Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pelaajalehti kirjoittaa karttapaketista. Luulis nyt kuiteskin tolla aiemmin mainitulla parin viikon viiveellä tulevan pleikkarille.

Siis jos MS haluaa olla ilkeä niin , karttapaketteja ei tulla vuoteen näkemään PS3:lla .

Olisikin kova myynti kikka MS:ltä saada penskat vinkumaan boxia joulupukilta ;) !
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä itse uskon että karttapaketit saapuu pleikkarillekin about 1-2kk päästä kun xboxilaiset ovat saaneet omansa, jos nyt menetellään niin kuin aikaisemmin.. 15e on kyl todella suolainen hinta mutta uudesta zombimapista olen aina valmis maksamaan!
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Lisäksi jos myyntiennätykset rikotaan jatkuvasti, niin on vaikea väittää ettei jotain tehdä oikeinkin.

Kyllähän niitä juutalaisiakin tapettiin keskitysleireillä toisen maailman sodan aikana melkoinen määrä eikä siinä kai mitään oikeaa tehty. Aivopesu on kaiken a ja o. Aivopestään porukka ja sen jälkeen annetaan kaikille mahdollisuus menestyä lisäämällä peliin bugit, lagit, last standit, tuubit, AK74u, automaattipuukko yms niin jokainen on tyytyväinen. Tappoja satelee olit minkä tasoinen pelaaja tahansa.

Ja ei ainakaa itelle tuu nuo mapit liian aikasin. Kuitenkin siinä vaiheessa kun ne tuonne Storeen ilmestyvät, on pelin julkaisusta jo melkein 6kk. Kyllä siinä vaiheessa toivoisikin uutta sisältöä. Katsoo nyt onko hinta sitten liian suolainen.

Ja kyllä niitä ongelmia on kai myös boxin versiossa? Ainakin kavereilta kuullut, että samalla tavalla ne framet tippuu boxi versiossa, boxi jäätyilee, pelit loppuu kesken ja publa on yleisesti kakkaa.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Ja kyllä niitä ongelmia on kai myös boxin versiossa? Ainakin kavereilta kuullut, että samalla tavalla ne framet tippuu boxi versiossa, boxi jäätyilee, pelit loppuu kesken ja publa on yleisesti kakkaa.

Omistan pelin molemmat versiot (PS3 ja X360) ja omien kokemusten perusteella en ihan allekirjoittaisi tätä.

Framet tippuvat boxillakin joskus esim. napalm striken yhteydessä, mutta ei todellakaan samalla tavalla kuin pleikkarilla. PS3:llahan joissakin mapeissa, kuten Junglessa, framerate on jatkuvasti alhainen. Jäätymisiä ei ole sattunut xbox-versiossa kertaakaan kohdalleni ja pelit loppuvat kesken huomattavasti harvemmin kuin pleikkarilla pelatessa. Ja publahan on yleisesti kakkaa kaikissa codeissa. :rolleyes:

Hieman harmittaa että PS3-versio on möhlitty näinkin pahasti, koska sitä tulee kuitenkin enemmän pelattua pelikaveriden ja klaanitoiminnan takia.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllähän niitä juutalaisiakin tapettiin keskitysleireillä toisen maailman sodan aikana melkoinen määrä eikä siinä kai mitään oikeaa tehty. Aivopesu on kaiken a ja o. Aivopestään porukka ja sen jälkeen annetaan kaikille mahdollisuus menestyä lisäämällä peliin bugit, lagit, last standit, tuubit, AK74u, automaattipuukko yms niin jokainen on tyytyväinen.

Mitähän tekemistä holokaustilla ja aivopesulla on pelin myyntilukujen kanssa?? Meneekö salaliittoteoriat pikkasen liian pitkälle pienessä mielessä?

