Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kuten tuo ilmoitus kertoo, jollain partyssäsi on ongelmia nattauksen. Sinulla itselläsi voi olla verkkoasetukset täysin kunnossa, mutta koska jollain toisella ei ole, kerrotaan siitä tuollaisen ilmoituksen muodossa. Silloin on parasta vain tarjota kavereillekin linkkiä verkko-FAQiin ja opastaa heitä toimimaan annettujen ohjeiden mukaisesti. Sen jälkeen on kaikilla mukavampaa.

Toisinsanoen, jos listassa ei ole kuin meikäläinen itse, niin silloin ongelma on itsessä. Mutta tämä FAQ-palstan lukeminen nyt ei tähän probleemaan tuota tulosta. Voisiko joku vääntää rautalangasta minulle mitä tämä NAT Open käytännössä tarkoittaa, sillä Tuolla lukee:

"NAT Type 2: PS3 on reitittävässä yhteydessä. PS3 on yhdistetty verkkoon eikä pitäisi olla mitään ongelmia yhteyksien kanssa. (Huom! NAT Type 2 kertoo vain sen, että PSN:n vaatimat portit ovat auki ja reititetty oikein. Tietyt pelit vaativat silti muita porttiohjauksia tämän lisäksi. Pelkkä NAT-tyyppi 2 ei siis takaa, että pelin verkkotoiminnot toimisivat täydellisesti, jos pelikohtaiset porttiohjaukset ovat vajavaiset tai kokonaan tekemättä.)"

Tuo porttiasia menee ihan ymmärrykseni ohi. Aikaisemminhan laitoin jo Hartzun ohjeistuksella http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-v...3-domain-name-server-ongelma.html#post1180692 ja nyt VASTA viimeisen BO Patchin jälkeen tuli ongelmia! Näin modeemiamatöörinä kyseenalaistan nyt sekä itseni että pelin patchin, ennen kuin alkaa raivoviestiä lähtemään jenkkilään :)

Ei voi pitää paikkaansa. Vuonna 2011 julkaistaan jo seuraava COD ja kaikkihan tietää että kun uusi COD on julkaistu, niin sen jälkeen ei enään vanhoihin tule uutta, sillä se hidastaa uuden myyntiä. Joten jotta kaikilta PS3 pelaajilta saadaan rahat riistettyä, tulee kaikki DLC:t myyntiin aivan varmasti heti piakkoin xbox julkaisun jälkeen, uskon että aikaero on jälleen se kuukausi.

Mietin ihan samaa. Raha kuitenkin kiinnostaa varmasti vaikka Micsosoft kuinka lobbaa lompakollaan niin pitää kuitenkin pelitalon huolehtia jokaisen alustan maksavasta asiakkaasta - jotta maksavat lisää. Uutta peliä kun tulee niin kyllä jännästi vanha unohtuu, mutta sehän on ihan ymmärrettävää, omalla tavallaan.

Noh, itse taas intin käyneenä ja kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa, että jos jätkä tykittää sua snipalla rintaan, et todellakaan jää siinä sitä pislalla ammuskelemaan. Eikä se siitä parane jollakin ihme piikillä. ;) Eikä tämäkään perkki vielä yksittäisenä monesti pistä pelilevyä lentämään ikkunasta, mutta sitten kun siellä tulee 3-5 jätkää vastaan nurkan takana, heität kaikki last standiin, josta he sitten pislakuorolla ampuvat sut ja se yks jätkä tulee pelastamaan ne kaikki piikeillä, on naura kaukana. Varsinkin jos on tiukka tilanne pelissä.

BO on alallaan paras? Mitähän tämä tarkoittaa? Vaikken pelaakkaan MGS:a tällä hetkellä, voittaa se tämän pelin 100-0. Ainoa huono puoli on IMO huono nettipeli, joten yksinpeliäkään ei jaksa jäädä koko vuodeksi 20 kertaa läpi vääntämään.

