Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
- Puukottaminen on nykyään päivityksen jälkeen paljon vaikeampaa kuin ennen. Lisäksi oikeankin sotilaan varustukseen taitaa kuulua aika usein puukko.
Itse intin käyneenä puukko oli kyllä aina matkassa, mutta sodan aikana en sitä todellakaan tupistani nano-sekunnissa kaivaisi. En osaa, se on mahdotonta, eikä kukaan muu kuin joku kiinalainen ihme ninja voi lungettaa 10 metrin veitsilungea.

Sodan aikanahan meillä suomalaisilla olisi aseessa pistimet, jota on opetettu käyttämään vain pakon edessä, eli käytännössä silloin kun aseesta loppuu kudit. Muuten ampuminen on oikeastaan aina kannattavampi vaihtoehto. Tässä pelissä vielä päivityksen jälkeenkään näin ei ole. Ihan surutta puukottelen/minua puukotetaan vieläkin 360 asteen puukolla ja usean metrin lungella. Päivityksen jälkeen puukottaminen on ehkä hiukan epävarmempi tapa tappaa, koska se ei aina ota sitä puukotusta vaikka olisit vastustajassa kiinni. Se on siis mielestäni enemmän nopan heittoa päivityksen jälkeen, ei "vaikeampaa".
- AK74u, hyvä ase, josta en itse niinkään pidä (makuasia), mutta loppujen lopuksi omissa statseissani ei kovinkaan paljon ole eroa pelaanko prestigen jälkeen MP5K:lla tai myöhemmin AK74u:lla tai jollain muulla SMG:llä.
Makuasioita tottakai, mutta itse voin myöntää/olen huomannut, että tietyissä tilanteissa voitan 1v1 silloin tällön pelkästään "hyvän" asevalitani takia (AK74u/Famas). Kyllä siinä vaiheessa mennään munki mielestä yli, kun jotkut ehottavat että sallittaisiin turnauspeleissä vain MP5 ja M16 ilman attachmentteja. Aseet on kuitenkin mun mielestä hyvin balanssissa tässä pelissä. Osaksi siksi, että suurin osa aseista on helppoja käyttää.
- Second Chance, hyvä perkki, josta voisi itse saada paljonkin hyötyä (itse en käytä, koska Hacker on välttämätön).
Noh, itse taas intin käyneenä ja kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa, että jos jätkä tykittää sua snipalla rintaan, et todellakaan jää siinä sitä pislalla ammuskelemaan. Eikä se siitä parane jollakin ihme piikillä.

Eikä tämäkään perkki vielä yksittäisenä monesti pistä pelilevyä lentämään ikkunasta, mutta sitten kun siellä tulee 3-5 jätkää vastaan nurkan takana, heität kaikki last standiin, josta he sitten pislakuorolla ampuvat sut ja se yks jätkä tulee pelastamaan ne kaikki piikeillä, on naura kaukana. Varsinkin jos on tiukka tilanne pelissä.
Kummatkohan kiinnostavat tässä pelivalmistajaa enemmän valtaosa pelaajista, vai niinsanottu kerma, eli nämä claanipelaajat, melko itsestään selvä asia. Suurelta massalta se raha tulee.
Joku tuossa kirjoittikin, että Black Ops on omalla sarallaan täysin ylivoimainen ja onkin jotenkin huvittavaa, että nämä valittajatkin silti pelaavat sitä. Syy siihen on yksinkertainen, Black Ops on alallaan paras, fanfaarit soimaan ja pysti kouraan.
Tottakai casual-pelaajat kiinnostavat enemmän, mutta pienellä panostuksella saataisiin myös toinenkin osapuoli tyydytettyä helposti. Noin isolta peliyhtiöltä luulisi sen onnistuvan. Sen sijaan esimerkiksi custom pelien muokkausmahdollisuuksia parannetaan joka vuosi aina parilla uudella ominaisuudella, vaikka ne olisi kaikki saatu yhteen peliin helposti lisättyä.
BO on alallaan paras? Mitähän tämä tarkoittaa? Vaikken pelaakkaan MGS:a tällä hetkellä, voittaa se tämän pelin 100-0. Ainoa huono puoli on IMO huono nettipeli, joten yksinpeliäkään ei jaksa jäädä koko vuodeksi 20 kertaa läpi vääntämään. Itse katsoin tuota gaalaa sivusilmällä ja oli siellä paljon parempiakin vaihtoehtoja. Ne ehkä painottivat omaa peliään vain enemmän yksinpelin puolelle. Ja se että valittaa jostakin pelin ominaisuudesta/ominaisuuksista ei tarkoita sitä etteikö siitä pelistä pitäisi.
Tuntuu, että moni kritisoija (en tarkoita iTz_Smulia, joten älä ota taas itseesi) haluaisi julkaisusta toiseen kehittää tätä peliä riisutumpaan suuntaan ja haukkuvat publa pelejä alimpaan helvettin. Jossain vaiheessa tulisi tajuta, että niin ei käy, vaan todennäköisempää on, että sisältö vain lisääntyy jatkossa. Tuntuu, että moni pelaa ikäänkuin itselleen väärää peliä.
Nyt päästiin asian ytimeen. CoD2-CoD4 olivat vielä hyvin riisuttuja pelejä uusimpiin verrattuna. Ne toimivat loistavasti. Nykyisin tuntuu, että peliin lisätään vain paljon kaikkea pinnallista ja itse kokonaisuutta ei edes testata. Peli sisältää vaikka mimmoista sisältöä, lagaa ja bugaa. Itselle kovana CoDi-sarjan fanina on hiukan surullista katsoa vierestä, kun osa osalta aseiden rekyyliä vähennetään, autoaimia nostetaan ja lisätään kaikkea hömppää, mutta kuitenkaan perus tukipilareita eli toimivuutta yms ei hoideta kuntoon. En usko, että peli on väärä, mutta joitakin kehityslinjoja on välillä vaikea hyväksyä ilman purnaamista. Itsellä kun on viimeisten kahden CoDin aikana tullut liian monesti publalla fiilis, että meniköhä ny kaikki nallekarkit iha tasa.
Vaikka tätä peliä tulee täällä dissattua välillä melko rankalla kädellä, nautin silti pelistä monesti
ihan kympillä.
PS. Itse käsitin tuon yksinoikeuden silleen, että MS:llä on yksinoikeus kaikkiin karttapaketteihin, jotka julkaistaan vuoden 2011 aikana. Tosin, se yksinoikeus per karttapaketti kestää sitten sen 2-10 viikkoa.