutamaa meleeasetta (esim yhtä katanaa jolla tekee kovaa damagea jos on panostanut tuohon Veriperimään), tämä skaalaa myös ampuma-aseita, Mystiikka skaalaa pelissä olevia "loitsuja", nämä on oikeastaan jotain muinaisten jumaluuksien jälkeensä jättämiä artefakteja joilla pystyy tekemään loitsujen tyylisiä erikoishyökkäyksiä. Jos löytää esim. Ebrietaksen (eräs pelissä oleva jumaluus) kuoren kappaleen, voi kädestään ampua pitkän lonkeromaisen ulokkeen.

Mystiikalla saa myös lisää discoveryä jolla taas saisi muistaakseni enemmän droppeja aikaiseksi, mutta tuo ei ole sillä tavalla mitenkään pakollinen, et missaa mitään vaikka discovery olisikin peruslukemilla.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Edit: Vähän liian pitkä matka pleikalle, mutta vedetään lonkalta:

Gesturet taitaa olla touchpadin vasemmassa laidassa.

edit2: Peliajan saattaa nähdä start menusta kun lataat hahmon. Ainakin aiemmissa Souls sarjan peleissä tuo toimi noin ja DkS3:ssa oli uutta se, että ajan näki suoraan system-valikosta.

Oikeassa olit molempien suhteen. Peliä näemmä nyt takana 3h. Dark Souls 3:ssa en varmaan päässyt edes Firelink Shrinelle tuossa ajassa. Ymmärsin nyt pienen mietinnän jälkeen tuon aseiden skaalautumisen hahmon kokemuspisteiden suhteen. Huttuliinin mainitsema Verenperimällä skaalattava katana kuulostaa NIIIN hyvältä, että täytyypä kohotella sitäkin statsia hiljakseen ylöspäin Taidon ohella.

Niin hahmonkehityksen, ohjauksen, taistelun kuin nettitoimintojenkin puolesta Bloodborne tuntuu OIKEALLA tavalla yksinkertaistetulta Dark Souls 3:een verrattuna. Käytettävyys vain on selkeämpi ja helpompi ymmärtää. Statseja vähemmän oman hahmon kykypuussa. Toki asiassa vaikuttaa suomenkielinen lokalisointi ja 56h tappelu Dark Souls 3:n kanssa, mutta silti. Toinen syy on sekin, että Bloodborne tuntuu rohkaisevan juuri sellaiseen pelityyliin, jota harrastin luontaisesti jo Dark Souls 3:ssa: stamina-mittari loppuu hyvin harvoin, ja melkein aina ehdin loikkaamaan iskun alta pois.

Karttanäkymää silti toivoisin vielä, vaikka ilmankin pärjää. Se veisi ilon oikoreittien löytämisestä, mutta samalla vähentäisi nurkkien muistamisen vaatimusta.

Co-opissa vierailija ei spawnaa samaan paikkaan isännän kanssa? Kesti meinaan hetki löytää toisemme, kun ensin oli tullut ilmoitus vierailijan liittymisestä peliin.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Huttuliinin mainitsema Verenperimällä skaalattava katana kuulostaa NIIIN hyvältä, että täytyypä kohotella sitäkin statsia hiljakseen ylöspäin Taidon ohella.



Co-opissa vierailija ei spawnaa samaan paikkaan isännän kanssa? Kesti meinaan hetki löytää toisemme, kun ensin oli tullut ilmoitus vierailijan liittymisestä peliin.

Sen aseen nimi on Chikage, ja sen saa vähän myöhemmässä vaiheessa peliä, eräältä valinnaiselta alueelta. Se on pirun hyvä ase, mulla on se mun kovemmalla hahmolla käytössä. Se skaalaa muuten taidon mukaan, mutta kun ottaa sen toisen muodon käyttöön skaalaus muuttuu veriperimän puolelle. Tekee hurjaa lämää, mutta kääntöpuolena on se että se miekka syö sun elämää hitaasti, eli harkiten kannattaa sitä toista muotoa käyttää.

