Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout 2: POINT OF IMPACT

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arttu8
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: widescreen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan eke
No aika vaatimattomat ne reunat kyllä on alle 1cm ainakin mun 32" sonyssa. Samanlaisiahan ja pahempia oli ainakin ennen ps2:den 4:3 peleissäkin. Kyllä minä tuon laajakuvaksi luokittelisin.

Itsellä ainakin on kuvan molemminpuolin 15cm mustat palkit, vaikka mitä asetuksia muuttelisi, niin palkit pysyvät. Koskaan ei ole aikaisemmin tullut vastaavaa xbox peliä vastaan. Muissa peleissä jotka eivät tuo laajakuvaa on saanut kuvan venytettyä, mutta tämä pakottaa kuvan 4:3 muotoon. PRKL!:mad:
 
Re: Re: Re: Re: widescreen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan eke
Onko muuten ne pikastartit mitä cpu-autot tekee mahdollisia
myös itselle jotenkin? Eli siis se kun autot ampuu viivalta
niin että itse jää seisomaan.
"Pikastartin" saa kun ei pidä kaasua lähtölaskennan aikana pohjassa, vaan juuri kun laskenta on päättynyt lämää kaasun pohjaan. Näin ainakin yleensä pysyy cpu-autojen mukana tai pääsee suoraan kärkeen.
 
Olen harkinnut B2:n ostamista jo tovin mutta kun joka toinen arvostelu sanoo 16:9-tuesta toista ja toinen arvostelu toista niin päätinpä kysyä Criterionilta itseltään PAL-version laajakuva-tuesta:

Yes Burnout 2 on the Xbox does support 16:9 widescreen mode.

Mielenkiintoinen vastaus ottaen huomioon täällä olevat kommentit mustista palkeista...
 
Hyvin erikoinen tilanne kyllä. Joko kyseessä on laitetekninen kysymys/ongelma, tai sitten tulkitaan joidenkin televisioiden automaattista kuvakoon täyttö-ominaisuutta laajakuvatukena.

Itselläni on ollut 16:9-pelejä kuten House Of The Dead 3 ja 4:3-pelejä kuten Aggressive Inline(jossa nuo mustat palkit löytyvät) eikä oma laitteisto ole kertaakaan näyttänyt jotain muuta kuin mitä formaatti tukee(dvd-puolta tulee harrastettua myös aktiivisesti).

Tässä tapauksessa en keksi mitään muuta järkevää syytä kuin laajakuva-formaatin ymmärtämisen väärin, tai pahan laitteistobugin joidenkin Xbox-konsolien, pelien ja televisiovastaanottimien välillä. Lisää BO2-omistajien havaintoja tarvitaan asian tiimoilta...

Btw, Criterion Gamesin ilmoitus ei paljon täällä päässä paina, palkit kun on ja pysyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Tässä tapauksessa en keksi mitään muuta järkevää syytä kuin laajakuva-formaatin ymmärtämisen väärin, tai pahan laitteistobugin joidenkin Xbox-konsolien, pelien ja televisiovastaanottimien välillä. Lisää BO2-omistajien havaintoja tarvitaan asian tiimoilta...
Sen verran eriäviä kokemuksia tästä on tosiaan jo löytynyt, että tulee ihan mielenkiinnosta seurattua tätä. Itse olen niitä onnekkaita, joilla BO2 näkyy laajakuvana, ilman venytystä ja ilman mustia surureunoja. Vähän vaikuttaisi siltä, että kyseessä olisi xboxin ja television välinen ongelma näyttötilan kommunikoinnissa/tunnistamisessa. Käytätkö, Corca, muuten advanced SCART:ia? Itselläni on adv. SCART ja se on kiinni telkun scarttipaikassa, joka tukee RGB:tä (erikseen mainittu manuaalissa). Minulla xbox ulostaa aina laajakuvaa, kun boksin asetuksissa on 16x9 widescreen...
Tarkistin vielä äsken, ettei tv vain venytä kuvaa. Mittari näyttää widescreenina pyöreältä, kun taas "kavennettuna" se näyttää soikealta, joten kyllä se aidolta laajakuvalta tuntuu.
Muuten en jaksaisi asiasta jankuttaa, mutta kun BO2 on omassa laajakuvatelkussa laajakuvana ja näyttää vielä pirun hyvältä. Itsekin meinasin jättää pelin hankkimatta kun kuulin, ettei laajakuva-tukea olisi, mutta onneksi ostin pelin kuitenkin. Sääli, ettei BO2 toimi kaikilla kunnolla ja jos peli jätetään ostamatta negatiivisten kommenttien takia.