Miksi yrität vedota jotenkin realistisuuteen, kun peli ei ole lähelläkään realistisuutta? Kaveri ampuu sua jalkaan kiväärillä ja juokset nurkan taakse muutamaksi sekunniksi ja "taas kuosissa"? Kranaatti räjähtää ja saat vahinkoa, ei se mitään koska voin odottaa että "elämänpisteet" palautuvat?
On muuten aika kärjistetty väite, että nurkan takana 3-5 ukkoa odottelemassa, vedät kaikki alas (olethan niin hyvä!), mutta kuoletkin niihin pistooleihin. :confused: Ilmeisesti kannattaisi harjoitella tappamaan loppuun asti. Ja onhan siellä vielä kuudes tyyppi makoilemassa, joka odottaa että pislaukkelit tappavat sut ja sitten menee antamaan piikkiä kavereille ja "taas ollaan menossa". Hohhoijaa, eihän tässä edes rakennukset räjähdä, yksittäiset laukaukset päähän tapa (poislukien haulikko ja snipu). Niin huonosti ja epärealistisesti tehty!!
En myöskään ymmärrä miten "intin käyneenä" ymmärtäisit yhtään paremmin, jos sua ammutaan rintaan snipalla, jäät makoilee (ja taas piikillä nouset kehiin)? En tiedä oliko joku leveily-yritys taas, että tiedänpä paljon näistä asioista. :confused:

2 kranaattia tuubissa = 2 tappoa/elämä jos osuu :)

Pellervo tarkotti, että Scavenger (pro) ei anna lisäkuteja tuubiin, kun iTz_Smuli sanoi että "2 tappoa/elämä, ja Scavengerin kanssa enemmän".

EDIT: intti-juttuun tarkennusta; voisit jättää tollaset turhat asiat pois, ja keskittyä itse asiaan. En itsekään kirjoittele "silloin kerran Afganistanissa kun vedin ninjailupuukollani kymmenen metrin imupuukon ja noscopettelin katolta niitä päähän!" tyylisiä juttuja, koska ei ketään kiinnosta. Se ei anna mitenkään lisäarvoa "minä tiedän tästä asiasta niin paljon, henkilökohtaista kokemusta on sieltä ja sieltä". tänks

1) Minä ja varmaan aika moni muukin pelaa bopsiakin kiroillen ja manaten mieluummin kuin on pelaamatta ollenkaan. Siitä yksinkertaisesta syystä että ei ole muuta pelattavaa. Jos peliä myydään 10miljoonaa kappaletta, niin ei siinä protestiäänet auta. Ajatus voi olla hyvä protestoinnille, ja aihettakin on, mutta mitä sitten?? Ei sillä mitään saavuta. Tietysti jos omaa luonteen, että haluaa tehdä periaattesta jotain niin eiku hyvää matkaa, en minä kritisoi. Jos protestoinnilla saa itselleen hyvänmielen niin homma toimii. Turha sitä kuitenkaan kaikille on tyrkyttää. Itse en tuollaiseen toimintaan jaksa lähteä, vaan nautin bopsista silloin kun se jaksaa toimia, ja haukun sitä vuolaasti kun ei toimi. Pelaan silti, ja luultavasti ostan seuraavankin codin jos vaan yleensä FPS peli-innostus on edelleen voimissaan kohdallani.

2) Tarkoitin että se on silloin raadin mielestä oikea voittaja. Miksi he valitsisvat vuoden peliksi jotain mistä eivät pidä? Eihän tällaisissa valinnoilla koskaan ole mitään tekemistä objektiivisuuden kanssa, vaan valinnan tehneiden ihmisten mielipiteiden kanssa. Jos asiasta järjestettäisiin yleisöäänestys ja bopsi voittaisi onko silloin kysessä absoluuttisesti pelaajien objektiivinen mielipide, vai onko äänestäneissä vain enempi ko. pelin fanipoikia...

Vaikkakin peliä on myyty yli 10 miljoona, silti jokainen aiheellinen protestiääni on hyödyllinen. Yksi ääni on lyhyt, mutta sitäkin isompi askel muutokselle. Eikö niin? Itse en mielestäni tyrkytä protestointia kenellekkään. Jokainen tekee omia päätöksiä. Tosin mielestän on väärin myös tyrkyttää , että "sillä ei saavuta mitään". Millä tässä tapauksessa me pelaajat, kuluttajat voidaan vaikuttaa? Vai pitääkö meidän tyytyä nykyiseen lähes pelikolvottomaan peliin, josta on kuitenkin maksettu?

Olen sinun kanssa samaa mieltä, että peli on hyvä ja hauska kun se vain toimii. Parin viikon ajan peli-ilo on ollut hyvin kaukana. Osoitan mieltä / menen barrikaadeille enkä ajo ostaa täydellä hinnalla DLC:n ( jos se nyt edes pleikalle tulee :rolleyes:).

En lähde väittelemaan vuoden pelin voittajasta ym. Kunhan vain ihmettelen. Jos peli on toiminut noin tahmeasti, miten se voi olla?

