Call of Duty: Modern Warfare 2019

Ketunloikka

Active Member
Miksei noi pelin ääniasetukset ja voice chat asetukset ei tallennu vaan pitää joka kerta asettaa uusiksi kun laittaa pelin päälle?
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Taso 50 ohitettu. Viimeisimmät pelit ovat olleet vanhaa suosikkia, Kill Confirmedia. Tässä esimerkki siitä vauhdista jolla siellä mennään.

 

Eliminaattori

Kielinatsimode
Ylläpitäjä
Kill confirmed! Hyvää settiä.

Pitäisi ehkä vain samalla tavalla pitää hauskaa taistelukentällä. Tämän Codin aikana on tullut liikaakin kuunneltua vain askelten ääniä ja niiden voimistuessa oma peli menee kovin passiiviseksi ja tulee varottua joka nurkkaa.

KC-pelimuoto on parhaasta päästä, koska se liikuttaa pelaajia. Monesti tulee käytettyä dog tageja syötteinä uusien saamiseksi, vaikka siihen liittyykin riskejä. Eilen sattui varsin huvittava tilanne Piccadillyssä, jossa oma porukka oli totaalisen jumissa spawnilla ja nimilaattoja oli maassa kasapäin. Sen verran vastarintaa oli, ettei vihollinen päässyt hakemaan niitä. Ihmettelin, kun kukaan ei käyttänyt savuja. Tuli sitten napattua maasta savujen avulla viisi omien tagia talteen ja pari kappaletta vihollisilta ja taas mentiin.

Ja pakko se on myöntää, että kaipa tässä on tullut vanhaksi. Ei opi enää asioita niin nopeasti kuin muinoin. Pakko silti yrittää. Lisäyksenä vielä, että arvatkaapa, ketuttaako ne s**tanan haulikot. Pum, kuolit. Aina sama juttu, etenkin ahtaampia välejä tarjoavissa kentissä. Ei mitään järkeä. Etenkään sillä haulikolla, joka on tappava myös kauempaa.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Kill confirmed! Hyvää settiä.

Pitäisi ehkä vain samalla tavalla pitää hauskaa taistelukentällä.
Jep, hauskaa tuolla olla pitää. Perkeissä painotus on pysyä näkymättömissä UAV:lle ja muille härveleille. Aseessa puolestaan yrittänyt hakea apua kohtaamistilanteisiin. Ase pitää nousta nopeasti jyvälle.

Tänään pääsi ensimmäisen kerran pommittamaan AC-130:sta, tuosta lentävästä tykkilentokoneesta. Seikka, joka säväytti silloin ensimmäisellä kerralla, ja toisella, kolmannella...ja yhä vieläkin. Siellä on valittavissa kolmesta eri tykistä, lataaja huutaa kun saa taas laukaista. Aika Jumala fiilis täytyy noilla kavereilla tuolla ylhäällä olla.
 
Viimeksi muokattu:

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Jep, hauskaa tuolla olla pitää. Perkeissä painotus on pysyä näkymättömissä UAV:lle ja muille härveleille. Aseessa puolestaan yrittänyt hakea apua kohtaamistilanteisiin. Ase pitää nousta nopeasti jyvälle.

Tänään pääsi ensimmäisen kerran pommittamaan AC-130:sta, tuosta lentävästä tykkilentokoneesta. Seikka, joka säväytti silloin ensimmäisellä kerralla, ja toisella, kolmannella...ja yhä vieläkin. Siellä on valittavissa kolmesta eri tykistä, lataaja huutaa kun saa taas laukaista. Aika Jumala fiilis täytyy noilla kavereilla tuolla ylhäällä olla.
Sen alas ampuminen ei ole kovin helppoa, kerran sellaisen nähnyt ja 4 kertaa ammuin sitä sinkolla ja joka kerta flaret purputti esiin. Vaatii tiimityötä pudottaa tuollainen.

