Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty 4: Modern Warfare [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UnicornFIN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty 4: Modern Warfare

Dmn sanoi:
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Harmittaa ettei pelissä ole enempää tämänkaltaisia hiippailutehtäviä. Tai itse asiassa ei se hiippailu, vaan tuo miljöö. Alkava talvi hiljaisessa ja täysin hylätyssä kaupungissa. Ankean näköistä, mutta jostain syystä niin tunnelmallista. Erittäin vaikuttavaa ja mielestäni kampanjan parasta antia.

Jep se hiippailu ja snipuilu oli vielä aika hauskaa, itellä sitten ainakin (kentän vika osuus) Hardilla tuli vaikeuksia tapella loputtomia terroristi joukkoja vastaan pistoolilla. Joten vaihdoin Normaaliin. :p

Itse pidin siitä Ydinkärki bunkeerin ulkopuolisesta tehtävästä eniten.

Noh, mutta pelailenkin Assassins Creediä enempi, tuntuu vaan tuoreelta verratuna tähän peliin. :)

Onko kukaan täältä päässyt kokeilemaan MP44:ää? Olen kokeillut joka ikistä asetta lukuunottamatta tuota.
Onko hyvä?

Joblo sanoi:
Onko kukaan täältä päässyt kokeilemaan MP44:ää? Olen kokeillut joka ikistä asetta lukuunottamatta tuota.
Onko hyvä?
Suoraan sanottuna aivan paska, kuten M4:kin (tosin tuohon ei saakkaan mitään tähtäimiä, voi vaikuttaa siihen). En suosittele pirullekkaan kun valikoimasta löytyy G36c.

Overgrownissa pääsee ilmeisesti jonkut talon katolle, mistä ja miten?

Straawberry sanoi:
Suoraan sanottuna aivan paska, kuten M4:kin (tosin tuohon ei saakkaan mitään tähtäimiä, voi vaikuttaa siihen). En suosittele pirullekkaan kun valikoimasta löytyy G36c.

M4 muka paska? Mitä Helvettiä suoraan sanottuna? M4+Red dot sight=melko tappava yhdistelmä. Onhan niitä parempiakin mutta tämä nyt on melko hyvä. En edes ymmärrä miten voit haukkua M4:ää. Ei ehkä pelin paras ase ole mutta että paska...:eek:

Titanic sanoi:
M4 muka paska? Mitä Helvettiä suoraan sanottuna? M4+Red dot sight=melko tappava yhdistelmä. Onhan niitä parempiakin mutta tämä nyt on melko hyvä. En edes ymmärrä miten voit haukkua M4:ää. Ei ehkä pelin paras ase ole mutta että paska...:eek:

Tarkka, joo mutta tehoton (vrt AK-47 epätarkka mutta tappava). Itselläni ei tulisi mieleenkään käyttää M4:ää tavallisissa matseissa, eikä hardcoressa vaikka siinä voisi toimiakkin paremmin. Kaikki ei voi tykätä kaikesta...

Straawberry sanoi:
Tarkka, joo mutta tehoton (vrt AK-47 epätarkka mutta tappava). Itselläni ei tulisi mieleenkään käyttää M4:ää tavallisissa matseissa, eikä hardcoressa vaikka siinä voisi toimiakkin paremmin. Kaikki ei voi tykätä kaikesta...

Juu, kyllä se minullakin 47:n puolelle kallistuu. Tällä hetkellä SILENCER vielä käytössä :p Tuntuu että ase olisi jotenkin tarkempi vaimentimen kanssa! :)

APX sanoi:
Overgrownissa pääsee ilmeisesti jonkut talon katolle, mistä ja miten?

http://www.youtube.com/watch?v=7_FUBdf-hyQ

Tubesta löytää kaiken tarvittavan. On toinenkin tapa tai kaksi.

Tuli tossa ihan mielenkiinnosta mieleen käydä tutkimassa pelin miehekkäimmän tykin esikuvaa.

http://youtube.com/watch?v=BSOUWtd-mec

Vähän turhan pliisusti mallinnettu mun mielestä :D. Ei ton jäljiltä kävele yhtään kukaan. Osui se sitten varpaaseen tai päähän.

mutta oishan se tietysti aika naurettavan ylivoimainen muihin long range kivääreihin verrattuna, jos tappaisi aina osuessaan.

Niin, ensimmäisen kerran kun Barrettia pääsi kokeilemaan (maasta noukittuna), söi se hieman fiilistä, kun vasta toinen rintaosuma oli tappava. Toisaalta, parempi näin kuin että jengi buustaisi headquartersissa itsensä kiukulla äkkiä riittävälle levelille, päästäkseen putsaamaan Barretilla huoneita, hypystä ammutuilla lonkkalaukauksilla.