Barrikaadeilla nähdään jos joku muukin sinne vaivautuu raahautumaan :D

Tuo vertauskuvasi oli kyllä niin mauton ja muutenkin onneton, että leikkasin sen lainauksesta pois.
Noista listaamistasi "bugeita" voi olla montaa mieltä.
- Puukottaminen on nykyään päivityksen jälkeen paljon vaikeampaa kuin ennen. Lisäksi oikeankin sotilaan varustukseen taitaa kuulua aika usein puukko.
- Tuubit ovat aivan onnettomia verrattuna MW2:een (mutta sekin, että niitä huononnettiin, eli mentiin parempaan suuntaan Black Opsissa, on mielestäsi bugi).
Jos tuubit ylipäätään harmittavat liikaa, niin kannattaa ottaa yhteys asekehittelijöihin, sillä ne ovat tulleet nykysodankäyntiin kyllä jäädäkseen ja jotta peli olisi realistisempi, niin siksi ovat myös tässä pelissä.
- AK74u, hyvä ase, josta en itse niinkään pidä (makuasia), mutta loppujen lopuksi omissa statseissani ei kovinkaan paljon ole eroa pelaanko prestigen jälkeen MP5K:lla tai myöhemmin AK74u:lla tai jollain muulla SMG:llä.
- Second Chance, hyvä perkki, josta voisi itse saada paljonkin hyötyä (itse en käytä, koska Hacker on välttämätön). Sotatilastoista voi vaikka wikipedian kautta verrata kaatuneiden ja haavoittuneiden lukuja, eli taas realistisuutta tuova lisä peliin.

Tästä pelistä ja realistisuudesta on turha puhua samassa asiayhteydessä. Tai peliin voisi myös päivittää "No shit"-perkin...koska 90% ihmisistä jotka ovat omaa henkeä välittömästi uhkaavassa tilanteessa menettävät suolen kontrollin...

Voisiko joku vääntää rautalangasta minulle mitä tämä NAT Open käytännössä tarkoittaa, sillä Tuolla lukee:
Nuo Open/Moderate/Strict ovat Black Opsin omia tapoja ilmoittaa NAT-tyypistä. En nyt tähän hätään löytänyt virallista selitystä, mitä mikäkin noista käytännössä tarkoittaa. Ihan hihasta arvaamalla päättelen kuitenkin asian olevan jotakuinkin näin:

OPEN = kaikki pelin vaatimat portit avoinna
MODERATE = osa pelin vaatimista porteista avoinna
STRICT = kaikki portit tukossa

Noilla OPEN/MODERATE/STRICT-määreillä ei ole ihan suoraan yhteyttä PS3:n ilmoittamiin NAT-tyyppeihin (joista FAQissa puhutaan), koska ne riippuvat pelin itsensä käyttämistä porteista. PS3:n ilmoittama NAT-tyyppi ilmaisee vain PSN:n vakioporttien tilan.

Update! Xbox.comista satuin löytämään varsin seikkaperäisen ja havainnollisen oppaan X360:n NAT-tyypeistä, jotka on kuvattu samoin OPEN/MODERATE/STRICT-termein. Voi olla, että Black Ops käyttää samoja määritelmiä.

Joka tapauksessa löysin Black Opsin viralliselta Support-sivulta listauksen PS3-version käyttämistä porteista.

PlayStation 3 - TCP [80, 81, 443, 3074, 5223] UDP [3074, 3075, 3478]

Noiden lisäksi avoinna pitää olla PSN:n vakioportit.

TCP: 80, 443, 5223
UDP: 3479
TCP+UDP: 3658, 3478 (voice chat)

Vaikka portit 80, 443 ja 3478 kuuluvat sekä PSN:n että Black Opsin vakiovaatimuksiin, niitä ei tarvitse ohjata kahdesti, vaan yksi ainoa sääntö riittää.

Huom! Esimerkiksi Portforward.comin ohjeissa oli lueteltuna myös vino pino muita portteja, mutta ymmärtääkseni ne ovat Black Opsin PC/Steam-versiota varten. Luotan siis paljon enemmän tuohon virallisen tukisivun porttilistaukseen.