Eiköhän nää codit myy ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ne on parasta mitä genre voi tarjoa, suuren pelaajajoukon mielestä. MOH ei pystynyt edes haastamaan ja minä en tykkää BC2:n suuremmista mapeista ja tunnelmasta. MAGia en edes harkinnut sen betan jälkeen. Tuskinpa olen ainut josta näin tuntuu. Silloin ei paljon mahdollisuuksia jää. Cod-sarja on ollut hyvää viihdettä, kun pelit on saatu toimiviksi. Eihän se hyväksyttävää ole, että pelejä ei julkaista valmiina vaan avoin beta tehdään julkaisuversiolla, mutta minkäs teet?! Ei paljoa yhden tai sadan pelaajan boikotointiprotesti paljoa auta. Lisäksi kun haluan uusimman codin jotta on jotain uutta pelattaa, koska MW2:n pelikelloon on pyörähtänyt yli 30d niin se yksinkertraisesti on puhkipelattu.
Heti kun joku studio tekee yhtä koukuttavaa nopeatempoista verkkosotaa, ja julkaisee tekeleen valmiina niin olen valmis vaihtamaan pelisarjaa. Sitä ennen ostan codit, on ne sitten julkaisussa valmiita tai ei...

Karttapaketeista on sanottava, että siellä taidan äänestää studiota vastaan. MW2:ssa ostin kaikki kartat ja näin jälkikäteen ajatellen rahoille ei ehkä tullut tarpeeksi vastinetta. Klaanipelit pelataan ilman lisäkarttoja, joten mitään tarvetta niiden ostamiseen ei ole. Zombeja en ole edes kokeillut, niin lisää zombia en kaipaa. Ainakin toistaiseksi riittävät aivan hyvin nämä peruskartat. Toisaalta puolenvuoden ja 20d peliajan jälkeen tilanne voi olla toinen, jos ei muuta FPS pelaamista ole joku studio julkaissut.

Ja millä perusteella, kuka tekee ja antaa tällaiset vuodenpeli -palkinnot?? Jos palkinnon kriteeri on myyntimäärä niin ihan oikea voittaja. Jos valinnan tekee joku raati, joka tykkää codista eikä näistä muista ehdokkaista niin oikea voittaja. Jos palkinto jaetaan julkaisijan "lobbauksen" perusteella, niin ovat lobbaajat tehneet hyvää työtä. Ja mitä väliä sillä on kuluttajan näkökulmasta, mikä peli jonkun palkinnon voittaa. Mulle ainakin erittäin yhdentekevää, ei vaikuta millään tavalla minun pelivalintoihini...
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllähän niitä juutalaisiakin tapettiin keskitysleireillä toisen maailman sodan aikana melkoinen määrä eikä siinä kai mitään oikeaa tehty. Aivopesu on kaiken a ja o. Aivopestään porukka ja sen jälkeen annetaan kaikille mahdollisuus menestyä lisäämällä peliin bugit, lagit, last standit, tuubit, AK74u, automaattipuukko yms niin jokainen on tyytyväinen. Tappoja satelee olit minkä tasoinen pelaaja tahansa.

Vertaat kupasta kärsivän megalomaanikon mielivaltaisia joukkomurhia konsolipeliin ja sen myyntiin? oke. Kyllä tässä on jostain muusta kyse kun aivopesusta, COD sarjan pelit on valitettavasti ollut aina kaikkien aikojen parhaimpia fps sotia, liikkuvuus ihan eri ulottuvuudessa kun muissa vastaavissa. Tappoja satelee olit minkä tasoinen tahansa koska pelissä on niinkin hyvä systeemi joka laittaa eri tasoiset pelaajat omiin kasteihinsa, AK74u ei valitettavasti yleisestä käytöstään huolimatta ole yhtään sen parempi kuin mikään muukaan smg, automaattipuukolla tappaminen taas vaatii taitoa, tuubit on tehty MW2sen jälkeen todella paskoiksi(hyvä) ja last stand onkin asia erikseen.

Ja eihän siihen mitään aivopesua tarvi, jos kerran pelissä on noin paljon helpotuksia.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Sekin siellä kyllä kerrotaan. Eikä tarvetta ole vaihtaa kakkosesta ykköseksi, vaan kakkonen on oikein hyvä, kunhan pelikohtaiset porttiohjaukset ja avaukset on tehty.

