Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout 2 GC

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MoBB
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt kyllä pomppas. "Kyseisiä versioita ole ikinä edes suunniteltu kehitettävän!" ?? Mitä helvettiä? Mitäs noi versiovertailut netissä on sitten olleet?

Eipä voisi perjantai paskemmin alkaa. Seuraavaksi varmaan Cuben kaikki autopelit jätetään julkaisematta, vanhatkin pamahtavat ja konsolin oman ohjaimen valmistus lopetetaan & tilalle laitetaan xboxin ISO ohjain.
 
En edelleenkään ymmärrä miten tämä voi olla totta. Tuo "Kyseisiä versioita ole ikinä edes suunniteltu kehitettävän" -lause ei vain iskostu aivoihini.

Uusimmassa Cube-lehdessä on iso artikkeli tuosta pelistä. Ja kuvista näkee että kyseessä on testiversio pelistä (kaikissa screenshoteissa oli versiomerkintä,) muistaakseni elokuun päivä siinä oli. Pelasivatko he muka PS2-versiota? I don't think so.

Jos homma on kuitenkin totta, ihmettelen miten hitossa on levinnyt tieto että peli tulee kaikille konsoleille. Ja miksi Acclaim ei ole aikaisemmin sanonut tuota väitettä valheeksi. Onko sony käynyt iskemässä tukun fyffeä käteen tyyliin Half-Life?

Mur. Vihaiseksi tulen. :mad:
 
Täyttä roskaa, että XB ja GC -versiot eivät muka olleet kehitteillä. Luulenpa, että Sonylla on ollut jotakin asiaa tässä hommassa. Tai enemmänkin suurella säkillä rahaa.

Lehdistötiedote:

Acclaim Entertainment, Inc. Races Back to Retail This Fall With 'Burnout 2: Point of Impact' Across All Next-Generation Platforms

Award-Winning Arcade Driving Franchise Returns with All-New Tracks, Cars, Secret Game Modes and Even More Realistic Crashes

LOS ANGELES May 22, 2002: Returning to the streets in what promises to be the most adrenaline-filled arcade driving game of the forthcoming holiday season, Acclaim Entertainment, Inc. (NASDAQ: AKLM) today announced that it will release Burnout(TM) 2: Point of Impact this fall across all next-generation gaming platforms.

Created by Criterion Games Limited, Burnout 2: Point of Impact is the eagerly anticipated sequel to the award-winning racing game that was praised by consumers and the media for its realistic and dangerous handling and most importantly, its outrageous crashes.

"Burnout 2: Point of Impact builds upon the global success of its predecessor and delivers an entirely new gameplay experience that will raise the standard in the genre," said Tom Bass, Senior Brand Manager. "The cars are faster, the tracks more expansive and the potential for danger has never been higher; this will be the racing game of the 2002 holiday season."

Several American films inspired Burnout 2: Point of Impact, including "The Fast And The Furious," "Bad Boys" and "Speed." In addition, Burnout 2: Point of Impact will offer a broad array of features such as:

- Six exciting new United States-inspired locations, including Los Angeles, The Rocky Mountains, New Mexico and a busy international airport;
- Thirty-two new stages to drive;
- Fourteen all-new vehicles to race;
- Seven secret vehicles to unlock including police cars, 1950's hotrods and stock cars;
- Realistic weather effects, such as snow, rain and fog;
- Point-to-point races;
- All-new points-based championship gameplay structure;
- Offensive Driving 101, where you can "Learn to Burn" from the Burnout Driving School;
- All-new Pursuit races, allowing players to race a police car and ram opponents off the road;
- Vehicles can get air and earn boosts by jumping;
- Incredible all-new car crash and vehicle deformation system - tear up the traffic;
- New Custom Series Mode - race modified vehicles complete with body kits and decals;
- Awesome in-game soundtrack to help keep players rocking and racing;
- Intelligent traffic system, featuring three distinct types of driver behaviors;
- Unique new next-generation graphical effects - unrivaled on PS2;
- Vibration enabled controller compatibility, letting players feel every turn and crunch of the car.