Näin modeemiamatöörinä kyseenalaistan nyt sekä itseni että pelin patchin, ennen kuin alkaa raivoviestiä lähtemään jenkkilään :)
On tietysti olemassa pieni mahdollisuus siihenkin, että päivitys ihan oikeasti on buginen ja antaa tarpeettomasti tuon ilmoituksen.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Miksi yrität vedota jotenkin realistisuuteen, kun peli ei ole lähelläkään realistisuutta? Kaveri ampuu sua jalkaan kiväärillä ja juokset nurkan taakse muutamaksi sekunniksi ja "taas kuosissa"? Kranaatti räjähtää ja saat vahinkoa, ei se mitään koska voin odottaa että "elämänpisteet" palautuvat?

"Sotatilastoista voi vaikka wikipedian kautta verrata kaatuneiden ja haavoittuneiden lukuja, eli taas realistisuutta tuova lisä peliin."

Kuka kirjoitti tuon? Kenen viestiin vastasin? Kysy nuo kysymykset itseltäsi, lue noi viestit uudestaan ja mieti. Jos peli on niin realistinen, niin miksei se sitten kuitenkaan ole realistinen? Turhaa vedota, että pelissä on jokin asia realistisuuden takia, vaikka peli on kaukana kaikesta realistisesta (ja hyvä niin). Koska niinhän se tässä pelissä edelleen on, että toi puukko on shaibaa niinku respatki.

On muuten aika kärjistetty väite, että nurkan takana 3-5 ukkoa odottelemassa, vedät kaikki alas (olethan niin hyvä!), mutta kuoletkin niihin pistooleihin. :confused: Ilmeisesti kannattaisi harjoitella tappamaan loppuun asti. Ja onhan siellä vielä kuudes tyyppi makoilemassa, joka odottaa että pislaukkelit tappavat sut ja sitten menee antamaan piikkiä kavereille ja "taas ollaan menossa". Hohhoijaa, eihän tässä edes rakennukset räjähdä, yksittäiset laukaukset päähän tapa (poislukien haulikko ja snipu). Niin huonosti ja epärealistisesti tehty!!

Noh, tämmöstä tilannetta teillä ei varmaan tuu niissä teidän omalla hostilla pelaamissanne hc-sadi matseissa, mutta pelaappa respallisia pelimuotoja niin katsotaan uudestaan. Aika helposti vaikkapa Havannassa kierrät rekkaristeys respan selkään ja ammut jätkiä (publalla!!!). Noh, eihän ne kaikki kuole ku last standiin ne menee ja joku tappaa pislalla. Varsinkin kun oli se last stand contract, tuli kuoltua iha sairaan usein last stand jannuihin kun aina yhteen sai tyhjentää sen puol lipasta ja monesti ku jantteri heittäyty maahan nii sitä katto jo, että se on kuollu ja alko zoomaileen muihin vihuihin. "Opettele tappaa ne urpå!!!!!!!11" Joo, kyllä se yksi LS mies menee, mutta kun niitä on sitten se kaksi tai enemmän nii menee jo hankalammaksi.

Välihuomio: CoDit ovat epärealistia pelejä ja hyvä niin.

En myöskään ymmärrä miten "intin käyneenä" ymmärtäisit yhtään paremmin, jos sua ammutaan rintaan snipalla, jäät makoilee (ja taas piikillä nouset kehiin)? En tiedä oliko joku leveily-yritys taas, että tiedänpä paljon näistä asioista. :confused:

LUETUN YMMÄRTÄMINEN, piste. Mitenkäs mä siis kirjoitinkaan?

"Noh, itse taas intin käyneenä ja kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa"

Ehkä oma tehtäväni liittyy jotenkin vaikkapa lääkintään? Ehkä opiskelen lääkintäalaa? Ehkä tykkään ja olen kiinnostunut näistä asioista? Ehkä en tarvitse wikipedian linkkejä lukemaan noista asioista, jos olen jo perehtynyt niihin paljon? Toki maalaisjärjellä voi jo päätellä tuon mitä sanoit ja luultavasti tiedät taas paljon enemmän asiasta kuin minä. Se ei mua kiinnosta, itse tiedän tarpeeksi. Typerää kuitenkin vedota, että toi perkki on tässä pelissä realistisuuden takia, vaikka todellisuudessa se ei toimi millään tavoin realistisesti.

Pellervo tarkotti, että Scavenger (pro) ei anna lisäkuteja tuubiin, kun iTz_Smuli sanoi että "2 tappoa/elämä, ja Scavengerin kanssa enemmän".

