Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
Laitetaanpa tänne omiakin ajatuksia pelistä, vaikka en olekaan muiden ajatuksia lukenut.
Taattua Codiahan tämä on, tuntuu taas innostavalta pelata MW2:n jälkeen. WaWin jätin aikoinaan suosiolla välistä, kun en uskonut sen tarjoavan mitään kovin uutta loistavan Cod4:n jälkeen ja tässäkin tapauksessa kuuntelin ensin kavereiden mielipiteitä pelistä ennen ostosta. Yhtenäistä tekstiä en jaksa kirjoittaa, joten kerron ajatukset ranskalaisilla:
- Ensimmäisenä pelipäivänä (10.11, ke) jatkuvia ongelmia servujen kanssa, lagasi paljon. Torstaina kaikki toimi paremmin ja vain kerran ruutuun ilmestyi irrotetun piuhan kuva. Otos noin kahdenkymmenen mapin osalta.
- Aseet ja varusteet, alussa oli työn ja tuskan takana voittaa 1vs1 -tilanteita ja ainoastaan pienellä kämppimisellä sai tulosta aikaan. Sittemmin peli on maistunut paljon paremmalta, kun vastustajat ovat enemmän samantasoisia.
- Squadit, tuntuvat hajoavan aina silloin, kun halutaan vaihtaa pelimuotoa. Uudelleenrakennus vaan tuntuu olevan aika hidasta, helpompaa sopia kenen kelkkaan hypätään uutta ryhmää rakennettaessa. Aina silloin tällöin saattaa joku pudota pois ryhmän siirtyessä peliin. Pelin sisäinen kaverilista pitäisi korjata päivityksellä, on aivan liian sekainen. Seassa kun on näitäkin, jotka eivät peliä pelaa/omista.
- Level up, haaste suoritettu, valtavankokoiset ilmoitukset ruudulla... voi hyvä sylvi! Massiiviset ääniefektit saa pienennettyä, mutta yritä nyt siinä keskittyä ampumiseen, kun ruudulle paukahtaa liuta ties mitä pistelukemia ja ilmoituksia, kun onnistut lahtaamaan jonkun (vrt. You have recovered from deaths, you have taken revenge, payback, avenger, challenge completed, tms). Saisivat olla pienemmällä fontilla. Kas kun avatut aseet eivät pomppaa ruudulle kesken pelin.
- Liikkuminen, tuntuu aivan liian nopealta. Lähes järjestään kaikilla on submachinegunit, lightweight ja marathon käytössä ja sitten vain sahataan vikkelästi ja spreijataan aseilla. Yritä nyt siinä sitten osua muuten kuin tuurilla. Kenties voisin todeta myös, että olen tottunut liikaa MAGiin ja sen rauhallisempaan menoon noin 250 tunnin pelikokemuksella tai sitten vanha ei vaan osu enää mihinkään.
- Erilaiset perkit ja varusteet, tuntuvat sopivan peliin erinomaisesti. Erityisen paljon pidän Decoy-varusteesta, ihmiset kun tuntuvat tuijottavan sitä mappia aivan liikaa. Houkutuslintu kulman taakse ja sitten vihua kylkeen, kun tämä kuvittelee yllättävänsä kämppijän.
- Commsit, laittakaa joku postia EA:lle miten homma hoidetaan. Toimii loistavasti ja ulkkareiden mutettaminen on nopeaa. Nyt tuon voi tehdä jo lobbyssa, hieno juttu.
- Tilastot, näitä on ihan mukava lukea lobbyssa ennen pelikierrosta (se palkki alalaidassa, johon tulee ilmoituksia).
- Tasapainoiset mapit, tuntuvat siltä ainakin näin alkuun, tasapainotettu hyvin myös eri pelimuotojen kesken. Tuntemattomammissa mapeissa sitä on vaan vielä niin pihalla suunnista. Nuketown on muuten kivaa, aivotonta räiskintää ja ryntäilyä. Tulee vanha kunnon Shipment (Cod4) mieleen.
- Kopterit eivät tunnu yhtä tehokkailta kuin ennen ja hyvä niin. Erityisen hyvänä uudistuksena pidän killstreak-palkintojen saamista ainoastaan ampumalla, ennen pystyi tienaamaan ainakin tutkat ja ilmaiskut uudestaan kuoleman jälkeen, päästi vain kopterin valloilleen. Propsit myös tästä pommiautosta, siinä on lystikäs kapine. Pistää aina kulkemaan varpaillaan, kun kuulee "leikkiauton" surinaa ja hetki sitten tullut ilmoitus varoitti vihollisen laskeneen tällaisen liikkeelle.
Tästä pelistä riittää viihdettä yksinkin, mutta seurassa innostaa enemmän. Suomalaisia siis linjoille!