Burnout 2 Point of Impact will be available this fall for all of the next-generation gaming platforms at suggested retail prices to be determined. For more information on this game, please visit www.acclaim.com. Acclaim's complete showcase of products will be featured at E3 in Los Angeles, CA at booth #1046 in the South Hall.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Onko sony käynyt iskemässä tukun fyffeä käteen tyyliin Half-Life?

Tuota sopii epäillä, sillä Acclaim on tottunut keräämään pelaajien pennosia alustasta riippumatta.
 
Heh, katsokaapas uudempaa pressitiedotetta, joka on julkaistu 18. päivä syyskuuta:

BURNOUT 2: POINT OF IMPACT RACES TO THE STREETS ON OCTOBER 11th 2002

LONDON, UK, 18 September 2002 - Adrenaline levels are set to soar as Acclaim Entertainment announced today that the arcade racing video game Burnout 2: Point of Impact will be available on PlayStation 2 from Friday 11th October 2002. The sequel delivers an incredibly fast and high action driving experience, with vastly improved gameplay, new game options and bigger, better and more insane crash carnage.

"Burnout 2: Point of Impact builds upon the success of its predecessor and pushes the gameplay experience to a whole new level," said James Sheahan, European Brand Manager. "The cars are modified, the tracks more expansive and the potential for danger has never been higher. If you think you know Burnout, think again."

Burnout 2: Point of Impact boasts bigger tracks, fully decaled motors and all-new thrilling crashes. Reckless driving is rewarded with an improved Burnout meter: take to the air, slide through corners or swerve to avoid a near head-on collision to fill the meter before unleashing an adrenalin fuelled power surge. A new points system allows you to unlock challenges and modes throughout the game. One of the new modes is 'pursuit' that allows you to drive a police car in hot pursuit to try and ram the opponent off the road. Burnout 2: Point of Impact gives 'boy racer' kicks to gamers it's only the most assertive and aggressive drivers who'll get past the post in pole position.

Several American films inspired Burnout 2: Point of Impact, including "The Fast And The Furious," "Bad Boys" and "Speed." In addition, Burnout 2: Point of Impact will offer a broad array of features such as:

- Six exciting new United States-inspired locations, including Los Angeles, The Rocky Mountains, New Mexico and a busy international airport;
- Thirty-two new stages to drive;
- Fourteen all-new vehicles to race;
- Seven secret vehicles to unlock including police cars, 1950's hotrods and stock cars;
- Realistic weather effects, such as snow, rain and fog;
- Point-to-point races;
- All-new points-based championship gameplay structure;
- Offensive Driving 101, where you can "Learn to Burn" from the Burnout Driving School;
- All-new Pursuit races, allowing players to race a police car and ram opponents off the road;
- Vehicles can get air and earn boosts by jumping;
- Incredible all-new car crash and vehicle deformation system - tear up the traffic;
- New Custom Series Mode - race modified vehicles complete with body kits and decals;
- Awesome in-game soundtrack to help keep players rocking and racing;
- Intelligent traffic system, featuring three distinct types of driver behaviors;
- Unique new next-generation graphical effects - unrivaled on PS2;
- Vibration enabled controller compatibility, letting players feel every turn and crunch of the car.

Burnout 2: Point of Impact will be available on PlayStation 2 from 11th October 2002 from all major games retailers. For more information on Burnout 2: Point of Impact, please visit www.acclaim.com.


Eipä ole enää mainintaa muista versioista.
 
Jooh, löysin saman eri sivustolta, ja tein siitä tälläisen uutisen: http://cube.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=393

Monet pelisivustot ympäri internettiä, CubeFIN mukaan lukien, uutisoivat muutama päivä takaperin Criterion Gamesin Burnout 2: Point of Impact -autopelin olevankin tulossa vain yksinoikeudella Sonyn PlayStation 2 -pelikonsolille, jättäen GameCuben ja Xboxin omistajat nuolemaan näppejään.