Juu, sori. En ole lokin kanssa koskaan tuubaillu niin en tiennyt. Tuubia tulee käytettyä muiden perkkien kanssa silloin, kun nostaa aseen maasta, jossa on tuubi. Ja siihen saa ainakin lisää kuteja vaikkapa tappamalla sen vihun, jonka ase sulla on ja jos sillä on vielä sama ase käytössä, niin saat ainakin yhden kudin lisää tuubiin.

PS. Luetun ymmärtämiseen tarkennusta; voisit sitten jatkossa lukea nämä viestit kokonaisuutena. Voidaan sitten ehkä saada jotain ihan oikeaakin keskustelua eikä sun tarvii vaan lainata sieltä täältä mun viesteistä pätkiä/lauseita ja tarttua niihin (tai kysyä kysymyksiä joihin olen jo vastannut). Ja tarkkuutta siihen lukemiseen! ;) Ja jos et tajua, kysy neuvoa joltakin. tänks

Sodan aikanahan meillä suomalaisilla olisi aseessa pistimet, jota on opetettu käyttämään vain pakon edessä, eli käytännössä silloin kun aseesta loppuu kudit. Muuten ampuminen on oikeastaan aina kannattavampi vaihtoehto.
Pelissä käytävä sota on hieman erilaista kuin oikea sota ja tässä vihollinen kohdataan kasvotusten jatkuvasti, eikä missään historiallisissa vallihaudoissa. Tuo sodankäyntikin on saattanut hitusen kehittyä sitten talvisodan.
Jokatapauksessa pointtini oli, että puukotus on erittäin hyvällä tasolla nyt, kun sitä on huononnettu.

jos jätkä tykittää sua snipalla rintaan, et todellakaan jää siinä sitä pislalla ammuskelemaan. Eikä se siitä parane jollakin ihme piikillä. ;)
3-5 jätkää vastaan nurkan takana, heität kaikki last standiin, josta he sitten pislakuorolla ampuvat sut ja se yks jätkä tulee pelastamaan ne kaikki piikeillä, on naura kaukana. Varsinkin jos on tiukka tilanne pelissä.
Jos sinut sodassa ammutaan millä tahansa aseella, niin silloin et enää synny yhtään mihinkään. Tuollaiset yksi elämä per pelilevy, eivät vain hirveästi myisi. Tuo nykyinen on mielestäni toimiva systeemi.
(Niin eli mielestäsi tuo perkki on entistä pugisempi tilanteen ollessa tiukka. Hohhoijaa..)

Tottakai casual-pelaajat kiinnostavat enemmän, mutta pienellä panostuksella saataisiin myös toinenkin osapuoli tyydytettyä helposti.
Tämä on malli esimerkki nykyajan pelaajista. Mikään ei riitä, siellä on jo Barebones, Hardcore, Wager ja Prestige pelimuodot olemassa, mutta nekään eivät riitä. Pitäisi ymmärryksen käsittää se, että noita pelimuotoja olisi aivan liikaa jos kaikille tehtäisiin oma pelimuotonsa, nyt se on onneksi vielä pidetty selkeänä.

Nyt päästiin asian ytimeen. CoD2-CoD4 olivat vielä hyvin riisuttuja pelejä uusimpiin verrattuna.
Tätähän tässä juuri tarkoitin. Pelisarja on kehittynyt ja pelillisesti ainakin allekirjoittaneen mielestä parempaan suuntaan ja tuohon riisutumpaan suuntaan ei tuossa määrin palata varmastikaan koskaan.
Lagit eivät mielestäni kuulu tähän keskusteluun itse pelistä, sillä sitä lagia ei varmastikaan ole erikseen ollut jokin työryhmä tuolla kehittämässä peliin. Pelihän on itsessään mitä parhain.

Tästä pelistä ja realistisuudesta on turha puhua samassa asiayhteydessä. Tai peliin voisi myös päivittää "No shit"-perkin...koska 90% ihmisistä jotka ovat omaa henkeä välittömästi uhkaavassa tilanteessa menettävät suolen kontrollin...
Mikään peli ei voi olla täysin realistinen, varsinkaan sotapeli. Siihen voi silti tuoda mukaan realistisia piirteitä.

Aika helposti vaikkapa Havannassa kierrät rekkaristeys respan selkään ja ammut jätkiä (publalla!!!). Noh, eihän ne kaikki kuole ku last standiin ne menee ja joku tappaa pislalla.
Itse pelaan vain publalla, enkä koe noita second chance miehiä ongelmaksi. On omaa huonouttani, jos en saa niitä hengiltä.
Parantamiseenhan vaaditaan muuten se pro perkki. Harvalla se käytössä on, jotta edes voisi tulla pelastetuksi. Second chancessa olevan pelaajan sitä vastoin voi ampua kuka vain vihollinen.
Useammin sieltä se tappo tai ne assist pisteet tulevat kuin ei mitään ilmoitusta, jos joku on minut tuossa tilassa saanut tapettua.

