Gimble
Well-Known Member
Luulisin, että se on se sun telkkarisi mikä suorittaa ne venytysvanutus/zoomi systeemit. Xbox suoltaa tavaran aina joku 4:3 tai 16:9 muodossa riippuen siitä, kumpi asetus on päällä ja siitä tukeeko peli wideä. Omassa laajakuvatelkkarissa 16:9 kuva on todella nätti, kun wideä tuetaan, mutta silloin kun ei tueta niin saa itse päättää millai kuvan haluaa pilata tai antaa telkkarin hoitaa homma. Oletuksena telkkarin automatiikka zoomaa, jolloin kyllä koko ruutu täyttyy, mutta kuvasta jätetään ylhäältä ja alhaalta palat pois ja kuvan laatuu tietenkin myös heikkenee huomattavasti, kun juovia jää pois pelistä.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Niin, kuten jo tuolla edellä sanoin, niin ei tuo widescreen-tuen puuttuminen Xbox-pelissä yleensä mikään ongelma ole, mutta jos Xbox ei osaa esim. luokattoman huonon PAL-käännöksen takia venyttää laajakuva-TV:lle kuvaa hyvin ja reunoille jää auttamatta suruviivat, niin se on minulle jo pahemman luokan juttu.
Noi venyttely ja zoomi hommat on kyllä aivan syvältä ja yksi syy minkä takia itsekkin siirryin projektorikäyttäjäksi, nyt on aina oikean muotinen 'ruutu'
Valitettavan vähän wideä peleissä kyllä tuetaan. Itse kestän kyllä widen puuttumisen helposti (sehän on ihan normaalia, ettei sitä ole)
Tämä Burnout on kuitenkin extra-whinetyksen ansainnut, sillä on käsittämätöntä kuinka jenkki versiossa wide tuki on ja PAL-versiossa EI!!! Jenkeissähän telkkarikanta on selkeästi vielä 4:3 voittoista, kun taas euroopassa alkaa 16:9 telkkarit olemaan jo melko yleisiä. Widetuki olisi ilman muuta pitänyt molemmista versioista löytyä, mutta jos se jostain käsittämättömästä syystä tarvii toisesta versiosta jättää pois, niin jenkki versiosta sitten tietenkin.