GameCube Europe on nyt tutkinut tilannetta tarkemmin. Sivusto toteaa Acclaimin ja Criterion Gamesin todellakin vahvistaneen aikaisemmin julkaistussa lehdistötiedotteessa pelin tulevan "kaikille seuraavan sukupolven konsoleille". Burnout 2: Point of Impactin GameCube- ja Xbox-versioita ei oltu kuitenkaan listattu Acclaimin tässä kuussa julkistetussa julkaisulistassa, mutta syynä tähän voi olla Sonyn ja Criterionin mahdollisesti tekemä sopimus, joka takaa PS2:lle puolen vuoden yksinoikeuden Burnoutin jatko-osaan.

Myös ensimmäinen Burnout ilmestyi Cubella ja Xboxilla puoli vuotta myöhemmin kuin PS2:lle, joten on hyvinkin todennäköistä, että se on tilanteen laita myös kakkososan kanssa. Mitään virallista sanaa asian paikkansapitävyydestä ei ole, joten CubeFIN tulee seuraamaan miten tilanne kehittyy. Tällä hetkellä näyttää kuitenkin siltä, että saatamme sittenkin nähdä Burnout 2: Point of Impactin tulevaisuudessa myös Cubella.
---

Tämä koko Burnout 2-hässäkkä on taas sellainen uutisaihe, joiden takia saa uutisoija-parkojen päät menee täysin sekaisin :(
 
raah...

Siis mikä on nyt tällä hetkellä tä "Loppuunpalamisen kakkone" osan kohtalo Gamecubelle??! tarttis tietää edes jotain faktaa tosta..
 
Re: raah...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan a_Sniper
Siis mikä on nyt tällä hetkellä tä "Loppuunpalamisen kakkone" osan kohtalo Gamecubelle??! tarttis tietää edes jotain faktaa tosta..

Yleinen luulo on, että peli ilmestyy Q1 2003 Yhdysvalloissa ja toukokuussa Euroopassa. Tämä on siis vain huhu. Esim. hypetyksen ammattilaislehti Cube testasi alfa-asteella olevan, purukumilla pystyssä pysyvän Kuutio-version tuossa aiemmin syksyllä.
 
Acclaimin lehdistötiedotteessa (http://www.acclaim.com/company/pressReleases/corporate/Acclaim2003Q1Results.html) vahvistetaan Burnout 2:n tulo GC:lle vuoden 2003 kolmannen neljänneksen aikana.

During the third quarter of fiscal year 2003, the Company intends upon releasing approximately 12 SKU's:

PlayStation 2:
Speed Kings
SX Superstar

Xbox:
Burnout 2: Point of Impact
Re-Volt Live
Dakar 2*
Speed Kings
SX Superstar

GameCube:
Burnout 2: Point of Impact
Speed Kings
SX Superstar

PC:
All-Star Baseball 2004
Dakar 2*

* Denotes European release only.
 
Onko Burnout-sarjan musiikeissa tapahtunut edistystä sitten ykkösosan? :o

Ja sitten hieman off-topic: ehdottakaa hyviä kappaleita Burnouti(e)n taustalle. Minulla sattuu olemaan Kodak mc3, joka on pirun näppärä kamera-mp3-soitin, jossa on kaiutin. Burnoutia pelatessa laitan sen telkkarin päälle (ääni tulee tällöin samasta suunnasta moottorin äänen kanssa) ja kytken pelin sisäiset musat pois päältä. Toimii hyvin. :)
 
Toivon mukaan peli on vähintään yhtä hyvä kuin PS2:lla. En ole sitä versiota vielä ostanut kun toivon GC-version olevan ykkösen lailla parempi...
 
Ylös Bottom