Mutta joo pääasia tästä pelistä nauttimiseen on hauskanpito, unohda killstreakit, unohda K/D ratio ja pelaa vain koska nautit siitä.
 

Ketunloikka

Active Member
En vaan pysty pitämään täs hauskaa. Et voi liikkua koska askeleetja pomppivat mlg kengurut ja jos et liiku niin et voi tehdä mitään. Ja en tiä mistä johtuu toi, että jos ammut 10 kutia vastustajaan ennen ku se ehtii edes nähdä sua ja se kumminkin ehtii teilata mut .. Jokatapaukses paskaa.

Mut pelataan nyt väkisin ku tuli ostettua.
 

aeNVee

Active Member
En vaan pysty pitämään täs hauskaa. Et voi liikkua koska askeleetja pomppivat mlg kengurut ja jos et liiku niin et voi tehdä mitään. Ja en tiä mistä johtuu toi, että jos ammut 10 kutia vastustajaan ennen ku se ehtii edes nähdä sua ja se kumminkin ehtii teilata mut .. Jokatapaukses paskaa.

Mut pelataan nyt väkisin ku tuli ostettua.
Asiat joista valittaminen on paitsi turhaa, myös tyhmää: dropshot, hyppiminen, ym. asiat jotka ovat vain erilaisia pelityylejä. Olen kuullut myös valitettavan siitä, että joku cämppii pommin puolustusvuorolla... o_O
 

Ketunloikka

Active Member
Asiat joista valittaminen on paitsi turhaa, myös tyhmää: dropshot, hyppiminen, ym. asiat jotka ovat vain erilaisia pelityylejä. Olen kuullut myös valitettavan siitä, että joku cämppii pommin puolustusvuorolla... o_O
Tyhmää ja turhaa se on joo mutta pakko purkaa omaa osaamattomuutta jotenkin :confused:
 

Masta

Active Member
En vaan pysty pitämään täs hauskaa. Et voi liikkua koska askeleetja pomppivat mlg kengurut ja jos et liiku niin et voi tehdä mitään. Ja en tiä mistä johtuu toi, että jos ammut 10 kutia vastustajaan ennen ku se ehtii edes nähdä sua ja se kumminkin ehtii teilata mut .. Jokatapaukses paskaa.

Mut pelataan nyt väkisin ku tuli ostettua.
Tämän pelin pelaajakunnasta niin moni harrastaa tuota pomppimista, head glitchaamista ja dropshottaamista, että niitä yksinkertaisesti ei vaan voi poistaa. Sen jos ne tekis, niin helvatin vihainen 12-vuotiaiden armeija lähtis kumiveneillä meren yli kohti Activisionin konttoria ja pistäisi siellä pihakalusteet remonttiin. Ubisoft sentään uskalsi aikanaan Siegessä nerffata tuota dropshottia, kun se alkoi olemaan liian iso ongelma. Pitää vaan hyväksyä, että nuo jutut on osa codin metaa, niin typerältä kuin se tuntuukin :D
 

janneus

Active Member
Tämän pelin pelaajakunnasta niin moni harrastaa tuota pomppimista, head glitchaamista ja dropshottaamista, että niitä yksinkertaisesti ei vaan voi poistaa. Sen jos ne tekis, niin helvatin vihainen 12-vuotiaiden armeija lähtis kumiveneillä meren yli kohti Activisionin konttoria ja pistäisi siellä pihakalusteet remonttiin. Ubisoft sentään uskalsi aikanaan Siegessä nerffata tuota dropshottia, kun se alkoi olemaan liian iso ongelma. Pitää vaan hyväksyä, että nuo jutut on osa codin metaa, niin typerältä kuin se tuntuukin :D
Miksi sen pitää olla aina 12-vuotiaat jotka siellä pomppii ja headglitchaa ? Onko jotenkin noloa jos aikuinen ihminen pitää codista ja sen pelimekaniikasta ? Mekaniikasta joka on ollut sarjassa viimeiset 12(?) vuotta. Enemmän se minusta kuulostaa typerälle että vuosi toisensa jälkeen pitää kummastella miksi tämä peli on tälläinen. Miksi tässä voi tehdä niin ja näin. Mielestäni se nyt vasta olisikin tylsää pelattavuuden kannalta jos tässä ei voisi hypätä tai heittää maaten. Olisi nykyisellä elinajanodotteella varmaan vieläkin hektisempiä matseja luvassa, kun sen lisäksi että sut kuullaan kentän toisesta päästä, niin sieltä on pakko tulla ilmaisena killinä juosten. Siegeen vertaaminenkin on vähän niin ja näin. Hyvin erilaisia pelejä omine lainalaisuuksineen.
 