Pakko kai se on heittää kyssäri arka hymy kasvoilla, siis jos PS sanoo että NAT-tyyppi on 2, BO sanoo "One or more members of your party has a strict or moderate NAT which may impact matchmaking - NAT type: moderate". Mikä minulla on ongelmana vai onko mikään eli syytämmekö minua vai Black Opsia? Purkki on aikaisemmin kyllä erään täällä olevan ketjun ohjeistuksella aseteltu nätiksi, vapisevin käsin. Vai onko teillä jo jotenkin loppuneet nämä matsiin liittymisongelmat

Useilla näyttäisi netissä käytävien keskusteluiden perusteella toimivan MW2 pelilevyn käyttäminen konsolissa, mutta mitäpä jos pojalla ei sitä ole Please help NAT type ps3 black ops. - PlayStation.com Forums

Lisäkartoista, voiko tosiaan olla Microsoftin markkinointiblokkaus jos karttoja ei muille alustoille tule ensi vuonna, itse mietin että markkinataistelussahan se olisi oiva keino, koska silloin ei esiinnyttäisi itse pelien valtaajina vaan, "vain" karttojen... toimisi silti ostopäätösten tukena kun pikku-eerolle etsitään syntymäpäivälahjaa. Erittäin mielenkiintoista..
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Ei paljoa yhden tai sadan pelaajan boikotointiprotesti paljoa auta.

Jos valinnan tekee joku raati, joka tykkää codista eikä näistä muista ehdokkaista niin oikea voittaja

Noista vahvasti eri mieltä.

1) Mielestäni jokaisen protestoijan ääni on tärkeä. Jostain on aina lähdettävä "liikkeelle". Jos jokainen ajattelee " ei mun ääni/tekemiset" auta mitään, niin eihän silloin mitään tapahdukaan? V*ttumaisinta jos se pieni "aktivisti" ryhmä saakin jotain hyvää/ muutosta aikaan niin myös nämä hyssyttelijät hyötyvät niistä. Perussuomalainen asenne, nöyrinä tyydytään siihen mitä saadaan.
PS3:n versio pelistä on ihan paska kaikkineen patcheineen. Suorastaan pelikelvoton. Näin ollen itse en todellakaan laita rahaa likoon niin kauan kuin tekijät tulee pelaajia vastaan esim. uudet kartat alennuksella tai...
2) Miten voi olla oikea voittaja, jos raadista puuttuu objektivisuus?

Allekirjoittanut nousee barrikaadeille vastaan isoa pahaa COD BLaCK OPSia. Jos peli toimisi kunnolla tekisin sen pelissä
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

annetaan kaikille mahdollisuus menestyä lisäämällä peliin bugit, lagit, last standit, tuubit, AK74u, automaattipuukko yms niin jokainen on tyytyväinen.
Tuo vertauskuvasi oli kyllä niin mauton ja muutenkin onneton, että leikkasin sen lainauksesta pois.
Noista listaamistasi "bugeita" voi olla montaa mieltä.
- Puukottaminen on nykyään päivityksen jälkeen paljon vaikeampaa kuin ennen. Lisäksi oikeankin sotilaan varustukseen taitaa kuulua aika usein puukko.
- Tuubit ovat aivan onnettomia verrattuna MW2:een (mutta sekin, että niitä huononnettiin, eli mentiin parempaan suuntaan Black Opsissa, on mielestäsi bugi).
Jos tuubit ylipäätään harmittavat liikaa, niin kannattaa ottaa yhteys asekehittelijöihin, sillä ne ovat tulleet nykysodankäyntiin kyllä jäädäkseen ja jotta peli olisi realistisempi, niin siksi ovat myös tässä pelissä.
- AK74u, hyvä ase, josta en itse niinkään pidä (makuasia), mutta loppujen lopuksi omissa statseissani ei kovinkaan paljon ole eroa pelaanko prestigen jälkeen MP5K:lla tai myöhemmin AK74u:lla tai jollain muulla SMG:llä.
- Second Chance, hyvä perkki, josta voisi itse saada paljonkin hyötyä (itse en käytä, koska Hacker on välttämätön). Sotatilastoista voi vaikka wikipedian kautta verrata kaatuneiden ja haavoittuneiden lukuja, eli taas realistisuutta tuova lisä peliin.
- Lagi on siis ainoa huono homma joka on mielestäsi sitten lisätty peliin..

Tappoja satelee olit minkä tasoinen pelaaja tahansa.
Tässähan se pointti hyvinpitkälti onkin. Hyvä ja myydyin peli, koska sitä voivat pelata kaikki ja kaiken tasoiset.