Ps. Jos itsellä olisi samanlainen ongelma kuin sinulla, niin varmaan epäilisin muita :p
 
Hmm... Mentiin sitten hankkimaan BO2 Gamecubelle kun sen 16/9-tuki oli varma. Nyt alan kuitenkin uskomaan että myös Xbox-versio olisi anamorfinen. Ehkä toisilla tösöillä, joilla ei ole overscannia, 16/9-tila (anamorfinen) sisältää jonkinlaiset mustat palkit sivuilla. Joissain tösöissä on kuitenkin sen verran overscannia, että surupalkit hyppäisivät ulos ruudulta... Olisikohan näin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Ehkä toisilla tösöillä, joilla ei ole overscannia, 16/9-tila (anamorfinen) sisältää jonkinlaiset mustat palkit sivuilla. Joissain tösöissä on kuitenkin sen verran overscannia, että surupalkit hyppäisivät ulos ruudulta... Olisikohan näin.
No ei, sillä kuten tuossa ylempänä tuli todettua niin mm. itsellä löytyy 16:9-pelejä jotka näkyvät ihan oikein ja normaalisti, joten tuo logiikka ei toimi...niin ja overscannia ei varmaan missään televisiossa ole sentään senttikaupalla. ;)

Kelju K.
Advanced Scart on käytössä.

Aika "hairy" ja kimurantti onkelma, täytyy sanoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan reze
Mulla ei ainakaan ole minkäänlaisia 15cm palkkeja mun laajakuva tv:ssä kun pelaan Burnouttia

Saakin olla aika iso tv, jotta tuon kokoiset palkit näkyisivät. Itse käytän videotykkiä, joka näyttää kuvan sellaisena kun se xboxista tulee, kuvaa toki voi manuaalisesti venytellä, mutta ei niin paljoa että nuo palkit saisi pois. Tässä pelissä ei todellakaan mitään widescreeniä ole, tai sitten on markkinoilla eri versioita pelistä, jota epäilen.
 
No onko se kuva sitten anamorfinen? Jos ei 16/9-putken kuva täyty kokonaan niin sen verran kuitenkin hahmotatte onko kuva anamorfinen vai ei. ?
 
Mulla on sekä XBOX:sissa että telkkarissa 16:9 asetus päällä ja kuva näkyy ihan koko kuvaruudun kokoisena. TV:ni on Panasonicin TX-28PS1.
 
Aika hupaisaa luettavaa, kun toisilla on samasta pelistä widescreen-versio ja toisilla ei.

Oliskohan sama käynyt Metal Gear Solid ja Time Splitters kakkosen kohdalla.. Arvostelut nimittäin väittävät, että noista löytyy laajakuvatuki, mutta mulla ei ainakaan toimi toi MGS2 laajakuvana.

Jos laajakuvaa ei noissa kahdessa ole. voisitte varmaan päivittää oikeat tiedot arvosteluihin?
 
Re: Re: Re: Re: widescreen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan eke
Onko muuten ne pikastartit mitä cpu-autot tekee mahdollisia
myös itselle jotenkin? Eli siis se kun autot ampuu viivalta
niin että itse jää seisomaan.
ensin auto sutimaan (eli napauttaa jarrua ja pitää sitten kaasua pohjassa)
ja juuri ennen kun "Go" tulee ruutuun vapauttaa kaasun ihan pieneksi ajaksi ja painaa sen sitten uudestaan pohjaan.
auto lähtee kuin tykin suusta.

ennen tein sen niin että pelkän vapauttamisen sijasta
napautin jarrua.
siinä oli riskinä vaan se että myöhästyy ja jää pakki päälle, vai onko se vapaa.
no jokatapauksessa auto ei meinaa millään lähtee eteenpäin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Aika hupaisaa luettavaa, kun toisilla on samasta pelistä widescreen-versio ja toisilla ei.