Muistahan toki sitten että kun kehität niitä aseita, niin pysy jossain tietyssä, ne vähän harvinaisemmat päivityskivet on välillä aika kiven alla. Ja kun päivität aseita, niin niihin aukeaa jalokiville paikkoja, muista niitä laittaa kiinni, niillä saa aseita paranneltua entisestään
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Niin hahmonkehityksen, ohjauksen, taistelun kuin nettitoimintojenkin puolesta Bloodborne tuntuu OIKEALLA tavalla yksinkertaistetulta Dark Souls 3:een verrattuna. Käytettävyys vain on selkeämpi ja helpompi ymmärtää. Statseja vähemmän oman hahmon kykypuussa. Toki asiassa vaikuttaa suomenkielinen lokalisointi ja 56h tappelu Dark Souls 3:n kanssa, mutta silti. Toinen syy on sekin, että Bloodborne tuntuu rohkaisevan juuri sellaiseen pelityyliin, jota harrastin luontaisesti jo Dark Souls 3:ssa: stamina-mittari loppuu hyvin harvoin, ja melkein aina ehdin loikkaamaan iskun alta pois.
Bloodborne on mekaniikaltaan helpompi ja varusteiden painolla ei ole merkitystä kuten DkS3:ssa. Omalla kohdalla kyllä BB:ssä ärsytti:

Liian vähän aseita, liian vähän covenanteja ja liian vähän kustoimintia Souls sarjaan verrattuna

Hyvä silti että viihdyt! Hyvä pelihän toi on, vaikkakin vähän pelkistetty tietyiltä osa-alueilta. Omalla kohdalla mielenkiinto loppui kyllä loppuvastukseen, eikä uutta pelikierrosta tullut aloitettua.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Muistahan toki sitten että kun kehität niitä aseita, niin pysy jossain tietyssä, ne vähän harvinaisemmat päivityskivet on välillä aika kiven alla. Ja kun päivität aseita, niin niihin aukeaa jalokiville paikkoja, muista niitä laittaa kiinni, niillä saa aseita paranneltua entisestään

Jep eli ihan sama kuin Dark Souls 3:ssa: valitaan 1-2 asetta ja sitten niillä mennään loppuun saakka. Ruoskakävelykeppi ja Chikage it is.

Mitä se puhe liian pitkistä lataustauoista oikein oli...? Minulla kaikki lataukset sujuvat oikein liukkaasti.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Jep eli ihan sama kuin Dark Souls 3:ssa: valitaan 1-2 asetta ja sitten niillä mennään loppuun saakka. Ruoskakävelykeppi ja Chikage it is.

Mitä se puhe liian pitkistä lataustauoista oikein oli...? Minulla kaikki lataukset sujuvat oikein liukkaasti.

Päivitykset on korjannut nuo latausongelmat
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Joko a) peli on helppo vastoin Nisupullan pelotteluja, b) olen oppinut pelaamaan oikein, c) molemmat. Nyt vajaa 5h takana ja
Isä Gascoigne eli joku langennut metsästäjä kaatui äsken toisella yrittämällä ja Kirkkola alkoi juuri (metka suomennos muuten...).

Aseiden päivittämisestä:
löysin punaisen rintakorun, jonka voi muuntaa aseeseen laitettavaksi päivitykseksi. Ei kuitenkaan onnannut, kun yritin moista tehdä työpöydällä. Missä vika? Tarvitsenko jonkun bonusesineen ennen kuin muuntuu oikeaan muotoon jalokivi, vai onko jalokivi väärän mallinen jolloin se ei sovi aseeseeni?
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Eiköhän se DS3 opettanut pelaamaan Souls pelejä! ;)
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Joko a) peli on helppo vastoin Nisupullan pelotteluja, b) olen oppinut pelaamaan oikein, c) molemmat. Nyt vajaa 5h takana ja
Isä Gascoigne eli joku langennut metsästäjä kaatui äsken toisella yrittämällä ja Kirkkola alkoi juuri (metka suomennos muuten...).

Aseiden päivittämisestä:
löysin punaisen rintakorun, jonka voi muuntaa aseeseen laitettavaksi päivitykseksi. Ei kuitenkaan onnannut, kun yritin moista tehdä työpöydällä. Missä vika? Tarvitsenko jonkun bonusesineen ennen kuin muuntuu oikeaan muotoon jalokivi, vai onko jalokivi väärän mallinen jolloin se ei sovi aseeseeni?
Käytä sitä ensin valikosta.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Aika karmeita mestoja ollut pari viimeistä paikkaa.. Forbidden woods viimeisin. Pomoille päästy ja kerran kuoltu [emoji23] jännä ku moni sanonut, että käärmepäät yms on hankalia niin pitkästä aikaa alue josta tapoin kaikki ja keräsin melko varmasti ihan kaiken.. Häiveitä vaan satoi. Ei tuolla jousten edetty vaan harkiten ja varovasti. Nyt pitäis valita, että hyökkäänkö pomoja vastaan vai Paarlia.

