Taidan olla yksinpelissä nyt 3 tehtävässä menossa:
Miksi näihin tiivistunnelmaisiin skriptattuihin putkiräiskintöihin pitää tunkea jotain helkkarin avoimen maailman kenttiä? Ne oli ihan kamalaa tervan juontia Gears 5:ssä ja samoja fiiliksiä herää tässäkin. Meinasin siis nukahtaa codia pelatessa, mikä puhuu varmasti omaa kieltään. Kartalla on kysymysmerkkejä kuin ubisoft peleissä, ja ne onkin ihan samaa tasoa: Kiipeä kukkulan päälle painamaan X pohjassa ja poimi lisää varusteita, mitkä ei edes mahdu sulle kun edellisetkin käyttämättä. En tiedä johtuuko siis tästä kentästä vai mistä, mutta vihollisten tekoäly on myös ihan kammottavaa. Menin johonkin 3 kerroksiseen taloon ja sieltä käveli samalla animaatiolla yläkerrasta vuorortellen portaita alas tyyliin 10 tyyppiä. Alkoi tuntu joltain pleikka 2 peliltä. Sitte mentiin pelastamaan jotain tyyppejä, niin kun saapuu paikalle niin kuulokkeista pauhaa äänet ihan kuin oltaisiin keskellä sotaleffaa! Ongelma vain on että vihollisia ei näy siellä missä kuuluu ja äänet on muutenkin ihan liian mahtipohtiset todellisuuteen nähden. Kaikki viholliset tapettu, omat sanooo että hyvä homma, mutta mahtipontinen äänimaailma jatkaa edelleen soittoaan. Konekivääritulitusta, avunhuutoja räjähdyksiä yms. ja kaikki seistään aavikolla kädet taskuissa
Sitten peli huomaa että oho, kaikki onkin jo nuijittu hengiltä ja nauha katkeaa kuin seinään! Siis tosi halvan tuntuista meininkiä. Se avoin maailmakin on vaa älyttömän tylsä kulissi missä kävelee 100m välein 1-2 vihollista "partioimassa" jotain hiekkadyyniä AKA elävöittämässä maailmaa. Jos mietitään pelisarjan varrelta mieleenpainuvia tehtäviä, niin voin luvata että warzone ajelua kysymysmerkkien perässä ei kukaan tule koskaan laittamaan sille listalle.
E: Lisätään vielä maininta että siinä avoimen maailman kentässä kun tähtää vihollisia kiikaritähtäimellä, eikä ole ns. tilanne vielä päällä, niin Adler ilmoittaa joka kerta ettei kannata ampua. Ilmeisesti siis yrittää olla joku avustus sille että saisi huomaamattomasti teilattua porukkaa, mutta tuntuu buganneen kun ite napsii 10 äijää kumoon huomaamatta, ja Adler joka väliin on huutamassa et varo ettei hälytys laukea!
Se home base tuntuu vähän turhalle kanssa. Se kassakaapin avaaminen taisi olla ainoa(?) juttu mitä siellä pystyi tekemään. Olisi ollut siistiä että aina tehtävän jälkeen saa jonku uuden hilavitkuttimen minkä kanssa mökin salaisuudet aukeaa yhä pidemmälle. Oli alkuun vähä Resident: Evil 7/8 vibaa siinä tutkiskelussa. Hahmoilla on paikoin ihan kiinnostavaa dialogia, mutta mitään oikeita valintoja tai vastaava ei tässä tietenkään ole. Eli aina tehtävien välissä käydään kävelemässä kaikki kaverit yksitellen lävitse jos jollain olisi jotain uutta sanottavaa. Sinällään ihan kiva, mutta tuntuu jotenkin oudolle/turhalle codin kaltaisessa pelissä.
En tykkää niistä "super vihollisista" mitkä kylvää jotain ihmeen fortnite-miinoja ja joilla näkyy heath mittari pään päällä = imevät luoteja kuin sienet. Rikkovat jotenkin taistelun flown ja näyttävät siltä kuin kuuluisivat johonkin toiseen peliin. Ihan kuin se räjähtävä puukko olisi keksitty tasan vain näitä kavereita varten.
Positiivisena juttuna mainittakoon pelin olisiko toinen tehtävä jossain varainkeruutapahtumassa. Siinä taitaa olla jopa oikeasti uudellepeluuarvoa (alussa), ja kieltämättä vähän tuli sellaista mission impossible agenttiseikkailufiilistä! Sitä lisää, ja siellä avoimessa maailmassa kysymysmerkkien perässä ajelua ihan helvetisti vähemmän, kiitos.