Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Nyt on moninpelistäkin otettu ensitestit. Ei jäänyt ihan niin hyvä fiilis kuin yksinpelistä. Ensinnäkin kentät on aika sekavan oloisia. Paljon on suuntia mistä voi tulla ja mennä. No ehkä kenttiin pääsee ajan kanssa sisään.

Pahempi ongelma ei ole varsinaisesti pelin vika, mutta sen yhdeksän matsia, jotka ehdin pelata, niin ainakin viidessä porukka lähti kesken matsin. Sitten pelailtiin 2 vs 6, 3 vs 6 ja yhdessä matsissa pelasin yksin viittä vastaan. Tuo ei ole hauskaa kummaltakaan osapuolelta. Ei tule tiukkoja matseja, eikä kentissä oikein näekään ketään, kun mennään niin vähällä miehityksellä. En muista, että aikaisemmin codeissa olisi lähdetty näin hanakasti kesken matsin.
 
Nyt on moninpelistäkin otettu ensitestit. Ei jäänyt ihan niin hyvä fiilis kuin yksinpelistä. Ensinnäkin kentät on aika sekavan oloisia. Paljon on suuntia mistä voi tulla ja mennä. No ehkä kenttiin pääsee ajan kanssa sisään.

Pahempi ongelma ei ole varsinaisesti pelin vika, mutta sen yhdeksän matsia, jotka ehdin pelata, niin ainakin viidessä porukka lähti kesken matsin. Sitten pelailtiin 2 vs 6, 3 vs 6 ja yhdessä matsissa pelasin yksin viittä vastaan. Tuo ei ole hauskaa kummaltakaan osapuolelta. Ei tule tiukkoja matseja, eikä kentissä oikein näekään ketään, kun mennään niin vähällä miehityksellä. En muista, että aikaisemmin codeissa olisi lähdetty näin hanakasti kesken matsin.

Siellä haetaan vaan parempia statseja kun ei oma peli suju tai tiimin peli suju niin lähdetään pois ja kuvitellaan että se olisi seuraavassa yhtään parempi. En oikeen ymmärrä mitä väliä sillä K/D ratiolla on mutta ilmeisesti on, eiköhän se siitä rauhotu kun alkuhulinat saatu pois.
 
Tietääkö joku missä voin lunastaa nuo ennakkotilauksen yhteydessä saadut koodit? Ovat 13 merkin mittaiset, ja Storessa maksimi 12 merkkiä. Onko Activisionilla joku oma sivu mistä toimii?
 
Heti alkuun tarjotaan automaattisesti kaikki tarvittavat säädöt nenän eteen ja siitä suoraan pelaamaan. Näin hienosti se pitäisi olla kaikissa peleissä. Lisäksi erittäin toimivat, nopeat ja selkeät valikot.

Kolmannessa mapissa tuli pelimuoto, jota en ollut ennen pelannut, eli Cyber attack. Kaksi tiimiä vastakkain, 6vs6 ja kentältä haetaan pommi, joka pitää räjäyttää vastustajan basessa. Tiimitoverin pystyy elvyttämään jos noutaja tulee, erät ovat lyhyitä ja kartat pieniä. Kartan nimeä en muista, mutta siinä oli muutamia sisätiloja, paljon autoja ja suihkulähde. Ikään kuin Codi nelosen Search&Destroy, mutta tästä tykkään enemmän.

Tappoputkien palkintoja ei pysty heti käyttämään erien alkaessa, vaan niissä on 10 sekunnin käyttöesto. Hieno kartta, hieno pelimuoto!

Tässä hieman maistiaisia onlinesta. Sattui siihen omalta osalta sentään yksi hyvä kierros, mutta myös tiimi pelasi hyvin.