Miten tuota kanuunaa käytetään? Virittänyt sitä kivasti ja damagea antaa jo yli 400, mut en saa "puettua" sitä.

Felisleo, jos tuntuu helpolta niin jätä cooppailu pois. 2pomoa oon coopilla läpäissy, joten noobikin on ainakin vielä pärjännyt [emoji23]

Ps. Jos luolastot jossain vaiheessa kiinnostaa niin voin lähteä avuksi. Ekasta luolasta eka taso selvitetty, pidemmälle en malttanut tarinan takia.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Bloodbornen cooppailu kyllä pilaa koko pelikokemuksen. Se kutsuttu kaveri yleensä voittaa pomon yksin, kun hosti istuu nurkassa katselemassa matsia. :rolleyes:

Se kanuuna on aika turha kapistus nerffauksen jälkeen, ennen se teki bosseille järjetöntä damagea.. Eipä ole ollut käyttöä sille sen jälkeen.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Miten tuota kanuunaa käytetään? Virittänyt sitä kivasti ja damagea antaa jo yli 400, mut en saa "puettua" sitä.

Muistaakseni kanuuna tarvitsee 30 strenaa eli jerkkua. Käyttääköhän nykyään 12 veriluotia; kannattaa siis joka kerralla kun ampuu niin tehdä niitä omasta verestään jolloinka saa kaksi kertaa ammuttua ilman runeja. Tuolla on vissiin melko pakko olla se rune käytössä jolla saa veriluoteja lisää.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Bloodbornen cooppailu kyllä pilaa koko pelikokemuksen. Se kutsuttu kaveri yleensä voittaa pomon yksin, kun hosti istuu nurkassa katselemassa matsia. :rolleyes:

Se kanuuna on aika turha kapistus nerffauksen jälkeen, ennen se teki bosseille järjetöntä damagea.. Eipä ole ollut käyttöä sille sen jälkeen.

Mä näen, että cooppi on erittäin hyvä jos molemmat on aktiivisia. Toinen kerää huomiota niin toinen pääsee lyömään helppoja selkään. Sit vuoro vaihtuu yleensä. Itse pari kertaa kokeillu niin tuohan tuo lisää sisältöä läpipeluuseen. En sen takia, että en olis pystynyt vihuja lyömään yksin. Mut helpottaahan tuo huomattavasti.

Voima on 22-25 välillä, joten saa nähdä innostunko tuosta kanuunasta.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Joko a) peli on helppo vastoin Nisupullan pelotteluja, b) olen oppinut pelaamaan oikein, c) molemmat.

Ei peli niin vaikea ole. Rivimonsut ja alueet ei mielestäni olleet kovin pahoja. Bossit sen sijaan osaa kyllä tehdä pelin tiukaksi. Kyl varmasti siitäki on hyötyä että oot just rehkiny läpi DS3 ja nyt pääset Bloodbornen kimppuun kun "rauta on kuumaa".

Peli kyllä vaikeutuu sen alun jälkeen, älä hätäile. Aseen päivittäminen on se kaiken A ja O. Sillä parhaiten tuot lisätehoa hahmollesi -> peli menee paremmin.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

--- Se kutsuttu kaveri yleensä voittaa pomon yksin, kun hosti istuu nurkassa katselemassa matsia.

Johtuu tietysti siitä, että hostin kuollessa koko matsi loppuu JA menettää kerätyt verihäiveet (blood echoes). Jos taas vierailija kuolee niin matsi jatkuu ja vierailija saa pitää verihäiveensä omaan peliin palattuaan. Riskit ovat siis hostilla paljon suuremmat.

Huomasin jo Dark Souls 3:ssa sen, että jos oli muiden apuna co-opissa niin paljon aggressiivisemmin puski päälle verrattuna hostina ollessaan.
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Menikö tässäkin niin, että tarinan eteneminen tallentuu vain hostille jos cooppaa pomon?
 
Vastaus: Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Menikö tässäkin niin, että tarinan eteneminen tallentuu vain hostille jos cooppaa pomon?

Juu ja on muuten hyvä ominaisuus: kaverin auttaminen toimii tiedusteluretkenä edessä oleville tapahtumille JA saa uudestaan kerätä satsit verihäiveitä omalle hahmolle itse pelatessaan sitten. Win-win, ei voi hävitä.
 
Ylös Bottom