Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
TDM:ssä harvoin näkee "hyviä pelaajia", kun taas SD:ssä tulee useammin näitä pelaajia, jotka näyttävät osaavan pelaavan. Näin se on yleensä ollut. Toki se on vain publapeli, mutta silti omasta mielestä tasoero (yleensä) on ollut suuri TDM-SD. Noh, MW2:ssa ja Black Opsissa eri asia kun niin suuret massat pelaamassa, nelosessa jäi aika usein pelaajien nimiäkin publalta mieleen ja usein joutu samoihin peleihin, kun peliyhteisö oli siltä osin pienempi. Nythän jokaisella Timolla ja Jarnolla on jo codi, koska "kaikilla on se". Muistan hyvin harvan nimen esim. MW2:n publalta, ja nekin naamat taitaa olla joskus nelosessa tavattu.
Niinnoh, joo ja ei. CoD4:ssa pelaajat oli yleisesti mun mielestä publalla pikkasen parempia pelaamaan. Muutenkin CoD4 oli vielä lueteltavissa näihin "vaikeisiin" Codeihin, joissa ei ihan niin helposti kaikki nevarinobot kyykyttäny sua 100-0 rakkailla perkeillään, motion sensoireillaan,
nikoilla jne. Ite en hirveesti TDM:ää CoD4:ssa pelannut, joten vaikea sanoa minkä tasoisia pelaajia siellä oli. Mutta kyllä siellä domin puolellakin tuli ihan kunnon brittitiimejä vastaan, olihan se CoD4:ssä ehkäpä se kilpailullisin pelimuoto oikeilla säännöillä.
Jos nyt yleisesti vertaillaan CoD4:n ja vaikkapa BO:n pelaajia, ei publalta löydy lähellekään niin kovatasoisia pelaajia enää Bopsissa kuin mitä CoD4:ssä oli. SnD:ssä on ehkä aina ollut se tasoskaala pikkasen laajempi. Mutta harvemmin publalla yksittäin tulee mitään britti-gb-prozzzZ pelaajia. Ne tulee sitten klaanipartyjen mukana. Tosin niitäkin tuntuu olevan aina vaan vähempi mitä uudempi CoDi on kyseessä, kiitos kaiken nevarisälän mitä publa sisältää. Esimerkiksi BO:ssa muistan vain harvoja pelaajia publalta, jotka osaavat edes streiffata. Oli pelimuoto mikä tahansa.
Eniten kuitenkin publalla pelattaessa, jos ei halua pelkästään "rentoo publaa" on saada joku klaani vastaan. Oli se sitten joku listalla olevien party jota vastaan joinaan taikka brittiläinen gb-klaani. Pelistä tulee mielenkiintosempi (niin kauan, kun kleikat, tuubit jne. pysyy poissa). Ilmeisesti nykyään oikeastaan mistä pelimuodosta tahansa löytyy minkä tasosta porukkaa vain(en itse hirveästi pelaa publaa,ei tuttu asia,kunhan tuhoan kaikki kun levutan...). Kun "aikoinaan" nelosessa aloitin pelaamaan SD:tä, suurin osa oli jotain 9-10 prestige ukkeleita kun itse vasta lähestymässä ensimmäistä prestigeä... ja kun meni takaisin TDM/domi, oli siellä lähinnä omatasosiani nyyppiä.
Ite alotin SD:n CoD2:ssa ja voin sanoa, että siinä se oli oikeasti kivaa. Ei tuubeja, ei kleikkoja, ei perkkejä, ei killstreakkeja. Kaikilla sama lähtökohta. Varsinkin suomihosteilla, kun shotkat oli kielletty ja 1 snipa/tiimi. Tuo jos on tiimi vastassa publalla on kivaa siihen asti, kun omassa tiimissä on edes vähän osaavaa porukkaa. Muuten se on aika äkkiä 6 vs 1. Parasta publalla SD:ssä on oma party vs joku toinen (klaani)party. Vielä kun edes tuubit ja tietyt perkit pysyvät poissa, on pelaaminen jo melko tyydyttävää. Tosin varsinkin BO:ssa pelaaminen on aika yksipuolista, AK74u on kaikilla vähänkin osaavimmalla pelaajilla käytössä. Ei sillä, onhan se pelin paras ase.
Itellä BO:ssa menny vaan respallisissa objektive pelimuodois hermot respoihin (esim domissa on mahdotonta pitää kaikkia kolmea aluetta yhtä aikaa) ja sitte SnD:ssä hermot lagiin ja siihen, että harva peli pelataan loppuun rage quittien ansiosta. TDM:ssä ei oo kumpaakaan, tai on ja paljonkin, mutta haittaa ehkä vähiten. Toki sieltä löytyy sitten cämppijät ja chopper gunner -horot. Ite en kumpaakaan harrasta, molemmat ihan hemmetin helppoa ja tylsää puuhaa.
Toi K/D hourailu on aika paljon lähtöisin siitä että halutaan olla sankareita ja tehdä samalla tavalla kuin joissain YouTube videoissa (omg omg 360 noscopez lolzor!). Se häiritsee noissa Domination pelimuodoissa aika paljon kun jotkut vaan ammuskelee siellä, eivätkä yritä edes cappiä lippuja vaikka juoksevat ohi.
Nyt meni kyllä käsitteet vähän väärinpäin tmv? Jos horotetaan KD:ta, sillon ei todellakaan lähdetä keskelle kenttää 360 omg ZZZZZomg scopeileen vaan pysytään turvallisesti jossakin tietyssä spotissa oman kultaisen motion sensorin, last standien ja muiden surkeuksien kanssa. Sitten jos taas halutaan noita omggen zomggen gameplay clippejä, vedetään keskellä kenttää joitakin
säälittävän näköisiä yrityksiä alle 0,2:n KD:lla. Kummatkaan eivät sinänsä eroa toisistaa juuri, kumpikaan ei tee objektivea, mutta KD-horosta voi sentään toinen tiimi hyötyä jotain.
Ei tätä voisi sanoa paremmin. Ite en ees tajua miksi nähdä vaivaa publamontageihin. Ne on tylsiä ja IMO aika säälittäviä ellei kyseessä ole sitten funtage. Decerto/GB montaget sitten toki erikseen.
Kuitenkin loppujen lopuksi koko publa on täynnä kaiken maailman
sankareita pelimuodosta ja kellonajasta riippumatta.