Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bulletstorm [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Kehittäjä: People Can Fly / Epic Games
Julkaisija: Electronic Arts
Pelimoottori: Unreal Engine 3
Julkaisu: 24.2.2011
Lajityyppi: FPS
Moninpeli: Yhteistyötila
Alustat: Xbox 360, PlayStation 3, PC

Ytimekäs kuvaus: Bulletstorm kertoo tarinan kahdesta entisestä palkkasoturista, jotka päätyvät mutanttien ja ihmislihaa syövien jengiläisten asuttamalle planeetalle. Juonen ei ole tarkoituskaan pyrkiä uskottavuuteen, vaan Epic-pomo Michael Cappsin mukaan Bulletstorm tarjoaa "puhdasta viihdettä".

Päähenkilö Grayson Hunt osaa yliampuvia liikkeitä ja pääsee tulittamaan isoilla tykeillä. Pelaajia kannustetaan luovuuteen pistejärjestelmällä, joka palkitsee tuhon aiheuttamisesta ja erilaisista tapoista. Pisteillä avataan lisää aseita ja uusia ominaisuuksia hahmolle.
Traileri:
Kehittäjän aikaisemmat meriitit: People Can Fly debytoi pelimarkkinoilla Painkiller-toimintapläjäyksellä vuonna 2004. Studio vastasi myös Gears of Warin PC-käännöksestä. Kun People Can Fly esitteli Bulletstormia Epic Gamesille, päätyi yhtiö pelkän pelin julkaisemisen sijaan ostamaan koko yrityksen.

KonsoliFINin uutiset pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bulletstorm [X360 // Q1 2011]

Trailerin perusteella aika tusinaräiskintää luvassa. Onko tästä tulossa jokin The Club/Just Cause -tyyppinen pisteräiskintä? Not impressed..
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 // Q1 2011]

Meikäläisen mielestä taas näyttää trailerin perusteella todella komialta mätöltä, juurikin sellaiselta mitä Bulletstormilta kaipasinkin. Toivottavasti kantaa.
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 // Q1 2011]

Katselinpa tuota traileria, ja silmään osui hyvinkin tutun näköinen hahmomalli:

bulletstorm.jpg


En nyt kopioimisesta puhuisi, mutta ehkäpä ainakin sama kahvipöytä on jaettu GOW-tiimin kanssa. ;)
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 // Q1 2011]

Katselinpa tuota traileria, ja silmään osui hyvinkin tutun näköinen hahmomalli:

En nyt kopioimisesta puhuisi, mutta ehkäpä ainakin sama kahvipöytä on jaettu GOW-tiimin kanssa. ;)

Mutta katso, päähahmolla on pitkät hiukset! Eihän tuollainen nyt käy päinsä.
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 // Q1 2011]

Liekö tarkoituksellista, mutta minulle tulee tuosta päähahmosta mieleen pitkäkutrinen Kurt Russell:

escape_l.jpg
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 // Q1 2011]

Bulletstorm vaikutti demon perusteella oikein kivalta. Vähän turhan vahva autoaim, mutta muuten meno oli asiallista. Kontrolleissa yllätti sprintin toteutus: juokseminen onnistuu pitämällä A:ta pohjassa, mutta tuolloin hahmoa ohjataan tyystin vasemmalla tatilla. Pitää vain yrittää keksiä, miten tuota pistemäärää saa kasvatettua lähemmäksi kymppitonnia.
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Demon perusteella ihan kiva peli, mutta taitaa lähteä ostoon vasta hinnan laskettua.

Onkos tässä minkäänlaista juonta, vai onko pelissä vain ideana keksiä hienoja tapoja tappaa pahiksia?

(Tiedän, että demon pätkä ei ollut campaignista, mutta kuitenkin alkoi mietityttämään)
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Onhan tuo meininkin perkuleen näyttävää ja dudebro-mittarikin on huipussaan, kuten odotinkin. Vähän vain loppui mielikuvitus kesken noiden lahtauskonstien kanssa, mutta se lienee henkilökohtainen ongelmani.

Kyllähän tämä vahvisti ihan ennakkotilauspäätöksen, juuri sitä, mitä pitikin.
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Vähän sama ongelma täälläkin, että ei taida mielikuvitus riittää. Muutenkin vähän epäilyttää tulevan pelin sisältö.
Siis onhan NPC:den lahtaaminen hauskaa, mutta tarvitseeko sitä varten erillisen pelin? Voihan aina laskea vaikeusastetta jo markkinoilla olevista peleistä.
Ja tuleeko Bulletstorm tarjoamaan haastavamman kampanjan?
No tuskin ainakaan mitään Cod:n veteran tasoista kikkailua tullaan näkemään ja uskonkin että Bulletstormissa pelaaja voikin syödä lyijyä ihan kiitettävästi. Toivottavasti kuitenkin pisteiden keräämisen, ja achievmenttien, lisäksi edes kampanjaan olisi tarjolla jokin koukku, sillä kukaanhan ei mitenkään varteen otettavaa tarinaa voi edes odottaa.
Eli jos pelin tarjonta jää tuohon mahtavaan visuaaliseen antiin ja hurmeen roiskimiseen pitkin pikseleitä, niin tuskin ainakaan täysihintaisena tulee ostettua.