Muutenkin kaikki sniput väännetty aikalailla päin arsee. Pahimillaan vastus kestää kolme iskua ja tuollaista sarjaa on todella vaikea saada, kun jokainen kivääri potkii niin pirusti. Itse osuminenkin on jostain syystä myös helvetillisen työn takana, vaikka tähtäin olisi täysin kohdalla. Sniput ovat tällä hetkellä pelin heikoin lenkki, valitettavasti.

Dmn sanoi:
Muutenkin kaikki sniput väännetty aikalailla päin arsee. Pahimillaan vastus kestää kolme iskua ja tuollaista sarjaa on todella vaikea saada, kun jokainen kivääri potkii niin pirusti. Itse osuminenkin on jostain syystä myös helvetillisen työn takana, vaikka tähtäin olisi täysin kohdalla. Sniput ovat tällä hetkellä pelin heikoin lenkki, valitettavasti.

Eipä ole päässyt haittaamaan hardcoressa. Tuo osuminen on kyllä välillä vähän arpapelillä toteutettu, mutta jos nämä olisivat liian tarkkoja niin sen nyt tietäisi mihin se menisi (kaikki vaan nurkissa snipulla). Nyt ainakin tulee hyvä mieli kun jotain lasauttaa snipulla ohtaan :)

Tuo hardcore olisi muuten asiallista, mutta varsin rasittavaa että siihenkin väkisin tungettu mukaan S&D -pelimuoto. Ei ole voitu laittaa erikseen TDM ja S&D. Tai siis ovathan ne erikseen, mutta randomina molempia pelimuotoja ilmenee yleisillä.

Dmn sanoi:
Tuo hardcore olisi muuten asiallista, mutta varsin rasittavaa että siihenkin väkisin tungettu mukaan S&D -pelimuoto. Ei ole voitu laittaa erikseen TDM ja S&D. Tai siis ovathan ne erikseen, mutta randomina molempia pelimuotoja ilmenee yleisillä.

Täysin samaa mieltä, ei järjen häivää ettei noita voi erikseen valita. Itse pelaisin kaikkein mieluiten team deathmatchia hardcorena mutta aika usein tuo S&D servulle heittää.

Nyt pelannut niin pitkälle jo et uskaltaa avata sanaisen arkkunsa pelin suhteen:

Moninpeli on rautaa, siitä ei pääse mihinkään. Laadukasta työtä. :)

Yksinpeli on aivan täyttä kuraa. Piste.
Tämä on tismalleen sama kuin ensimmäinenkin call of duty mutta uusillla grafiikoilla ja aikakaudella. Muutoin peli on aivan yhtä vanhanaikainen mekaniikaltaan kuin jopa vanhat medal of honorit enkä kyllä itse uskalla suositella tätä yksinpelin takia kenellekään.

Vihollisten äärettömän tökerösti tehty jatkuva spawnaus, checkpoint välit, äkkikuolemat, järjettömyyksiin viety scriptaus, suojan käytön puute, aikaa vastaan juokseminen loputonta vihollisten spawnia vastaan, kuolinanimaatiot, fysiikan puute ym ym laskee kyllä peli-intoa kuin lehmän häntä.

Itse ainakin tuntuu jatkuvasti siltä, että peli on monta vuotta vanha. Aina kun astut tismalleen samaan kohtaan niin tietyt viholliset juoksee nurkan takaa. Ja ladosta spawnaa vaikka 100 äijää jos odottelet. Eniten ärsyttää välillä turhauttavan pitkät checkpoint-välit sekä aikaa vastaan juoksemisen joita pelissä tuntuu olevan aivan liikaa omaan makuuni.
Monessa kohdassa myös eteneminen on about täysin mahdotonta ellet mene aivan juuri sitä tiettyä reittiä pitkin. Parhaillaan ei tule edes checkpointia ellet juokse juuri siitä tietystä kohdasta.

Tämä on kuin suoraan 1998 vuodelta, nostalgian tuulahdus uusissa kuorissa. Eikä se kyllä itselle enää riitä näinä laatupelien aikoina.