"Pro-pelaajille" eli usein näille claanilaisille suunnatut pelit voisivat olla riisutumpia ja hyvin erilaisia, mutta kun tätä peliä ei ole heidän ehdoillaan tehty, hyvä niin ja siksi se myykin näin hyvin.
Kummatkohan kiinnostavat tässä pelivalmistajaa enemmän valtaosa pelaajista, vai niinsanottu kerma, eli nämä claanipelaajat, melko itsestään selvä asia. Suurelta massalta se raha tulee.
Joku tuossa kirjoittikin, että Black Ops on omalla sarallaan täysin ylivoimainen ja onkin jotenkin huvittavaa, että nämä valittajatkin silti pelaavat sitä. Syy siihen on yksinkertainen, Black Ops on alallaan paras, fanfaarit soimaan ja pysti kouraan.

Tuntuu, että moni kritisoija (en tarkoita iTz_Smulia, joten älä ota taas itseesi) haluaisi julkaisusta toiseen kehittää tätä peliä riisutumpaan suuntaan ja haukkuvat publa pelejä alimpaan helvettin. Jossain vaiheessa tulisi tajuta, että niin ei käy, vaan todennäköisempää on, että sisältö vain lisääntyy jatkossa. Tuntuu, että moni pelaa ikäänkuin itselleen väärää peliä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Omistan pelin molemmat versiot (PS3 ja X360) ja omien kokemusten perusteella en ihan allekirjoittaisi tätä.

Juu, muotoilin ehkä hiukan väärin lauseeni. Ei boxilla ne ongelmat ole lähellekkään niin suuria, mutta silläkin puolella framet tippuvat tietyissä mapeissa ja tilanteissa jo melkeen miinuksen puolelle. Kuitenkin kaverien mukaan nettikoodi on silläkin puolella huono, joka tarkoittaa sitä, että brittejä vastaan pelaaminen voi jo poksauttaa verisuonia, jos siellä on osaavaa porukkaa vastassa. Itselläkin ollut mielessä, että jos myös boxille ostaisi kyseisen tekeleen.

Mitähän tekemistä holokaustilla ja aivopesulla on pelin myyntilukujen kanssa?? Meneekö salaliittoteoriat pikkasen liian pitkälle pienessä mielessä?

Eiköhän nää codit myy ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ne on parasta mitä genre voi tarjoa, suuren pelaajajoukon mielestä. MOH ei pystynyt edes haastamaan ja minä en tykkää BC2:n suuremmista mapeista ja tunnelmasta. MAGia en edes harkinnut sen betan jälkeen. Tuskinpa olen ainut josta näin tuntuu. Silloin ei paljon mahdollisuuksia jää. Cod-sarja on ollut hyvää viihdettä, kun pelit on saatu toimiviksi.

Pilke silmäkulmassa kirjoitettu? En siis ihan vakavana tuota kirjoittanut. Eka meinasin vedota pokemon-kortteihin, mutta päädyin tuohon. Oli hienoa kuitenkin nähdä teidän reaktiot. ;)

Yhdyn kanssasi täysin ja melkein. Itse ostan Codini samoista syistä. Muut pelistudiot epäonnistuvat omissa yrityksissään, joten vastaavanlaista toista peliä ei löydy oikeastaan haastamaan. Ainoa CoDi jonka jätin ostamatta oli WaW, joka oli mielestä ehkä surkein CoDi CoD3:n kanssa. Mutta onhan CoDin kanssa vähän sama tilanne kuin EA:n änärien. Oli peli kuinka hyvä tai huono tahansa, se rikkoo ennätyksiä ja valitaan vuoden urheilupeleiksi yms. Ei ne myyntiluvut aina kerro itse pelistä ja sen sisällöstä. Vaikka tätäkin CoDia on tullut pelattua jo nyt ihan mukavasti, en silti nostaisi tätä tuonne legendahyllylle.

Myös yksi syy CoDien myyntiin on se, että se on niin helposti lähestyttävä. Suuri autoaimin määrä, rekyylittömät aseet ja muut hömpötykset tuovat mielihyvää kaikille, koska jokainen saa tappoja ja niistä vielä palkitaan hienoilla teksteillä ja äänillä. Ja ison yhtiön pelit nyt myyvät lähes aina, jos genre on ihmisiin vetoava ja rahaa on laitetty mainoskamppaniaan palamaan. Ikävä kyllä pienten studion HC Shakki 2010:llä ja muilla ei ole edes mahdollisuuksia osallistua kilpailuun.

