Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
Aluksikin, mulle on ihan sama mitä kukainenkin tykkää pelata. Jos joku tykkää HC:sta, niin senkus tykkää ja pelaa sitä 24/7. Sitten taas jos mennään sanomaan HC:ta parhaaksi pelimuodoksi kilpatasolle, ollaan metsässä. Todisteita löytyy useita, ettei nämä HC-tiimit koskaan pärjää core-tiimeille. Joten siksi HC:ssa ehkä on nämä huonommat pelaajat, vaikken näin ole koskaan väittänytkään, paitsi nyt. Se miksi HC on surkeampi pelimuoto paremmuutta ratkaisemaan, johtuu taas pelimuodon ultimaattisesti randomiudesta ja telttailusta. AK74u rapidillä ja munat turpeeseen. Toki jotkut tykkää ja pelatkoon sitä silloin, ei mua kiinnosta.
Toisekseen, hostihan ratkaisee HC:ssa enemmän kuin coressa, koska HC:ssa se joka ehtii ampua eka voittaa = ei kannata liikkua.
Jotain S&D:n "ylivoimasta" kertoo myös se, että meneillään olevassa liigassa välittömästi S&D-kierroksen jälkeen kun siirryttiin pelaamaan respamuotoja, porukalta loppui mielenkiinto. Respamuotoja ei vaan yksinkertaisesti jaksa..
Jees, ei oteta konsolifinin liigoista mitään argumetteja. PC:llä Sadin ylivoima on oikeutettua, siellä promodilla loistava pelimuoto. Muutenkin PC alustana paljon parempi luomaan kilpasceneä. Lähinnä kysymys kuuluu, miksi konsolipelien kilpascenessä turnauksissa on aina useampi pelimuoto mukana?
S&D:ssä publalla sentään "yksinäinen susikin" voi ratkaista voiton, vaikka käytännössä pelaisikin 1vs6 peliä koko ajan.. Eikä tarvi aina pyyhkiä tuskan hikeä otsalta, kun katselee "tiimiläisten" sekoilua..
Klaanipeleissä S&D:ssä taas korostuu tiimin kommunikointi (pelitaitojen ohessa), ja muutenkin itse ainakin pidän S&D:tä paljon taktisempana pelimuotona.. (En väitä, etteikö respamuodoissakin pitäisi osata muutakin kuin ampua)
Tuossa vähän tiivistitkin tilannetta. SD:ssa yksi hyvä pelaaja voi viedä koko toisen tiimin. Toisekseen, mitä taktista SD:ssa oikeasti on? Se, että osaat huutaa, että "hei, B pommilla on jätkä" - "joo, mä makaan tääl, tapan sen mun pikkuaksulla/famasilla heti ku tulee ovest sisää". Pakko korjata edellistä viestiä hiukan: Tottakai SD on todella hyvä pelimuoto, mutta taidon määrittäminen pelkän SD:n avulla on typerää. Kyllä respapelimuodoissa yleensä sitä taitoa eniten tarvitaan, jotta saadaan mappikontrolli.
Itse oon pelannu melko paljon tommosia 1 life/gameover -pelimuotoja, ja parhaiten niissä toimii se, että ennakkoon katsotaan parhaat kämpit ennen matsia ja se on sitten siinä. Komminukointi on hyvin vähäistä, verrattuna respamuotoihin.
Itsekin tiedän, respamuotoihin menee hermot/niihin kyllästyy, jos ei osaa pelata niitä.
Itsekin kysyisin iTz_Smulilta, että mitkä sitten on näitä taidokkaampia pelimuotoja? En halua aloittaa mitään väittelyä, mutta sen verran tiiän että itse pelaat aika paljon TDM:ää... Vaatiiko se sitten taitoa ownata porukkaa, joista puolet ei tiedä mihin päin pitäisi edes liikkua ja joilla ei pienen spectauksen jälkeen tunnu näkyvän edes sitä pientä karttaa vasemmassa ylälaidassa, josta kenties näkyisi jotain punaisia pisteitä..?
Decerton luomat säännöt on aika hyvät. Yks sadi/matsi, loput sitten respallisia muotoja.
Oon pelannu TDM viimeksi tyyliin 2kk sitten, sitäkin yksin. Loistava pelimuoto, kun juokset ympäri mappia ja klaaraat voiton kotiin ilman hostia, chopperia ja koiria. TDM on loistava pelimuoto, kun pelaa yksin ja publalla. Ei se toki ole kilpascenessä mistään kotoisin, täyttä paskaa. Mutta eihän me nyt publasta puhutakkaan.
Enkä tiedä onko toi TDM nyt niin helppoa nimimerkillä HQ:ssa paras ränkki 40., TDM:ssä hyvä jos oon päässy ees 1000 parhaan joukkoon. TDM:kin riippuu millä pelityylillä pelaa. Itse ainakin tyydytyn publalla yksin pelatessa, kun saan TDM:ssä jonkun koirakämpit tuhottua.
Onhan se hyvin käytettynä taktisesti aika käyttökelpoinen vehje, mutta aiheuttaa kyllä kämppimistäkin...
Yhtä taktinen kuin alkutuubit ja kleikat. Tolla logiigalla CoD8:ssa on banaaneja tai koiran paskakasoja, joita voi jättää yhden kentälle/äijä ja jos semmosen päältä kävelee, kaatuu ja stunnaantuu maahan muutamaksi sekunniksi...
Ollaan joskus muuten mietitty publalla pelatessa, että olishan se täyttä kiimaa pelata Sadipeliä, missä koko vastapuolella olis motukat käytössä. Et voi mennä mistään paljastumatta.