Ketunloikka

Active Member
Taitaa vaan johtua siitä, että olen tullut vanhaksi :confused: Cod4-Mw3 aikana oli itse ihan yhtälailla tällänen hyppydroppipyörijä mutta nyt ei vaan oikeen huvita.. Varsinkin kun edelliset Fps pelit oon viihtynyt Battlefieldissä.

Btw, miten noita name change tokeneita saa lisää? Vai saako ollenkaan.
 

janneus

Active Member
Btw, miten noita name change tokeneita saa lisää? Vai saako ollenkaan.
Tarkoitatko siis miten voi vaihtaa sitä nimimerkkiä joka näkyy lobbyissä muille ?


To change your Activision ID/Display Name in game, head to the Activision Account screen.

  1. Press Options on the home screen.
  2. Go to the ACCOUNT tab and select Activision Account.
  3. Choose CHANGE DISPLAY NAME.
  4. Enter your desired name and choose CONFIRM.
You can also change your Activision ID/Display Name online.

  1. Log in to your Activision/Call of Duty account.
  2. Select BASIC INFO.
  3. Select EDIT next to your ACTIVISION ID and enter your desired Display Name.
  4. Select SAVE.

 

Ketunloikka

Active Member
Tarkoitatko siis miten voi vaihtaa sitä nimimerkkiä joka näkyy lobbyissä muille ?


To change your Activision ID/Display Name in game, head to the Activision Account screen.

  1. Press Options on the home screen.
  2. Go to the ACCOUNT tab and select Activision Account.
  3. Choose CHANGE DISPLAY NAME.
  4. Enter your desired name and choose CONFIRM.
You can also change your Activision ID/Display Name online.

  1. Log in to your Activision/Call of Duty account.
  2. Select BASIC INFO.
  3. Select EDIT next to your ACTIVISION ID and enter your desired Display Name.
  4. Select SAVE.

Mutta siellä on se kohta "Tokens remaining". Kerran jo vaihtaneen niitä on nollaa, ainakin tuolta pelin kautta vaatii sen tokenin, että voi vaihtaa.
 

janneus

Active Member
Mutta siellä on se kohta "Tokens remaining". Kerran jo vaihtaneen niitä on nollaa, ainakin tuolta pelin kautta vaatii sen tokenin, että voi vaihtaa.
I see. Kannattaa kokeilla vielä tuolta nettisivun kautta ? Redditissä ainakin pikasen googlauksen perusteella porukka löytyy porukkaa joilla on vaihto sitä kautta onnistunut vaikka ei ole ollut niitä tokeneja. Itsellä sen enempää olekaan kokemusta tästä aiheesta..

Onko kellään muuten havaintoa onko mitään haittaa jos käyttää kahta field upgradea samaan aikaan ? Itsellä ollut dead silu ja stoppari molemmat käytössä ja mielestäni ovat aina ladanneet samaan aikaan. Toisessa kuitenkin hidas ja toisessa nopea latausaika, joten hidastuukohan sen nopeamman latautuminen ? Ainoa tieto mitä löysin googlailulla oli Activisionin oma blogi postaus jossa kohdan "Pros and Cons of Field Upgrade Pro" alta en kuitenkaan kyennyt löytämään mitään negatiivisä piirteitä.