Typerää kuitenkin vedota, että toi perkki on tässä pelissä realistisuuden takia, vaikka todellisuudessa se ei toimi millään tavoin realistisesti.
Rektaalimittauksen kokeneena varmasti tiedät myös, että sodassa voi haavoittua siten, että on yhä toiminta kykyinen, ei siellä aina tule se sniperin kuti otsaan.
Ovelasti toki väistit Hasselhofin kirjoituksen myös siitä, että pelissähän haavoitutaan ammuksista tai räjähdyksistä välillä ja sitten parannutaan itsestään. Tätä silmällä pitäen tuo second chance on toteutettu erittäin tasapainoisesti.
Tuota nykyistä systeemiä parempaa on tuohon vaikea keksiä.

Tappoja satelee olit minkä tasoinen tahansa koska pelissä on niinkin hyvä systeemi joka laittaa eri tasoiset pelaajat omiin kasteihinsa,

Hm, itseasiassa toi Matchmaking voisi olla parempi ja ottaa oikeasti kunnolla huomioon ne statsit. Se ois hienoa. Ja täytyy sanoa että moninpelinä CoD on ainoa jota oikeastaan pelaan. Se johtuu enimmäkseen levuista, customoinnista ja hyvistä kontrolleista. :)

Asiasta kolmanteen, katsooko kukaan noita Xbox Ahoyn ase-oppaita? Ne on aivan loistavia. :)

http://www.youtube.com/user/XboxAhoy?blend=2&ob=1

Tosi perinpohjaista tietoa aseista ja miten niitä kantsii käyttää, harmi ettei mies ole ehtinyt tekemään Black Opsiin niitä vielä kunnolla. Mutta nuo Modern Warfare 2 aseetkin ovat mielenkiintoista katsottavaa.

Rektaalimittauksen kokeneena varmasti tiedät myös, että sodassa voi haavoittua siten, että on yhä toiminta kykyinen, ei siellä aina tule se sniperin kuti otsaan.

Joo ja sodassa voi pitää itseasiassa (ainakin osittaisen) toimintakyvyn yllä vaikka ammuttaisiin päähän, jos luoti menee keskeltä se ei välttämättä aiheuta niin pahoja vauroita... Mutta pitää olla aiiiika onnekas. :3

Ja sodassa todellakin on yleensä enemmän haavoittuineita kuin kuolleita.

Noh, tämmöstä tilannetta teillä ei varmaan tuu niissä teidän omalla hostilla pelaamissanne hc-sadi matseissa, mutta pelaappa respallisia pelimuotoja niin katsotaan uudestaan. Aika helposti vaikkapa Havannassa kierrät rekkaristeys respan selkään ja ammut jätkiä (publalla!!!). Noh, eihän ne kaikki kuole ku last standiin ne menee ja joku tappaa pislalla. Varsinkin kun oli se last stand contract, tuli kuoltua iha sairaan usein last stand jannuihin kun aina yhteen sai tyhjentää sen puol lipasta ja monesti ku jantteri heittäyty maahan nii sitä katto jo, että se on kuollu ja alko zoomaileen muihin vihuihin. "Opettele tappaa ne urpå!!!!!!!11" Joo, kyllä se yksi LS mies menee, mutta kun niitä on sitten se kaksi tai enemmän nii menee jo hankalammaksi.

LUETUN YMMÄRTÄMINEN, piste. Mitenkäs mä siis kirjoitinkaan?

"Noh, itse taas intin käyneenä ja kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa"

Ehkä oma tehtäväni liittyy jotenkin vaikkapa lääkintään? Ehkä opiskelen lääkintäalaa? Ehkä tykkään ja olen kiinnostunut näistä asioista? Ehkä en tarvitse wikipedian linkkejä lukemaan noista asioista, jos olen jo perehtynyt niihin paljon? Toki maalaisjärjellä voi jo päätellä tuon mitä sanoit ja luultavasti tiedät taas paljon enemmän asiasta kuin minä. Se ei mua kiinnosta, itse tiedän tarpeeksi. Typerää kuitenkin vedota, että toi perkki on tässä pelissä realistisuuden takia, vaikka todellisuudessa se ei toimi millään tavoin realistisesti.