Oliskohan sama käynyt Metal Gear Solid ja Time Splitters kakkosen kohdalla.. Arvostelut nimittäin väittävät, että noista löytyy laajakuvatuki, mutta mulla ei ainakaan toimi toi MGS2 laajakuvana.

Jos laajakuvaa ei noissa kahdessa ole. voisitte varmaan päivittää oikeat tiedot arvosteluihin?
Jokainen arvostelija tekee arvostelun omalla laitteistollaan ja omiin silmiin ja tietämykseensä luottaen, joten jos arvostelussa on mainittu että peli tukee laajakuvatelevisioita, näin varmasti on.

Näissä pelien kuvasuhteissa on monella paljon epäselvyyksiä, epätietoisuutta ja väärääkin informaatiota joten kattava FAQ-osio kuvasuhteistä ei varmasti olisi pahitteeksi...

Kuitenkin, jos selkeä asiavirhe pelispecseistä löytyy ja havaitaan, toki se myös korjataan.
 
tuon pelin tallennuksia en pysty siirtämään muistikortille, koska sieltä puuttuu se "copy" käsky. ihme bugi.
siis kun katsoo mitä tallennuksia kiintolevyllä on, niin Burnout2:n tallennuksista puuttuu "copy" käsky, muissa se on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan foghorn
tuon pelin tallennuksia en pysty siirtämään muistikortille, koska sieltä puuttuu se "copy" käsky. ihme bugi.
siis kun katsoo mitä tallennuksia kiintolevyllä on, niin Burnout2:n tallennuksista puuttuu "copy" käsky, muissa se on.

Siis pitääkö tuo paikkaansa?! Anteeksiantamatonta! Nyt lähtee kiroilua, sillä itselläni on kaksi boxia ja olen nyt toisella pelannut kaikki Crash junctionit auki ja sitten olisi tarkoitus siirtää save toiseen boxiin. Mutta jos se ei nyt sitten onnistu, niin... Kyllä lähtee Acclaimille eemailia ja lujaa!

Itse peli on nyt sitten joka tapauksessa anamorfinen, eli tukee 16/9 -kuvatilaa. Reunoilla on pienet sururajat, mutta ei suuremmat kuin esim. Total Immersion Racingissa.
 
Sain viimein hankituksi tämän pelin XBOX-version. Suureksi yllätykseksi kuva oli 100% widescreen. Millinkään palkkejä ei ole missään laidassa. TV:ssä on vielä huoltovalikon kautta pienennetty overscanit eli tässä tv:ssä jos jossain ne mustat palkit pitäisi näkyä. Vaikuttaa oudolta, että kokemukset vaihtelee näin paljon. Noh.. tyytyväinenen olen, että kävi näin.
 
Mitä ihmettä? Miksi peliä ei myydä kuin parissa eri kaupassa? Tarkoitus oli hankkia peli synttäriksi tai joululahjaksi, mutta mikä ihme siinä nyt on kun sitä ei myydä juuri missään?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Mitä ihmettä? Miksi peliä ei myydä kuin parissa eri kaupassa? Tarkoitus oli hankkia peli synttäriksi tai joululahjaksi, mutta mikä ihme siinä nyt on kun sitä ei myydä juuri missään?

Valitettavasti se on aika yleistä, että monet putiikit keskittävät pelitarjontansa lisenssipeleihin yms. jotka varmasti myyvät. Tämä vaikeuttaa entisestään hyvien, mutta hieman tuntemattomampien pelien menestymistä. :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Siis pitääkö tuo paikkaansa?! Anteeksiantamatonta! Nyt lähtee kiroilua, sillä itselläni on kaksi boxia ja olen nyt toisella pelannut kaikki Crash junctionit auki ja sitten olisi tarkoitus siirtää save toiseen boxiin. Mutta jos se ei nyt sitten onnistu, niin... Kyllä lähtee Acclaimille eemailia ja lujaa!

Itseasiassa vastaava "ongelma" on parin muunkin pelin kanssa. Esimerkiksi Transworld Snowboardingissa, molemmissa Dead or Alive -peleissä ja Kung Fu Chaoksessa.
 
Ylös Bottom