Tappoja satelee olit minkä tasoinen tahansa koska pelissä on niinkin hyvä systeemi joka laittaa eri tasoiset pelaajat omiin kasteihinsa...

Tarkoitat kai matchmakingiä? En tiedä miten muilla tai sulla, mutta itsellä on jokaisessa CoDissa tullut kyllä niin epätasaisia matseja ettei mitään rajaa. Useasti pelit ovat päättyneet TDM:ssä siten, että meidän tiimi on saanut sen 7500 täyteen ennein kuin toisella tiimillä on edes 1000 pistettä. Tämä siksi, että meidän puolella on ollut pelkästään näitä 5. prestige-jannuja ja toisella puolella sitten aloittelevia, alle kymppilevun nevarisankareita. Esimerkkejä riittää tuhansia, mutta itse ihan aidosti toivon, että CoDien MM voisi etsiä hiukan tasaisempia pelaajia pelaamaan keskenään. Tällä hetkellä MM toimii nopeasti, mutta peliseuran taso vaihtelee kyllä sieltä lehmän sonnasta sinne melko huipulle.

AK74u ei valitettavasti yleisestä käytöstään huolimatta ole yhtään sen parempi kuin mikään muukaan smg,

Paras rekyyli, paras fire rate, paras range ja paras damage SMG:stä. Itse käytän asetta ihan surutta pienemmissä mapeissa ja voin myöntää, että ne 17 levua aina joka prestigen alussa ovat hankalia minulle. Sama homma Famasin kanssa. Annapa ohjain alottelijalle ja laita perkiksi stedy aim ja aseeksi AK74u rapid firen kanssa. Voin lyödä vetoa, että tappoja tulee ekassa pelissä ja vähänkin pienemmässä mapissa vähitään ~10.

automaattipuukolla tappaminen taas vaatii taitoa,

:)

tuubit on tehty MW2sen jälkeen todella paskoiksi(hyvä)

Silti se on vähintään 2 varmaa tappoa/elämä, lokki pron kanssa sitten mahdollisesti enempi.

ja last stand onkin asia erikseen.

...on ollut pelin vihatuin perkki sitten jukkiksen jälkeen ja silti purskuttaa Codeissa menemään vielä neljänkin (4) vuoden jälkeen! :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Noista vahvasti eri mieltä.

1) Mielestäni jokaisen protestoijan ääni on tärkeä. Jostain on aina lähdettävä "liikkeelle". Jos jokainen ajattelee " ei mun ääni/tekemiset" auta mitään, niin eihän silloin mitään tapahdukaan? V*ttumaisinta jos se pieni "aktivisti" ryhmä saakin jotain hyvää/ muutosta aikaan niin myös nämä hyssyttelijät hyötyvät niistä. Perussuomalainen asenne, nöyrinä tyydytään siihen mitä saadaan.
PS3:n versio pelistä on ihan paska kaikkineen patcheineen. Suorastaan pelikelvoton. Näin ollen itse en todellakaan laita rahaa likoon niin kauan kuin tekijät tulee pelaajia vastaan esim. uudet kartat alennuksella tai...
2) Miten voi olla oikea voittaja, jos raadista puuttuu objektivisuus?

Allekirjoittanut nousee barrikaadeille vastaan isoa pahaa COD BLaCK OPSia. Jos peli toimisi kunnolla tekisin sen pelissä

1) Minä ja varmaan aika moni muukin pelaa bopsiakin kiroillen ja manaten mieluummin kuin on pelaamatta ollenkaan. Siitä yksinkertaisesta syystä että ei ole muuta pelattavaa. Jos peliä myydään 10miljoonaa kappaletta, niin ei siinä protestiäänet auta. Ajatus voi olla hyvä protestoinnille, ja aihettakin on, mutta mitä sitten?? Ei sillä mitään saavuta. Tietysti jos omaa luonteen, että haluaa tehdä periaattesta jotain niin eiku hyvää matkaa, en minä kritisoi. Jos protestoinnilla saa itselleen hyvänmielen niin homma toimii. Turha sitä kuitenkaan kaikille on tyrkyttää. Itse en tuollaiseen toimintaan jaksa lähteä, vaan nautin bopsista silloin kun se jaksaa toimia, ja haukun sitä vuolaasti kun ei toimi. Pelaan silti, ja luultavasti ostan seuraavankin codin jos vaan yleensä FPS peli-innostus on edelleen voimissaan kohdallani.

