Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
Minua ihmetyttää nuo lukuisat kommentit joidenkin aseiden yms. ylivoimaisuudesta. Tuntuu että ainoa tapa jolla vastustajat
saisi tappaa on se vaikein mahdollinen. Varsinkin kun hyvin usein (ei tietenkään aina) noille väitteille ei ole mitään
oikeaa perustelua. En tietenkään kohdista tätä kehenkään tiettyyn henkilöön, mutta välillä nämä väitteet jäävät vaille hyvää syytä.
En tiedä teistä, mutta minusta on noissa objective-pelimuodoissa hauska löytää vastustajien heikkous, ja käyttää sitä heikkouta hyväkseni. Ei kaikkea voi voittaa yhtä helposti yhdellä setillä. Oletko melkein tuhonnut sen kohteen, kun kulman takaa vihulainen ampuu sinua ah-niin-ihanalla noobituubilla? Käytä Flak Jacketia. Koitatko ampua sen helikopterin alas taivaalta, mutta et saa tarpeeksi aikaa edes tähdätä? Hanki Ghost Pro. Ärsyttävätkö Motion sensorin kanssa kämppivät henkilöt? Heitä flashbang, ammu kummatkin kylmästi grenade launcherilla/RPG:llä/granaatilla.
Kärjistetty esimerkki: Pelaaja 1 on varustettu sniperillä. Pelaaja 2:lla on haulikko. Nämä kaksi pelaajaa ovat eri puolilla, ja kohtaavat Summitin päärakennuksen yläkerrassa. Pelaaja 1 alkaa tähdätä Pelaaja 2:sta (tai ampua kauhistuneena lonkalta), mutta Pelaaja 2 ampuu nopeasti haulikollaan Pelaaja 1:sen.
Onko taistelun hävinneellä Pelaaja 1:sellä tässä tapauksessa mitään hyvää syytä valittaa haulikoiden ylivoimasta? Ei. (Huomatkaa että tämä esimerkki oli
kärjistetty.)
Totta kai te kuolette helpommin, jos Ghost + Famas- settiä vastaan tuleekin yhtäkkiä joku ns. "yhden tarkoituksen" classi. Kämppijöitä voi vältellä tai savustaa ulos koloistaan, mahdottoman hyvin jotakin kohdetta puolustavia herroja voi napsia sniperillä.. niin edelleen.
Itselläni on ollut sellainen näkemys tästä, että kaikkea mitä peliin on pistetty saan -ja
voin- käyttää hyväkseni jollain tavalla. Jos vastustaja onkin varteenotettava, vaihdan reilusti settini sellaiseen, jolla peli voitettaisiin. Minkäänlaisia kunniasääntöjä ei ole, ennen kuin ne on jonnekin kirjoitettu
Lopuksi vielä noista pelimuodoista, SnD on mielestäni loistava pelimuoto. Taktikointi ei tietenkään ole tarpeen, jos vastassa on kasa randomeita. Strategioita aletaan tarvita vasta siinä vaiheessa kun molempien puolien pelaajat ovat esimerkiksi joidenkin klaanien jäseniä. Aina tätä taktikointia ei omasta mielestäni kannata edes yrittää. Myönnän, että on erittäin tyylikästä keskustella mikin kautta vastustajien sijainneista ja niin edelleen, mutta on myös tavalliseen TDM:ään verrattuna mahtava tunne, kun saa kuulla, että on viimeinen elossa oleva omalla puolellaan, eikä tiedä missä vastustajat vaanivat. Olen silti sitä mieltä että SnD pelaaminen = Pro ei ole sen enempää oikein kuin TDM pelaaminen = Pro. Pelaajan taito pitää mitata eri tavalla.
Huh.