Eli vastaukseni muuttuisi dramaattisesti, jos lisäisi sen "Noh, itse taas intin käyneenä ja kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa". Just, ja minähän tarvitsen luetun ymmärtämistä. Intin käyneenä ja puhut nimenomaan lääkintä- tai tarkkuuskivääriasioista(vai mitä niitä onkaan), oletan käyneesi tällä saralla koulutuksesi. Viestini sisältö tuskin olisi mihinkään muuttunut, vaikka olisinkin lainannut sen tummennetun kohdan. En vaan nähnyt sitä oleelliseksi, kun odotat codin olevan jotain intti-hommia jossa kannetaan haavoittuneet pois, sillä eihän haavoittuneet voi tähtäillä pistooleilla milloinkaan. :confused:

En tiedä mistä HC-sd oletuksesti tulevat, sillä sitä pelaan vain vahingossa (ja lähinnä peliäkin pelaan vain vahingossa). Kahteen viikkoon olen pelannut vain kahtena kertana PSBlockin SD-modia, joissa ei sinua ole näkynyt? Vai onko se taso niissä peleissä liian huono sinulle, TDM publasankarille?

Vinkkinä: kun tapat jonkun, siitä tulee ilmoitus (pisteet ruudulle, ehkä parit "longshot" jne. merkit, ehkä killstreak ja alakulmaan tulee se tappo-kokonaisuus, jossa näkyy "tappaja - ase/pääosuma - tapettu" josta voi katsoa, saiko sen tapon jossei pelikentältä erota). :)

[1]Tarkoitat kai matchmakingiä? En tiedä miten muilla tai sulla, mutta itsellä on jokaisessa CoDissa tullut kyllä niin epätasaisia matseja ettei mitään rajaa. Useasti pelit ovat päättyneet TDM:ssä siten, että meidän tiimi on saanut sen 7500 täyteen ennein kuin toisella tiimillä on edes 1000 pistettä. Tämä siksi, että meidän puolella on ollut pelkästään näitä 5. prestige-jannuja ja toisella puolella sitten aloittelevia, alle kymppilevun nevarisankareita. Esimerkkejä riittää tuhansia, mutta itse ihan aidosti toivon, että CoDien MM voisi etsiä hiukan tasaisempia pelaajia pelaamaan keskenään. Tällä hetkellä MM toimii nopeasti, mutta peliseuran taso vaihtelee kyllä sieltä lehmän sonnasta sinne melko huipulle.

[2]Paras rekyyli, paras fire rate, paras range ja paras damage SMG:stä. Itse käytän asetta ihan surutta pienemmissä mapeissa ja voin myöntää, että ne 17 levua aina joka prestigen alussa ovat hankalia minulle. Sama homma Famasin kanssa. Annapa ohjain alottelijalle ja laita perkiksi stedy aim ja aseeksi AK74u rapid firen kanssa. Voin lyödä vetoa, että tappoja tulee ekassa pelissä ja vähänkin pienemmässä mapissa vähitään ~10.

[3] :)

[4]Silti se on vähintään 2 varmaa tappoa/elämä, lokki pron kanssa sitten mahdollisesti enempi.

[5]...on ollut pelin vihatuin perkki sitten jukkiksen jälkeen ja silti purskuttaa Codeissa menemään vielä neljänkin (4) vuoden jälkeen! :p

1. tämä johtuu varsin usein jommankumman partysta, partyssa kun usein on eri tasoisia pelaajia eikä matchmaking pysty kaikkien statsien mukaan peliä hakea, tosin niinkun Berserker tossa sanoi, se voisi parempikin olla= mutta parempi nykyinen kuin ei mitään.

2. Valitettavasti joudun kumoamaan tämän hetkisen luulosi, että noilla palkeilla mitkä näkyy kun olet aseen kohdalla, olisi mitään tekemistä oikean pelattavuuden kanssa. (tai ainakin näin edellisissä codeissa, en takuuvarmaksi sano mitään tästä.)

3. Luulin että tarkotit ballistic knifeä, en tosta "automaattipuukosta" osaa oikein olla mitään mieltä, välillä toimii välillä ei.

4. Tähän onkin jo vastattu. tosin joudun rikkomaan tämänkin luulon, varmaa tappoa? ei ole sellaista. samalla tavalla voisi sanoa kaikista aseista että "ballistic knife, 2 panosta, 2 varmaa tappoa. crossbow, 2 panosta, 2 varmaa tappoa."