 

aeNVee

Active Member
Tämän pelin pelaajakunnasta niin moni harrastaa tuota pomppimista, head glitchaamista ja dropshottaamista, että niitä yksinkertaisesti ei vaan voi poistaa. Sen jos ne tekis, niin helvatin vihainen 12-vuotiaiden armeija lähtis kumiveneillä meren yli kohti Activisionin konttoria ja pistäisi siellä pihakalusteet remonttiin. Ubisoft sentään uskalsi aikanaan Siegessä nerffata tuota dropshottia, kun se alkoi olemaan liian iso ongelma. Pitää vaan hyväksyä, että nuo jutut on osa codin metaa, niin typerältä kuin se tuntuukin :D
Aivan... typerät 12-vuotiaat kun menette laatikon taakse piiloon, ettei koko kehonne näy ja näin ollen en voi ampua teitä niin helposti. Typerät 12-vuotiaat kun ette ole paikallaan 1v1 tilanteessa liikkumatta enkä pysty ampua teitä niin helposti. Pitäis Activisionin uskaltaa rajoittaa moista touhua, tässähän vanhalta jää tapot saamatta.
 

kurwaslobo

Member
Aika vähän tuolla kyllä porukka dropshottaa tai muuten vaan koheltaa. Omasta mielestäni paljon rauhallisempaa menoa mitä esim Battlefieldeissä on, koska tässä kuolee samantien jos lähdet juoksentelemaan. Toki haulikolla etenkin NVG-mapeissa munaravi on kovaa valuuttaa..
 

Veeksi

Active Member
Dropshottihan tässä on aika nerfattu, kun makuullaan ei pysty kääntyilemään miten tahansa. Se on hyvä. Ei siinä minusta ole mitään hävettävää, että huomauttelee pelin olevan parempi, jos siinä ei pysty loikkimaan. Sitähän se olisi. Tuossa on nyt monia asioita viilattu aika realistiseen/autenttiseen suuntaan, mitä tulee aseisiin tai ampumiseen. Suurin osa ei varmaan edes tiedä niistä, mutta silti niitä on muutettu. On myös rikottu vanhoja peleissä yleisesti olleita virheitä, kuten vaikkapa sitä, että äänenvaimennin pahentaisi rekyyliä. Tuo hyppiminen ei vaan enää tällaiseen peliin istu. Se istuu Overwatchiin.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Joskus ennen julkaisua huhuiltiin 60 mapista. Montako niitä nyt lopulta sit julkaisussa tuli (tai ennemminkin jos tullut lisää niin montako nyt on) ja onko lupailtu lisää?

Jossain puhuttiin myös älyttömästä 34 eri pelimuodosta, montako niitä lopulta tuli?

Ja miten noi mapit jakautuu eri kokoisten pelimuotojen osalta? Eli onko muutama mappi per pelaajamäärä, vai onko oikeasti reilusti karttoja?
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Joskus ennen julkaisua huhuiltiin 60 mapista. Montako niitä nyt lopulta sit julkaisussa tuli (tai ennemminkin jos tullut lisää niin montako nyt on) ja onko lupailtu lisää?

Jossain puhuttiin myös älyttömästä 34 eri pelimuodosta, montako niitä lopulta tuli?

Ja miten noi mapit jakautuu eri kokoisten pelimuotojen osalta? Eli onko muutama mappi per pelaajamäärä, vai onko oikeasti reilusti karttoja?
Karttoja on vain kourallinen tällähetkellä, 2vs2=7 mappia, 6vs6=6 mappia, 10vs10=4 mappia, 32vs32=2 mappia.