2) Tarkoitin että se on silloin raadin mielestä oikea voittaja. Miksi he valitsisvat vuoden peliksi jotain mistä eivät pidä? Eihän tällaisissa valinnoilla koskaan ole mitään tekemistä objektiivisuuden kanssa, vaan valinnan tehneiden ihmisten mielipiteiden kanssa. Jos asiasta järjestettäisiin yleisöäänestys ja bopsi voittaisi onko silloin kysessä absoluuttisesti pelaajien objektiivinen mielipide, vai onko äänestäneissä vain enempi ko. pelin fanipoikia...
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

- Puukottaminen on nykyään päivityksen jälkeen paljon vaikeampaa kuin ennen. Lisäksi oikeankin sotilaan varustukseen taitaa kuulua aika usein puukko.

Itse intin käyneenä puukko oli kyllä aina matkassa, mutta sodan aikana en sitä todellakaan tupistani nano-sekunnissa kaivaisi. En osaa, se on mahdotonta, eikä kukaan muu kuin joku kiinalainen ihme ninja voi lungettaa 10 metrin veitsilungea. ;) Sodan aikanahan meillä suomalaisilla olisi aseessa pistimet, jota on opetettu käyttämään vain pakon edessä, eli käytännössä silloin kun aseesta loppuu kudit. Muuten ampuminen on oikeastaan aina kannattavampi vaihtoehto. Tässä pelissä vielä päivityksen jälkeenkään näin ei ole. Ihan surutta puukottelen/minua puukotetaan vieläkin 360 asteen puukolla ja usean metrin lungella. Päivityksen jälkeen puukottaminen on ehkä hiukan epävarmempi tapa tappaa, koska se ei aina ota sitä puukotusta vaikka olisit vastustajassa kiinni. Se on siis mielestäni enemmän nopan heittoa päivityksen jälkeen, ei "vaikeampaa".


- AK74u, hyvä ase, josta en itse niinkään pidä (makuasia), mutta loppujen lopuksi omissa statseissani ei kovinkaan paljon ole eroa pelaanko prestigen jälkeen MP5K:lla tai myöhemmin AK74u:lla tai jollain muulla SMG:llä.

Makuasioita tottakai, mutta itse voin myöntää/olen huomannut, että tietyissä tilanteissa voitan 1v1 silloin tällön pelkästään "hyvän" asevalitani takia (AK74u/Famas). Kyllä siinä vaiheessa mennään munki mielestä yli, kun jotkut ehottavat että sallittaisiin turnauspeleissä vain MP5 ja M16 ilman attachmentteja. Aseet on kuitenkin mun mielestä hyvin balanssissa tässä pelissä. Osaksi siksi, että suurin osa aseista on helppoja käyttää.

- Second Chance, hyvä perkki, josta voisi itse saada paljonkin hyötyä (itse en käytä, koska Hacker on välttämätön).

Noh, itse taas intin käyneenä ja kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa, että jos jätkä tykittää sua snipalla rintaan, et todellakaan jää siinä sitä pislalla ammuskelemaan. Eikä se siitä parane jollakin ihme piikillä. ;) Eikä tämäkään perkki vielä yksittäisenä monesti pistä pelilevyä lentämään ikkunasta, mutta sitten kun siellä tulee 3-5 jätkää vastaan nurkan takana, heität kaikki last standiin, josta he sitten pislakuorolla ampuvat sut ja se yks jätkä tulee pelastamaan ne kaikki piikeillä, on naura kaukana. Varsinkin jos on tiukka tilanne pelissä.

Kummatkohan kiinnostavat tässä pelivalmistajaa enemmän valtaosa pelaajista, vai niinsanottu kerma, eli nämä claanipelaajat, melko itsestään selvä asia. Suurelta massalta se raha tulee.
Joku tuossa kirjoittikin, että Black Ops on omalla sarallaan täysin ylivoimainen ja onkin jotenkin huvittavaa, että nämä valittajatkin silti pelaavat sitä. Syy siihen on yksinkertainen, Black Ops on alallaan paras, fanfaarit soimaan ja pysti kouraan.