Onhan se hauskaa, mutta kuinka pitkään!
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Kyllähän tuo kymppitonni tuli ylitettyä. Ei lähelläkään täydellistä runia, mutta hauskaa menoa silti ja joitakin tyylikkäitä vetoja sattui kohdilleen. Tuo munille ampuminen ei jostain syystä sujunut lainkaan.

[video=youtube;ZIANjCa0k9I]http://www.youtube.com/watch?v=ZIANjCa0k9I[/video]
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Joo, ihan menevältä meno vaikutti demon perusteella. Vähän alle 6000 pistettä tuli vedettyä, pitää yrittää uudestaan joku kerta. Mutta jos nyt mikään ei sen suuremmin estele, niin kai tuo Epic Edition pitää tilata. :P
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Päivän pettymys #2. Tai oikeastaan voi pettymykseksi sanoa, koska mitään en odottanutkaan, eikä tämä mitään tarjonnutkaan.

Joo onhan siinä "hienoja" tapoja tappaa porukkaa, mutta nämä demon tavat on ainakin melko äkkiä nähty. Vaikea kuvitella tämän idean jaksavan kantaa täyden pelin mitan. Äijäily meininki menee törkeesti yli. Fak siellä fak täällä ja potkastaan kaveria naamaan. Oujeah.. Blah, hyvä että tuli demo tästä niin eipähän tartte ostaa edes alelaarista. Ilman demoa olisi voinut tarttua matkaan jostain, mutta nyt ei ole sitäkään pelkoa.
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

All heil Paavi o/
Juu, CAN YOU BEAT HIM?!

Luulis Paavilla nyt paineita riittävän, kun itse Cliffy on nostanut miehen todellisen Bulletstorm-taituruuden mittapuuksi, jonka tasoon kaikkien muiden BS-wannabeiden tulee pyrkiä.

EDIT. Luonnollisesti Pelaaja-lehtikin huomioi Paavin jopa kansallisella tasolla merkittävän saavutuksen:
Cliff Bleszinski heittää propsit KonsoliFINin Paaville - Pelaajalehti.com

Ja liitteestä kaikille kapulaan uusi viestiääni. Sama ääni, jota Cliffykin käyttää!
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Joo onhan siinä "hienoja" tapoja tappaa porukkaa, mutta nämä demon tavat on ainakin melko äkkiä nähty.
Tämä. Jos kikkoja saa aikaan kokoversiossa enempi luotua yksinäänkin, siis ilman näitä ympäristön trap/voodoo/tms. bonuksia, voisi idea kantaa pidempäänkin kuin parin kierroksen good ol' sinkohippailuun. Näyttää hyvältä ja huumori puree, mutta tuntuu nopeasti nähdyltä. Ehkäpä nettipelinä hupaa, mutta jäänee näillä eväillä ainakin itsellä Duken maihareiden alle.
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Kyllähän tämä alkaa koukuttamaan ja äsken tuli vedettyä 10530 pistettä. Ton enempää ei vaan onnistu saamaan...

Saattaapi olla, että tulee sittenkin ostettua julkkarina. :D
 
Vastaus: Bulletstorm [X360 @ 24.2.2011]

Ehkäpä nettipelinä hupaa, mutta jäänee näillä eväillä ainakin itsellä Duken maihareiden alle.

OT: Miksi jonkun pitää jäädä jonkun jalkoihin? Esim. viime keväänä nähjättiin Alan Waken ja RDR:n välillä, kovimmat lyttäsi RDR:n ison pelialueen ja tylsän ratsastuksen takia (:rolleyes:), ja taas toisinpäin Alania fikkarihomoksi. Molemmat tais osoittautua ihan jees-peleiksi.

Ainoa epäilys tätä peliä kohtaan on, että oma mielikuvitus on aivan liian rajallinen ja tylsistynyt tälläisiä peliä varten. :D Kuitenkin ihan piristävää pelattavaa "harmaaseen fps-massaan", ja kokoversio näyttää sitten mihin pelistä on. En lähtisi hirveesti lyhyen demon jälkeen lyttäämään tätäkään... Tuskin tätäkään ennakkoon ostan tulevien kiireiden takia, mut eihän se sitä automaattisesti meinaa et peli olisikin paska.
 
Ylös Bottom