Pelimuodot:

  • Team Deathmatch 6v6 (Core and Hardcore)
  • Team Deathmatch 10v10 (Core and Hardcore)
  • Cyber Attack (Core and Hardcore)
  • Search & Destroy (Core and Hardcore)
  • Domination 6v6 (Core and Hardcore)
  • Domination 10v10 (Core and Hardcore)
  • Headquarters (Core and Hardcore)
  • Ground War
  • Gunfight
  • Free-For-All
  • Realism
Siitä montako mappia ja modea on tulossa lisää ei tiedetä mitään.
 

Masta

Active Member
Miksi sen pitää olla aina 12-vuotiaat jotka siellä pomppii ja headglitchaa ?
En tietääkseni missään kohtaa näin sanonut?

Onko jotenkin noloa jos aikuinen ihminen pitää codista ja sen pelimekaniikasta ?
Ei tietenkään? En myöskään sanonut näin. Mutta jos näitä asioita ehdotettaisiin muutettavaksi edes HIUKAN, niin aikuiset ihmiset saattaisi suhtautua asiaan ymmärtäväisesti, eikä dislikettäisi kaikkia Activisionin luomuksia jokaisessa kanavassa. Tällaista tilannetta ei kyseisten "aikuismaisten reaktioiden" takia voi edes harkita. Olkoot sitten henkisesti tai fyysisesti 12-vuotiaita.

Mekaniikasta joka on ollut sarjassa viimeiset 12(?) vuotta. Enemmän se minusta kuulostaa typerälle että vuosi toisensa jälkeen pitää kummastella miksi tämä peli on tälläinen. Miksi tässä voi tehdä niin ja näin.
Totta. Muutos on aina tyhmää. Itse kummastelen, että miksei tässä voi juosta seiniä pitkin, kun niin monessa aikaisemmassa COD-pelissä pystyi. Kylläpäs onkin typerää. Miksi tämäkin piti muuttaa?

Joojoo. Itsestään selvistä asioista valittaminen on tyhmää. Aivan yhtä typerää kuin se, että aina jos joku näistä asioista mainitsee, niin on se oma nokkela porukkansa valittamassa siitä kun "taas tästä on joku tyhäm valittamassa". Löytyy aina se porukka, joka valittaa siitä, että muut valittaa jostain ja pitää itseään niin pirun älykkäänä.

Mielestäni se nyt vasta olisikin tylsää pelattavuuden kannalta jos tässä ei voisi hypätä tai heittää maaten. Olisi nykyisellä elinajanodotteella varmaan vieläkin hektisempiä matseja luvassa, kun sen lisäksi että sut kuullaan kentän toisesta päästä, niin sieltä on pakko tulla ilmaisena killinä juosten. Siegeen vertaaminenkin on vähän niin ja näin. Hyvin erilaisia pelejä omine lainalaisuuksineen.
Lukisit nyt hyvä ihminen edes kommenttini ajatuksella. Missä vaiheessa sanoin, että pelistä pitäisi poistaa hyppy saati prone? Siegessä pronea nerffattiin tasan niin, ettei aim down sightissa pystynyt enää 0,5 sekunnissa heittämään maaten aim täysin vakaana, vaan aim down sight lähti vaan ja ainoastaan proneen laskeutumisen ajaksi pois ja maate meneminen muistaakseni hieman hidastui (olikohan 0,5 sec?). Tällä saatiin jo huomattava vaikutus pelin metaan, koska pronea ei voinut enää täysin spämmiä ilman penaltya kaikissa tilanteissa. Joo, tämä ja Siege ovat täysin erilaiset pelit, mutta tuon kaltainen nerffaus proneen voisi toimia aivan hyvin myös codissa. Samanlaista voisi harkita myös hyppyyn eli hypyn jälkeen voisi landatessa tulla joku about 0,5 sekunnin penalty (aim heilahtaisi ylös tjsp), jotta porukka edes hiukan saattaisi harkita sitä loikkimista tietyissä tilanteissa. Mutta joo. Ei muuteta mitään ja näistä asioista keskustelukin on tyhmää.
 
Ylös Bottom