Jos SP-peliä tahdotte tai ette LIVEä käytä, ostakaa vaikka eka R6 Vegas tai GRAW ellei löydy jo, tämän takia älkää vaivautuko. :o

PS: Nyt se sitten meni läpi, ajatukset täysin samat. Ei tätä toistamiseen kyllä pelaa. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Decap sanoi:

Eiköhän siinä yksinpelissä pointtina ole mahtava grafiikka, äänet, vaihtelevat tehtävät ja elokuvamaisuus. Juuri nuo iskevät itseeni, ja CoDien 1-3 yksinpeleistä olen nauttinut täysillä. Kun katsoo tämän pelin arvosteluita niin on vaikea usko että yksinpeli olisi "kuraa". Lisäksi videoiden perusteella nuo kuolinanimaatiot ovat pirun siistejä. No, ihan miten vain, jouluksi tämä pitää hommata kuitenkin.

En sitten millään voi yhtyä Decapin mielipiteeseen. MILLÄÄN. :eek:

Mä oon decapin kanssa täysin samaa mieltä. Yksinpelistä siis, kun moninpeliä ei ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Saisi olla ees vähän vaihtelevampia skriptauksia, ettei ala ärsyttämään. "Whum, tipahdit metrin alemmas ja ja skriptattu vihuparvi tulee esiin. Et pääse enää takaisin ylös, kun sieltä vihuparvi olisi helpompi tappaa" -tyylinen kohta jossain kentässä ainakin pääsi ärsyttämään.

Jos tän tänään vielä pääsisi läpi, (~4h pelattuna ja taidan olla ihan viimeisissä kentissä juonen kannalta ajateltuna) niin voi ehtiä testaamaan moninpeliä. Brittien ja amerikkalaisen aseet vaan on niin perhanan huonoja jo yksinpelissä, että aina on pitänyt etsiä itelleen g3, että saa tarkkuutta ja tehoa. Toivottavasti tuo on mahdollista saada suoraan moninpeliin.

Snydenthur sanoi:
Mä oon decapin kanssa täysin samaa mieltä. Yksinpelistä siis, kun moninpeliä ei ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Saisi olla ees vähän vaihtelevampia skriptauksia, ettei ala ärsyttämään. "Whum, tipahdit metrin alemmas ja ja skriptattu vihuparvi tulee esiin. Et pääse enää takaisin ylös, kun sieltä vihuparvi olisi helpompi tappaa" -tyylinen kohta jossain kentässä ainakin pääsi ärsyttämään.

Jos tän tänään vielä pääsisi läpi, (~4h pelattuna ja taidan olla ihan viimeisissä kentissä juonen kannalta ajateltuna) niin voi ehtiä testaamaan moninpeliä. Brittien ja amerikkalaisen aseet vaan on niin perhanan huonoja jo yksinpelissä, että aina on pitänyt etsiä itelleen g3, että saa tarkkuutta ja tehoa. Toivottavasti tuo on mahdollista saada suoraan moninpeliin.

Olen samaa mieltä. Skriptatut kohtaukset syövät immersiota paljon. Jotkin kohtaukset ovat todella helppoja, kunhan vain tajuaa rynniä lujaa chekpoint kohtaan - ilman rynnimistä checkpointiin vihuja tulee kokoajan vain lisää :) - hyvin realistista :).

Kuitenkin putkijuoksu/aivotnollaan pelinä Cod4 on erinomaista viihdettä. Grafiikat ovat todella hienoja valaistusten osalta - häkeltyneenä katselee välillä ympäristöjä. Kuitenkin grafiikoiden rosoisuus pistää taasen silmään (aivan kuten Halo 3:ssä). Grafiikoiden rosoisuutta tosin ei kerkeä kovin paljoa pelin tiimellyksessä onneksi katselemaan.

Hyvä peli, muttei peli kuitenkaan tarjoa mitään uutta räiskintäpelirintamalla. Taattua Call of Duty tasoa. Ehkä lieventävänä asianhaarana itsellä on se, että sai pelin uutena 45 euron hintaan. Ehkei olisi näin positiivinen olo pelistä, jos olisi joutunut pulittamaan "normaalin" 69.90 hinnan.

Kolmatta kertaa pusken yksinpeliä läpi, nyt veteranilla. :p Mielestäni ero vaikeustasossa on suurempi kuin hardenedin ja sitä löysemmän välillä. Vihut reagoivat nopeasti, eikä osumaa voi ottaa juuri yhtään. Yksin olevan vihollisenkin kohtaaminen on yllättävän usein kohtalokasta. :eek:

Snydenthur sanoi:
Brittien ja amerikkalaisen aseet vaan on niin perhanan huonoja jo yksinpelissä, että aina on pitänyt etsiä itelleen g3, että saa tarkkuutta ja tehoa. Toivottavasti tuo on mahdollista saada suoraan moninpeliin.

Pitää kehittyä, olikohan se tasolle 25 niin saa G3:n. Eli tovi tulee menemään...

Ylös Bottom