 
Noin 25 matsia (tällä saa uuden hahmon) ja 20 leveliä multiplayeriä niin peli alkaa sujua alkuhaparoinnin jälkeen, eli hyvältä kokonaisuudelta vaikuttaa! Mukava jatkaa kun on vielä "tärkeimmät" perkit tulossa ja asevarastot täyttyy. Yksinpelikin pitää varmaan klaarata piakkoin, sillä sieltä saa hahmoja MP:hen. Erikoinen käytäntö mutta kannustaa pelaamaan muutakin. Trophyt myös outoja: "Tapa 3 vihollista tikapuilla ollessa" ...

Missioneilla voi saada käyttöön tiettyjä aseita, jotka ovat vielä valmiiksi varusteltuja, mutta suurin osa on tehty todella vaikeiksi, kuten yhdenkin läpäisyyn vaaditaan 25 tappoa heittoveitsellä + 6-7 muuta tehtävää. Lisäksi tiettyjä pelimuotoja tai pelityylejä tulisi käyttää niin paljon, että ei ole täysin omaan makuun.
 
Siellä haetaan vaan parempia statseja kun ei oma peli suju tai tiimin peli suju niin lähdetään pois ja kuvitellaan että se olisi seuraavassa yhtään parempi. En oikeen ymmärrä mitä väliä sillä K/D ratiolla on mutta ilmeisesti on, eiköhän se siitä rauhotu kun alkuhulinat saatu pois.
Näinhän se varmasti on. En vaan muista että aikaisemmissa olisi ollut näin rankka väkikato.

Juuri tästä syystä kaipaan WAR pelimuotoa tai jotain vastaavaa, missä kuolemia ei lasketa.
 
Kampanja läpi yhdeltä istumalta realistic-vaikeustasolla, aikaan 10 tuntia. Siellä jäätiin muutamaan otteeseen ottamaan erää pidemmäksi aikaa.

Tarina mielikuvituksen tuotetta ja vahvalla kylmän sodan viholliskuvilla. Viitteitä löytyy tämän päivän uutisotsikoihin ja ne kohottavat arvosanaa. Suurvallat käyvät sotaa kolmansien maiden kautta, aivan kuten silloin ennen. Suoraa yhteenottoa kuitenkin vältetään. Tehtävä on annettu erikoisjoukoille.

Kampanja on raaka, sadistinen ja kuitenkin kevyttä verrattuna mitä tapahtuu tuolla ulkona. En antaisi lasten käsiin tätä teosta.

Tarina jatkuu vielä Spec Opsin puolelle.

Arvosana kampanjalle on 8.
 
Onko nuo Spec Ops missionit kuinka tarinapainoitteisia, uskaltaako niihin edes koskea ennen kampanjan läpäisyä? Vai aukeaako ne vasta kun on kampanjan hoitanut?
 
Pari outoa bugia ollut, muttei sen isompaa. Kummallisin episodi tapahtui alkuillasta ennen kuin peli latasi parin gigan päivityksen. Lähestyin vihollisen linjoja kuoleman jälkeen ja jäin hetkeksi tähystämään paikalleni. En ampunut laukaustakaan, mutta sain tapon. Samaan aikaan aseelleni tuli taso. Ihmettelin, että mitä hittoa oikein tapahtui. Claymoret eivät olleet vielä auki. Jossain kohtaa en voinut ladata asetta ollenkaan ja peli kelasi hitaalla vauhdilla muutaman sekunnin taaksepäin.

Ja voi helkkarin HC, siihen paskaan en enää koske. Muutaman HC-erän jälkeen palautui mieleen, miksi vihasin sitä pelimuotoa jo monta Codia takaperin.
 
Kampanja läpi yhdeltä istumalta realistic-vaikeustasolla, aikaan 10 tuntia. Siellä jäätiin muutamaan otteeseen ottamaan erää pidemmäksi aikaa.

Tarina mielikuvituksen tuotetta ja vahvalla kylmän sodan viholliskuvilla. Viitteitä löytyy tämän päivän uutisotsikoihin ja ne kohottavat arvosanaa. Suurvallat käyvät sotaa kolmansien maiden kautta, aivan kuten silloin ennen. Suoraa yhteenottoa kuitenkin vältetään. Tehtävä on annettu erikoisjoukoille.