5. Ollut joidenkin mielestä pelin vihatuin perkki 4 viimeisessä codissa, joidenkin taas hyödyllinen minkä takia varmasti porskuttaa vieläkin pelissä. kuten näet esim tuubi ei enää porskuta pelissä, se yrittää kyllä ;)

Eipä heti uskois väittelyn tasosta/aiheesta, että armeijat on käyty. Kuulostaa lähinnä ala-aste ikäisten välitunti väittelyltä.
Peli on peli eikä siitä mihinkään pääse.

Tämä ketju muuttui alun mielenkiintoisen jälkeen lähes naurettavaksi, kun mukaan tuli suomen armeija... nyt vähän jäitä hattuun. Tämä on peli..:p

Niin ja tuubilla saa vetää suoraan otsikkoon (jos edes riittää), jos meinaa flakt jacket janttereita kaksi tappaa kahdella kudilla.

Olisipa hauska päästä näkemään kun TDM-kuningas ja hasseli ottais matsia. Laittaisin kyllä aika vahvasti rahat näistä toiselle... :rolleyes:

Eipä heti uskois väittelyn tasosta/aiheesta, että armeijat on käyty. Kuulostaa lähinnä ala-aste ikäisten välitunti väittelyltä.
Peli on peli eikä siitä mihinkään pääse.

SAMAA MIELTÄ! :) Toisaalta pakko heittää itse inttiä kehiin - mä olin PSTK:n sinkopuolella, joten mä oon ihan pirun kova pudottelee niitä koptereita Apilaksella...eiko siis..missä niitä vaunuja on ja entäs Apilas :)

Olisipa hauska päästä näkemään kun TDM-kuningas ja hasseli ottais matsia. Laittaisin kyllä aika vahvasti rahat näistä toiselle... :rolleyes:

SAMAA MIELTÄ 2! :) Voisi olla vuosikymmenen matsi josta pitäisi saada video tänne näkyviin. Verta, hikeä ja kiroilua aistittavissa videon taustalta - olettaisin. Voisi vedonlyöntifirmatkin herätä ja kuinka mielenkiintoista olisi nähdä kertoimet.

Joo ei kyllä oo kaikki inkkarit kanootissa jos vertaa videopeliä oikeaan sotaan... :rolleyes:
iTz_Smulille tuntuu tässä pelissä esiintyvän semmosia tilanteita kuin mitä itelle sattuu kerran miljardissa pelissä/ei ollenkaan! Siis parhaimmillaan (vai pahimmillaan?) 5 jätkää oot saanut yhtä aikaa last standiin ja vielä samaan kasaan!? TDM:ssä näköjään sattuu ja tapahtuu... :eek: (Toki sen last stand contractin aikana oli NORMI S&D:kin puolella huomattavasti useampi kyseisen perkin käyttäjä verrattuna kun sitä contractia ei ollut)

Lisäksi kannattaa vähän jarrutella omilla taidoilla kehumista.. Sanotaanko näin, että FFA:ta ja TDM:ää pelaa oikeastaan vain semmoiset, joilla ei ole suurempaa kokemusta FPS-peleistä tai muuten vasta aloittelevat pelaajat. Varsinkin jos itse on pelannut suunnilleen jokaista CoD-sarjan peliä, ei se ole temppu eikä mikään rohmuta kunnon statseja aloittelijoita vastaan...

Uutta ongelmaa pukkaa.

Olin menossa pelaamaan multiplayeriin normaalisti ja kun painoin "Playstation Network" kohtaa lävähti ruutuun "Your stats has been reseted"...Mitäköhän h*elvettiä 5 prestige oli alkamassa eikä alusta huvittaisi aloittaa. Onko kellään tietoa mistä on kyse? Konetta buuttailtu, mutta kaikki tapot ja statsit näyttävän olevan mennyttä :mad:

Uutta ongelmaa pukkaa.

Olin menossa pelaamaan multiplayeriin normaalisti ja kun painoin "Playstation Network" kohtaa lävähti ruutuun "Your stats has been reseted"...Mitäköhän h*elvettiä 5 prestige oli alkamassa eikä alusta huvittaisi aloittaa. Onko kellään tietoa mistä on kyse? Konetta buuttailtu, mutta kaikki tapot ja statsit näyttävän olevan mennyttä :mad:
Ehkä joku napero on rage reportannu sut ja sit joku källinaama treyarchilla painanu arvontanappia.

Ylös Bottom