Tottakai casual-pelaajat kiinnostavat enemmän, mutta pienellä panostuksella saataisiin myös toinenkin osapuoli tyydytettyä helposti. Noin isolta peliyhtiöltä luulisi sen onnistuvan. Sen sijaan esimerkiksi custom pelien muokkausmahdollisuuksia parannetaan joka vuosi aina parilla uudella ominaisuudella, vaikka ne olisi kaikki saatu yhteen peliin helposti lisättyä.

BO on alallaan paras? Mitähän tämä tarkoittaa? Vaikken pelaakkaan MGS:a tällä hetkellä, voittaa se tämän pelin 100-0. Ainoa huono puoli on IMO huono nettipeli, joten yksinpeliäkään ei jaksa jäädä koko vuodeksi 20 kertaa läpi vääntämään. Itse katsoin tuota gaalaa sivusilmällä ja oli siellä paljon parempiakin vaihtoehtoja. Ne ehkä painottivat omaa peliään vain enemmän yksinpelin puolelle. Ja se että valittaa jostakin pelin ominaisuudesta/ominaisuuksista ei tarkoita sitä etteikö siitä pelistä pitäisi.

Tuntuu, että moni kritisoija (en tarkoita iTz_Smulia, joten älä ota taas itseesi) haluaisi julkaisusta toiseen kehittää tätä peliä riisutumpaan suuntaan ja haukkuvat publa pelejä alimpaan helvettin. Jossain vaiheessa tulisi tajuta, että niin ei käy, vaan todennäköisempää on, että sisältö vain lisääntyy jatkossa. Tuntuu, että moni pelaa ikäänkuin itselleen väärää peliä.

Nyt päästiin asian ytimeen. CoD2-CoD4 olivat vielä hyvin riisuttuja pelejä uusimpiin verrattuna. Ne toimivat loistavasti. Nykyisin tuntuu, että peliin lisätään vain paljon kaikkea pinnallista ja itse kokonaisuutta ei edes testata. Peli sisältää vaikka mimmoista sisältöä, lagaa ja bugaa. Itselle kovana CoDi-sarjan fanina on hiukan surullista katsoa vierestä, kun osa osalta aseiden rekyyliä vähennetään, autoaimia nostetaan ja lisätään kaikkea hömppää, mutta kuitenkaan perus tukipilareita eli toimivuutta yms ei hoideta kuntoon. En usko, että peli on väärä, mutta joitakin kehityslinjoja on välillä vaikea hyväksyä ilman purnaamista. Itsellä kun on viimeisten kahden CoDin aikana tullut liian monesti publalla fiilis, että meniköhä ny kaikki nallekarkit iha tasa.

Vaikka tätä peliä tulee täällä dissattua välillä melko rankalla kädellä, nautin silti pelistä monesti ihan kympillä.

PS. Itse käsitin tuon yksinoikeuden silleen, että MS:llä on yksinoikeus kaikkiin karttapaketteihin, jotka julkaistaan vuoden 2011 aikana. Tosin, se yksinoikeus per karttapaketti kestää sitten sen 2-10 viikkoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pitääkö paikkaansa, ettei map päkkiää tule ollenkaan pleikalle vuonna 2011?

CoD: Black Ops laajenee | Dome.fi

Ei voi pitää paikkaansa. Vuonna 2011 julkaistaan jo seuraava COD ja kaikkihan tietää että kun uusi COD on julkaistu, niin sen jälkeen ei enään vanhoihin tule uutta, sillä se hidastaa uuden myyntiä. Joten jotta kaikilta PS3 pelaajilta saadaan rahat riistettyä, tulee kaikki DLC:t myyntiin aivan varmasti heti piakkoin xbox julkaisun jälkeen, uskon että aikaero on jälleen se kuukausi.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

BO sanoo "One or more members of your party has a strict or moderate NAT which may impact matchmaking - NAT type: moderate". Mikä minulla on ongelmana vai onko mikään eli syytämmekö minua vai Black Opsia?
Kuten tuo ilmoitus kertoo, jollain partyssäsi on ongelmia nattauksen. Sinulla itselläsi voi olla verkkoasetukset täysin kunnossa, mutta koska jollain toisella ei ole, kerrotaan siitä tuollaisen ilmoituksen muodossa. Silloin on parasta vain tarjota kavereillekin linkkiä verkko-FAQiin ja opastaa heitä toimimaan annettujen ohjeiden mukaisesti. Sen jälkeen on kaikilla mukavampaa.
 
Ylös Bottom