Kampanja on raaka, sadistinen ja kuitenkin kevyttä verrattuna mitä tapahtuu tuolla ulkona. En antaisi lasten käsiin tätä teosta.

Tarina jatkuu vielä Spec Opsin puolelle.

Arvosana kampanjalle on 8.

Mietin samaa tuon osalta että tämä on oikeasti k18 peli. Codista on tullut aikuinen ja en muista koska Witcherin ja Falloutin jälkeen mikään yksinpeli olisi tehnyt samanlaista vaikutusta.
Itsekin ajattelin vetää realismilla läpi kunhan ensin hieman helpommalla. Ei varmaan ollut ihan läpihuutojuttu?
 
Tietääkseni eivät halua tuoda HC:ta, realistic on millä mennään.

On siellä Quick playn takana neliötä painamalla Hardcore

Huhhuh, hitto et kerkesin jo säikähtää :D Toivottavasti tosiaan löytyy se normi hardcore, koska realistic oli betassa casual-damoilla, eikä hc ole hc ilman kunnon asedamoja. Muutenhan se realistic menetteli, mutta ei maistu ne kuulapyssyt.

Fyi kaveri tuossa chatissa rageaa kun Ground War aukesi äskettäin ja sitä ei (ainakaan tällä hetkellä) pääse pelaamaan PS4:lla ilman crossplayta. Pelimuodon avatessa ilmoittaa, ettei sitä voi pelata koska crossplay on asetuksista kytkettynä pois päältä :D
 
Onko muilla ollu tuota bugia, että daily tai mission challenget ei rekisteröi tappoja ollenkaan?
Tässä nyt vajaa 3h peliaikaa takana ja kaikki näyttää nollaa, vaikka haluttu tehtäväkin on valittu aktiiviseksi.
 
Onko muilla ollu tuota bugia, että daily tai mission challenget ei rekisteröi tappoja ollenkaan?
Tässä nyt vajaa 3h peliaikaa takana ja kaikki näyttää nollaa, vaikka haluttu tehtäväkin on valittu aktiiviseksi.

Koko päivän vaivannut. Peli rekisteröi kaikki, mutta vasta uudelleen käynnistys on tuonnut ne näkyviin.
 
Mietin samaa tuon osalta että tämä on oikeasti k18 peli. Codista on tullut aikuinen ja en muista koska Witcherin ja Falloutin jälkeen mikään yksinpeli olisi tehnyt samanlaista vaikutusta.

Itsekin ajattelin vetää realismilla läpi kunhan ensin hieman helpommalla. Ei varmaan ollut ihan läpihuutojuttu?

Tarinassa on hetkiä, jotka ovat psykologisesti hämmentävän kuumottavia ja raakoja. Kertoo tästä ajasta, jossa sodan lakeja voidaan rikkoa surutta mitään häpeilemättä. Modern Warfare 2019 on enemmän kuin pelkkä räiskintäpeli, siellä on sanomaa rivien välissä.

Kannattaa ehdottomasti vetää vaikeimmalla tasolla, joka tässä tapauksessa on Realistic. Ruudulta puuttuu hudi kokonaan, kosketuslevyä painamalla saat eksyessäsi tietää mihin ollaan menossa. Muuten olet sen varassa mitä itse hoksaat, näet ja kuulet. Haastaa itsensä koko rahan edestä rintaman eri vaiheissa. Siellä on kohtia jotka meinasivat ajaa epätoivoon, mutta sopiva strategia löytyi niihin jokaiseen.

Lopulta 10 tunnin jälkeen sai tyytyväisenä katsoa lopputekstejä. Matka oli sopivan pituinen ja tarjosi riittävästi vaihtelua.

Tuore IGN:n arvostelu kampanjasta. Arvosana 8.2, Great!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom